انواع سیستم های تهویه وی آر اف (VRF)، پرده هوا (Air curtain)، فیلتر اکولوژی (Ecology Unit) در اوت

blank

سیستم VRF

سیستم وی آر اف یکی از جدیدترین انواع تجهیزات تهویه مطبوع با عملکرد دو گانه سرمایشی و گرمایشی است که اولین بار در کشور ژاپن ساخته و مورد استفاده قرار گرفت. وی آر اف (VRF) که مخفف عبارت  Variable Refrigerant Flow  می باشد به معنای کنترل متغیر جریان مبرد است.در سیستم وی آر اف با استفاده از جدید ترین فناوری امکان انجام عملیات سرمایش و گرمایش به صورت همزمان، با به حداقل رساندن میزان مصرف انرژی و راندمان بالا وجود دارد. وی آر اف در گروه سیستم های مرکزی تهویه مطبوع قرار داشته و از دو بخش یونیت بیرونی و درونی تشکیل شده است. هر کدام از یونیت های بیرونی امکان اتصال به چندین یونیت داخلی را در این سیستم دارند از این رو می توان با تهیه یک سیستم VRFعملیات تهویه برای چندین واحد را انجام دارد. این سیستم سرمایشی و گرمایشی قابلیت استفاده در انواع محیط هایی که نیازمند سیستم مرکزی برای تهویه مطبوع هستند را دارد. به عنوان مثال ساختمان های مسکونی، تجاری، ادارات و شرکت ها، مراکز صنعتی، کارگاه های تولیدی، مدارس، هتل ها و … همگی می توانند به راحتی برای انجام عملیات تهویه از این سیستم بهره مند باشند. انواع بسیار متنوعی از یونیت داخلی برای این سیستم طراحی و تولید شده است که با توجه به آن مصرف کننده می تواند براساس ساختار معماری بنا، سلیقه و بودجه ای که دارد، یکی از انواع این یونیت ها را انتخاب و خریداری کند.

پرده هوا

پرده هوا (Air Curtain) دستگاهی است که از طریق برقراری جریان هوای پرفشار، از ورود هوای بیرون به داخل و اختلاف هوای دو فضا جلوگیری می‌کند، در واقع این سیستم با عملکرد خود باعث ایجاد دیواری نامرئی میان هوای سرد و یا گرم بیرون و هوای تهویه شده داخل ساختمان یا محیط مورد نظر می گردد. در واقع استفاده از پرده هوا برای محیط های پر رفت و آمدی نظیر درب‌های ورودی کارگران و محل بارگیری در کارخانه‌ها و کارگاه‌های صنعتی، بسیار لازم و ضروری است. مجموعه فناوری مانا نوین ویرا (AVET) یکی از نمایندگان فروش انواع سیستم های تهویه مطبوع با کیفیت برند آلمانی رزنبرگ در ایران است، این مجموعه دارای کارشناسانی مجرب و متخصص در زمینه سیستم های تهویه مطبوع است از این رو می تواند اطلاعات جامع و مفیدی را در خصوص انواع سیستم های تهویه مطبوع مانند جت فن، فیلتر اکولوژی و … در اختیار شما قرار دهند برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص انواعذمحصولات این مجموعه می توانید به وب سایت آن به نشانی https://avet-co.com/ مراجعه فرمایید همچنین در صورت نیاز به دریافت قیمت روز انواع محصولات و مشاوره رایگان می توانید با شماره تلفن 26806734-021 تماس حاصل فرمایید. انواع بسیار متنوعی از پرده هوا در بازار به فروش می رسد، که تفاوت آنها در شکل ظاهری، برق مصرفی، بادگرم یا خنک، دور متغیر یا معمولی، همچنین ریموت‌دار و دستی بودن می باشد. این دستگاه‌ها از لحاظ طراحی و شکل ظاهری نیز به دو دسته افقی و ایستاده یا عمودی تقسیم شده و محدودیتی برای اجرای آنها در پرده‌های هوا با کاربری‌های مختلف وجود ندارد.

پرده هوا

فیلتر اکولوژی

فیلتر اکولوژی (Ecology Unit) که با نام دیگر رسوب دهنده الکترواستاتیک نیز شهرت دارد. در گروه سیستم های تصفیه هوا قرار دارد. این دستگاه به کمک نیروی الکترواستاتیک گرد و غبار و سایر ذرات را جذب و نگهداری کرده و به این طریق هوا را تصفیه می کند. این دستگاه قابل استفاده در صنایع گوناگون می باشد. به عنوان مثال در نیروگاه ها به منظور تمیز نمودن بخار های صنعتی از این دستگاه به کار گرفته می شود. این فیلتر از لحاظ ساختاری دارای چندین سیم و صفحه جمع آوری کننده می باشد. در واقع این سیستم از یک میدان الکترواستاتیکی ولتاژ بسیار زیادی را به سیم ها و صفحه جمع کننده انتقال می دهد و به این طریق هوا را به صورت الکتریکی شارژ کرده و آن ها را در جریان یونیزه می کند.

هنگامی که ذرات معلق در هوا مانند گرد و غبار بین صفحات جمع کننده جریان میابند، ذرات باردار شده و در نهایت این ذرات باردار شده از طریق قطب مخالف خود جذب می شوندو به صفحات جمع آوری کننده متصل می گردند. به این طریق هوا ذرات معلق را پشت سر خواهد گذاشت که در انتها هوای تمیز و تصفیه شده به وجود خواهد آمد. ذرات گرد و غبار و آلوده جمع آوری شده نیز به وسیله روش های ایمن و سازگار با محیط زیست دفع می گردند. استفاده از فیلتر اکولوژی برای اکثر کسب و کار ها بسیار مفید و کارآمد بوده و به آن ها کمک می کند که آلاینده های تولید شده خود را به راحتی تصفیه کنند، تا علاوه بر جلوگیری از نابودی محیط زیست بر اثر این آلودگی ها کارکنان خود نیز از محیط کاری بهتر و سالم تری بهره مند باشند.

فیلتر اکولوژی

 

 

ارسال دیدگاه