مزایا و کاربردهای محصول لاستیکی سیلیکونی اسفنجی

لاستیک سیلیکونی اسفنجی

چکیده : محصولات لاستیکی سیلیکونی اسفنجی به طور کلی در بسیاری از کاربردهای مدرن مورد استفاده قرار می گیرند، زیرا دارای ویژگی های اساسی بسیاری است که آن را برای طیف گسترده ای از اهداف مناسب می کند. به طور مناسب، لاستیک اسفنجی سیلیکونی برای کار در شرایط مختلف چالش برانگیز کاملاً سازگار است و عملکرد عالی را در دامنه وسیعی از دماها ترکیب می کند.

مزایا و کاربردهای محصول لاستیکی سیلیکونی اسفنجی

محصولات لاستیکی سیلیکونی اسفنجی به طور کلی در بسیاری از کاربردهای مدرن مورد استفاده قرار می گیرند، زیرا دارای ویژگی های اساسی بسیاری است که آن را برای طیف گسترده ای از اهداف مناسب می کند. به طور مناسب، لاستیک اسفنجی سیلیکونی برای کار در شرایط مختلف چالش برانگیز کاملاً سازگار است و عملکرد عالی را در دامنه وسیعی از دماها ترکیب می کند. آنها علاوه بر این در کاربردهایی که جداسازی صدا و ارتعاش حیاتی است عملکرد خوبی دارند. برای خرید انواع قطعات لاستیکی و لاستیک سیلیکونی مانند ضربه گیر لاستیکی و پکینگ لاستیکی با هیرمند بسپار نوین تماس بگیرید.

لاستیک سیلیکون یک محصول نیمه طبیعی شبیه سازی شده است. ساختار لاستیک سیلیکونی از زنجیره ای از اتم های سیلیکون و اکسیژن به جای مولکول های کربن و هیدروژن در مقایسه با انواع مختلف لاستیک تشکیل شده است. ساختار اتمی لاستیک سیلیکونی آن را به یک زنجیر واقعاً سازگار اما ظریف تبدیل می کند.

در مورد آب بندی، طیف گسترده ای از انواع لاستیک مصنوعی مانند Buna-N Nitrile، EPDM، Neoprene، Viton، سیلیکون و غیره وجود دارد. اما لاستیک سیلیکون به طور گسترده ای در طیف گسترده ای از کاربردها در سراسر صنایع استفاده می شود. دارای خواص خاصی است که آن را برای انتخاب کامل قطعات مختلف که در صنایع هوافضا ، خودروسازی ، انرژی، روشنایی ، برق و الکترونیک ، تولید برق و سایر صنایع مورد استفاده قرار می گیرد، مناسب می سازد. نه تنها این، بلکه در پزشکی ، دارویی ، لبنیات، غذا و نوشیدنی نیز استفاده می شود.و صنایع نساجی چون در کل غیر سمی و بهداشتی است. در اینجا چند ویژگی وجود دارد که آن را از سایرین متمایز می کند:

  • راه حل آب بندی ایده آل

لاستیک سیلیکونی می تواند طیف گسترده ای از شرایط آب و هوایی شدید را تحمل کند و خاصیت ارتجاعی و تراکم پذیری خود را در سراسر آن حفظ کند، و آن را به انتخابی بهینه برای ساخت آب بندی که در محیط های با دمای شدید استفاده می شود تبدیل می کند. درزگیر لاستیکی سیلیکونی عمدتاً تحت تأثیر مواد شیمیایی، گازها یا رطوبت قرار نمی گیرد و خواص فیزیکی آنها را تغییر نمی دهد.

  • پایداری حرارتی

در مقایسه با سایر لاستیک‌های مصنوعی، لاستیک سیلیکونی دوام و پایداری بهتری دارد و می‌تواند در معرض گرمای شدید یا شرایط آب و هوایی سرد یا محیط قرار گیرد.

  • عایق برق

لاستیک سیلیکونی درجه ویژه که به طور گسترده در انتقال عایق جریان الکتریکی با ولتاژ بالا در داخل و تجارت استفاده می شود، ضد شعله است و عملکرد بهتری را ارائه می دهد.

