بهترین برند لنت ترمز سراتو سایپا

بهترین برند لنت ترمز سراتو سایپا

لنت ترمز از قطعات مصرفی و پر اهمیت خودرو است. به همین منظور تعویض این قطعه‌ی حیاتی به جهت حفظ ایمنی خودرو و سرنشینان بسیار حائز اهمیت می‌باشد. هر وسلیه‌ی نقلیه متحرکی، مجهز به یک سیستم ترمز است. این سیستم بر دو اصل اصطکاک و دینامیک طراحی شده است. زمانی که شما پای خود را روی پدال ترمز می‌گذارید، روغن ترمز از طریق شلنگ‌های ترمز به سیستم ترمز چرخ‌ها منتقل می‌شود. سپس این روغن به کالیپر ترمز فشار آورده و کالیپر باعث اتصال لنت ترمز و دیسک ترمز می‌شود. این فرآیند منجر به کاهش سرعت و توقف اتومبیل می‌گردد. به دلیل اهمیت زیاد این قطعه، باید در خرید لنت ترمز، دقت زیادی داشت. در این مقاله نکات مهمی که باید در انتخاب لنت ترمز سراتو بدانید، گفته شده‌است. اگر شما صاحب این خودرو هستید، در ادامه همراه ما باشید.

انواع لنت ترمز سراتو

به طور کلی برای لنت ترمز سراتو ، از سه دسته لنت در بازار نام برده می‌شود. این لنت‌ها عبارتند از لنت اصلی یا جنیون پارت، لنت سرامیکی و انواع لنت نیمه فلزی. هر کدام از این موارد دارای کیفیت و قیمت متفاوتی هستند و ممکن است شما در مواجه با این تنوع جنس و قیمت، دچار سردرگمی شوید. بنابراین در ادامه‌ی این مقاله به بررسی ویژگی‌های هر یک از آنها خواهیم پرداخت.

جنیون ( اصلی یا OEM)

لنت ترمز جنیون پارت معمولا به سفارش کمپانی خودروسازی مربوطه و توسط تولید کنندگان معتبر لنت ترمز ساخته می‌شود. برای تولید لنت ترمز جنیون ، غالبا از مواد با فرمولاسیون خاص استفاده می‌شود. استفاده از یک لنت ترمز استاندارد، مانع از خوردگی و سایش دیسک ترمز می‌شود. از دیگر ویژگی‌های یک لنت ترمز اصل یا جنیون می‌توان به بی‌صدا بودن و سازگاری با محیط زیست به دلیل عدم وجود آزبست در ترکیبات آن و ترمزگیری مناسب در شراط آب و هوایی مختلف اشاره کرد. در هنگام خرید لنت ترمز توجه کنید که این قطعه را فقط از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید. چون نمونه‌های های‌کپی و تقلبی آن در بازار فراوان بوده و تشخیص آن توسط مصرف کنندگان به‌سختی امکان‌پذیر است.

لنت ترمز سرامیکی

از ویژگی‌های مهم لنت ترمز سرامیکی می‌توان به مقاومت بالای این نوع لنت در برابر حرارت بالا و ساییده شدن، عدم تولید سر و صدای نامتعارف و ایجاد گرد و غبار ناچیز در ترمزگیری‌های شدید اشاره کرد. عنصر اصلی این لنت از سرامیک مخصوص تولید لنت است. تکنولوژی به کار برده شده در ساخت لنت‌های سرامیکی به گونه‌ای‌ست که از سر و صدای آن کاسته و قدرت ترمزگیری آن را در شرایط اقلیمی گوناگون افزایش داده است.

لنت ترمز نیمه فلزی یا نیمه متالیک

لنت‌ ترمز نیمه فلزی یکی از پرفروش‌ترین انواع لنت در بازار است. درصد زیادی از مواد تشکیل دهنده‌ی این لنت از ذرات فلز آهن و گرافیت است. ترکیبات تشکیل‌دهنده‌ی این لنت باعث استحکام بالا، وزن مناسب، مقاومت در برابر حرارت شده است. نکته‌ی قابل توجه درباره‌ی لنت‌های نیمه فلزی، قیمت اقتصادی‌ آن نسبت به لنت‌های سرامیکی و جنیون پارت است. البته تولیدکنندگان زیادی، لنت ترمز نیمه فلزی را تحت برندهای مختلف و متنوع تولیدکرده و به بازار عرضه می‌کنند. به همین دلیل باید برندهای معتبر را بشناسید تا مناسب‌ترین لنت ترمز را خریداری نمایید. در ادامه بهترین برندهای لنت ترمز سراتو را به شما معرفی می‌کنیم.

لنت ترمز نیمه فلزی یا نیمه متالیک

بهترین مارک لنت ترمز سراتو

در این بخش از مقاله قصد داریم به بررسی برندهای معتبر لنت ترمز سراتو بپردازیم.

ام بی کوریا (Mb Korea)

لنت ترمز برند ام بی کوریا ساخت شرکت موبیس کشور کره می‌باشد. از ویژگی‌های لنت‌های ام بی کوریا می‌توان به عدم آسیب رسانی به دیسک چرخ در زمان ترمزگیری‌های مکرر و شدید اشاره کرد. این لنت به دلیل حذف ترکیبات خطرناکی همچون آزبست، کادمیم، سرب و جیوه … از قطعات سازگار با محیط زیست معرفی شده‌اند. محصولات برند ام بی کوریا در دو نوع مختلف سرامیکی و نیمه‌فلزی به بازار عرضه شده‌اند.

