صادرات سنگ چینی الیگودرز از ایران

صادرات سنگ چینی الیگودرز از ایران

چکیده : سنگ چینی الیگودرز با توجه به جنبه زیبایی و مقاومت و کیفیت بالا و تنوع زیادی که دارد به عنوان یکی از عوامل مهم در توسعه اقتصادی کشور مورد توجه قرار گرفته است و صادرات این نوع سنگ یکی از سنبل های موفقیت غیر نفتی برای کشورمان تلقی می شود.

سنگ چینی به عنوان یکی از منابع معدنی غنی و ارزشمند در ایران به حساب می آید که در بازارهای بین المللی طرفداران خود را دارد، یکی از این نوع سنگ ها سنگ چینی الیگودرز است که به واسطه رنگ و تم جذابی که دارد، یکی از برترین سنگ های چینی محسوب می شود. خطوط خاکستری روشن و رنگ سفیدی که در زمینه سنگ های چینی الیگودرز نشسته، زیبایی خاصی به آن بخشیده است.

معدن سنگ های چینی الیگودرز در استان لرستان واقع شده که صادرات آن بسیار پرطرفدار واقع شده است. از ان جایی که سنگ های چینی الیگودرز دارای رگه های متمایز و همچنین طبیعی هستند، به صورت اسلب شده و حتی طرح های بوک مچ برای دیوار و کف لابی هتل ها، مراکز خاص و لوکس به کار می روند.

سنگ های استخراج شده از معدن الیگودرز در استان لرستان، جزو سنگ های کریستالی ایرانی محسوب می شوند که مشخصه آن وجود خطوط طوسی و مشکی با تم سفید است. سنگ چینی الیگودرز درخشندگی بالایی دارد که نمای آن در مقابل نور بسیار خیره کننده خواهد بود.

علاوه بر نمای ساختمان های مجلل و شیک، از سنگ های چینی برای کف پوش های تالار ها و رستوران ها برای نمایی زیباتر استفاده می کنند. مقاومت، کیفیت و ساب پذیر بودن سنگ چینی الیگودرز، عاملی موثر برای صادرات به کشور های دیگر است و به عنوان یکی از بهترین سنگ‌های چینی جهان شناخته می‌شوند.

سنگ چینی الیگودرز

دلایل صادر کردن سنگ الیگودر از ایران

برخی از ویژگی های ممتاز سنگ های چینی اللخصوص سنگ الیگودرز، عامل صادرات این نوع سنگ از ایران به کشور های خارجی بوده است. یکی از برجسته ترین ویژگی های سنگ چینی الیگودرز، ایجاد قاب به صورت فورمچ یا بوک مچ است. از سنگ های چینی الیگودرز می توان در مکان های مرطوب استفاده کرد؛ زیرا نسبت به نفوذ آب مقاومت بسیار بالایی دارند. میزان تخلخل در سنگ های چینی الیگودرز استان لرستان پایین است به همین دلیل کیفیت بالاتری دارد.

سنگ های چینی ایرانی به خصوص سنگ الیگودرز به راحتی ساب می خورد و سطح آن صیقلی می شود. سنگ کاران به طور معمول به دنبال سنگ هایی هستند که در کنار راحت صیقلی شدن، دوام و مقاومت خود را حفظ کنند. به همین دلیل صادرات این دسته از سنگ ها حائز اهمیت است. از لحاظ جلوه می توان به درخشش عالی سنگ های چینی الیگودرز پس ازتابش نور اشاره کرد. اگر نمای یک ساختمانی با سنگ چینی کریستالی طراحی شده باشد، تابش خورشید عظمت و جذابیت آن را دو چندان خواهد کرد.

سنگ های چینی کریستالی استخراج شده از معدن الیگودرز، در مقابل فشار و سایش مقاومت بالایی دارند. به همین دلیل در مکان های پر رفت و آمد بیشتر استفاده می شوند. همچنین در برابر نور و رنگ پریدگی مقاومت بالایی از خود نشان می دهند. طرح و تنوع سنگ های چینی بالا بوده، به همین علت با سلایق مختلف جور در می آید.

سنگ الیگودرز به کدام کشورها صادر می شوند؟

سنگ الیگودرز به کدام کشورها صادر می شوند؟

همانطور که در بالا توضیح دادیم ویژگی های که این سنگ دارد باعث شده است که یکی از بهترین سنگ های صادراتی محسوب شود و در بازارهای جهانی پرطرفدار تلقی بشود. بیشترین کشورهای که متقاضی سنگ الیگودرز هستند کشورهای همسایه به مانند بازارهای چین، امارات متحده عربی، هند،عمان، کویت و کشورهای اروپایی از جمله ایتالیا و ترکیه است.

قیمت صادراتی سنگ الیگودرز از ایران

عوامل مختلفی می توانند بر روی قیمت صادرات سنگ الیگودرز از ایران تاثیر گزار باشند. محدوده قیمت سنگ های چینی الیگودرز در ایران بین چهارصد هزار تا دو میلیون تومان برآورد شده است. ارز بین المللی نیز بر روی صادرات سنگ های چینی کریستالی به کشور های خارجه تاثیر مستقیمی دارد. لازم به ذکر است قیمت این مدل از سنگ های کریستالی نسبت به همتای خارجی خود بسیار مناسب تر خواهد بود.

نتیجه گیری

سنگ چینی الیگودرز با توجه به جنبه زیبایی و مقاومت و کیفیت بالا و تنوع زیادی که دارد به عنوان یکی از عوامل مهم در توسعه اقتصادی کشور مورد توجه قرار گرفته است و صادرات این نوع سنگ یکی از سنبل های موفقیت غیر نفتی برای کشورمان تلقی می شود.

این دسته از سنگ ها در طراحی حرفه ای دکوراسیون داخلی و خارجی به کار برده می شوند که نمای زیبایی به محیط می بخشند. اوج زیبایی این سنگ چینی به رگه های تیره رنگ و جذابی است که در وسط سنگ قرار گرفته است. قیمت سنگ چینی کریستالی ایرانی الیگودرز نسبت به مدل های مشابه خارجی بسیار مناسب تر و با کیفیت تر بوده است و این خود یکی از دلایل مهم صادر کردن این سنک به خارج از کشور می باشد.

ارسال دیدگاه

دیدگاه ها
  1. blank
    محمد :
    10 ماه پیش

    مطلبی که ارائه دادید واقعا عالی بود.