انواع اسپیسر خورشیدی

بکارگیری اسپیسر گرد در اجرای دیوار

یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین ابزارهایی که در ساخت و ساز مورد استفاده قرار می‌گیرد و در طول عمر سازه‌های بتنی نقش به سزایی دارد اسپیسر است. در واقع اسپیسرها تحت عنوان ابزاری شناخته می‌شوند که برای نگه داشتن فضای میان میلگردها و قالب‌های بتنی مورد استفاده قرار می‌گیرند. نکته شایان ذکر این است که اسپیسرها دارای اشکال و انواع متفاوتی هستند که هر کدام از آنها کاربردهای گوناگونی را به خود اختصاص داده است.

به عنوان مثال اسپیسر خورشیدی ۵ سانت یکی از انواع اسپیسرهای گرد به حساب می‌آید که باعث می‌شود سطح آرماتور و میلگرد به صورت کامل پوشش داده شود و همچنین احتمال خوردگی آنها نیز به میزان چشمگیری کاهش پیدا کند. توجه داشته باشید در برخی زمان‌ها بتن ریزی نامتقارن در یک سازه، استحکام آن را به شدت تحت شعاع قرار می‌دهد. به همین علت استفاده از اسپیسرهای افقی و عمودی برای پیمانکاران و مهندسان سازه‌ها تبدیل به یکی از مهمترین اجزای ساخت و سازی شده است. تا به اینجای مطلب تقریباً با اسپیسر خورشیدی آشنا شدید. در صورتی که قصد دارید در رابطه با اسپیسر خورشیدی ۵ سانت اطلاعات بیشتری به دست آورید لطفاً تا پایان این مطلب با مدرن سازان همراه باشید.

کاربردهای اسپیسر خورشیدی ۵ سانت

اسپیسر یا کاورهای خورشیدی از انواع اسپیسرهای گرد پلاستیکی به حساب می‌آیند که در بیشتر اوقات تحت عنوان اسپیسر ویل سان نیز معرفی می‌شود. در واقع اسپیسر خورشیدی ۵ سانتی از بهترین گزینه‌ها برای سطوح عمودی با وزن‌های متوسط به شمار می‌رود. جالب است بدانید که این اسپیسر با توجه به اینکه دارای طراحی خاص و منحصر به فرد بوده استقامت بالایی را در برابر وزن سازه و همچنین وزن قالب به خود اختصاص داده است. اگر به شکل ظاهری این اسپیسر دقت کرده باشید متوجه می‌شوید که فاقد دندانه بوده و در ارتباط با قالب هیچ مشکلی برای شکستن دندانه به وجود نمی‌آورد. این اسپیسرها با توجه به سایز و اندازه‌ای که دارند می‌توانند برای میلگردهایی با سایزهای مختلف به کار برده شود.

به عنوان مثال اسپیسر خورشیدی ۵ سانت ویژه استفاده در ستون‌ها و دیوارها می‌باشد. نکته‌ای که شاید کمتر کسی به آن توجه کند این است که اسپیسرهای خورشیدی ۵ سانتی شباهت زیادی به یک چرخ با محور مرکزی دارند که با استفاده از یک حلقه که در مرکز آن قرار گرفته به میلگردها وصل می‌شود. در حالت کلی حد فاصل میان حلقه مرکزی تا محیط پیرامونی اسپیسر معین می‌کند که برای چه اندازه‌هایی قابل استفاده بوده و در چه سایزهایی می‌تواند مورد استفاده باشد.

اسپیسر خورشیدی ۵ سانتی می‌تواند در بتن‌ریزی سازه‌های عمودی مثل بتن‌ ریزی دیوارها، اجرای ستون‌ها، اجرای مقاطع مدور و همچنین سازه‌های بتنی پیش ساخته مورد استفاده قرار بگیرد. از سوی دیگر باید اشاره کنیم که کاربرد این اسپیسر به گونه‌ای بوده که می‌تواند در بسیاری از منابع حوزه ساخت و ساز از آن تحت عنوان اسپیسر دیواری نیز استفاده شود. اگر بخواهیم به میزان استفاده از این اسپیسر در ستون‌ها اشاره کنیم باید بگوییم که در هر ۵۰ سانتی‌متر می‌توانید یک عدد اسپیسر جایگذاری کنید. در واقع این مقدار باید در چهار اطراف ستون قرار داده شود.

