لوازم یدکی آریزو 6 معمولی و آریزو 6 پرو

لوازم یدکی آریزو 6 معمولی و آریزو 6 پرو

اینکه هم اکنون در حال مشاهده این صفحه هستید به احتمال زیاد به دنبال قطعات و لوازم یدکی آخرین نسل آریزو که در دو مدل آریزو 6 معمولی و آریزو 6 پرو در ایران عرضه شده است، هستید.

ما در ادامه اطلاعات مهم و کاربردی در خصوص خرید لوازم و قطعات یدکی آریزو 6 ارائه خواهیم کرد و در انتها به بررسی کامل از آریزو 6 خواهیم پرداخت.

آریزو 6 و آریزو 6 پرو دو خودرویی هستند که نسل آخر سری آریزو در ایران هستند و به واسطه نکات مثبتی که در طراحی و ساخت داشته اند، مصرف کنندگانی را به خود جذب کرده اند.

قطعات آریزو 6 

لوازم و قطعات آریزو 6 همچون دیگر محصولات مدیران خودرو در بازار لوازم یدکی و نمایندگی های خدمات و قطعات شرکت مدیران خودرو عرضه می شوند و از بابت موجودیت عموما در اکثر دسته بندی ها مشکلی نداشته اند.

برای خرید لوازم آریزو 6 این مهم را در نظر داشته باشید که ابتدا تصمیم بگیرید دقیقا قصد  خرید چه کیفیتی از قطعات موجود در بازار و نمایندگی ها را دارید. شرکت مدیران خودرو همانند هر شرکت خودرو ساز دیگر ، با ورود محصول جدید ممکن است با چالش هایی روبرو باشد که امری اجتناب ناپذیر خواهد بود.

عدم قدرت پشتیبانی صد درصد قطعات یدکی آریزو 6 همانند تمامی خودرو های دیگر، توسط بازار لوازم یدکی تهران ( بازار چراغ برق ) تامین خواهد شد که نکته مهمی در این بخش چالش برانگیز خواهد شد که آیا کیفیت و قیمت در بازار به چه صورت بوده و تا کجا می توان اعتماد کرد !

ابتدا لازم به توضیح که لوازم یدکی Arrizo 6 در دو کیفیت زیر در بازار چراغ برق عرضه می شود:

  1. قطعات اصلی آریزو6 که از بالاترین کیفیت برخوردار هستند.
  2. قطعات وارداتی آریزو 6 که از قیمت مناسب تری به نسبت اصلی فروخته می شوند.

بله، همانطور که متوجه شدید کیفیت لوازم اصلی arrizo6 از نمونه های وارداتی بالاتر بوده و بالطبع نمونه های وارداتی از کیفیت و البته قیمت پایین تری برخوردار خواهند بود که البته این موضوع دلیلی بر بد بودن یا نفی کردن قطعات وارداتی نخواهد بود.

انتخاب بین این دو کیفیت به عواملی بستگی خواهد داشت که در ادامه به طور کامل شما را با این موضوعات آشنا خواهیم کرد.

به طور کلی توصیه ما ، استفاده و خرید قطعات اصلی برای تمامی خودرو ها در ارجحیت هستند ولی در برخی موارد خرید لوازم یدکی امری سلیقه ایست. برای مثال کیفیت قطعاتی همچون سپر ، چراغ و به طور کلی لوازم بدنه و تزئینی کاملا سلیقه ایست که کاملا به خریدار و بودجه مورد نظر تو بستگی خواهد داشت.

در خصوص قطعات مهم تر همچون لوازم موتوری و جلوبندی و از این قبیل قطعات باید در نظر داشته باشید که قطعا خرید لوازم اورجینال به صلاحتر از خرید قطعات شبیه به اصلی هستند .

ما در یدک باشی تا به امروز اقدام به تهیه و توزیع قطعات اصلی و وارداتی آریزو 6 کرده ایم تا مشتریان ما با حق انتخاب و مناسب سلیقه و بودجه خود نسبت به خرید اقدام کنند و این اطمینان خاطر را به خریداران لوازم اورجینال این خودرو را خواهیم داد که در صورت پرداخت هزینه برای قطعه اصلی، همان قطعه مورد نظر خود را هر کجای ایران که هستند دریافت کنند و طی فاکتور رسمی اصالت قطعه مبنی بر اصل بودن لوازم یدکی arrizo6 را به قاطع ضمانت خواهیم کرد و در این خصوص پشتیبان مشتریان بعد از خرید خواهیم بود.

