ابعاد ساندویچ پانل دیواری چقدر است؟ آشنایی با اندازه و ابعاد پانل های دیواری

عکس ساندویچ پانل دیواری

ابعاد ساندویچ پانل دیواری تا حد زیادی به سفارش مشتری بستگی دارد. اما استاندارد آن به این ترتیب است که عرض برابر با 115 سانتی‌متر گرفته می‌شود. طول نیز بسته به سفارش مشتری می‌تواند بین 2 تا 12 متر باشد.
در مورد ضخامت نیز اعداد متفاوتی را داریم که به فوم عایق میانی بستگی دارند. به طور کلی ضخامت از 40 میلی‌متر شروع می‌شود. در این میان ساندویچ پانل‌هایی که با فوم پلی‌اورتان تولید می‌شوند، بیشترین ضخامت را دارند و می‌توانند گاهی تا 200 میلی‌متر ضخامت داشته باشند.

اما اگر تصمیم دارید برای خرید ساندویچ پانل دیواری اقدام کنید، تا انتهای این راهنما از بهترین شرکت تولید کننده پانل ما را همراهی کنید. در این مطلب با جزئیات ابعاد و ضخامت استاندارد ساندویچ پانل دیواری آشنا می‌شویم تا دید روشن‌تری برای خرید پیش روی خود داشته باشید.

ساندویچ پانل‌های دیواری یکی از مصالح ساختمانی محبوب برای ساخت و سازهای صنعتی، تجاری و مسکونی هستند. این پانل‌ها از دو لایه ورق فلزی (معمولاً فولاد گالوانیزه، آلومینیوم، یا استیل) تشکیل شده‌اند که در میان آن‌ها یک لایه عایق حرارتی (معمولاً پلی‌یورتان، پلی‌استایرن، یا پشم سنگ) قرار گرفته است. این ترکیب باعث می‌شود که ساندویچ پانل‌ها سبک، مقاوم و عایق باشند. در ادامه، ابعاد مختلف ساندویچ پانل‌های دیواری با جزئیات توضیح داده می‌شود:

ابعاد استاندارد ساندویچ پانل‌های دیواری
ضخامت پانل‌ها:

ضخامت کل ساندویچ پانل دیواری معمولاً بین ۴ تا ۱۵ سانتی‌متر متغیر است. ضخامت عایق می‌تواند متناسب با نیازهای حرارتی و صوتی پروژه تغییر کند.
ضخامت لایه‌های فلزی معمولاً بین ۰.۴ تا ۰.۷ میلی‌متر است.
عرض پانل‌ها:

عرض استاندارد ساندویچ پانل‌های دیواری معمولاً بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ سانتی‌متر است. این عرض باعث می‌شود که نصب پانل‌ها سریع‌تر و آسان‌تر باشد و درزهای کمتری بین پانل‌ها ایجاد شود.
طول پانل‌ها:

طول پانل‌ها معمولاً متناسب با نیاز مشتری و پروژه تولید می‌شود و می‌تواند از ۲ متر تا ۱۳ متر یا حتی بیشتر باشد. این انعطاف‌پذیری در طول به کاهش درزهای عمودی کمک می‌کند و نصب را سریع‌تر می‌کند.

ابعاد ساندویچ پانل دیواری

بهترین تولید کننده ساندویچ پانل در ابعاد عالی

عرض    ۱۱5 سانتی‌متر
طول    1025 میلی‌متر، 1105 میلی‌متر ، 1215 میلی‌متر و 960 میلی‌متر
ضخامت    بین 40 تا 200 میلی‌متر

سایز استاندارد ساندویچ پانل دیواری

عرض ساندویچ پانل دیواری ۱۱5 سانتی‌متر (معادل 1.15 متر) است. بعد از نصب پانل، عرض مفید به ۱۱3 سانتی‌متر (معادل 1.13 متر) می‌رسد. طول این ساندویچ پانل بین 2 تا 12 متر است و کاملاً به سفارش مشتری بستگی دارد. ابعاد استانداردی که برای طول سفارش داده می‌شوند عبارت‌اند از: 1025 میلی‌متر، 1105 میلی‌متر ، 1215 میلی‌متر و 960 میلی‌متر.

ضخامت ساندویچ پانل دیواری

اما در بحث ابعاد ساندویچ پانل دیواری، ضخامت نیز مطرح است. ضخامت ساندویچ پانل نیز شامل کل پانل است؛ یعنی دو ورق طرفین و لایه عایق میانی. ضخامت می‌تواند بسته به موادی که استفاده می‌شود متفاوت باشد. برای مثال در پانل‌هایی با عایق پلی‌اورتان PIR و PUR 40 تا 200 میلی‌متر است. همین‌طور برای عایق پشم سنگ نیز بین 50 تا 150 میلی‌متر متغیر است. در نوع عایق EPS نیز این ضخامت بین 40 تا 150 میلی‌متر است. این اعداد در مورد ساندویچ پانل سردخانه که با پلی‌اورتان عایق‌بندی شده متفاوت و بین 80 تا 200 میلی‌متر است. پانل‌های آکوستیکی که با پشم سنگ پر شده‌اند هم از 50 تا 150 میلی‌متر ضخامت دارند. توجه: برای اطلاع از ابعاد دقیق ساندویچ پانل‌‌های مجموعه بهترین شرکت تولید کننده پانل، می‌توانید وارد صفحه خرید ساندویچ پانل دیواری شوید. با انتخاب هر یک از محصولات، جدول مشخصات دقیق آنها را مشاهده خواهید کرد.

