با انواع مختلف تیگو 8 آشنا شوید

خرید تیگو 8 پرو در اصفهان

چکیده : درصورتی که قصد خرید یک ماشین شاسی بلند پرقدرت با قیمت مناسب و شرایط خرید خوب دارید، در این مقاله از مجموعه هشت با ما همراه باشید.

مدت زیادی بود که گزینه های چشمگیر و متنوعی برای خرید یک شاسی بلند وجود نداشت. این در حالی است که در 2-3 سال اخیر مدل های مختلفی از شاسی بلندهای چینی با امکانات مناسب، قدرت قابل قبول و طراحی بسیار زیبا وارد بازار شده است.

گروه مدیران خودرو به عنوان یکی از اولین تولیدکنندگان محصولات چینی در کشور، با همکاری گروه خودروسازی چری، نسل جدیدی از خودروهای شاسی بلند برند چری را در کشور تولید و تحویل بازار داد. در حال حاضر نسخه پرچمدار خودروی چری در کشور چری تیگو 8 است، این خودرو به عنوان یک شاسی بلند قدرتمند شناخته می شود که یکی از معدود نسخه های شاسی بلند سه ردیفه چینی در بازار خودروی کشورمان است.

از سال 1400 که این خودرو معرفی شد چهار نسخه مختلف از این خودرو را در کشورمان دیده ایم. برخی محبوبیت کمتری دارند و برخی به دلیل ویژگی های خاص از محبوبیت بیشتری برخوردارند و با قیمت های بالاتری در بازار معامله می شوند. اخیراً نسخه هیبریدی این خودرو نیز عرضه شده است. در این مطلب از مجموعه خودرویی هشت اصفهان به بررسی تمامی این مدل ها می پردازیم و شباهت ها و تفاوت های هر یک از این مدل ها را به شما می گوید. مجموعه هشت ارائه دهنده تمامی خودروها چینی در اصفهان همچون تیگو 5 ie در اصفهان است که با بهترین قیمت شرایط خرید را برای شما فراهم می کند.

تیگو 8

مدل پایه چری تیگو 8 معروف به تیگو 8 کلاسیک یکی از اولین مدل های برند چری در کشورمان بود. این اولین نسخه با ظرفیت هفت سرنشین از خط چری در کشور است. با وجود اینکه صندلی مسافران در ردیف سوم کوچک است و بهتر است از این فضا برای نشستن کودکان استفاده شود، اما بقیه ردیف های اول و دوم فضای کافی دارند.

اگر بخواهیم خودروی چری تیگو 8 کلاسیک را از نظر طراحی بیرونی ارزیابی کنیم، باید بگوییم که این خودرو از سبک طراحی جدید محصولات چری پیروی می کند. اگر به جلوی خودرو نگاه کنیم، سطح پنجره بزرگی داریم که اجازه می دهد هوای کافی به نیروی محرکه خودرو برسد و تهویه خوبی را در این قسمت تضمین می کند. چراغ های روز و مه شکن چراغ های LED هستند.

نمای داخلی

اگر بخواهیم نگاهی به طراحی داخلی فونیکس تیگو 8 کلاسیک بیندازیم، باید بگوییم که طراحی داخلی این خودرو در اصل همان طراحی داخلی فونیکس تیگو 7 پرو است. در حالی که نسخه های دیگر Tiggo 8 از طراحی داخلی متفاوتی استفاده می کنند. اما طراحی داخلی این خودرو بسیار زیبا بوده و از نظر فضا و راحتی سرنشین در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد.

طراحی فنی

اگرچه از نظر امکانات و آپشن ها تفاوت چندانی بین نسخه های مختلف چری تیگو 8 وجود ندارد، اما قسمت فنی این خودروها کاملاً با یکدیگر متفاوت است. فونیکس تیگو 8 کلاسیک از یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر مجهز به سیستم توربوشارژ استفاده می کند. این موتور 170 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه تولید می کند. همچنین می تواند گشتاور 250 نیوتن متری بین 2000 تا 4500 دور موتور تولید کند. این سطح از قدرت و گشتاور برای یک شاسی بلند شهری کاملاً مناسب به نظر می رسد.

تیگو 8 پرو

نسخه دیگری از خانواده فونیکس تیگو 8، خودروی تیگو 8 پرو است. اگرچه این خودرو با حدود دو سال فاصله نسبت به نسخه کلاسیک تیگو 8 در چین ارائه شد، اما در کشور ما این دو مدل به صورت همزمان توسط مدیران خودرو ارائه شد. این خودرو نسخه به روز شده مدل کلاسیک به حساب می آید که در بخش فنی و طراحی داخلی به روز رسانی های مختلفی را پشت سر گذاشته است.

چری و شریک آن یعنی مدیران خودرو از داشبورد کاملاً جدیدی برای خودروی Tigo 8 Pro استفاده کردند. این داشبورد مخصوص تیگو 8 طراحی شده است و با نسخه کلاسیک بسیار متفاوت است. اما از نظر تجهیزات ، این خودروها تفاوت چندانی با هم ندارند.