مزایای اسپیسر خورشیدی ۵ سانتی

در حالت کلی یکی از مهم‌ترین مسائلی که در رابطه با اسپیسر خورشیدی ۵ سانت وجود دارد این است که با توجه به سایز و اندازه‌ای که دارند توانسته‌اند مزایای خاصی را به خود اختصاص دهند. یکی از مهم‌ترین مزایای این اسپیسر وزن سبک و کم آنها می‌باشد. به همین دلیل اسپیسرهای خورشیدی ۵ سانتی تبدیل به یکی از بهترین و قابل حمل‌ترین اسپیسرها شده‌اند. در این قسمت با سایر مزایایی که اسپیسر خورشیدی ۵ سانتی به خود اختصاص داده است آشنا خواهید شد.

در ساخت این اسپیسر بتن که دارای انواع مختلفی از جنس ها هستند از مواد اولیه درجه یک استفاده شده است.
این نوع از کاورهای خورشیدی برای استفاده در قالب بندی‌های عمودی به صورت ویژه و منحصر به فرد طراحی و تولید شده‌اند.
اسپیسر خورشیدی ۵ سانت به راحتی قابل اجرا بوده و در پلان‌های مختلف می‌تواند به آسانی استفاده شود.
ابعاد و اندازه این اسپیسر کاملاً استاندارد می‌باشد و می‌تواند میلگردهایی را با وزن متوسط تحمل کند.
این ابزار در مقایسه با سایر اسپیسرها قیمت بسیار کمی را به خود اختصاص داده است.

انواع اسپیسرهای خورشیدی ۵ سانت

همانطور که می‌دانید از اسپیسر خورشیدی ۵ سانت برای پروژه‌های حجیم با بتن‌ریزی متوسط و برای ایجاد فاصله‌های ۵ سانتی‌متری استفاده می‌شود. از موارد استفاده این اسپیسر می‌توان به بتن‌ ریزی سقف و ستون‌هایی با ابعاد بزرگ اشاره کرد.

در صورتی که اندازه میلگردها متوسط یا بزرگ باشد استفاده از این اسپیسر می‌تواند یک پوشش مناسب برای آنها به وجود آورد که از خوردگی و حمله مواد فرساینده پیشگیری کند. به طور معمول گفته می‌شود که این اسپیسر توانایی نگهداری میلگردهایی با قطر ۸ الی ۲۲ میلی‌متر را دارد. در این قسمت انواع اسپیسرهای خورشیدی ۵ سانتی را به شما معرفی می‌کنیم.

اسپیسر ویل فیکس: به طور معمول از اسپیسر ویل فیکس که از انواع اسپیسرهای خورشیدی ۵ سانتی نیز به حساب می‌آید می‌توان برای ستون‌ها و دیوارهای برشی استفاده کرد.
اسپیسر هارد فیکس: اسپیسرهای هارد فیکس که در سایز ۵ سانتی‌متری طراحی شده‌اند برای فونداسیون‌ها، شناژ‌ها و قالب‌بندی‌های افقی استفاده می‌شوند.
اسپیسر ویل سان: اسپیسر ویل سان که از انواع اسپیسرهای خورشیدی هستند می‌توانند در ستون‌های عمودی و همچنین مقاطع مدور استفاده شوند.

جهت استفاده از اسپیسرهای مذکور، لازم است پیش از هر موضوعی انواع آن را بشناسید و با توجه به ساختار و ویژگی‌هایی که دارند، مورد استفاده قرار دهید.

منبع: modernsazan.com

ارسال دیدگاه