تفاوت پرده پانچ و ساده در چیست؟

تفاوت پرده پانچ و ساده در چیست؟

انتخاب پرده متناسب با سبک دکوراسیون همیشه یک چالش جدی برای خانم‌ها بوده است. بازار پر از پارچه‌های رنگارنگ متنوع است که این گستردگی کار انتخاب را کمی سخت می‌کند. یکی از بهترین مدل‌ها که اکنون جای پرده ساده را گرفته و این روزها بسیار پرطرفدار شده، پانچ است. اگر برای شما هم سؤال است که تفاوت پرده پانچ با مدل‌های ساده چیست؟ تا آخر مقاله همراه ما باشید.

پانچ بهترین جایگزین پرده ساده

پانچ بهترین جایگزین پرده ساده

پرده‌ها درواقع نوعی لباس برای پنجره هستند که نقش مهمی در زیباسازی نمای کلی خانه دارند. امروزه مدل‌های مختلفی از آن‌ها در بازار موجود است که از جدیدترین نمونه آن می‌توان به پرده آماده پانچ اشاره کرد. این مدل انتخابی بسیار مناسب و شیک برای زیباسازی فضای داخلی منزل یا محیط کار است که قطعا نمونه‌های مختلف آن را مشاهده کرده‌اید.

مهم‌ترین تفاوت پرده پانچ با ساده در قسمت نواری بالای کار است. همانطور که می‌دانید، مدل‌های ساده با استفاده از گیره به نوارپرده متصل می‌شوند؛ درصورتی‌که نصب مدل پانچ بااستفاده از حلقه‌هایی در قسمت نواری کار انجام می‌شود. شاید به همین خاطر باشد که بیشتر افراد استفاده از آن را به‌جای مدل‌های ساده ترجیح می‌دهند.

تفاوت پرده پانچ و ساده در چیست؟

تفاوت پرده پانچ با ساده

با اینکه این روزها خرید پرده پانچ بسیار پرطرفدار شده است؛ اما هنوز افرادی هستند که درباره تفاوت‌های آن با مدل‌های ساده چیزی نمی‌دانند. نحوه دوخت پارچه‌ها یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های این دو مدل پرده است. بر خلاف نمونه‌های ساده در مدل پانچ خبری از دوخت‌های پرچین سوزنی و پیله دار نیست؛ چراکه دوخت کار ساده و بدون چین انجام شده می‌شود. درواقع در این مدل، می‌توان چین‌ها را با دست و بعد از نصب کار تنظیم کرد. از دیگر تفاوت‌های این دو مدل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

متراژ کم‌تر پارچه

همانطور که می‌دانید برای دوخت مدل‌های ساده پرچین، لازم است که حداقل ۳ یا ۴ برابر طول پنجره پارچه تهیه کنید؛ این درحالی است که برای دوخت پانچ‌ حداکثر به دو برابر طول پنجره به پارچه نیاز خواهید داشت. نکته مهمی که در این خصوص باید به آن توجه داشته باشید، این است که این موضوع یک قاعده کلی است و شما می‌توانید بسته به سلیقه خود متراژ پارچه را تعیین کنید.

نصب راحت

قطعاً همگی شما باید دردسرهای باز‌کردن و نصب مجدد پارچه‌‌های پرچین و سنگین آشنایی دارید و حداقل برای یکبار هم که شده است، آن را تجربه کرده‌اید. خوشبختانه در مدل‌های پانچ خبری از نصب پرچالش نیست؛ درواقع رد کردن حلقه‌های کار از میله پرده پانچ تنها کاریست که باید انجام دهید.

شستشو و اتوکشی آسان

استفاده از پارچه کمتر برای دوخت پانچ این امتیاز را به شما می‌دهد که بتوانید به‌راحتی آن را با ماشین لباسشویی بشوئید و در منزل اتوکشی کنید؛ به‌این‌ترتیب در هزینه‌های شما بسیار صرفه‌جویی خواهد شد.

نکات مهم خرید پرده پانچ

نکات مهم خرید پرده پانچ

اولین نکته‌ای که درخصوص خرید پارچه باید به آن توجه داشته باشید، رعایت تناسب سبک کار با دکوراسیون فضاست. اگر سبک دکوراسیون منزل شما مدرن و مینیمال است، باید تا حد امکان از مدل‌های ساده‌تر و با رنگی مکمل با تم فضا استفاده کنید؛ این در حالیست که انتخاب پارچه متناسب با سبک کلاسیک کمی سخت‌تر و جسورانه‌تر خواهد بود. از دیگر نکاتی که در زمان خرید پرده پانچ باید به آن توجه داشته باشید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

انتخابی با حفظ حریم خصوصی منزل

حفظ حریم خصوصی برای همه ما یک اولویت است؛ بنابراین بهتر است که در زمان خرید پارچه به این مورد توجه داشته باشید. اگر سبک سلیقه شما بیشتر مدل‌های حریر و توری است، حتما پارچه ساده دیگری را برای زیر کار تهیه کنید؛ به‌این‌ترتیب هر زمان که به حریم خصوصی بیشتری نیاز داشته باشید، می‌توانید آن را تنظیم کنید؛ چراکه در مدل‌های ساده نمیتوان دو مدل پارچه را روی هم نصب کرد.

عرض و ارتفاع پنجره

انتخاب طول و عرض مناسب پرده آماده پانچ یکی دیگر از مهم‌ترین نکاتی است که باید به آن توجه داشته باشید. توصیه می‌شود که قبل از خرید، حتما اندازه گیری‌های دقیقی انجام دهید و متناسب با آن پارچه بخرید. خرید پرده کوتاه سالن پذیرایی به‌هیچ‌عنوان توصیه نمی‌شود؛ حتی اگر ارتفاع پنجره کم باشد.

نور فضا

یکی دیگر از نکات مهم خرید پارچه، توجه به بافت آن به‌جهت تنظیم نوردهی محیط است. توصیه می‌شود که مدل‌هایی را انتخاب کنید که بافت آنها روزنه‌های بیشتری دارد و نور را از خود عبور می‌دهد. خرید پارچه‌ای ضخیم و بدون قابلیت عبور نور به‌هیچ‌عنوان انتخاب خوبی برای سالن پذیرایی نخواهد بود.

جنس پارچه

پرده‌ها یکی از اصلی‌ترین المان‌های زیبایی منزل محسوب می‌شوند؛ بنابراین مهم است که در زمان خرید پارچه به کیفیت و جنس کار توجه داشته داشته باشید. برای داشتن انتخابی بهتر، حتما سبک دکوراسیون را درنظر بگیرید. از خرید پارچه‌های بی‌کیفیت با طرح و رنگ‌های عجیب و متفاوت به‌شدت بپرهیزید. درنظر داشته باشید که زیبایی همیشه در سادگی و کیفیت است.

در نهایت پرده پانچ بخریم یا ساده؟

پانچ یکی از بهترین و جدیدترین مدل‌های پرده است که ازجمله مزایای آن می‌توان به دوخت راحت‌تر پارچه، امکان تنظیم دستی چین، شستشوی آسان و هزینه کمتر خرید اشاره کرد. با اینکه در این مقاله توضیحاتی در رابطه با تفاوت پرده پانچ با مدل‌های ساده مطرح شد؛ اما در نهایت انتخاب با شماست. باتوجه به ویژگی‌ها و مشخصات هر مدل می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین انتخاب را داشته باشید. به نظر شما کدام مدل بهتر است؟ چرا؟

ارسال دیدگاه