ده مرحله ایجاد یک برنامه آنالیز روغن در سطح جهانی

ده مرحله ایجاد یک برنامه آنالیز روغن در سطح جهانی

  آنالیز روغن موتور توسط بسیاری از مؤسسات و مراکز آزمایشگاهی در سراسر دنیا صورت می‌گیرد و اهداف مشترکی مانند کنترل کیفیت سازمان‌ یافته، اصلاح روش‌های تولید، کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری را دنبال می‌کند. موفق‌ترین برنامه‌های آنالیز روغن  موتور آنهایی هستند که به دقت طراحی شده‌اند و علاوه بر ارزیابی روغن، به موضوع توسعه محصولات در این گروه از روان کننده‌های صنعتی هم توجه دارند.

10 مرحله زیر دستورالعملی برای اجرای یک برنامه تجزیه و تحلیل روغن موثر ارائه می دهد: برنامه ای که به عنوان یکی از فناوری های حیاتی برای افزایش قابلیت اطمینان تجهیزات و در عین حال حفظ یک عملیات ایمن و مقرون به صرفه در کارخانه در نظر گرفته می شود.

مراحل ده گانه آنالیز روغن

مرحله اول – تجهیزات حیاتی را شناسایی کنید

هنگامی که اجرای یک برنامه  آنالیز روغن را شروع می کنید، باید تصمیم بگیرید که از کدام تجهیزات در محل نمونه برداری کنید. این می تواند یک کار دلهره آور باشد اما نمی توان آن را نادیده گرفت. سرپرستان و مدیریت باید برای شناسایی تجهیزات مورد نظر، نوشتن دستورالعملهای دقیق، تعیین مسیرها و برنامه‌های نمونه‌ برداری وقت بگذارند.

ابتدا باید تجهیزات حیاتی برای عملکرد درست کارخانه شناسایی شوند. این تجهیزات اغلب واحد پشتیبان ندارند تا زمانی که در سرویس نیستند جایگزین شوند. علاوه براین، تعمیرات اساسی تجهیزات حیاتی اغلب به تعطیلی کامل کارخانه، نیروی انسانی قابل توجه و از دست دادن متعاقب فعالیت های تولیدی نیاز دارد.

مرحله دوم – تعیین  آزمون

آزمونهای مورد نظر برای آنالیز روغن باید با دقت تعیین شوند. تجهیزات مختلف دارای مشخصات تست متفاوتی هستند. هنگام تعیین آزمونها، تجهیزات واقعی و محیط اطراف باید تعیین کنند که چه آزمایش هایی مناسب هستند. به خاطر داشته باشید که هدف شما از آنالیز روغن، افزایش قابلیت اطمینان دستگاه از طریق بهبود وضعیت سیال روغن و تشخیص زود هنگام آن است که در غیر اینصورت مشهود نخواهد بود مگر اینکه باعث خرابی دستگاه شود.

مرحله سوم بررسی گزینه های آزمون

هنگام طراحی یک برنامه آنالیز روغن، فقط چند انتخاب در مورد نحوه آزمون نمونه های روغن خود دارید. این بخش این گزینه ها را تشریح می کند و به شما کمک می کند تا ببینید کدام یک برای شما بهترین است:

محاسن معایب
 

 

ایجاد یک آزمایشگاه در محل

• زمان گردش کار برای نحویل نتایج را می توان مشخص نمود.

• به یک منبع خارجی وابسته نیستند.

• بسته های آزمون به راحتی قابل تغییر هستند.

• برای نمونه های اضطراری قابلت پاسخ دهی سریع وجود دارد.

• هزینه خرید و نگهداری ابزار دقیق آزمایشگاهی.

• هزینه نرم افزار LIMS و به روز رسانیها.

• تکنسینهای آزمایشگاه باید برای هر روش آزمون. و تفسیر نتایج آموزش داده شوند.

• عدم آزمون کامل.

 

 

از فروشنده روغن روانکاری خود بهره ببرید

• آنها در درک و شناخت فرمولاسیون روانکاری تخصص دارند.

