با این اصول ویلا باغ را به بهشت خصوصی خود تبدیل کنید.

بازسازی ویلا

معرفی اصول طراحی کاربردی برای زیبا شدن ویلاباغ

بسیاری از افراد ممکن است ویلا باغ جذاب و زیبایی داشته باشند که بخواهند آن را مطابق میل خود طراحی کنند اما ندانند که باید از کجا شروع کنند و چه اقداماتی انجام بدهند. خبر خوب این است که شما می‌توانید با بازسازی و طراحی دکوراسیون داخلی ویلا خود آن را مطابق با سلیقه خود تغییر دهید و یک بهشت خصوصی داشته باشید. ویلا باغ بهترین گزینه برای فاصله گرفتن از شهرهای شلوغ و آلوده است که یک آخر هفته آرام و لذت بخش را برای شما ایجاد می‌کند. همچنین اگر می‌خواهید ویلا باغ خود را به افراد دیگر اجاره دهید، لازم است حتما روی بازسازی و دکوراسیون آن کار کنید. ممکن است بپرسید که برای طراحی ویلا باغ چه کارهایی باید انجام دهیم؟ در ادامه با ما همراه شوید تا به این سوال پاسخ دهیم.

چرا طراحی دکوراسیون ویلا باغ بسیار مهم است؟

به هر حال شما با داشتن ویلا باغ می‌توانید اوقات فراغت خود را در آن بگذارنید و لحظات شادی برای خود به همراه دوستان و خانواده بیافرینید. اما کیفیت ویلا بر این لحظات تاثیر گذار است و نیاز شما به تفریحات دیگر را تعیین می‌کند. اگر یک ویلا باغ با کیفیت و طراحی شده بر اساس استانداردهای روز داشته باشید‌، قطعا احساس می‌کنید در بهشت حضور دارید و تمام هفته را لحظه شماری می‌کنید تا دوباره به ویلا باغ خود بروید. علاوه بر این دکوراسیون داخلی ویلا می‌تواند لایف استایل و زیبایی ذهن شما را به نمایش بگذارد و یک تصویر ایده آل از شما را به افرادی که وارد ویلا می‌شوند به نمایش بگذارد.

چرا بازسازی ویلا باغ را بیاد جدی بگیریم

ویلا باغ‌های قدیمی معمولا در اثر گذر زمان فرسوده شده‌اند و استحکام مناسبی ندارند؛ از سویی دیگر اگر دکوراسیون داخلی، محوطه سازی و نمای ویلا باغ جذابیت کافی نداشته باشد، نمی‌تواند کارایی و زیبایی مد نظر شما را داشته باشد. در بازسازی ویلا باغ معمولا تمام قسمت‌های ویلا شامل دکوراسیون داخلی،‌ نمای ویلا و حتی حیاط و فضای سبز بازسازی می‌شوند. اما معمولا نقشه جدیدی برای ویلا طراحی نمی‌شود و ساختار کلی تغییر نمی‌کند؛ مگر اینکه نقص‌های جدی در ساختار معماری ویلا وجود داشته باشد که با برطرف کردن آنها بتوان به بهینه سازی فضا و بهبود زیبایی ویلا کمک کرد.

مراحل بازسازی ویلا باغ

بازسازی ویلا نیز مثل بازسازی خانه شرایط و مراحل خاصی دارد که برای موفقیت حتما باید از این مراحل عبور کنید. اولین مرحله مشاوره با تیم تخصصی بازسازی است که باعث می‌شود اعضای تیم از اهداف و سلیقه شما آگاهی کامل کسب کنند. همچنین متریال و مصالح مورد نیاز و هزینه بازسازی برآورد می‌شود تا شما بتوانید بهتر تصمیم‌گیری کنید. ادامه مراحل بازسازی به صورت زیر است:

  • نقشه ویلا باغ طراحی می‌شود و در صورت لزوم تغییرات دلخواه در آن ایجاد می‌شود.

  • سبک طراحی داخلی و نمای ویلا انتخاب می‌شود و بر اساس آن طراح ویلا باغ طرح سه بعدی خود را با تمام اجزای ویلا در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید رنگ‌ها، بافت‌ها، فضا و نمونه کامپیوتری ویلا باغ را در تصاویر مشاهده کنید.

  • عملیات تخریب آغاز می‌شود و بعد از تخریب قسمت‌های مورد نیاز،‌ سفت کاری و زیرسازی آغاز می‌شود.

  • بعد از زیرسازی نوبت به دکوراسیون،‌ دیزاین و روکاری می‌رسد که نمای خارجی، دکوراسیون داخلی و محوطه ویلا را تعیین می‌کند.

