بهترین روش برای یک کاشی کاری زیبا و دقیق

همتراز کاشی متره پلاست

کاشی و سرامیک دو مورد از مهم‌ترین و پراستفاده‌ترین مصالح ساختمانی محسوب می‌شوند. این دو، به ترتیب در بدنه و کف ساختمان استفاده می‌شوند و برای آن‌که نتیجه کار آن‌ها به‌صورت منظم، دقیق و اصولی باشد، می‌بایست از ابزارهای تنظیم‌کننده و ترازکننده استفاده کرد؛ زیرا شیب سطوح برای مواردی همچون هدایت جریان آب روی کف محیط، بسیار حائز اهمیت است. در این مطلب به معرفی یکی از ابزارهای تراز کاشی و سرامیک یعنی همتراز کاشی می‌پردازیم و مزایا و کاربردهای آن را بررسی می‌کنیم.

همتراز چیست و چرا اهمیت دارد؟

همتراز کلیپس یا گُوِه (Wedge) ابزاری است که به‌عنوان بهترین، راحت‌ترین، سریع‌ترین و ارزان‌ترین روش تراز کاشی و سرامیک استفاده می‌شود. این ابزار با اتصال به ناحیه و خط بین دو کاشی یا دو سرامیک، وضعیت آن‌ها را به مسطح‌ترین حالت ممکن درآورده و هرگونه ناصافی یا ناترازی ناشی از خطای دست متخصص کاشی‌کار یا سرامیک‌کار را برطرف می‌کند.

استفاده از همتراز کاشی از این جهت اهمیت دارد که می‌تواند نظم و دقت بیشتری به کار بخشیده و بهترین نتیجه ممکن را ارائه دهد. انواع این ابزارها همچون همتراز سرامیک، علاوه‌بر رفع ناصافی، باعث ایجاد یکدستی و نظم بیشتر در نماهای سرامیکی مختلف شده و همچنین سرعت کار و هزینه‌های جانبی مختلف را نیز به شدت کاهش خواهند داد.

مهم‌ترین مزایای همترازکننده کاشی را بشناسید

کلیپس و گُوِه سرامیک دارای کاربردهای مختلفی هستند که استفاده از آن‌ها، به‌دلیل راحتی، قیمت پایین و بالا بردن سرعت کار، به هر سرامیک‌کار یا کاشی‌کاری توصیه می‌شود. در ادامه برخی از مزایای همتراز کاشی متره پلاست را بیان خواهیم کرد.

بالا بردن سرعت و دقت کار

همانطور که می‌دانید، انجام کار سرامیک و کاشی به‌ دقت بسیار بالایی نیاز دارد و همین موضوع، باعث کاهش سرعت کار می‌شود؛ چرا که متخصص کاشی‌کاری باید هر کاشی و قطعه را با دقت تمام سر جای خود قرار دهد. برای رفع این مشکل و بالا بردن سرعت کار، کلیپس کاشی فاصله زمانی مورد نیاز برای چینش هر قطعه را کاهش می‌دهد و سرعت انجام کار به‌شدت بالا می‌رود.

ایجاد سطح صاف و یکدست

چه برای کف و چه برای بدنه و دیوارها، یکدستی سرامیک و کاشی‌ها اهمیت زیادی دارد. همترازکننده کاشی و سرامیک باعث ایجاد سطحی یکدست و یکپارچه شده و این موضوع به‌شدت روی زیبایی محیط تاثیر دارد؛ بنابراین، برای ارائه یک کار دقیق و منظم به همتراز سرامیک و کاشی نیاز است.

عدم نیاز به چکش و تراز

از موزاییک‌کاری گرفته تا کاشی، سرامیک و سنگ‌کاری همواره چکش و تراز یکی از ابزارهای مورد نیاز در این کارها محسوب می‌شوند. به کمک کلیپس و ترازکننده کاشی، دیگر نیازی به چکش و تراز نیست و فرآیند صافکاری و تراز سطوح، به‌صورت ساده و خودکار انجام می‌شود و کیفیت و استحکام قطعه کاشی و سرامیک نیز کاهش نخواهد یافت.

blank

انواع مختلف همتراز کاشی و سرامیک

کلیپس کاشی و سرامیک در انواع مختلف و متنوعی ارائه شده‌اند که هرکدام از آن‌ها نیز متناسب با ابعاد و اندازه خاصی از سنگ، کاشی یا سرامیک به‌کار برده می‌شوند. به‌صورت کلی، همترازکننده‌ها در ۴ دسته مختلف جای می‌گیرند:

  • همترازکننده سرامیک
  • همترازکننده کاشی
  • همترازکننده سنگ
  • همترازکننده پیچی

هرکدام از کلیپس‌ها متناسب با ابعاد مختلف مصالح مورد استفاده، در ۴ اندازه در دسترس قرار گرفته‌اند که شامل موارد زیر هستند.

  • سایز کوچک
  • سایز متوسط
  • سایز متوسط پایه بلند
  • سایز بزرگ

همچنین گُوِه کاشی و سرامیک نیز خود، در دو سایز کوچک و بزرگ تولید شده است.

آشنایی با متره پلاست؛ بهترین مرجع خرید همتراز کاشی

فروشگاه تخصصی متره پلاست، مرکز ارائه انواع وسایل مرتبط با کاشی‌کاری و سرامیک‌کاری است که ازجمله مزیت‌های مهم و قابل‌توجه این مجموعه می‌توان به کیفیت بسیار بالای محصولات، قیمت مناسب و طول عمر بالای قطعات اشاره کرد.

امروزه برای انجام یک کاشی‌کاری دقیق و مناسب باید از تجهیزات و ابزارهایی مانند همتراز کاشی استفاده کرد که در کمال سادگی، وظایف مهم و قابل‌توجهی را برعهده دارند. کلیپس و گُوِه سرامیک یکی از همین ابزارهاست که می‌توان گفت استفاده از آن، به‌دلیل راحتی، قیمت مناسب و سرعت بالای کار تبدیل به امری الزامی شده است.

کارهای تخصصی همچون کاشی‌کاری، سرامیک کاری و سنگ‌کاری ازجمله مواردی هستند که نیاز جدی و مبرمی به کلیپس کاشی و همتراز سرامیک دارند. درواقع می‌توان گفت که کلیپس و گُوِه سرامیک، اصلی‌ترین ابزارهای این کار محسوب می‌شوند که جایگزین چکش و تراز شده‌اند.

برای خرید انواع کلیپس کاشی و سرامیک یا همتراز کاشی، می‌توانید به وب‌سایت رسمی مجموعه متره‌ پلاست به آدرس metreplast.com مراجعه فرمایید. این مرجع تخصصی، طیف وسیعی از محصولات مرتبط با این زمینه را ارائه کرده است که می‌تواند برای کارهای تخصصی ساختمان و نما، بسیار مفید و کاربردی باشد.

ارسال دیدگاه