• تامین کنندگان روانکار اغلب انجام آزمون روغن را به صورت رایگان به مشتریان با حجم مصرف زیاد ارائه می دهند.

• راحتی استفاده از یک تامین کننده.

• تولید کنندگان روان کننده فقط کار فروش روان کننده را انجام می دهند، نه آنالیز آن را.

• عدم دسترسی به تحلیلگران برای بحث در مورد نتایج آزمون.

• پیگیری روغن فروخته شده در اولویت نیست.

• آنها فقط بر روی یک کسب و کار سرمایه گذاری نمی کنند.

 

 

 

با یک آزمایشگاه دیگر قرارداد ببندید

• تکمیل کردن خدمات آزمون.

• اکثر آزمایشگاه ها گواهینامه ISO را دارند.

• کارکنان آزمایشگاه بسیار آموزش دیده در حال انجام ازمایشات در یک محیط کنترل شده هستند.

• تحلیلگران با تجربه برای بحث در مورد نتایج آزمون در دسترس هستند.

• سرمایه گذاری مداوم در منابع برای حفظ بالاترین کیفیت خدمات.

• آزمون هر نمونه هزینه دارد.

• هر ازمایش انجام شده بر روی یک نمونه روغن هزینه دارد، بنابراین برخی از آزمایشگاه ها ممکن است به دنبال راه هایی برای صرفه جویی در هزینه ها باشند.

• برخی از آزمایشگاه های پیمانکار می تواند پرهزینه و در تحویل نتایج  کند عمل کنند.

مرحله چهارم انتخاب یک آزمایشگاه آزمون روغن

در صورتیکه مشخص شود که قرارداد با یک آزمایشگاه خارجی بهترین راه برای برنامه آزمون روغن شما است، باید اطمینان حاصل شود که حوزه کاری آزمایشگاه برای شرکت شما کاملا مناسب است. مهم است که این آزمایشگاه با استراتژی های نگهداری نمونه که واحد تولیدی شما بکار می گیرد، مطابقت داشته باشد.

خدمات دهی به مشتری یکی دیگر از جنبه های مهم است که باید در هنگام انتخاب یک آزمایشگاه روغن موتور در نظر گرفته شود. به منظور حل و فصل سریع مسائل، آزمایشگاه انتخاب شده باید در اولین تماس در دسترس باشد. مهم است که توجه داشته باشید که برخی از آزمایشگاه ها دسترسی محدودی به تحلیلگر دارند و به شدت به خدمات صوتی متکی هستند.

مرحله پنجم سرمایه گذاری بر روی آموزش

یکی از جنبه های یک برنامه معتبر و خودکفای آزمون روغن که اغلب نادیده گرفته می شود، آموزش است. تکنسینهای آموزش دیده که اهمیت کیفی روش های آزمون روانکاری را درک می کنند، در ایجاد یک برنامه آزمون نقش کلیدی خواهند داشت.

آزمون  روغن یک تکنولوژی همیشه در حال تغییر است و برای به دست آوردن مزآیای آن، باید به طور مداوم آموزش با کیفیت دریافت کرد.

گزینه های آموزشی ممکن است شامل:

* کلاسها و یا گواهینامه ها

* نمایشگاه ها و کنفرانسهای تجاری راه دیگری برای کمک به پرسنل در دستیابی به پیشرفت های اخیر در زمینه کاری خود  هستند. بودجه دپارتمان باید این فرصت های آموزشی را سال به سال منعکس کند.

مرحله ششم یاد بگیرید چگونه یک گزارش آزمون روغن را تفسیر کنید

گزارش آزمون روغن یک ابزار حیاتی برای یک عملیات اجرایی بدون دغدغه است. عمیق شدن در خلاصه نتایج گزارش و اطلاع از نحوه تجزیه و تحلیل گزارش آزمون می تواند از خرابی تجهیزات و تخریب تجهیزات غیر ضروری جلوگیری کند.