در مورد خرید نمونه های وارداتی همیشه این سوال مطرح خواهد بود که این دسته بندی کیفیت، آیا از عملکرد و کیفیت کافی برخوردار هستند یا خیر؟

در جواب باید بگوییم ، با توجه به پایین تر بودن کیفیت قطعات وارداتی آریزو 6 نسبت به نمونه های اصلی ، همواره سعی ما در تهیه قطعات بر این بوده که اقدام به عرضه قطعاتی داشته باشیم که از کیفیت های بالایی برخوردار باشند تا عزیزانی که به دنبال قطعات ارزانتر این خودرو هستند متضرر نشوند.

معرفی و بررسی مشخصات کلی اریزو 6 

در سال 2018 چری با  اقدامی غافلگیرانه در نمایشگاه خودرو پکن نسبت به معرفی اریزو 6 اقدام کرد که نام آن را GX گذاشت و در ایران با نام Arrizo6 معرفی و عرضه شد.

طراحان چینی این خودرو را با پلتفرم MIX ساخته که شباهتی به نسخه قبلی خود،EX ندارد. برای مثال طول کلی آن هرچند حدود 12 سانتیمتر بیشتر از آریزو5 است ولی فاصله محوری‌اش، تقریبا با آریزو5 هم‌اندازه است. از نظر فنی نیز ، موتور 1.5 لیتری‌ اش را از آریزو5 توربو به ارث برده و یکسان می باشد.

 گیربکس این خودرو  نیز همچنان از نوع CVT بوده البته با این تفاوت که در آریزو 5 توربو دارای تیپترونیک 7 دنده است درحالیکه آریزو 6 به تیپترونیک 9 دنده مجهز شده و ساختار آن دچار تحول بزرگ مثبتی شده، تا جایی که راندمان را  به طور چشم گیری  بالا برده است.

مشخصات فنی آریزو ARRIZO 6:

  • موتور : 4 سیلندر 16 سوپاپ
  • حجم موتور : 1498 سی سی
  • خداکثر قدرت : 147 اسب بخار در 0 دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور : 200 نیوتن متر در 0 دور در دقیقه
  • جعبه دنده : CVT
  • شتاب : 9.2 ثانیه برای سرعت 0 تا 100

تفاوت آریزو 6 معمولی و آریزو 6 پرو

به طور کلی آریزو 6 و آریزو 6 پرو نسل آخر آریزو در ایران تا به امروز بوده که از نظر موتوری کاملا مشابه به آریزو 5  و تیگو 7 می باشد.

در خصوص تفاوت نسخه پرو و معمولی آریزو 6، باید اذعان داشت که این دو خودرو از نظر فنی  و موتوری کاملا مشابه یکدیگر هستند و تنها از نظر ظاهری با هم متفاوت می باشند، به عباراتی نسخه پرو آریزو 6، فیس لیفت آریزو 6 معمولی به شمار می رود.

آریزو 6 با همان مشخصات فنی آریزو 5 توربو طراحی شده و تنها در نوع گیربکس متفاوت هستند که تا حد زیادی به عملکرد گیربکس این خودرو کمک شایانی شده است و همین امر موجب عملکرد شتاب و کاهش مصرف بنزین را به همراه داشته است.

تفاوت ظاهری آریزو 6 و آریزو 6 پرو

عمده تفاوت این خودرو در قسمت جلویی و عقبی بوده که در تصویر زیر می توانید مشاهده کنید

blank

درب صندوق در نسخه معمولی از یک شکست بزرگ و فاحش استفاده شده که در نسخه پرو به درب صندوق صاف تغییر پیدا کرده و در قسمت طراحی چراغ ها کاملا متفاوت هستند ، در نسخه پرو چراغ ها کشیده تر و به روز تر هستند و باعث شده اند تا نمای عقبی آریزو 6 پرو کاملا متفاوت باشد.

