خرید انواع مواد شیمیایی آزمایشگاهی

School Lab Equipment Supplier in Uganda

همانطور که می دانید “مواد شیمیایی آزمایشگاهی” با سایر مواد شیمیایی متفاوت است. این نوع مواد شیمیایی مخصوص تست های تخصصی مورد استفاده در این محیط است. از نتایج این آزمایشات در صنایع مختلف استفاده می شود، بنابراین کیفیت و خلوص ترکیبات آن باید دقیق باشد.

همانطور که می دانید “مواد شیمیایی آزمایشگاهی” با سایر مواد شیمیایی متفاوت است. این نوع مواد شیمیایی مخصوص تست های تخصصی مورد استفاده در این محیط است. از نتایج این آزمایشات در صنایع مختلف استفاده می شود، بنابراین کیفیت و خلوص ترکیبات آن باید دقیق باشد. در این مقاله به شما درباره «مواد شیمیایی آزمایشگاهی» می گوییم و سپس متوجه می شویم که چه مزایایی دارند.

مواد شیمیایی آزمایشگاهی چیست؟

موادی که در آزمایشگاه های مختلف برای تحقیقات علمی و کیفیت محصول مورد استفاده قرار می گیرند، مواد شیمیایی آزمایشگاهی نامیده می شوند. این محصولات به سرعت بخشیدن به فرآیند تولید و کنترل کیفیت محصول کمک می کنند. به خاطر داشته باشید که مواد شیمیایی مورد استفاده در آزمایشگاه ها با مواد شیمیایی به طور کلی بسیار متفاوت است.

از آنجایی که از این مواد در آزمایشگاه ها برای بررسی اساس آزمایش ها استفاده می شود، بنابراین میزان ترکیبات، درصد خلوص و تنوع آنها بسیار مهم است. این ویژگی ها می توانند تأثیر مستقیمی بر نتایج آزمایش داشته باشند.

طبقه بندی مواد شیمیایی آزمایشگاهی

مواد شیمیایی مورد استفاده در آزمایشگاه ها اغلب در دسته های مختلف استفاده می شوند. این مشکل به دلیل زمینه فعالیت آزمایش ها به وجود می آید. بنابراین بسته به حساسیت و نوع آزمایش می توان از هر ماده شیمیایی در دسته های زیر استفاده کرد:

مواد شیمیایی آنالیتیکال

این دسته از مواد شیمیایی شامل نمک های اسیدی، قلیایی، معدنی، معرف های کارل فیشر، حلال ها و … می باشد که این محصولات را می توان از برند های مختلف و با کیفیت و درجه خلوص متفاوت خریداری کرد.

مواد شیمیایی علوم زیستی

این نوع مواد شیمیایی شامل معرف های بیولوژیکی مختلف، آنتی بیوتیک ها، رنگ ها، مواد بیوشیمیایی، معرف های سیتولوژیک و ترکیبات آلی یا معدنی می باشد. اگر می خواهید نتایج آزمایش دقیق تر باشد، باید در خرید مواد شیمیایی علوم زیستی دقت کنید زیرا باید از خلوص و کیفیت بالایی برخوردار باشد. این مواد شیمیایی به طور کلی در زیست شناسی مولکولی، شیمی پروتئین، زیست شناسی سلولی استفاده می شود.

مواد شیمیایی کروماتوگرافی

در این دسته از مواد شیمیایی، حلال های مایع زیادی به دلیل کارایی بالا، استانداردهای بالا و تنوع معرف ها در بازار موجود است. از بهترین حلال های کروماتوگرافی می توان به مارک های استون، متانول، هگزان، ترکیبی از آب با اسید فرمیک یا آب با اسید تری فلورواستیک و … اشاره کرد.

Top Lab Chemicals Every Lab Must Have

مواد شیمیایی آلی و معدنی

همانطور که از نام این نوع مواد شیمیایی پیداست، این مواد اغلب برای مطالعه مواد آلی و معدنی استفاده می شوند. اما تفاوت هر یک از این مواد یک کربن است. ترکیبات آلی حاوی یک کربن به اضافه هیدروژن هستند، در حالی که همه ترکیبات معدنی این دو اتم را ندارند.

بافرها و محلول های حجمی

این دسته از مواد شیمیایی همچنین شامل بافر های مرجع pH مختلف، محلول‌ های حجمی، بافر های علوم زیستی، از جمله زیست‌ شناسی سلولی، زیست ‌شناسی پروتئین و زیست ‌شناسی مولکولی است.

کاربرد مواد شیمیایی آزمایشگاهی

مواد شیمیایی آزمایشگاهی مورد استفاده در آزمایشگاه ها بسته به نوع کاربرد متفاوت است. مهمترین موارد استفاده از این مواد به شرح زیر است:

  • کنترل کیفیت و استاندارد
  • صنایع پتروشیمی، نفت و گاز
  • داروسازی
  • صنعت چسب و رنگ
  • نیروگاه های تولید انرژی حرارتی
  • آزمایشگاه های تحقیقاتی در دانشگاه ها
  • صنعت کاشی و سرامیک
  • مورد استفاده در منابع طبیعی و محیط زیست
  • آبکاری فلزات
  • آزمایشگاه های تشخیص پزشکی
  • صنایع آرایشی و بهداشتی

برند های مواد شیمیایی آزمایشگاهی

در حال حاضر برند های مختلفی از مواد شیمیایی در آزمایشگاه های ایران استفاده می شود که با توجه به زمینه فعالیت و نوع آزمایشات قابل استفاده است. بهترین برند هایی که می توانید برای تحقیقات و تحقیقات آزمایشگاهی استفاده کنید را می توان در زیر نام برد:

مرک

برند مرک را می توان یکی از معروف ترین و مهم ترین برند های شیمیایی دنیا دانست که اولین بار در آلمان فعالیت خود را آغاز کرد. این برند در سال 2015 با برند سیگما ادغام شد.

