لیست کامل یراق آلات کابینت که برای باز کردن مغازه لازم است

لیست یراق آلات کابینت برای بازکردن مغازه یراق فروشی

راه‌اندازی مغازه یراق آلات کابینت و کمد نیازمند شناخت کامل یراق آلات ضروری کابینت و کمد است. یراق آلات از جمله لوازمی هستند که تنوع محصول بسیار بالایی دارند اگر بخواهیم با جزئیات به همه آن ها اشاره کنیم هم در نهایت موفق به تکمیل لیست نخواهیم شد ولی مهمترین و اساسی ترین یراق آلاتی که در یک مغازه یراق فروشی همواره یافت می‌شود و در همه کار ها و اجرا های کابینت مورد استفاده قرار می‌گیرد تقریبا برابر لیستی است که برای شما گرده آورده ایم.

انواع لولا گازور

لولا گازور (لولا کابینت) وسیله­ای فنری است که درب و بدنه کابینت و کمد را به همدیگر متصل می­کند و دارای تنوع و کاربرد گسترده­ای است. جنس لولا گازوزها از استیل است که به راحتی با پیچ ریگلاژ نصب می­شود. لولاگازوزها در انواع زاویه­بندی عرضه می­شوند ولی پرکاربردترین آنها دارای زاویه 90 درجه می­باشد. اگر شما هم از صدای کوبیده شدن ناگهانی درب کابینت خوشتان نمی آید انواع لولا گازور آرام بند در این زمینه وجود دارد که کاملا برای شما مناسب است فرقی نمی­کند کابینت از چه جنسی باشد. لولا گازور برای انواع کابینت چوبی، فلزی، ام دی اف و شیشه­ای تولید می­شود. لولا گازورها را می‌توان به صورت توکار و روکار با توجه به سلیقه و کاربرد نصب کرد. در اینجا به انواع این وسیله کاربردی اشاره می­کنیم:

لولا گازور ساده: این نوع لولا گازور پمپ نداشته و هزینه نسبتا کمتری نسبت به سایرین دارد. در دو نوع دو پیچ و چهار پیچ تولید می­شود و برای کابینت­های زمینی و هوایی و کمدها مناسب است.

لولا آرام بند: یکی از بهترین و پرکاربردترین یراق آلات در ساخت و طراحی کابینت و کمد لولا گازور آرام بند است. لولا گازور آرام بند با داشتن پمپی درون خودش باعث می­شود تا در هنگام باز و بسته شدن درب کمترین صدای ممکن ایجاد شود. لولا گازور آرام بند علاوه بر جلوگیری از کوبیده شدن درب و ضد ضربه بودن در برابر رطوبت نیز مقاومت خوبی دارد.

لولا گازور شیشه: لولا گازور شیشه مخصوص کابینت­های شیشه­ای است چونکه نمی­توان آنها را برای نصب سوراخ کرد. این نوع لولا گازور با چسب  UVبه سطح شیشه چسبانده می­شود. نگران شکسته و کوبیده شدن درب کابینت شیشه­ای نباشید چونکه  می­توان پمپ آرام بند را روی لولا گازور شیشه نصب کرد.

لولا گازرو زاویه دار: کابینت­هایی که در گوشه و کنج و یا مکانهایی با زوایای خاص مانند 45، 135 و 136 درجه قرار گرفته­اند برای باز و بسته شدن نیازمند لولا گازورهای ویژه ای با زاویه­های متفاوت و انعطاف­پذیر هستند. به همین منظور امروزه لولا گازورها در زاویه و درجات مختلف تولید می­شود.  در کنار اینها لولا گازورهایی با زاویه 180 درجه نیز وجود دارد که می‌تواند درب کابینت را تا 180 درجه باز کند.

لولا گازرو خاص: این نوع از لولا گازورها بدون فنر بوده و در کابینت‌های بدون دستگیره کاربرد دارد. این لولا گازورها با فشار دست باز می‌شوند.

انواع ریل کابینت

از دیگر یراق آلات بسیار مهم و کاربردی در آشپزخانه ریل کابینت است. ریل کابینت در ساخت و طراحی کشوها استفاده می‌شود و انواع مختلف دارد. در ادامه به انواع ریل کابینت و ویژگی‌های خاص هر کدام اشاره می‌کنیم.

