اتصالات تک لایه و همه آنچه از آن‌ها نمی‌دانید

اتصالات تک لایه و همه آنچه از آن‌ها نمی‌دانید

چکیده : اگر در حوزه ساخت پروژه‌های ساختمانی دستی دارید، می‌دانید که لوله و اتصالات تک لایه از جمله محصولاتی هستند که به‌وفور استفاده می‌شوند. این محصولات با ویژگی‌هایی وارد بازار شدند که لوله‌ها و اتصالات فلزی و گالوانیزه با تمام خوبی‌هایشان در آن‌ها نقص داشتند. به همین دلیل با سرعتی فراوان جایگزینی ایده آل برای کاربردهای مختلف این گروه لوله‌ و اتصالات شدند.

اتصالات تک لایه و همه آنچه از آن‌ها نمی‌دانید

اگر در حوزه ساخت پروژه‌های ساختمانی دستی دارید، می‌دانید که لوله و اتصالات تک لایه از جمله محصولاتی هستند که به‌وفور استفاده می‌شوند. این محصولات با ویژگی‌هایی وارد بازار شدند که لوله‌ها و اتصالات فلزی و گالوانیزه با تمام خوبی‌هایشان در آن‌ها نقص داشتند. به همین دلیل با سرعتی فراوان جایگزینی ایده آل برای کاربردهای مختلف این گروه لوله‌ و اتصالات شدند.

این روزها با وجود پیشرفت در تولید محصولات این حوزه مانند ورود لوله‌ها و اتصالات پنج لایه، اتصالات تک لایه هنوز هم کاربردهای فراوانی دارند. البته که مسلم است محصولاتی چون لوله‌ها و اتصالات پنج لایه اجناسی با کاربری‌های جدید هستند؛ اما لوله‌ها و اتصالات تک لایه با وجود مزایایشان همچنان جایگاه خود را حفظ کرده‌اند.

ما نیز با توجه به اهمیت و کاربری‌های فراوان این اتصالات می‌خواهیم در ادامه از لوله‌ها و اتصالات تک لایه بیشتر بگوییم. همچنین قصد داریم از کاربردها و بهترین انواع آن‌ها صحبت کنیم تا بتوانید روندی صحیح برای انتخاب و خریدشان در پیش بگیرید. البته درباره این موضوع نیز که چطور و از کجا باید چنین محصولاتی را تهیه کنید و آیا سایت‌های فروشی چون همساز 724، مناسب برای خرید محصول هستند یا خیر نیز بحث خواهیم کرد.

چرا اتصالات تک لایه کاربرد فراوانی دارد؟

چرا اتصالات تک لایه کاربرد فراوانی دارد؟

لوله‌ها و اتصالات تک لایه با نام‌‌هایی چون لوله‌ها و اتصالات پلیمری، پلی پروپیلن، سفید یا سبز نیز شناخته می‌شوند. البته اگر بخواهیم از دلیل کاربرد آن‌ها، آن هم با این وسعت فراوان بدانیم، باید از مزایا و معایبشان بگوییم. با همین پیش‌زمینه برخی از ویژگی‌های چنین محصولاتی را بررسی می‌کنیم:

  • به‌ندرت دچار پوسیدگی می‌شوند.
  • در برابر شکستگی مقاوم هستند.
  • خیلی کم رسوب می‌گیرند و در آن‌ها جلبک تشکیل نمی‌شود. این قضیه به‌دلیل سطح داخلی صاف و صیقلی این محصولات است که اصطکاکی در مسیر عبور سیالات ایجاد نمی‌کند.
  • در برابر مواد شیمیایی، خوردگی و زنگ‌زدگی مقاوم هستند.
  • وزن بسیار کمی دارند.
  • از ایمنی و ضریب اطمینان خوبی برخوردارند.
  • با وجود مزایای دیگر طول عمر خوبی دارند. با این اوصاف اگر از آن‌ها درست نگهداری کنیم، بیشتر از 50 سال هم می‌توانند عمر کنند.
  • ویژگی‌های دیگرشان کمک می‌دهد تا هزینه کمتری برای نگهداری بخواهند.
  • آن‌ها را عایق مناسبی برای گرما و صدا می‌دانند.
  • به‌راحتی نصب می‌شوند.
  • نسبت به دیگر انواع لوله افت فشار کمتری دارند.
  • در بازه دمایی 21- تا 95+ درجه سانتی‌گراد امکان استفاده دارند.

با وجود مطالبی که عنوان کردیم، اکنون باید متوجه شده باشید که چرا لوله‌ها و اتصالات تک لایه کاربردهای فراوانی دارند.

