راهنمایی برای خرید انواع ریموت کنترل درب اتوماتیک پارکینگ

ریموت کنترل درب اتوماتیک

ریموت کنترل درب‌های اتوماتیک، یک وسیله کوچک و بسیاری کاربردی برای باز و بسته نمودن آسان درب‌های اتوماتیک است.

ریموت کنترل برای درب اتوماتیک یکی از وسایل کاربردی است که امروزه جایگاه ویژه ای در زندگی افراد به خود اختصاص داده است. یک وسیله الکتریکی کوچک که برای باز و بسته کردن درب گاراژ، قفل برقی و غیره استفاده می شود.

در دنیایی که تکنولوژی جایگزین همه چیز شده است، جای تعجب نیست که کنترل از راه دور درب پارکینگ راهی برای آسان کردن کارها باشد. بدون شک، نگه داشتن چندین کلید برای خانه، مغازه، محل کار و حتی تعویض ماشین شما بسیار خسته کننده است.

از آنجا که کلیدهای زیادی وجود دارد، ممکن است برخی از آنها را فراموش کرده یا گم کنید. ریموت کنترل نوعی ریموت کنترل درب پارکینگ است که تعداد کلیدها و دردسرها را بسیار کاهش می دهد. در ادامه بیشتر با این وسیله آشنا خواهید شد.

درب اتوماتیک پارکینگ چیست؟

درب اتوماتیک پارکینگ امروزه یکی از پرکاربردترین درب ها است. درب های اتوماتیک نوع جدیدی از درب های پارکینگ هستند که باز و بسته شدن درب ها را در دنیای مدرن امروزی راحت تر از همیشه می کنند. امنیت یک نیاز اساسی در جامعه امروزی محسوب می شود و استفاده از درب های اتوماتیک امنیت و راحتی بیشتری را فراهم می کند.

درب های اتوماتیک به درب های جک دار، درب اتوماتیک شیشه ای و درب پارکنیگ نیز گفته می شود. یکی از مواردی که امروزه در صنعت ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد، درب اتوماتیک پارکینگ است. درب های اتوماتیک را می توان به سادگی با فشار دادن یک دکمه از راه دور بدون دخالت انسان باز و بسته کرد و امنیت ساختمان را افزایش می دهد.

در گذشته درب های اتوماتیک پارکینگ در خانه های مجلل مورد استفاده قرار می گرفتند و از اشیای مقدس محسوب می شدند، اما امروزه اغلب به عنوان یک ضرورت تلقی می شود و امروزه در بسیاری از خانه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع درب برقی پارکینگ

انواع درب های پارکینگ برقی به سه دسته تقسیم می شوند: درب های گاراژی هیدرولیک، پنوماتیک و گیربکسی. البته مدل های زیادی از درب های اتوماتیک وجود دارد که درب های موجود تنها تعدادی از این محصولات مختلف هستند.

درب هیدرولیکی

اگر می خواهید فضای ورودی خانه خود را با درب سنگین و مجلل تزئین کنید، باید به شما بگویم که از درب هیدرولیک استفاده کنید. این نوع درب از دستی پیروی می کند که تحت فشار آب از نیرو برای بستن در استفاده می کند.

این نوع حرکت درب به دلیل افزایش مقاومت و ساییدگی باعث افزایش طول عمر درب شما می شود. از آنجا که هنگام باز و بسته کردن درب های سنگین اصطکاک وجود ندارد، به مرور زمان ساییدگی و پارگی بسیار کمی روی درب ها ایجاد می شود.

درب پنوماتیک

در جامعه مدرن، به دلیل توسعه درب های اتوماتیک، دیگر مانند گذشته از درب های پنوماتیک استفاده نمی شود. آنها از نیروی فشار هوا برای تامین نیروی حرکت درب های پنوماتیک اتوماتیک استفاده کردند و این درب ها روند باز و بسته شدن درب های گاراژ را دنبال کردند. از آنجا که برای باز و بسته کردن درها به انرژی یا هزینه نیاز نیست، قیمت آنها بسیار ارزان است.

درب گیربکسی

همانطور که از نام آن پیداست درب گیربکسی وسیله ای است که با استفاده از کنترل مخصوصی که توسط موتور مخصوص در چهارچوب درب تعبیه شده است درب را باز و بسته می کند. موتور مورد نیاز درب گیربکسی در پشت بدنه درب نصب می شود و می تواند باز و بسته شدن درب را به صورت مکانیکی و الکترونیکی دنبال کند.

لوازم جانبی درب اتوماتیک پارکینگ

امروزه درب های اتوماتیک تاثیر زیادی در زندگی روزمره افراد دارند و به دلیل تعداد زیاد، دسترسی به لوازم جانبی درب اتوماتیک پارکینگ بسیار زیاد شده است. درب های اتوماتیک در راحتی افراد نقش دارند؛ بنابراین در ادامه تصمیم گرفتیم این ابزارها را به شما معرفی کنیم.

