آسیا پانل| راه‌حلی مدرن برای ساخت فضاهایی بزرگ با عایق‌بندی بالا و قیمت مناسب

آسیا پانل| راه‌حلی مدرن برای ساخت فضاهایی بزرگ با عایق‌بندی بالا و قیمت مناسب

اگر در حال مطالعه این مقاله هستید به‌نوعی با سازه‌های پیش‌ساخته و نحوه ساخت ساختمان‌های صنعتی آشنایی دارید. ساندویچ پانل‌ها یکی از زیرمجموعه‌های مصالح ساختمانی پیش‌ساخته به شمار‌ می‌روند در  حقیقت بهترین گزینه برای ساخت سازه‌های صنعتی محسوب می‌شوند.

اما چرا باید به سراغ این مصالح برویم و از مصالح سنتی مانند آجر، سیمان استفاده نکنیم؟ چند دلیل بسیار مهم در این مورد وجود دارد که قطعاً جز اهداف و نیازهای سازندگان و کارفرمایان محسوب می‌شود. ازآنجایی‌که تا کنون در مقالات متعدد درباره ساختار ساندویچ پانل صحبت شده تنها به یک توضیح کوتاه در این مورد بسنده می‌کنیم. ساندویچ پانل از یک‌لایه فوم عایق تشکیل شده که در بین دولایه ورق فلزی محصور شده است و در مجموع ساختار کلی ساندویچ پانل را شکل می‌دهد.

ساندویچ پانل‌ در بین مصالح ساختمانی که آن‌ها را می‌شناسیم چندان غریبه نیست و تقریباً از دهه 1960 میلادی اولین جرقه‌های تولید و طراحی چنین مصالحی زده شد. اما دلیل استقبال و تقاضای بسیار زیاد از ساندویچ پانل‌ها به دلیل نقاط مثبت و مزایای ساندویچ پانل در مقایسه با مصالح سنتی است.

یکی از مشخصه‌های اصلی ساندویچ پانل‌ها که جز ویژگی‌های بارز  آن‌ها محسوب می‌شود؛ سرعت در ساخت‌وساز است. طبیعتاً تمامی کارفرمایان تمایل دارند پروسه اجرای ساختمان و سازه موردنظر در کمترین زمان ممکن انجام شود تا در طول انجام عملیات نصب و اجرا، پروژه آن‌ها مشمول افزایش هزینه مصالح ساختمانی و به‌کارگیری نیروی انسانی زیاد نشود. ساندویچ پانل به دلیل نوع ساختار خود و ویژگی ذاتی که به‌صورت پیش‌ساخته در کارخانه طراحی و تولید می‌شود، سرعت ساخت‌وساز را به شکل قابل‌ملاحظه‌ای افزایش می‌دهد.

مزیت بسیار مهم دیگر در خصوص ساندویچ پانل‌ها، ویژگی عایق بودن آن‌ها در برابر تبادلات انرژی مانند حرارت، رطوبت، برودت است. این ویژگی در ساخت سازه‌هایی که عایق بودن در برابر رفت‌وبرگشت انرژی در اولویت است، بسیار حائز اهمیت است. علاوه بر این عایق بودن سبب کاهش مصرف انرژی گرمایی و سرمایی داخل محیط نیز می‌شود.

مورد بعدی اینکه ساندویچ پانل‌ها انواع گوناگونی دارند که هر کدام ویژگی منحصربه‌فردی دارد و برای یک یا چند نوع کاربری مناسب است. برای مثال ساندویچ پانل پشم سنگ بالاترین مقاومت را در برابر آتش‌سوزی و حریق در بین پانل‌ها به خود اختصاص داده است. ساندویچ پانل پلی اورتان نیز مقاومت بسیار خوبی در برابر حرارت و رطوبت دارد به همین دلیل از ساندویچ پانل پلی اورتان برای کاربری‌هایی مانند سردخانه، کلین روم و یا سوله‌هایی با کاربری خاص استفاده می‌شود.

مرحله حمل‌ونقل، بارگیری و تخلیه ساندویچ پانل‌ها نیز  اهمیت بسیار زیادی دارد. ساندویچ پانل‌ها به دلیل وزن کم و سبکی که دارند حمل‌ونقل بسیار سریع و راحتی دارند و در مرحله نصب و اجرا و جاگذاری پانل‌های سقفی از جرثقیل استفاده می‌شود و حتی در طول فرایند نصب و اجرا نیز نیازی به استفاده از نیروی انسانی زیاد نیست.

انواع ساندویچ پانل بر اساس کاربرد

ساندویچ پانل‌ها بر اساس فاکتورهای مختلفی طبقه‌بندی می‌شوند. یک دسته‌بندی کلی در مورد ساندویچ پانل‌ها، طبقه‌بندی بر اساس کاربرد آن‌هاست که به دودسته کلی ساندویچ پانل دیواری و ساندویچ پانل سقفی دسته‌بندی می‌شوند.