ریل کشو

ریل کابینت ساچمه‌ای: ریل‌های ساچمه‌ای از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین ریل‌های کابینت هستند و نسبت به ریل غلطکی حرکت روان‌تر و راحت‌تری دارند. این نوع ریل‌ها به کاربر امکان می‌دهند تا به هر عمقی از کشو دسترسی داشته باشد. ریل‌های ساچمه‌ای در مدل‌های دو تکه و سه تکه و در سایزبندی‌های مختلف عرضه می‌شوند. اگر عمق کشو کم است می‌توان از نوع دو تکه و در صورت عمیق و یزرگ بودن کشو از مدل سه تکه استفاده نمود. اندازه‌های 35، 42 و 45 سانتی‌متری طرفداران زیادی دارند. ریل‌های ساچمه‌ای ضامن‌هایی دارند که باعث می‌شود حتی اگر کشو را تا انتها بیرون بکشید، کشو از جای خود خارج نشود. همچنین این مدل از ریل‌های کابینت می‌توانند وزن زیادی را تحمل کنند.

ریل کابینت تاندوم:  ریل تاندوم از مکانیسم متفاوت غلطک و چرخ دنده برای حرکت خود استفاده می‌کند و همین باعث حرکت نرم‌تر، یکنواخت‌تر و راحت‌تر این نوع ریل‌های کابینتی شده است. ریل کابینت تاندوم در دو مدل فول و نیمه فول در بازار وجود دارد. در مدل نیمه فول کشو کامل باز نمی‌شود ولی در مدل فول کشو کابینت به صورت کامل و تا انتها باز می‌شود. این نوع ریل‌ها قایلیت مجهز شدن به پمپ آرام بند را دارند و  برای کشوهای سنگین مناسب هستند زیرا می‌توانند وزن زیادی را تحمل کنند.

ریل کابینت تاندوم تاچ (مگنتی): نوعی از ریل تاندوم است که به صورت مگنتی و با فشار دست باز می‌شود. این نوع از ریل‌های تاندوم نیز کشو را به صورت کامل باز می‌کنند.

ریل کابینت تاندوم باکس: می‌توان گفت ریل کابینت تاندوم باکس از مدرن‌ترین و مجهزترین نوع ریل کابینت موجود در بازار است. بدنه ریل تاندوم باکس در دو طرف کشو قرار می‌گیرد به همین دلیل به آن ریل بدنه‌دار نیز می‌گویند. این نوع ریل برای هر ابعادی از 30 سانتی‌متر تا 70 سانتی‌متر قابل اجراست و مشکلی از لحاظ اندازه وجود نخواهد داشت. اگر میخواهید کوچکترین صدایی از کشوها در هنگام باز و بسته شدن به گوشتان نرسد تاندوم باکس انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود زیرا مجهز به آرام بند بوده و با پمپ‌های انتهایی خود مانع ایجاد صدا می‌شوند. ریل‌ تاندوم باکس در نوع مگنتی و تاچ نیز وجود دارد.

جک کابینت

کابینت‌هایی که رو به بالا باز می‌شوند نیازمند نگه دارنده‌ای هستند که درب را در حالت باز نگه دارد. جک کابینت چنین کاربردی دارد و در درب‌های داشبوردی و رو به بالا مانند درب آبچکان به کار می‌رود. جک کابینت از جنس فولاد ضد زنگ، پلاستیک و برنج ساخته می‌شود. جنس فولاد ضد زنگ برای جک کابینت بهترین انتخاب است.

انواع دستگیره کابینت

دستگیره کابینت در دو مدل دستگیره تک پیج و دو پیچ طراحی و تولید می‌شود. هر کدام از این دو دسته تنوع زیادی از لحاظ شکل و رنگ دارند. بهترین جنس دستگیره موجود در بازار آلیاژ زاماک و برنج است. دستگیره‌های آلمینیومی و پلاستیکی کیفیت و قیمت کمتری نسبت به آلیاژ زاماک دارند. آبکاری و رنگ کاری دستگیره‌ها به روش‌های گوناگونی انجام می‌گیرد. مدرن‌ترین و با کیفیت‌ترین نوع آبکاری به روش PVD است. در روش PVD در خلا رنگ بر روی سطح دستگیره نفوذ داده می‌شود. این نوع آبکاری در مقابل خط و خش، خوردگی و ساییدگی بسیار مقاوم است و بیشتر برای آلیاژ زاماک استفاده می‌شود. نوع دیگری از دستگیره نیز وجود دارد که با نام دستگیره مخفی شناخته می‌شود. این دستگیرها که بیشتر از جنس آلومینیوم هستند، در دو مدل U و L شکل عرضه شده و مکانیزم خاص خود را دارند. دستگیره های تاپ ساید نیز یکی از مدل هایی است که این روز ها بسیار پر طرفدار هستند.