ریموت کنترل درب برقی

یکی از لوازم های درب اتوماتیک، ریموت کنترل است. این وسیله که اولین و مهم ترین آن برای این نوع درب ها به حساب می آید، نوعی قفل برقی است. این درب ها باز و بسته کردن درب به صورت دستی را راحت تر کرده و از باز شدن افرادی که نمی توانند درب را باز کنند جلوگیری می کند.

ریموت کنترل درب اتوماتیک

قفل ‌های الکترومکانیکی

قفل های الکترونیکی یکی از بهترین جنبه های مثبت درب های اتوماتیک هستند. برقی بودن این قفل ها بر امنیت آن می افزاید. اگر برق شهر یا محله شما به دلایلی قطع شود، درب باز نخواهد شد. قفل ‌های الکترومکانیکی تضمین می ‌کند که در غیاب صاحب ملک، درب منزل به ‌وسیله افراد ناشناس باز نمی شود.

باتری اضطراری درب اتومات

باتری اضطراری یکی از لوازم جانبی درب های اتوماتیک است و اهمیت فراوانی دارد و باید مرتبا بررسی شوند. خطر قطع برق بدون باتری اضطراری زیاد است؛ بنابراین این وظیفه صاحب درب اتوماتیک است که هر از چند گاهی وضعیت باتری را بررسی کرده تا از شرایط خطرناک جلوگیری کند.

قطع کردن منبع تغذیه اصلی با استفاده از باتری به شما کمک می کند تا تشخیص دهید باتری خوب است یا مشکلی وجود دارد.

مدارفرمان درب پارکینگ

می توان گفت مدار فرمان درب پارکینگ قسمت اصلی درب پارکینگ است. به عنوان مثال، مدار کنترل درب در یک گاراژ شبیه به مغز انسان است. همانطور که مغز انسان دستوراتی را برای انجام وظایف و اعمال مختلف می فرستد، در درب های اتوماتیک نیز این مدار کنترلی به جک می گوید که چگونه عمل کند.

یعنی مثلا سرعت اول و دوم جک چقدر است، درب چقدر باز و بسته می شود. مرکز کنترل جک و این قسمت به سایر قسمت های تجهیزات پارکینگ متصل می شود. در واقع می توان گفت مدار کنترل درب پارکینگ بخشی از موتور درب پارکینگ بوده و به تمامی قطعات دیگر متصل است.

ریموت کنترل برای درب اتوماتیک چیست؟

قبل از معرفی انواع ریموت درب پارکینگ، بد نیست بدانید که ریموت درب پارکینگ چیست؟ در سال های اخیر با پیشرفت صنعت سیستم های امنیتی هوشمند مانند دزدگیر، منازل، مسکونی و تجاری دستگاه هایی به نام درب اتوماتیک پارکینگ به بازار عرضه شده است که عملکرد ساده ای دارد.

به این ترتیب می توانید فرستنده را در مکانی دقیق قرار دهید و از طریق امواج رادیویی بلوتوث ارتباط برقرار کنید. در این شرایط از خودرو پیاده نمی شوید، درهای پارکینگ ها، خانه ها، محل کار و ساختمان های دیگر را باز می کنید و دوباره می بندید.

البته انواع مختلفی از کنترل از راه دور خانگی وجود دارد و هزینه های نصب و راه اندازی بسته به قیمت و تکنولوژی ساخت متفاوت است.

ریموت کنترل درب اتوماتیک

انواع ریموت کنترل درب پارگینگ

در حال حاضر در ایران انواع مختلفی از ریموت کنترل وجود دارد و در هر نوع از روش ها و فناوری هایی استفاده می شود. اگر این ریموت ها را گم کنید، نمی توانید آنها را کپی یا دوباره استفاده کنید. به همین دلیل می‌توانید برای مشاوره و تهیه انواع ریموت کنترل‌ها برای درب‌های اتوماتیک با کارشناسان مجموعه مکث در تماس حاصل فرمایید. در ادامه با انواع ریموت کنترل برای درب اتوماتیک آشنا خواهید شد.

  • ریموت‌ درب پارکینگ بلوتوثی: ریموت کنترل پارکینگ بلوتوثی برای باز کردن درب نیازی به کمک گیرنده ندارد، مشکل این است که برد بلوتوث محدود است، با نزدیک نگه داشتن ریموت کنترل مادر و اصلی می توان آن را فعال کرد.
  • ریموت‌ های دیپ سوئیچ کرکره بازکن: نوع دیگری از درب بازکن گاراژ، ریموت DIP سوئیچ است که نسبت به ریموت قوی تر است و تنظیم نیاز به جدا کردن ریموت درب عقب دارد.
  • ریموت‌ درب پارکینگ کد لرنینگ: این ریموت کنترل می تواند کدی را در اختیار شما قرار دهد. پس از آن، کلید شناسایی را پیدا کنید و آن را به مدت 2 ثانیه فشار دهید. وقتی چراغ روشن است، دستگاه آماده دریافت اطلاعات از ریموت کنترل است.

ارسال دیدگاه