تعمیرات اتوماسیون صنعتی

تعمیرات اتوماسیون صنعتی

تعمیرات اتوماسیون صنعتی

در سیستم‌های اتوماسیون صنعتی، تجهیزات حفاظتی مانند سافت استارتر، کلید هوایی و کلید کمپکت اتوماتیک نقش بسیار مهمی در اطمینان از عملکرد صحیح و ایمن تجهیزات دارند. با این حال، این تجهیزات ممکن است به دلایل مختلفی دچار خرابی شوند. در اینجا قصد داریم به شیوه­ها و نکات مهم تعمیر قطعات و تجهیزات اتوماسیون صنعتی بپردازیم. سایت plc7 پیشرو در ارائه خدمات و تعمیرات اتوماسیون صنعتی است. این شرکت با بررسی و تشخیص دقیق عیوب، می­تواند به انواع صنایع و کارخانجات کمک شایانی نماید. اعتبار هر شرکت، تولیدی، کارخانه و صنعتی به خوش قول بودن و تحویل به موقع تولیدات و سفارشات خود است. حتی گاهی ممکن است ایجاد اختلال و کند شدن خط تولید ضررهای جبران ناپذیری را برای صاحبان کسب و کار به وجود آورد. یکی از دلایل بروز اختلال می­توان به خرابی دستگاه­ها و سیستم اتوماسیون صنعتی دانست. با این اوصاف می­توان به اهمیت اتوماسیون صنعتی و حتی تعمیرات و تشخیص به موقع آن پی برد. از جمله قطعات مهم و حیاتی در اتوماسیون صنعتی می­توان به سافت استارتر، کلید هوایی و کلید کمپکت اتوماتیک اشاره کرد.

سافت استارتر

سافت استارتر وسیله­ای مکانیکی است که با موتورهای AC جهت کاهش موقت بار و گشتاور در سیم اتصال قدرت و افزایش جریان الکتریکی موتور در زمان راه اندازی استفاده می­شود. این کار سبب افزایش طول عمر سیستم و کاهش تنش روی موتور و شفت و کاهش فشار الکترودینامیکی روی کابل­های شبکه توزیع برق می شود.

عیب‌های رایج سافت استارتر

از مهمترین و رایج­ترین اختلالات و عیوبی که ممکن است در سافت استارتر ایجاد شود و به دست متخصصان plc7 برطرف گردد، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

وقتی که موتور نمی تواند راه اندازی شود. در این حالت باید ابتدا اتصالات را بررسی کرد و اطمینان یافت که اتصالات به درستی انجام شده است. در مرحله دوم فیوزهای محافظ بررسی و کنترل شود و اگر سوخته باشد تعویض گردد. مرحله سوم تنظیمات سافت استارتر کنترل شود و در صورتی که تنظیمات به هم ریخته باشد مجددا آن را تنظیم نمایید. از دیگر عوامل و خطاهایی که ممکن است بروز نماید عبارتند از:

  • گرم شدن بیش از اندازه
  • عملکرد نادرست تنظیمات حفاظتی
  • بروز خطاها در نمایشگر
  • افزایش بار موتور
  • تغذیه نادرست و کم بودن ولتاژ

روش‌های عیب‌یابی

برای تعمیر سافت استارتر روش­های گوناگونی مورد استفاده قرار می­گیرد. از جمله این روش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بررسی ظاهر و اتصالات کابل­های سافت استارتر
  • اندازه‌گیری و کنترل ولتاژ و جریان در نقاط مختلف مدار
  • بررسی مقاومت بین سیم پیچ­ها، و بدنه سافت استارتر
  • استفاده و به کارگیری ابزارهای تستمانند مولتی متر، اسیلوسکوپ و سایر ابزارهای مختلف برای بررسی و کنترل سیگنال­ها.

انجام تعمیرات اتوماسیون صنعتی توسط تیم فنی plc7 چه مزایایی دارد؟

گروه plc7 با تجربه چندین ساله و دقت و ظرافت در کار یکی از بهترین ارائه دهندگان خدمات تعمیرات همچون تعمیر پی ال سی ، تعمیر کلید هوایی و … و تامین قطعات اتوماسیون صنعتی با کیفیت و ضمانت می باشد. بخشی از مهمترین خدماتی که این تیم ارائه می­دهند عبارتند از:

تعمیر در زمان کوتاه

از آن‌جا که می‌دانیم شما به دستگاه خود در اسرع وقت نیاز دارید. بخش تعمیرات plc7 با استفاده از پیشرفته‌ترین امکانات و تکنسین‌های ماهر قادر است در کمترین زمان و دقت و ظرافت بالا تعمیرات را انجام دهد.

