جک درب پارکینگ چیست و چه کاربردی دارد؟

جک درب پارکینگ چیست و چه کاربردی دارد؟

امروزه به دنبال پیشرفت علم و فناوری به کارگیری سیستم و درب اتوماتیک پارکینگ بسیار گسترش یافته است؛ اکثر ساختمان ‌ها و مجتمع ‌ها از آن ها استفاده می ‌کنند. در واقع جک درب پارکینگ به آسانی روی درب پارکینگ نصب شده که می ‌توان با یک ریموت درب مد نظر را باز و بسته کرد، که همین موضوع سبب افزایش رفاه حال مصرف کنندگان شده است. بنابراین به طور کلی می‌ توان گفت که جک درب پارکینگ نوعی سیستم اتوماتیک می‌ باشد که در مدل و کاربرد های گوناگون تولید و به بازار عرضه می‌ شوند و روی انواع درب پارکینگ قابل نصب هستند. این نوع درب ها را به طور خودکار می توان باز و بسته کرد. تا انتهای مطالب با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد جک درب پارکینگ سیماران در کرج به دست بیاورید.

جک درب پارکینگ چیست؟

جک درب پارکینگ نوعی وسیله برقی می ‌باشد که استفاده آن برای باز و بسته کردن درب می ‌باشد. این نوع درها به وسیله سنسور موتور و سیستم‌های کنترلی فعالیت کرده که به صورت کاملاً اتومات خودرو ها را کنترل می‌ کند. یکی از مهم ‌ترین ویژگی‌ های این نوع در افزایش مدیریت و امنیت پارکینگ است، که سبب شده تنها افراد و وسایل نقلیه مجاز به پارکینگ ورود پیدا کنند و سایر افراد و وسایل غیر مجاز نتوانند داخل پارکینگ راه یابند.

جک درب پارکینگ چه کاربردی دارد؟

اگر شما ساکن شهرهای بزرگ و آپارتمان نشینی مثل تهران یا کرج و سایر متروپل ها هستید، یکی از برندهای معتبر و بسیار کاربردی جک سیماران می باشد. استفاده از جک درب پارکینگ سیماران در کرج در زندگی افراد ساکن در این شهرهای بزرگ نقش پررنگی دارد. در واقع در صورت عدم استفاده از این نوع وسیله زندگی با سختی‌ های بسیاری همراه خواهد بود. بنابراین به شما توصیه می ‌کنیم با کاربرد جک پارکینگ آشنا شوید، تا زمان خرید با مشکل روبرو نشوید. مهم‌ ترین کاربرد های جک پارکینگ عبارتند از:

افزایش امنیت

با استفاده از جک اتوماتیک، درب پارکینگ به طور اتومات باز و بسته شده و افراد دغدغه باز ماندن در را ندارند. همچنین بدون پیاده شدن از ماشین می ‌توانند درب پارکینگ را باز و بسته کنند که از خطراتی مانند زورگیری یا سرقت ماشین جلوگیری می‌ شود. امروزه جک پارکینگ مجهز به سیستم کنترل تردد هست که تنها افراد محدودی می ‌توانند به درب حیاط یا پارکینگ دسترسی داشته باشند، که همین امر موجب افزایش امنیت محیط می‌ شود.

کاهش زمان

یکی دیگر از مهم ترین کاربرد های این وسایل کاهش زمان پارک و خروج از پارکینگ است، که صرفه ‌جویی در زمان را همراه دارد.

کارایی در هوای بارانی و سرد

در فصل سرد و شرایط بارانی افراد برای باز و بسته کردن درب از ماشین ‌های خود خارج نمی‌ شوند، و به طور اتوماتیک درب را باز و بسته می ‌کنند.