سیگما

برند سیگما یکی از برندهای معروف و مقرون به صرفه ای است که شاید با نام های دیگری مانند سیگما آلدریچ دیده باشید. این برند شامل تعدادی برند دیگر می باشد که می توانید از آنها مواد شیمیایی تخصصی در زمینه های شیمی، داروسازی، بیوتکنولوژی و علوم زیستی خریداری کنید. سوپلکوف آلدریچ، سیگما، فلوکا از جمله برندهای زیر مجموعه سیگما آلدریچ هستند.

کارلو آربا

این برند که از سال 1867 در ایتالیا فعالیت خود را آغاز کرد، تولید کننده مواد شیمیایی – دارویی می باشد. امروزه این شرکت چندملیتی با برند جانسون–جانسون شناخته می شود.

بایو کم

این برند که بیش از هزار نوع محصول شیمیایی تولید می کند بر پایه ترکیبات آلی و معدنی با خلوص بالا ساخته شده است که به راحتی می توان از آن در پروژه های آزمایشگاهی در دانشگاه ها، صنعت و کارخانه های تولیدی استفاده کرد.

Chemical hazards ‒ Safety, Prevention and Health ‐ EPFL

معرف pH برند Cytiva

استفاده از کاغذ PH را می توان یکی از اصلی ترین و مهم ترین موارد مورد نیاز در آزمایشگاه ها دانست که میزان اسیدی یا قلیایی بودن محلول ها را مشخص می کند. این کاغذها را می توانید از سیتیوا تهیه کنید.

خرید مواد شیمیایی آزمایشگاهی

برای خرید مواد شیمیایی مورد نیاز در آزمایشگاه ها به نکات زیر توجه کنید:

  • دقت نام علمی محصول، فرمول شیمیایی آن، درجه خلوص، تاریخ ساخت و تاریخ انقضا، احتیاطات و هشدارها.
  • دقت بسته بندی محصول مورد نظر از نظر ایمنی و حفاظتی
  • دستورالعمل ها و توصیه های دقیق برای نگهداری در محیط آزمایشگاهی داشته باشید
  • تشخیص محصول اصلی بر روی نمونه های مشابه یا تقلبی

قیمت خرید مواد شیمیایی آزمایشگاهی

اگر قصد خرید ترکیبات شیمیایی آزمایشگاهی را دارید، حتما به قیمت آنها توجه کنید. از آنجایی که ترکیبات شیمیایی آزمایشگاهی استاندارد بالایی دارند و بیشتر وارداتی هستند، نمی توان قیمت مشخص آنها را منتشر کرد. در صورت نیاز به اطلاع از قیمت محصولات مختلف با کارشناسان شرکت بازرگانی ایمن گستر شیمی تماس حاصل فرمایید.

با توجه به توضیحات فوق می توان گفت که مواد شیمیایی مورد استفاده در آزمایشگاه ها با سایر مواد شیمیایی تفاوت قابل توجهی دارد. این تفاوت در خلوص آن نیز هست.

از آنجایی که ترکیبات شیمیایی آزمایشگاهی اغلب به صورت تحقیقاتی و مطالعاتی هستند، باید از با کیفیت ترین مواد استفاده کرد تا نتایج تحقیقات دقیق باشد.

این دسته از مواد شیمیایی عموماً در آزمایشگاه ها، مراکز کنترل کیفیت و آزمایشگاه ها استفاده می شود. در فرآیند تولید این مواد شیمیایی در کارخانجات از روش های بسیار دقیق و مدرن استفاده می شود و طبیعی است که این محصولات که در مقادیر بسیار کمی نسبت به محصولات صنعتی تولید می شوند بسیار خالص تر از نوع صنعتی خود هستند و در در عین حال از نظر قیمت با انواع صنعتی بسیار متفاوت بوده و گران تر هستند. لازم به ذکر است که از نظر تنوع مواد شیمیایی آزمایشگاهی تولید شده در دنیا، هزاران برابر بیشتر از مواد شیمیایی صنعتی است، زیرا تولید یک ماده شیمیایی در مقیاس صنعتی باید دارای توجیه علمی و اقتصادی باشد. به این دلایل، تنوع مواد شیمیایی صنعتی بسیار کمتر از محصولات شیمیایی آزمایشگاهی است.

ایمن گستر شیمی عرضه کننده انواع برندهای معتبر مواد شیمیایی آزمایشگاهی، کیت های آزمایشگاهی و تجهیزات آزمایشگاهی در کشور می باشد. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد ترکیبات شیمیایی موجود و خرید محصول مورد نظر می توانید با کارشناسان این شرکت تماس حاصل فرمایید.

ارسال دیدگاه