مکانیزم و یراق درب ریلی

درب ریلی یکی از بهترین انتخابها برای فضاهای کوچک است. درب ریلی را می‌توان برای کابینت، کمد و حتی درب اتاقها نیز اعمال کرد. درب ریلی دو خط ریلی دارد که با چهار قرقره امکان حرکت و ثابت ماندن روی ریل فراهم می‌شود. بعضی نمونه‌ها مجهز به آرام بند نیز می‌باشند. درب ریلی بر حسب مکانیزم به کار رفته به سه دسته تقسیم بندی می‌شود.

درب ریلی راستیکور: این نوع مکانیزم قابلیت تحمل وزن هشتاد تا صد کیلوگرم را دارد و برای درب‌های بزرگ و سنگین مناسب است. ریل و قرقره‌ای که در مکانیزم راستیکور استفاده می‌شود از جنس فولاد و تفلون است.

درب ریلی مخفی شونده: برای اعمال این نوع مکانیزم درب ریلی باید در دیوار فضا مناسب برای ایجاد حفره‌ای هم اندازه با درب وجود داشته باشد. این نوع مکانیزم می‌تواند وزن هشتاد کیلوگرم را تحمل کند.

درب ریلی روکار: درب ریلی روکار پرفروشترین مکانیزم درب ریلی است. این نوع درب از ریل سه متری تشکیل شده و قابلیت تحمل هشتاد کیلوگرم را دارد.

مکانیزیم درب ریلی

انواع پیچ ام دی آف

پیچ ام دی اف یک وسیله‌ی ضروری و کاربردی در صنایع چوب و کابینت‌سازی است. از این پیچ‌ها علاوه بر متصل کردن قطعات ام دی اف به یکدیگر، برای اتصال قطعات چوبی به سایر سطوح مانند دیوار نیز می‌توان استفاده کرد. در ساخت پیچ ام دی اف، فلزات آهن و استیل به کار برده شده است. پیچ‌هایی که از جنس فولاد هستند مقاومت فوق العاده‌ای از خود نشان می‌دهند. پیچ ام دی اف از نظر طول و ضخامت به چند دسته مهم تقسیم می‌شود.

پیچ ام دی اف از لحاظ ضخامت دارای سه دسته اصلی 3.5، 4 و 4.2 میلی‌متری است. دلیل استفاده از پیچ ام دی اف با ضخامت‌های گوناگون، تنوع ضخامتی است که در تخته‌های ام دی اف وجود دارد و پیچ مورد استفاده باید متناسب با آن باشد. از لحاظ طول نیز پیچ ام دی اف 9 دسته را شامل می‌شود: پیچ ام دی اف 16، 20، 25، 28، 30، 40، 50، 60، و 70 میلی‌متری. پیچ‌های ام دی اف موجود در بازار ترکیبی از ضخامت و وطول‌های مختلف است.

انواع چسب چوب و فوری و آکواریوم

اهمیت چسب‌ها در انوع صنایع و در زندگی روزمره انکار ناپذیر است. به همین دلیل است که چسب‌های متنوعی از نظر کارکرد و محل مورد استفاده وجود دارد. در این قسمت سه نوع از مهمترین چسبهای صنعتی را به شما معرفی می‌کنیم.

چسب چوب: چسب چوب برای چسباندن قطعات چوب و کاغذهای فشره‌ی ضخیم و بسیاری از متریال‌های دیگر مانند موم کاربرد دارد. حلال چسب چوب آب است و مدت زیادی طول می‌کشد تا سفت شود.

چسب فوری: چسب فوری که با نام چسب آهن نیز شناخته می‌شود برای چسباندن قطعات فلزی و پلاستیکی مناسب است. از این چسب برای چسباندن موکت و فرش به زمین نیز استفاده می‌شود.

چسب آکواریوم: چسب آکواریوم عایق آب است و برای محل‌هایی که نیازمند آب بندی است مناسب است. این نوع چسب با نام چسب سیلیکونی نیز شناخته می‌شود.

ارسال دیدگاه