گزارشهای آزمون روغن معمولا شامل خلاصه ای از مشکلات، شرایط روان کننده و وضعیت ماشین و هشدارهای بحرانی است. آنها همچنین باید شامل تصویر گرافیکی از آزمون های مختلف و همچنین سایر عناصر بصری برای کمک به تفسیر نتایج آزمون باشند.

مرحله هفتم از سیستم جابجایی و نگهداری مناسب استفاده کنید

داشتن سیستم ذخیره سازی و جابجایی روانکاری نیز مهم است. محصولات روانکاری گران هستند، بنابراین باید به شیوه ای اداره شوند که بازده سرمایه گذاری را به حداکثر برساند.

مطمئن شوید که محل ذخیره سازی و حمل و نقل شما تمیز، به خوبی سازمان یافته و شامل کنترل آب و هوایی است. شما مسئول اطمینان از قرار گرفتن روغن و گریس جدید در محل نگهداری خود هستید که تمیز و خشک است و در معرض تغییرات شدید دما قرار ندارد

مرحله هشتم آنالیز خود را تصدیق کنید

همانطور که هر نوع تکنولوژی تعمیر و نگهداری را کنار هم قرار می دهید، باید آنالیز روغن را تصدیق کنید. یک راه معمول برای تصدیق آنالبز روغن، نگهداری سوابق تمام تغییرات روغن، درخواست فیلتراسیون، درخواست آبگیری و غیره است. بعنوان مثال، ممکن است هدف بهبود کلی تمییزی مایع در پرس هیدرولیک کارخانه با استفاده از فیلتراسیون بهبود یافته باشد. در این موردآنالیز روغن و به ویژه داده های تعداد ذرات به یک معیار عملکرد تبدیل می شود که می تواند برای اندازه گیری انطباق با اهداف قابلیت اطمینان اعلام شده استفاده شود.

مرحله نهم ایجاد و حفظ اعتبار

احتمالا یکی از مهمترین موارد برای هر برنامه آنالیز موفق روغن، اعتبار است. پس از ایجاد اعتبار در یک برنامه باید اعتبار را حفظ کنید. هر فرد تعمیرکار آگاه موافقت خواهد کرد که چگونه مشتریان داخلی شاهد برنامه آنالیز می تواند تعیین کنند که آیا برنامه آنالیز موفق است یا خیر. هنگام ایجاد اعتبار در هر برنامه آنالیز روغن ، این نکات را در نظر بگیرید:

1- اعتبار در هر برنامه آنالیز روغن تا حدودی تدبیگرآیانه است

2- داشتن پرسنلی که بتوانند به وضوح ارتباط برقرار کنند بسیار مهم است

3- شما با داشتن برنامه ای که ارزش شرکت و کاربران ان را افزایش می دهد، اعتبار کسب می کنید

مرحله دهم برنامه خود را با استفاده از ابزارهای مبتنی بر وب مدیریت کنید

هنگامی که یک نمونه ازمایش می شود و داده ها در سیستم قرار داده می شوند، باید راهی برای برای انتقال داده ها به مشتری ازطریق آزمایشگاه وجود داشته باشد.  بسیاری از آزمایشگاه ها در حال حاضر ابزارهای مبتنی بر وب را ارائه می دهند که مشتریان را قادر می سازند تا به راحتی اطلاعات موجود در گزارش های آنالیز روغن خود را پردازش کنند. مدیریت برنامه مبتنی بر وب می تواند به کارکنان شما کمک کند تا تصمیمات بهتر و آگاهانه تری در مورد برنامه تجزیه و تحلیل نفت شما بگیرند و اقدامات لازم را برای جلوگیری از فاجعه انجام دهند. با استفاده از یک ابزار مدیریت مبتنی بر وب، شما و پرسنل تعمیر و نگهداری شما می توانید گزارش ها را مدیریت کنید، زیرا تمام داده ها در یک رابط کاربری آسان برای استفاده قرار دارند که همه طرفها می توانند در همه زمانها به  آن دسترسی داشته باشند.

ارسال دیدگاه