انواع جک پارکینگ با توجه به فناوری

جک درب پارکینگ دارای مدل‌ های گوناگونی است، که هر یک از آن ها دارای کاربرد و فضای خاص خود هستند. که باید با در نظر داشتن این موارد جک مناسب را خریداری کرد. بعضی از انواع جک پارکینگ تا یک حدودی از وزن را تحمل کرده و عملکرد مقاوم از خود نشان می ‌دهند. در غیر این صورت میزان باز و بسته شدن درب در طول شبانه روز روی عملکرد آن ها موثر است. جک درب اتوماتیک با توجه به فناوری به نوع دو نوع هیدرولیکی و الکترونیکی تقسیم بندی می‌ شود. تفاوت این دو نوع درب زمانی شخص می‌ گردد که محل نصب آن ها ساختمان یا فضای پر تردد باشد.

جک های الکترومکانیکی

از جک های الکترومکانیکی اکثراً در محیط‌ های کم تردد و در ساختمان های که دارای واحد های کمتر از ۵۰ تا هستند به کار می ‌رود. نوع کارکرد این درب همانطور که مشخص است، به طور مکانیکی بوده و با گیربکس و چرخ دنده فعالیت دارد. جک درب پارکینگ الکترومکانیکی به طور کل دارای توان ۲۲۰ و ۲۴۰ وات است

blank

جک های هیدرولیکی

یکی دیگر از مدل‌ های جک درب پارکینگ ، که اکثراً در اماکن پرتردد مانند؛ مجتمع‌ های تجاری و مسکونی با تعداد واحد بالا و اداره‌ ها به کار می ‌رود، جک هیدرولیکی می ‌باشد. در این نوع درب محفظه استوانه شکل به کار رفته که درون آن روغن وجود دارد و با وارد شدن نیرو به روغن جک برقی فعالیت می ‌کند و درب پارکینگ به طور اتومات باز و بسته می ‌شود.

blank

انواع جک درب پارکینگ با توجه به ظاهر

جک درب پارکینگ با توجه به کارکرد و شکل ظاهری در دو مدل ریلی و بازویی به بازار ارائه می ‌شوند که هر یک دارای ویژگی‌ های خاصی هستند. جک‌ های بازویی و ریلی اکثراً با توجه به میزان تحمل وزن و شیوه باز و بسته کردن درب تفاوت دارند.

جک بازویی

یکی از پرکاربردترین انواع جک ‌ها که معمولاً در ساختمان ‌ها به کار می ‌رود جک ‌های بازویی می ‌باشد. این نوع جک را باید با توجه به وزن و عرض درب پارکینگ انتخاب کرد. جک‌ های بازویی در دو نوع تک لنگه و دو لنگه تولید می ‌شود که جهت باز و بسته کردن درب، آن را معمولاً به عقب یا جلو هول می‌ دهد.

جک ریلی

برخی مواقع فضای مناسبی جهت باز و بسته شدن درب پارکینگ به طور کامل وجود ندارد یا اینکه وزن درب بسیار بالا است؛ در چنین مواقعی باید از انواع جک‌ های ریلی استفاده کرد. جک ‌های ریلی، درب پارکینگ را به طور کشویی باز کرده و به صورت ریل مانند در جابجا خواهد شد.

نتیجه گیری 

همان طور که در مطالب بالا گفته شد؛ یکی از نیاز های امروزی استفاده از انواع جک‌ های پارکینگی است، که موجب افزایش امنیت محیط می ‌شود و همچنین کاهش زمان و افزایش رفاه در زندگی را به همراه دارد. جک اتوماتیک درب پارکینگ به دنبال افزایش نیاز بازار در مدل‌ های گوناگون تولید می ‌شود، بنابراین کسانی که قصد خرید جک پارکینگ را دارند باید با توجه به نیاز و شرایط محیط بهترین جک را خریداری کنند. با استفاده از جک درب پارکینگ امنیت محیط تا میزان زیادی افزایش یافته و از مواردی مانند سرقت یا زورگیری جلوگیری می شود.

ارسال دیدگاه