پایین‌ترین هزینه

هدف plc7، ارائه خدمات مطمئن و در عین حال راحت به مشتریان است. تمامی هزینه های دریافتی از شما در کمترین و منصفانه­ترین قیمت است. همچنین هزینه تعمیرات پس از اتمام کار و تحویل و تست آن دریافت می­شود.

مجهز به امکانات پیشرفته

تعیرات اتوماسیون صنعتی با توجه به ساختار ویژه و متفاوت آن، نیازمند تجهیزات و ابزار آلات خاصی است تا این کار به درستی و بدون عیب انجام شود، به همین دلیل plc7 پیشرفته­ترین و مجهزترین ابزار و تجهیزات را جهت تعمیرات تخصصی اختیار کارشناسان و متخصصان قرار داده است تا به بهترین نحو خدمات تعمیر صورت بگیرد.

کارشناسان مجرب

با پیشرفت فناوری، تعمیرکاران و تکنسین­ها دائما با چالش­های جدیدی روبرو هستند. بنابراین plc7 دوره­های متعدد آموزشی و تخصصی را برای کارشناسان تدارک دیده تا بتوانند با جدیدترین و پیشرفته­ترین متدها با انواع مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری آشنا شده و توانایی رفع آن را پیدا کنند.

 تعمیر منبع تغذیه اتوماسیون صنعتی

منبع تغذیه، ولتاژهای مورد نیاز اتوماسیون صنعتی را تامین می­کند. اگر اتوماسیون صنعتی توان کافی را از منبع تغذیه دریافت نکند، باعث افت ولتاژ در مدار کنترل یا فیوز‌ها شده و دستگاه از کار می‌افتد. منبع تغذیه، بیش از بقیه قطعات گرما تولید می‌کند و از آنجا که جهت مسیر هوای خنک کننده رو به بالا است. منبع تغذیه نباید در زیر سایر تجهیزات اتوماسیون صنعتی نصب گردد. بهترین محل نصب منبع تغذیه بالای پنل است. مواردی چون عدم رعایت نکات نصب، گرمای زیاد در اثر خرابی فن دستگاه، گذر زمان و استهلاک از جمله دلایل خرابی منبع تغذیه به شمار می­آید. تیم تخصصی و فنی plc7 شما را در این شرایط کمک خواهد کرد.

 اعزام نیرو به محل

از آنجایی که دستگاه­های اتوماسیون صنعتی امکان جابهجایی برای تعمیر ندارند، تنها با یک تماس و برقراری ارتباط با تیم plc7 کارشناسان و متخصصان در اسرع وقت به محل اعزام می شوند. همچنین تیم فنی plc7 با تجربه و مهارتی که دارند در کوتاه ترین زمان ممکن عیب یابی دستگاه را انجام داده و به رفع آن اقدام می نمایند.

تامین قطعات

در صورتی که یکی از اجزا و قطعات اتوماسیون صنعتی دچار خرابی شد و نیاز به تعویض پیدا کرد، plc7 این امکان را دارد تا باکیفیت ترین قطعات را با ضمانت و گارانتی لازم بر روی دستگاه شما نصب نماید و دستگاه را در اسرع وقت به چرخه تولید بازگرداند.

ارائه خدمات پشتیبانی

تیم فنی و تخصصی plc7 مجموعه ای از ماهرترین متخصصان را تشکیل داده است. به این صورت که اگر دستگاهی دچار مشکل نرم افزاری شد و یا خطایی روی نمایشگر اتوماسیون ظاهر شد، بدون اینکه نیاز باشد در محل حاضر شوند از راه دور و به صورت تلفنی و یا سایر روش­های ارتباطی عیب را شناسایی و تشخیص داده و به کاربر دستگاه مشاوره و راهنمایی ازم را برای رفع عیب و خطا می­دهد. و در مرحله دوم در صورتی که مشکل برطرف نشد به محل اعزام می­شوند.

ارسال دیدگاه