  • در نهایت بخش‌های جدید و امکاناتی که برای ویلا باغ در نظر گرفته‌اید اضافه می‌شود و پروژه به پایان می‌رسد.

در طراحی دکوراسیون داخلی ویلا باغ باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای طراحی دکوراسیون ویلا باغ عوامل زیادی مطرح است که باید به آنها توجه کنید. به عنوان مثال چینش درخت‌ها و فضای سبز، تجهیزات و امکاناتی که مورد استفاده قرار می‌دهید، متراژ، فضاهایی که در نظر دارید و … همگی حائز اهمیت هستند. اما نکاتی وجود دارد که از اهمیت بیشتری برخوردار است و هنگام طراحی دکوراسیون ویلا باغ نه تنها تیم معماری، بلکه خودتان نیز باید به آنها توجه کنید. در ادامه این نکات را بررسی می‌کنیم.

نورپردازی ویلا

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید برای بازسازی و طراحی دکوراسیون داخلی ویلا در نظر بگیرید، نورپردازی است. علاوه بر استفاده از نور طبیعی، طراح ویلا می‌بایست توجه ویژه‌ای به نورپردازی کفپوش، دیوارپوش، نما و سقف داشته باشد. همچنین نورپردازی می‌تواند جلوه خاصی به محوطه ویلا باغ شما ببخشد.

دکوراسیون داخلی ویلا

دکوراسیون داخلی ویلا باغ خود دنیایی از تکنیک‌ها را در بر می‌گیرد و حتما باید توسط افراد متخصص طراحی شود. تفاوت طراحی دکوراسیون داخلی منزل با دکوراسیون داخلی ویلا باغ این است که فضای داخل ویلا باید از ویژگی‌های معماری تبعیت کرده و بتواند یک فضای دلنشین برای دورهمی‌ها ایجاد کند. دکوراسیون داخلی باید از نظر سبک و استایل با نما،‌ طراحی فضای خارجی و حتی کاربردهایی که از ویلا انتظار دارید هماهنگ باشد.

طراحی دکوراسیون داخلی منزل

انتخاب مبلمان مناسب

مبلمانی که برای ویلا باغ در نظر می‌گیرید مهم‌ترین عنصر دکوراسیون داخلی به حساب می‌آید. استفاده از مبلمان کامل و متناسب با سبک معماری، تناسب با متریال،‌ توجه به ابعاد و اندازه مبلمان بسیار حائز اهمیت است. همچنین می‌توانید از وسایلی استفاده کنید که در ترکیب با رنگ‌های استفاده شده در ویلا و گیاهان آن یک فضای دلنشین را ایجاد کند.

محوطه سازی ویلا باغ

یکی از مواردی که برای بازسازی ویلا باغ باید به آن توجه کنید،‌ طراحی مجدد محوطه و فضای سبز است. محوطه باید با فرم ساختمان و رنگ‌های به کار رفته در آن هماهنگ بوده و بتواند یک فضای جذاب را در ابتدای ویلا ایجاد کند. اینکه صرفا از چند درخت میوه برای محوطه استفاده کنید به نوعی کم کاری محسوب می‌شود. محوطه سازی طراحی حیاط باید با یک سری چهارچوب‌های کلی اما بر اساس سلیقه خودتان صورت بگیرد. شما می‌توانید از نورپردازی،‌ انواع باغچه‌ها، استراحتگاه‌ها، پارکینگ، استخر و حوض برای تنوع بخشیدن به محوطه استفاده کنید. همچنین باید به فضای ورودی ویلا باغ که اولین جای مواجه افراد با ویلاست توجه داشته باشید.

محوطه سازی طراحی حیاط

طراحی و معماری ویلا باغ را به چه کسی بسپاریم؟

برای طراحی ویلا باغ باید اول این نکته را بدانید که این ویلا محل استراحت و تفریحات شما و خانواده‌تان است و طراحی دکوراسیون آن از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین لازم است به منظور معماری آن سلیقه بیشتری داشته باشید و از خدمات متخصصان بهره ببرید. طراحی یک ویلا باغ خصوصی که تمام ویژگی‌های آرمانی شما را دارد تنها با تکیه بر تجربه افرادی محقق می‌شود که در این زمینه تخصص و سابقه طولانی دارند. گروه معماری زال به صورت تخصصی در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی ویلاها فعالیت می‌کند و توانسته با تمرکز بر حفظ رضایت مشتریان، لوکس‌ترین ویلاها را تحویل بدهد. شما نیز می‌توانید از طریق همکاری با این تیم بهشت خصوصی خودتان را در ویلا باغ خود بسازید.

ارسال دیدگاه