انواع اتصالات تک لایه

انواع اتصالات تک لایه

برای تهیه لوله و اتصالات تک لایه از جنس پلیمر استفاده می‌شود. اتصالات تک لایه برای متصل‌کردن لوله‌های تک لایه کاربرد دارند و از انواع این اتصالات می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

لوله خم دار تک لایه

این محصول زمانی استفاده می‌شود که لوله‌ای را بخواهیم به‌‌طور غیرهمسطح از روی لوله دیگر عبور دهیم. با این هدف در زمان تولید لوله خم دار تک لایه، خمی با اندازه مشخص روی آن ایجاد می‌کنند. در واقع این محصول لوله‌ای کوتاه با یک خم در وسط است. خم ملایمی که در طول لوله وجود دارد، مسیر جریان آب را چنان ملایم تغییر می‌‌دهد که روی جریان سیالات اثر منفی نمی‌‌گذارد.

پل بست دار تک لایه

این محصول با کمک لایه درونی و به‌صورت اتصال جوشی به دیگر قسمت‌های مسیر وصل می‌شود. سه بخش دارد و در هنگام تقاطع لوله‌ها باعث می‌شود مسیر به‌درستی پیش رود. در واقع برای جلوگیری از برخورد لوله‌ها به‌یکدیگر از آن استفاده می‌کنند.

سه راهی بوشن فلزی تک لایه

با توجه به نام این محصول خیلی راحت متوجه کاربرد آن می‌شویم. این گروه از محصولات در کنار مزایای جنس محصولات تک لایه برای انشعاب‌گیری به خصوص خروجی های دنده ای در لوله‌کشی کاربرد فراوانی دارند.

چهارراه تک لایه

برای گرفتن انشعاب در مسیر لوله‌کشی استفاده می‌شود و تنها فرقش با انواع سه‌راهی، وجود 4 انشعاب به‌جای 3 مورد است.

زانو بوشن زوج فلزی تک لایه

بوشن‌ها را به‌عنوان راهکاری اصولی برای اتصال دو لوله به هم به کار می‌برند. بوشن های یکسر فلزی به جهت اتصال لوله های تک لایه به قطعات فلزی و دنده ای استفاده می شوند. زانو بوشن فلزی زوج تشکیل شده از دو زانو یکسر دنده ای بوده و برای اتصال لوله های تک لایه به شیرآلات بهداشتی توالت استفاده می شود. در واقع برای ساخت آن از ترکیب ساختار بوشن و زانو استفاده شده است.

شیر فلکه 45 درجه تک لایه

این محصول جریان آب سرد و گرم را قطع و وصل می‌کند. البته با وجود زاویه 45 درجه‌ای، از آن بیشتر در فضاهای کوچک و تنگ استفاده می‌شود؛ زیرا این ساختار دسترسی راحتی ایجاد می‌کند.

درپوش پایه بلند پلاستیکی تک لایه

از درپوش‌ها نیز برای مسدودکردن انشعابات استفاده می‌شود. آن‌ها ساختاری ساده و در عین حال مهم دارند و نبودشان می‌تواند کارها را بسیار سخت کند. البته این نوع همان‌طور که از نامش مشخص است، با پایه‌ای بلند و با جنس تک لایه و در دو رنگ آبی و قرمز ارائه می‌شود.

فلنج پلیمری تک لایه

این محصول با کمک به اتصال لوله به تجهیزات، تغییر متریال در لوله، اتصال به شیرها، اتصال به تجهیزات ابزار دقیق و موارد نیازمند به جداسازی می‌تواند به کمکمان بیاید.

بست لوله تک لایه

از بست ‌به‌عنوان محافظ و نگهدارنده لوله‌ها استفاده می‌شود. بست تک لایه زیر لوله‌ها قرار می‌گیرد و با ایجاد ثبات از آن‌ها محافظت می‌کند. به بیان دیگر کاربری آن شبیه به گیره است و جلوی حرکت و لرزش لوله‌ها را می‌گیرد.

برای اطلاع از قیمت بست لوله تک لایه میتونید روی https://hamsaz724.com/product/بست-لوله-تک-لایه/ کیلیک کنید تا بست لوله رو به صورت کامل بررسی کنید.

زانو یکسر بوشن فلزی تک لایه

این نوع زانو که با نام بوشن یکسر دنده هم شناخته می‌شود را برای اتصال لوله‌های پلی پروپیلن به اتصالات دنده‌ای استفاده می‌کنیم.

اگر شما به دنیال خرید زانو یکسر بوشن فلزی هستید، میتونید روی آدرس https://hamsaz724.com/product/زانو-یکسر-بوشن-فلزی-تک-لایه/ کیلیک کنید تا قیمت زانو یکسر فلزی تک لایه رو بررسی کنید.

شیر مغزی برنجی تک لایه

شیر مغزی برنجی تک لایه یک شیر توپی است که برای بازوبسته کردن جریان آب کاربرد دارد.