آریزو 6 پرو از نمای بغل به جز یک آرم کرم که در امتداد خطوط کناری قرار گرفته تفاوت خاصی ندارند. در قسمت جلویی آریزو 6 پرو تغییرات زیادی صورت گرفته که عمدتاً مربوط به جلو پنجره ، سپر جلو و توری سپر بوده که جلوی این خودرو را کمی بزرگترتر کرده است.

طراحی ظاهری این خودرو به نسبت نسخه قبل عضلانی تر و خشن تر در نظر گرفته شده است و با نکاتی همچون طراحی چراغ های جلو و عقب، جلو پنجره و خطوط هماهنگ در درب موتور این خودرو را در رده‌ی خودروهای لوکس سدان چینی قرار داده است و این در زمانی اتفاق افتاده که عموماً خودروسازان چینی بیشتر به دنبال شاسی بلند و کراس اور های لوکس برای بازار ایران هستند.

تفاوت آریزو 6 معمولی و آریزو 6 پرو از نظر آپشن و امکانات رفاهی

آریزو 6 از جمله پر پر آپشن ترین ها در سدان های لوکس چینی در ایران می باشد که از نظر آپشن و امکانات رفاهی به انصاف برای سرنشینان چیزی کم نگذاشته است.

آریزو 6 پرو، علاوه بر اینکه از امکانات آریزو 6 معمولی برخوردار بوده، از آپشن های بسیاری به نسبت نسخه قدیمی بهره می برد تا تجربه کاربری فوق العاده ای برای سرنشینان و راننده به همراه داشته باشد.

آپشن های مشترک بین آریزو 6 پرو و معمولی

  1. سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای
  2. سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با پنل لمسی
  3. صندلی راننده ۶ جهته برقی با قابلیت تنظیم گودی کمر در ۴ جهت
  4. گرمکن صندلی های جلو
  5. شیشه بالابرهای برقی اتوماتیک به همراه پاور ویندوز
  6. آینه های جانبی تاشونده برقی گرمکن دار
  7. سانروف برقی
  8. کروز کنترل
  9. سیستم مولتی مدیا کلید های کنترل از روی فرمان
  10. ۶ عدد بلندگو
  11. سنسور نور و باران
  12. تنظیم ارتفاع چراغ های جلو
  13. دارای دو حالت رانندگی اکو و اسپرت
  14. اتوهلد و ترمز پارک برقی مجهز

آپشن های اضافه‌ شده به آریزو 6 پرو نسبت به آریزو 6 معمولی

همانطور که در بالا اشاره کردیم آریزو 6 پرو از امکانات بسیاری نسبت به نسخه قدیم برخوردار است که به شرح زیر می باشد:

  1. سنسور پارک
  2. دوربین ۳۶۰ درجه
  3. رادار نقطه کور
  4. کروز کنترل تطبیقی
  5. فرمان کمکی برقی
  6. رمز اضطراری اتوماتیک
  7. نور بالای اتوماتیک
  8. سانروف دو حالته برقی
  9. آیینه التروکرومیک
  10. کنترل فشاد باد تایرها
  11. چراغ مشایعت
  12. کنترل صوتی
  13. دوربین ثبت وقایع

جمع بندی بررسی آریزو 6 معمولی و آریزو 6 پرو 

نکات مثبت و قوت اریزو 6

  1. فضای کابین
  2. مصرف سوخت
  3. شتاب و عملکرد فنی
  4. فضای جادار ردیف عقب
  5. بهبود گیربکس نسبت به آریزو5

نقاط ضعف اریزو 6

  1. حذف سنسور نقطه کور در نسخه معمولی
  2. ساختار ساده سیستم فنربندی
  3. قیمت بالا به نسبت بازار و کیفیت خودرو

ما در ابتدای این مطلب به نکاتی در خصوص خرید لوازم یدکی آریزو 6 در نسخه های معمولی و پرو پرداختیم و در انتها به معرفی خودرو و تفاوت نسخه های ارائه شده توسط مدیران خودرو پرداختیم.

ما در یدک باشی اقدام به توزیع و پخش قطعات یدکی اریزو 6 در تمام دسته بندی های زیر مرده ایم :

  1. لوازم مصرفی
  2. لوازم موتوری
  3. لوازم بدنه آریزو 6
  4. لوازم تعلیق و جلوبندی
  5. قطعات داخلی
  6. سیستم رادیاتور و خنک خنک کننده های اریزو 6

کلیه دسته بندی های ذکر شده در بالا در یدک باشی موجود و قابل ارسال به سراسر کشور و امکان خرید حضوری فراهم می باشد.