  • شرایط جوی مقاومتی

اثربخشی لاستیک سیلیکونی در مواجهه با شرایط آب و هوایی مانند باد، باران یا حتی در اثر ازن یکسان باقی می ماند.

به دلیل این عوامل، یک الاستومر ایده آل است که به طور گسترده توسط مهندسان و سازندگان استفاده می شود.

  • قالب گیری لاستیکی

روش‌های مختلفی برای قالب‌گیری استفاده می‌شود، برخی از آنها بسیار اتوماتیک و برخی دیگر نیمه اتوماتیک هستند. قالب‌گیری لاستیکی بیشتر از روش‌های قالب‌گیری فشرده، انتقال و تزریق برای تولید قطعات لاستیکی قالب‌گیری شده استفاده می‌کند. به عبارت ساده، قالب‌گیری معمولاً شامل استفاده از پیستونی است که دارای حفره‌ای است که در بالای لاستیک گرم شده برای ایجاد قطعات لاستیکی قالب‌گیری شده استفاده می‌شود .

  • اکستروژن

اکستروژن یکی دیگر از فرآیندهای بسیار موثر و محبوب است. این شامل اکسترود کردن لاستیک به شکل دائمی یا ایجاد یک مقطع با فشار دادن مواد از طریق یک قالب یا یک پین است، نتیجه نهایی شامل یک پرداخت کامل است. تعداد زیادی واشر مانند کانال U ، D شکل ، P شکل ، T شکل ، شکل حباب ، شکل E، شکل گلوله ، مثلث شکل، مهر و موم قطره اشکی، مهر و موم دریچه ای و واشر دریایی ، شکل بیضی قابل تولید است. واشر و نوار لاستیکی اکسترود شدهمی تواند برای بسیاری از برنامه های کاربردی حیاتی مناسب باشد. تقریباً از همه انواع الاستومرها می توان در فرآیند ساخت واشرهای لاستیکی اکسترود شده در اشکال و اندازه های مختلف استفاده کرد.

  • کاهش نرخ مرگ و میر

دای برش به عنوان برش واشر نیز شناخته می شود که شامل استفاده از پرس های پانچ در انواع مختلف است که از طریق مواد سوراخ می شود تا واشرهایی با اندازه های مختلف تولید شود. بنابراین، برش قالب نیز امکان دقت را فراهم می کند. پروفایل هایی که می توان به آنها دست یافت عبارتند از C شکل، D شکل، مربع، شش گوش، الماس و غیره.

مزایای لاستیک سیلیکونی اسفنجی

  • برش دستی

همانطور که از نام آن پیداست، برش دستی امکان برش واشر را با کمک صنعتگران ماهر فراهم می کند. این امکان تولید واشرهای سفارشی را فراهم می کند که در غیر این صورت از طریق ماشین آلات قابل دستیابی نیستند.

  • برش جت آب

این شامل استفاده از آب با فشار بالا با قطر 0.01 است که برای عبور از مواد لاستیکی برای رسیدن به شکل و اندازه مورد نظر استفاده می شود. تقریباً تمام اشکال لاستیک، نرم یا سخت را می توان در این فرآیند برای به دست آوردن شکل مورد نظر استفاده کرد.

هیرمند بسپار نوین کننده و تامین کننده طیف گسترده ای از مهر و موم های سیلیکونی و لاستیکی و قطعاتی است که مطابق با نیاز مشتری می توانند به صورت سفارشی ساخته شوندمانند کوپلینگ لاستیکی .ما با شما کار می کنیم و به شما در تعیین راه حل عالی برای الزامات آب بندی کمک می کنیم. از بهترین تولید کنندگان قطعات لاستیکی میتوان به کیمیا صنعت ، لاستیک سازی اصفهان و هیرمند بسپار نوین اشاره نمود.

اسفنج سیلیکونی یا فوم سیلیکونی؟ تفاوت در چیست؟

اسفنج سیلیکونی که اسفنج سیلیکونی سلول بسته یا سیلیکون منبسط شده نیز نامیده می شود، از ورقه نازکی از صمغ سیلیکونی پخته نشده مشتق شده است که در حین پخت در پرس یا چرخش با دمای بالا به ضخامت کنترل شده منبسط می شود. سلول بسته به این معنی است که سلول ها به هم متصل نیستند، بنابراین اجازه نمی دهند آب از طریق اسفنج عبور کند. به طور کلی اسفنج های سیلیکونی دارای خواص مکانیکی برتری هستند و ساختار سلول بسته کاملی دارند. اسفنج سیلیکونی اغلب در مقایسه با فوم سیلیکونی آب بندی بهتری را در کاربردهای شستشو ایجاد می کند.