از انواع اتصالات تک لایه می‌توانیم نمونه‌های بسیار دیگری را نیز مثال بزنیم. چنین تنوعی نشان‌دهنده وسعت کاربری و اهمیت این محصولات هستند. البته با وجود تنوع موجود گاهی برای انتخاب تجهیزات دچار مشکل می‌شویم؛ زیرا انتخاب انواع باکیفیت و مناسب تأثیر فراوانی بر کیفیت نهایی کار دارد. حرفه‌ای‌های بازار ساخت‌وساز می‌دانند که این خود راهکاری طلایی در جذب مشتری است؛ ولی نباید از یاد ببریم که سود و بهره‌وری بیشتر نیز از اهداف هر سازنده‌ای به شمار می‌رود.

اگر به دنبال خرید شیر مغزی برنجی تک لایه هستید و یا میخواهید قیمت شیر مغزی برنجی تک لایه را مشاهده کنید میتونید بر روی https://hamsaz724.com/product/شیر-مغزی-برنجی-تک-لایه/ کیلیک کنید تا شیر مغزی برنجی را به صورت کامل بررسی و برای خرید اقدام کنید.

مخلص کلام این است که انتخاب محصول باکیفیت اهمیت دارد؛ ولی در عین حال به‌دنبال قیمت مناسب نیز هستیم. اما یافتن محصولی با کیفیت و قیمت مناسب در بین این تنوع کار سختی به شمار می‌رود. از طرف دیگر چه بسا گاهی اصلا محصولی با قابلیت‌های بیشتر و پرداخت نرخی بالاتر نیاز نداریم. این قضیه می‌تواند هزینه‌ها را در حد معقولی کم کند و به‌جرأت باید بگوییم کمتر کسی این اتفاق را دوست ندارد. با این پیش‌زمینه به‌نظر شما چطور و از چه روشی برای خرید باید اقدام کرد؟

بهترین راهکار برای خرید اتصالات تک لایه چیست؟

بهترین پیشنهاد برای حذف چالش‌های حین انتخاب و خرید، مراجعه به مراکز فروش معتبری چون «همساز 724» است. از آنچه چنین مراکزی را از دیگر فروشگاه‌ها برتری می‌بخشد، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

1. مراکز معتبر، اعتبار خود را به‌واسطه ارائه خدمات مناسب و مورد نیاز مخاطبان به دست آورده‌اند. آن‌ها اطمینانی که در طی سال‌ها بین مخاطبان خود ایجاد کرده‌اند را به‌راحتی از دست نمی‌دهند و آن را فدای سود بیشتر نمی‌کنند.

2. در مراکز فروشی که بهترین محصولات ارائه می‌شود، همواره حضور افراد متخصص را حس می‌کنید، وگرنه چطور می‌شود به این نتایج رسید.

3. افراد متخصص کمک می‌کنند تا بهترین محصولات، از برترین برندها پیش چشم مخاطبان قرار گیرد.

4. افراد متخصص می‌توانند در صورت لزوم مشاوره‌های تخصصی و نظرات جامعی ارائه دهند.

5. مرکز فروشی چون همساز 724 سایت فروش اینترنتی دارد و در هز زمان از شبانه‌روز امکان بررسی محصولات را فراهم می‌کند.

6. در چنین سایت‌هایی تنوع محصول فراوانی را می‌بینیم که با توجه به نیاز، امکان انتخاب آن‌ها و استفاده برای شرایط مختلف وجود دارد.

7. سایت‌های فروش معتبر در همان بدو ورود اطلاعات خوبی از محصول در اختیارتان می‌گذارند.

مخلص کلام

در هر رشته و کسب‌وکاری که هستید نباید فراموش کنید که مدیران موفق همیشه بازار کار خود و اطلاعات مربوط به آن را تحت نظر دارند. بررسی تنوع محصولات، کیفیت موجود، قابلیت‌ها، نرخ و بسیاری دیگر از اطلاعات محصول از این دست هستند. اگر شما هم از جمله افراد کاربلدی هستید که می‌‎خواهید با آگاهی به بازار کار خود هزینه‌ها را کاهش دهید و در عین حال بهترین محصولات را برای داشتن بهترین کیفیت در نظر بگیرید، باید اتصالات تک لایه را نیز بشناسید. این اتصالات کاربردهای فراوانی دارند و شناختشان در انتخاب برتر شما تأثیر به‌سزایی دارد.

ارسال دیدگاه

دیدگاه ها
  1. blank
    رضا :
    10 ماه پیش

    ممنون از مطالب ارزشمندتان. فقط یه سوال، بهتره این اتصالات بصورت روکار استفاده بشن یا تو کار؟

    • 10 ماه پیش

      سلام, هیچ تفاوتی با هم ندارن هر دو تا هم همون کارو انجام می دند یعنی در فشار آب و… هیچ تاثیری ندارند
      اما از نظر معماری و لوکس بودن بهتره توکار استفاده بشود.

  2. blank
    warthmady@gmail.com :
    10 ماه پیش

    لطفا اسامی کلیه اتصالات لوله راباشکل چگونه پیداکنید لطفا راهنمایی کنید