در صورت نیاز به مشاوره بیشتر می توانید با کارشناسان ما در یدک باشی تماس بگیرید.

در ادامه به توضیحاتی در خصوص چراغ هشدار دهنده ی صفحه نمایش خودرو آریزو 6 خواهیم پرداخت که برای رانندگان در حین رانندگی بسیار می تواند مهم و حیاتی باشد.

شاید شما هم متوجه روشن شدن چراغی در در صفحه نمایش پست آمپر آریزو 6 شده باشید ولی اطلاعات کافی در این خصوص نداشته آید که تشخیص دهید این مشکلات مربوط به کدام بخش از سیستم فنی هستند، با ما همراه باشید تا با تفسیر چراغ های هشدار مهم این خودرو آشنا شوید و قبل از مراجعه به مراکز تعمرگاهی تشخیص دهید سر منشأ مشکل از کجاست.

معرفی کامل چراغ های هشدار صفحه نمایش 

در ادامه به هشدار های مهم تری  که ممکن است با آن روبرو شوید خواهیم پرداخت.

blank

تصویر بالا مربوط به سیستم اتوماتیک نور بالا IHC می باشد که هشدار بالایی مربوط به سلامت سیستم اتوماتیک نور بالا بوده و هشدار پایینی مربوط به عدم صحت کارکرد اتوماتیک نور بالا می باشد که در چنین شرایطی نیاز به بازبینی چراغ های اریزو 6 خواهید داشت.

blank

چراغ های هشدار بالا از آلارم های مهم در پشت آمپر آریزو 6 می باشد ، که تصویر سمت راست مربوط به چراغ هشدار سیستم ترمز می باشد که نشان از کمبود سطح روغن و یا ایراد در سیستم ترمز می باشد که توصیه می شود در چنین حالتی با احتیاط رانندگی کرده و در اسرع وقت به تعمیر کارهای معتبر مراجعه کنید.

تصویر سمت چپ مربوط به سیستم EPB ترمز برقی بوده که در صورت روشن شدن، نشانگر فعال شدن EPB می باشد و طبیعیست که در ترمز های خاص به صورت چشمک زن روشن شود ، ولی در صورتی که به طور ثابت روشن ماند ، نشان از ایراد مهمی در سیستم ترمز خودرو می باشد.

blank

هشدار سبز رنگ بالا مربوط به روشن بودن سیستم اتو پارک بوده و تصویر پایین که با نوشته ABS همراه بوده ، مربوط به سیستم ضد قفل ABS آربزو 6 می باشد که در صورت روشن بودن، توصیه می شود خیلی سریع برای چک کردن این ایراد مهم به تعمیرگاه مراجعه کنید.

blank

به دو هشدار بالا بسیار توجه داشته باشید و اهمیت دهید چرا که یکی از مهم ترین هشدارهای احتمالی در مانیتورینگ آریزو دو تصویر بالا می باشد.

تصویر بالا مربوط به پایین بودن دمای آب موتور می‌باشد. و به راننده اطلاع می دهد که خودرو در حال گرم شدن می باشد و به محض اینکه دمای آب موتور آریزو به حد نصاب طبیعی برسد، چراغ آبی رنگ خاموش خواهد شد.

چراغ هشدار قرمز پایینی مربوط به بالا بودن بیش از حد دمای آب موتور می باشد و حامل این خبر می باشد که مایع خنک کننده آب موتور به هر دلیلی در حالت هشدار قرار دارد و در چنین شرایطی خودرو را در حال روشن بودن موتور متوقف و دقایقی صبر کنید و در نهایت خودرو را تا عیب یابی دقیق خاموش کنید

برای جلوگیری از چسباندن رینگ چندین بار در فواصل کوتاه ، خودرو را روشن و خاموش کنید و در نهایت خودرو را خاموش کنید.

blank blank blank

جدول بالا از دیگر هشدار های مهم احتمالی برای آریزو 6 می باشد که ممکن است با آن ها برخورد کنید.

ارسال دیدگاه