فوم سیلیکون معمولاً به عنوان یک محصول سلول باز و سبک وزن در نظر گرفته می شود که از ترکیبات سیلیکونی مایع که روی یک آستر ریخته می شود و در اجاق پخت می شود، مشتق می شود. فوم های سیلیکونی با چگالی بالاتر در سال های اخیر ساخته شده اند که برای آب بندی آب مناسب هستند. فوم های سیلیکونی سلول باز با چگالی کم ممکن است اجازه دهند رطوبت از ساختار سلول عبور کند مگر اینکه طراحی اجازه انحراف گسترده واشر را بدهد. در مقابل، محصولات فوم سیلیکونی با چگالی بالاتر نسبت سلول های بسته بیشتری در مقایسه با درجه های چگالی متوسط ​​یا کم دارند. با مقدار مناسب انحراف، می توان با فوم سیلیکونی به یک آب بند آب و هوای طولانی مدت و آب بند بارانی خوب دست یافت.

ورق اسفنجی لاستیکی سیلیکونی پلی مکس انتخاب ارجح در صنایع پزشکی، دارویی و صنایع غذایی است.

اکثر محصولات اسفنجی سیلیکونی موجود در بازار از پلی دی متیل سیلوکسان بر پایه صمغ (PMDS) ساخته می شوند. پلیمر زمانی که حرارت داده می شود از نظر شیمیایی منبسط می شود تا ساختار اسفنج سلول بسته ایجاد شود. سلول بسته به این معنی است که سلول ها به هم متصل نیستند. بنابراین آنها اجازه نمی دهند آب از طریق اسفنج عبور کند. به طور کلی اسفنج های سیلیکونی دارای خواص مکانیکی برتری هستند و ساختار سلول بسته کاملی دارند.

اسفنج سیلیکونی سلول بسته منبسط شده بسیاری از مزایای عملکردی سیلیکون جامد را به شکل نرم تر و سازگارتر ارائه می دهد.

مزایای کلیدی اسفنج سیلیکونی سلول بسته

دمای عملیاتی گسترده – اسفنج سیلیکونی دارای محدوده دمایی 60- تا 200 درجه سانتیگراد است.

“ما نسخه با دمای بالا را برای استفاده تا 270 درجه سانتیگراد می فروشیم، لطفا برای اطلاعات بیشتر با یکی از اعضای تیم فروش تماس بگیرید.”

آب بندی آب – ساختار سلول بسته امکان آب بندی خوب آب با نیروهای فشاری نسبتا کم را فراهم می کند.

مقاومت مجموعه فشرده سازی – سیلیکون در مقایسه با اکثر مواد لاستیکی، مقاومت عالی در برابر فشار (قابلیت برگشت به ضخامت اصلی) را ارائه می دهد. اسفنج های سیلیکونی با فشرده سازی کم برای عملکرد حتی بهتر از نمرات عمومی در دسترس هستند.

مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش و ازن – محصولات سیلیکونی دارای مقاومت عالی در برابر اشعه ماوراء بنفش و ازن هستند که بخشی از آن به دلیل ستون فقرات معدنی آنها است. این عملکرد طولانی مدت را فراهم می کند.

ناهموار – در صورت نیاز به سیلیکون، قطعات اسفنجی سیلیکونی دوام بیشتری نسبت به سایر محصولاتی دارند که به طور آشکار در دسترس هستند.

واشر در فضای باز – با در نظر گرفتن تمام مزایای فوق، اسفنج سیلیکونی انتخاب مواد خوبی برای محیط های بیرونی، از قطب شمال تا بیابان است.

ارسال دیدگاه

دیدگاه ها
  1. blank
    سلماز :
    9 ماه پیش

    اطلاعات جالب، دقیق و ارزشمندی بود! ممنون از تیم پرتلاشتون