ان اچ سی (NHC)

لنت ترمز ان اچ سی ساخته شده از مرغوب‌ترین مواد اولیه سرامیکی، توسط کشور تایوان تولید و به بازار جهانی عرضه می‌گردد. از ویژگی‌هایی بارز این لنت می‌توان به عملکرد فوق العاده خوب و ترمزگیری سریع و به‌موقع در شرایط آب و هوایی مختلف، بدون ایجاد هرگونه سر و صدا اشاره کرد. لنت ترمز سراتو از برند ان اچ سی دارای عمر مفید استاندارد و ضمانت نامه اصالت کالا و گواهینامه REACH و ROHS نیز می‌باشد.

فریکسا (Frixa)

لنت ترمز سراتو از برند فریکسا توسط شرکت هانکوک کره جنوبی ساخته شده است. همچنین این لنت دارای گواهینامه ایزو 9001 بوده و بدون ایجاد لرزش و صدای نامتعارف، در دماهای بالا نیز استحکام و ایمنی کافی را در هنگام ترمزگیری فراهم می‌سازد.

های تک (Hi-Tec)

برند های-تک ساخت شرکت دانگ‌وو کره جنوبی است. لنت ترمز سراتو از این برند، بدون ایجاد آسیب به دیسک ترمز در شرایط مختلف آب و هوایی ترمز‌گیری مناسبی دارد و از ایمنی کافی برخوردار است. از خصوصیات این لنت می‌توان به ترمزگیری بسیار عالی، مقاومت در دماهای بالا، سازگاری با محیط زیست به دلیل حذف آزبست از ساختار آن و کم صدا بودن این محصول اشاره کرد.

های کیو (HI-Q)

های کیو ساخت شرکت سان‌شین کره است. از ویژگی‌های بارز لنت ترمز سراتو از برند HI-Q می‌توان به کاهش آسیب رسانی به دیسک چرخ و افزایش عمر دیسک به دلیل مرغوبیت مواد تشکیل دهنده‌ی این لنت ترمز اشاره کرد. لنت ترمز HI-Q عاری از هرگونه سر و صدای سوت مانند و ناهنجار می‌باشد و در عین حال ترمزگیری نرم و یکنواختی را برای خودرو و راننده فراهم می‌سازد. همچنین بر روی تمام لنت‌های تولیدی این شرکت نام‌ این برند حک شده و اورجینال می‌باشد.

پارس لنت (Pars Lent)

شرکت پارس لنت به عنوان یک تولیدکننده داخلی همواره با استفاده از جدیدترین فرمولاسیون و فناوری‌های پیشرفته و بهره‌ گیری از نیروهای متخصص، لنت‌های با کیفیتی را روانه بازار لوازم یدکی کرده است. لنت ترمز سراتو از برند پارس دارای ترمزگیری قوی در شرایط اقلیمی مختلف می‌باشد و به دلیل حذف مواد سراطان‌زای آزبست، کادمیم و سرب و … از دوستداران محیط زیست نیز محسوب می‌شود.

زمان تعویض لنت ترمز سراتو

زمان تعویض لنت ترمز سراتو

در هنگام ترمزگیری، لنت ترمز سراتو با دیسک چرخ نیروی اصطکاک ایجاد کرده و منجر به سایش مواد سطح لنت می‌شود و در صورت ترمزگیری‌های مکرر، اصطکاک زیادی را متحمل می‌شود و به همین منظور خیلی زود فرسوده شده و می‌بایست تعویض گردد. علائمی که می‌توان تشخیص داد، زمان تعویض لنت سراتو فرارسیده عبارتند از:

  • کشیده شدن فرمان خودرو به یک سمت

  • روشن شدن چراغ هشدار اتمام لنت به معنی فرا رسیدن زمان تعویض لنت ترمز در خودرو‌های جدید

  • سفت شدن یا احساس لرزش در پدال ترمز

  • ایجاد صدای‌های نامتعارف در زمان ترمزگیری

  • استشمام بوی سوختگی لنت از ناحیه چرخ‌ها

  • ضعف در عملکرد سیستم ترمز

لنت ترمز سراتو را از کجا با قیمت مناسب و کیفیت بالا خریداری کنیم؟

چنانچه قصد خرید لنت ترمز برای خودروی سراتو را دارید، می‌توانید با مراجعه به سایت فروشگاه لنت، بهترین لنت ترمز سراتو را به صورت آنلاین سفارش دهید. همچنین شما عزیزان می‌توانید با استفاده از خدمات مشاوره‌ی رایگان با کارشناسان پشتیبان این فروشگاه، با توجه به بودجه‌ی مد نظرتان اقدام به ثبت سفارش نمایید و سفارش خود را در کوتاه‌ترین زمان تحویل بگیرید. مشاوران و متخصصان فروشگاه Lent.ir به شما کمک می‌کنند تا مناسب‌ترین لنت ترمز سراتو را برای خودروی خود خریداری نمایید.

ارسال دیدگاه