در مورد طراحی بیرونی نیز باید بگوییم که چری تیگو 8 پرو تفاوت چندانی با سایر مدل های این خودرو ندارد. اما از نظر مشخصات فنی تفاوت زیادی بین مدل های مختلف تیگو 8 وجود دارد. مهندسان چری از یک موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر برای تیگو 8 پرو استفاده کردند. این موتور توربوشارژ است و با وجود اینکه حدود 400 سانتی متر مکعب کوچکتر از نسخه کلاسیک است، قدرت نسبتاً بیشتری ارائه می کند.

از نظر فضای داخلی و خارجی، تفاوت چشمگیری بین این دو خودرو وجود ندارد. با این حال، وزن هر دو خودرو کمی متفاوت است. بنابراین تیگو 8 پرو 1565 کیلوگرم وزن دارد. حتی وزن مدل کلاسیک نیز به دلیل استفاده از موتور و دنده با این خودرو متفاوت است.

قیمت تیگو 8 پرو

تیگو 8 پرو مکس

با توجه به اینکه خودروهای چری تیگو 8 کلاسیک و پرو توانستند فروش بالایی در کشور داشته باشند و طرفداران زیادی را به خود جذب کردند، شرکت چری، تیگو 8 پرو مکس را هم روانه بازار کرد. این خودرو نسبت به مدل های قبلی مزیت های زیادی دارد. اولین مزیت این است که چری در این خودرو طبق یک سنت شکنی اساسی آن را به دو دیفرانسیل مجهز کرده است. از این نظر می توان گفت که این یک حرکت انقلابی برای برند چری بوده و ظرفیت و عملکرد این خودرو را به میزان قابل توجهی افزایش داده است.

البته نکات مثبت تیگو 8 پرومکس تنها به این موارد ختم نمی شود. با این حال می خواهیم کمی در مورد دو چرخ متحرک این خودرو صحبت کنیم. تاکنون خودروهای شاسی بلند چینی دو دیفرانسیل در نسخه های محدود تولید می شدند. به عنوان مثال می توان به خودروی لندمارک اشاره کرد که یک شاسی بلند دو دیفرانسل به حساب می آمد. اما در بخش فنی این خودرو عملکرد چندان رضایت بخشی نداشت و آپشن ها نسبتا کم بود.

ورود تیگو 8 پرومکس با دو دیفرانسیل، با امکانات فراوان و کیفیت ساخت بسیار بالا، توجه را به این نسخه از خودروی چری جلب کرد. البته با این خودرو نمی توان انتظار عملکرد سخت رانندگی در خارج از جاده را داشت. اما اگر یک خودروی دوچرخ می‌خواهید که هر از چند گاهی به جاده‌های خاکی بروید، این خودرو بسیار بهتر از مدل قبلی خود عمل می‌کند.

در بحث فنی باید گفت که خودروی چری تیگو 8 پرومکس مدرن سازی قابل توجهی را پشت سر گذاشته است. چری برای این خودرو همانند سایر نسخه های این خودرو از موتور چهار سیلندر توربوشارژ استفاده کرده است. با این حال، عملکرد آن به طور قابل توجهی بهبود یافته است و قدرت مناسبی را به عنوان یک خودروی چهار سیلندر در میان محصولات تولید شده در کشور ارائه می دهد. حجم این موتور 2 لیتر است و به لطف استفاده از سیستم توربوشارژ و فناوری های روز قادر به تولید 254 اسب بخار است.

تا به حال، چری تیگو 8 پرومکس بهترین انتخاب به عنوان یک شاسی بلند چینی است و می تواند انتظارات بسیاری را برآورده کند. اما قیمت این خودرو بسیار بالاست و با رقمی بالغ بر 2 میلیارد تومان در بازار به فروش می رسد.

آخرین سخن

در این مطلب از مجموعه خودرویی هشت اصفهان، چری تیگو 8 پرو را در نسخه های مختلف و نسخه کلاسیک به شما معرفی کردیم. این خودرو حتی در نسخه اصلی نیز عملکرد خوبی دارد. با این حال، تیگو 8 پرو ای پلاس به عنوان یک خودروی داخلی عملکرد قابل تحسینی دارد.

در نهایت اگر علاقه مند به خرید تیگو 8 پرو در اصفهان هستید، می توانید نسخه صفر کیلومتر این خودرو را به صورت نقد و اقساط از مجموعه خودروی هشت اصفهان خریداری کنید. این شرکت یکی از قدیمی ترین شرکت های خرید و فروش خودرو در شهر اصفهان محسوب می شود که از دیرباز به ارائه طرح های ویژه خرید و فروش نقدی و اقساطی خودرو در سطح شهر شهرت داشته است.

گالری خودرو 8 اصفهان پیش از این شرایط ویژه ای را برای خرید تیگو 5 il در اصفهان ارائه کرده است. در صورت تمایل به اطلاع بیشتر از شرایط فروش خودرو می توانید از طریق شماره های موجود در سایت هشت با کارشناسان واحد فروش مجموعه تماس حاصل فرمایید.

ارسال دیدگاه

دیدگاه ها
  1. blank
    ایلیا بوستان افروز :
    10 ماه پیش

    من عاشق تیگو هستم محشره 😍😍😍
    تیگو 8 پرومکس 🤑

  2. blank
    yas :
    10 ماه پیش

    خودرو شیک و راحت 😍

  3. blank
    yas :
    10 ماه پیش

    خیلی خوبه،شیک و راحت

  4. blank
    vahid :
    10 ماه پیش

    عالیه این مطلبتون ممنون از سایت خوبتون 🙂