ساندویچ پانل دیواری

ساندویچ پانل دیواری همان‌طور که پیداست جهت پوشش دیوار در کلیه سازه‌هایی که با ساندویچ پانل بنا می‌شوند کاربرد دارد. ساندویچ پانل دیواری به دلیل موقعیت قرارگیری در سازه، ساختار و اتصالات متفاوتی نسبت به ساندویچ پانل سقفی دارد. پانل‌های دیواری به‌صورت صاف طراحی می‌شوند. اتصالات این پانل‌ها به شکل نر و مادگی بوده تا از نفوذ آب به درون سازه جلوگیری شود.

ساندویچ پانل سقفی

ساندویچ پانل سقفی در سقف سازه‌ها نصب و اجرا می‌شود و برای افزایش مقاومت خمشی پانل‌ها در برابر ریزش باران و برف، ساندویچ پانل‌های سقفی را به شکل گام دار طراحی می‌کنند. این گام‌ها در عرض پانل‌ها و به‌صورت 3 گام یا 4 گام لحاظ می‌شود. لبه هر شیت ساندویچ پانل سقفی نیز به‌صورت اورلپ طراحی می‌شود تا بر روی پانل کناری بنشیند و درزبندی و آب‌بندی پانل‌ها به شکل کامل‌تری انجام شود.

ساندویچ پانل سقفی

کدام سازه‌ها را می‌توانیم با ساندویچ پانل آسیا اجرا کنیم؟

 سوله: سوله‌ها یکی از پرکاربردترین موارد استفاده از ساندویچ پانل محسوب می‌شوند. شما با استفاده از ساندویچ پانل آسیا می‌توانید انواع سالن پرورش قارچ، سوله ورزشی، سوله انبار، سوله صنعتی، سوله نمایشگاه، سوله تره‌بار حتی سوله آشیانه هواپیما را در کمترین زمان ممکن احداث کنید.

کانکس: کانکس‌ یکی از انواع سازه‌هایی است که طیف گسترده‌ای از کاربری‌ها را به خود اختصاص داده است. کانکس ویلایی، کانکس نگهبانی، کانکس کارگاهی، کانکس مدیریتی، کانکس آتش‌نشانی، کانکس پلیس و…از جمله کانکس‌هایی هستند که می‌توانید با استفاده از ساندویچ پانل آسیا آن‌ها را بنا کنید.

کانکس‌هایی که نام بردیم معمولاً در ابعاد 12، 24 یا نهایتاً 50 متری ساخته و اجرا می‌شوند. این سازه‌ها به‌صورت پیش‌ساخته در کارخانه آماده می‌شوند و توسط تریلرها به محل پروژه منتقل می‌شوند.

ساختمان پیش‌ساخته: ساختمان‌های پیش‌ساخته در ابعادی بزرگ‌تر از کانکس اجرا می‌شوند. به دلیل ابعاد بزرگ، این سازه‌ها را نمی‌توان در کارخانه مونتاژ و اجرا کرد به همین دلیل ساختمان‌های پیش‌ساخته با کاربری‌های مختلف به‌صورت اجرا در محل، نصب و اجرا می‌شوند.

سردخانه: سردخانه‌ها جز سازه‌های بسیار مهم و کلیدی محسوب می‌شوند چرا که نقش این سازه‌ها نگهداری و حفظ سلامت مواد غذایی و دارویی است. از آن جایی که در سردخانه‌ها حفظ تعادل دمای داخلی محیط بسیار  مهم است از ساندویچ پانل‌ها به‌عنوان عایق و اجرای سردخانه‌ها استفاده می‌شود.

کلین روم: کلین روم جز فضاهایی است که در صنایع مختلف کاربرد دارد. برای مثال صنایع داروسازی، صنایع تجهیزات پزشکی، صنایع الکترونیک، صنایع غذایی جز فضاهایی است که از کلین روم استفاده می‌کنند. شما با استفاده از ساندویچ پانل کلین روم می‌توانید یک سازه کلین روم را با بهترین کیفیت و در کمترین زمان ممکن اجرا کنید.

کدام سازه‌ها را می‌توانیم با ساندویچ پانل آسیا اجرا کنیم؟

 آسیا پانل

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ویژگی‌ها و خصوصیات ساندویچ پانل‌ها مانند ضخامت ساندویچ پانل‌ها، نحوه برش هر پانل، نصب ساندویچ پانل، تجهیزات و اکسسوری‌های نصب ساندویچ پانل مانند ورق آبرو، ورق فلاشینگ، فیتر، رانر و… به آدرس سایت آسیا پانل مراجعه نمایید و از مطالب این سایت استفاده کنید. ضمن اینکه کارشناسان ما در آسیا پانل آماده پاسخگویی به سؤالات شما عزیزان و ارائه مشاوره‌های فنی هستند. جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره‌های زیر با ما در ارتباط باشید.

دفتر تهران: 021-26409698

دفتر کرج: 026-34434766

ارسال دیدگاه