سفارش و خرید ساندویچ پانل های دیواری

ساندویچ پانل دیواری (به انگلیسی Wall Sandwich Panel) یکی از انواع ساندویچ پانل‌های پیش ساخته است که امروزه در صنعت ساختمان استفاده می‌شود. یک فناوری پیشرفته که جواب داده است. برای افرادی که در حال ساخت و ساز هستند و تمایل دارند سازه را با هزینه‌ای کم، در عین حال سرعت و کیفیت بسیار بالا طراحی کنند. در عصر حاضر دیوار هر نوع سازه‌ای که فکر کنید، با ساندویچ پانل دیواری به سرعت اجرا می‌شود.

ساندویچ پانل دیواری چیست؟ ساندویچ پانل دیواری یک نوع ساندویچ پانل پیش ساخته است که مانند انواع دیگر ساندویچ پانل ساختار مرکب دارد. با این تفاوت که قرار است به عنوان دیوارهای سازه به کار گرفته شود. ساختار مرکب و لایه لایه این پانل‌ها شامل یک لایه عایق میانی و دو لایه سخت بیرونی می‌شود که کنار هم متراکم شده‌اند. این ساختار سه لایه ترکیب فوق العاده‌ای برای بهبود هر چه بیشتر عملکرد سازه‌ای دیوارها ایجاد کرده است. ساندویچ پنل دیواری را هم به عنوان دیوارهای جانبی و دیوارهایی که باید از ظرفیت تحمل بار بالا برخوردار باشند، و هم به عنوان دیوارهایی که صرفا فضاها را از هم مجزا می‌کنند مثل تیغه‌هایی میانی و پارتیشن‌ها استفاده می‌شود. حتی پانل‌های پیش ساخته بتنی می‌تواند به عنوان دیوار حائل و دیوار برشی طبق صلاحدید محاسب به طراحی و به کار گرفته شوند.

مزیت تنوع در ابعاد ساندویچ پانل دیواری

یکی از عوامل اساسی مدیریت بودجه در پروژه‌های ساختمانی، استفاده بهینه از مصالح است. در واقع مواد هدررفته مانند هدر دادن بودجه است. از طرفی به معنی افزایش ضایعات ساختمانی و اثرات منفی آن بر محیط زیست نیز هست.
تنوع موجود در سایز ساندویچ پانل دیواری این بستر را فراهم می‌کند که از پانل‌‌ها بیشترین بهره‌برداری شود و ضایعات به کمترین میزان ممکن کاهش پیدا کند. این که تولیدکننده‌ای مانند بهترین شرکت تولید کننده پانل پانل‌ها را درست مطابق با نیاز مشتری تولید کند، بازده پانل‌ها را به حداکثر و بودجه را به حداقل می‌رساند.

آیا می‌توان ابعاد ساندویچ پانل دیواری را سفارشی تعیین کرد؟

 سفارش تولید ساندویچ پانل با طول دلخواه و عرض و ضخامت استاندارد در بهترین شرکت تولید کننده پانل
عرض و ضخامت ساندویچ پانل اندازه‌های استانداری دارند. این عرض تقریباً در مورد همه ساندویچ پانل‌‌های دیواری یکسان است. اما بالاتر هم دیدم که ضخامت بسته به موادی که در تولید پانل استفاده می‌شود متغیر است. بنابراین عرض و ضخامت طبق استانداردهای کلی در نظر گرفته خواهند شد.
اما طول پانل‌ها کاملاً اختیاری است. در واقع برای طول فقط یک بازه در نظر گرفته می‌شود. این بازه در مورد پانل‌های دیواری بین 2 تا 12 متر است. در این بازه می‌توانید بسته به نیاز سازه خود، هر طولی را سفارش دهید.

خرید انواع ساندویچ پانل دیواری

در این مطلب ابعاد ساندویچ پانل دیواری را مرور کردیم. همان‌طور که مشاهده کردید، این اعداد تا حد زیادی به نیاز هر پروژه و سفارش مشتری بستگی دارد. بنابراین ابعاد دقیق زمانی تعیین می‌شوند که شما اطلاعات و جزئیات پروژه را در اختیار کارشناسان قرار می‌دهید و آنها شما را راهنمایی می‌کنند.

در مجموعه بهترین شرکت تولید کننده پانل می‌توانید پیش از خرید خود مشاوره دریافت کرده و سؤالات خود را مطرح کنید. این مجموعه همواره تلاش دارد تا به کمک تجیهزات به روز و نیروهای متخصص، بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه دهد. برای ارتباط با ما با شماره ما در تماس باشید.

پرسش‌های پرتکرار

1. چرا عرض مفید پانل‌ها عدد متفاوت از عرض اصلی است؟

ساندویچ پانل‌ها هنگام نصب گاهی روی هم قرار می‌گیرند تا داخل هم چفت می‌شوند. بنابراین چندین میلی‌متر آنها در عمل به عنوان بخش همپوشانی از عرض کم می‌شود.

2. آیا پانل‌های ضخیم‌تر قیمت بالاتری دارند؟

بله، در پانل‌های ضخیم‌تر از مواد بیشتری استفاده شده است.

ارسال دیدگاه