معرفی لوازم آفرود

معرفی لوازم آفرود

وافل برد در شرایطی که ماشین در برف یا شن گیر کرده باشد، برگ برنده محسوب می شود. به همین دلیل وافل برد آفرود از لوازم ضروری برای آفرود سواران می باشد

آفرود را می توان یکی از خودروهای جذاب دانست که امروزه توانسته بین قشر جوان محبوبیت زیادی پیدا کند. آفرود ماشینی متفاوت نسبت به طراحی خودروهای داخل شهری است، جثه بزرگی دارد و برای عبور و تردد از مسیرهای سخت طراحی می شود. با استفاده از خودرو آفرود می توان یک سفر هیجان انگیز را تجربه کرد و در جاهای مختلف طبیعی کمپ زد. اما نکته ای که درمورد خودرو های آفرود وجود دارد، لوازم آن هاست. ماشین های آفرودی می تواند تجربه لذت بخشی از سفر و کمپین را به شما بدهد اما زمانی که از لوازم آفرود مناسب استفاده کنید.

یک سری لوازم آفرودی وجود دارند که داشتن آن ها برای هر راننده ای الزامی و ضروریست و در سفرها و تردد ها به آن ها کمک زیادی می کند که در ادامه آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

سوپرلید آفرود

یکی از مهم ترین لوازمی که در حال حاضر باید در هر خودروی آفرودی وجود داشته باشد، سوپرلید است. سوپرلید قطعه ای می باشد که روی ماشین های دو دیفرانسیل و آفرود نصب می شود و دقیقا شبیه به یک صندوق قفل دار کار می کند. سوپرلید این قابلیت را به رانندگان می دهد تا بتوانند ابزار و لوازم ضروری خود را حمل و نقل کنند.

در واقع سوپرلید مثل یک جعبه قوی و با دوام می باشد که عموما با استفاده از فلز تولید می شود و روی انتهای ماشین نصب می شود. سوپرلید ها را به صورتی طراحی می کنند که بتوان آن ها را راحت نصب و جا به جا کرده و از لوازم و محصولاتی که داخل آن قرار می دهند محافظت کند، طوری که از قفل هایی برخوردار است که اجازه دسترسی به افراد دیگر را نمی دهد.

رانندگان می تواند تا لوازم و تجهیزات مخصوص به خود مانند دستکش، چراغ قوه، لوازم کمک های اولیه و چکش را داخل آن قرار دهند و در زمان مورد نیاز استفاده کنند.

نصب سوپرلید ها یک سری مزایای دیگر نیز به دنبال دارد، این قطعه در برابر شرایط جوی و ضربات سخت از لوازم داخل آن محافظت می کند و اجازه نمی دهد تا گرد و خاک و ارتعاشات به آن ها آسیب بزند، از این رو هر وسیله ای که شما داخل سوپرلید قرار دهید سالم و بدون آسیب دیدگی باقی خواهد ماند. همین طور از دیگر مزایای نصب و استفاده از سوپرلید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وزن پایین و سبک: یکی از اشتباهاتی که رانندگان آفرود می کنند، این است که فکر می کندن که نصب سوپرلید روی بدنه و وزن ماشین فشار وارد می کند، در صورتی که سوپرلید وزن خیلی کمی دارد.
  • امکان تفکیک بار: سوپرلید ها به صورت مجزا طراحی شده اند به شکلی که بار را به چندین بخش تقسیم کرده و از آن ها نگهداری می کنند.
  • تحمل وزن زیاد: سوپرلید ها معمولا از فلز و مواد اولیه با کیفیت تولید می شوند به همین دلیل می توانند وزن بالا را تحمل کنند.
  • جلوگیری از خطر سرقت: شما وسایل و تجهیزاتی که داخل آفرودها قرار دهید با توجه به قفلی که دارند کاملا محافظت می شوند و از خطر سرقت در امان می مانند.

سپر آفرود

خودرو از بخش های مختلفی تشکیل شده است که هر کدام از آن ها نقش مهمی در ماشین ایفا می کند که یکی از آن ها سپر آفرود است. سپر وظایف گوناگونی در آفرود دارد. وجود سپر باعث می شود تا از بدنه ماشین در قبال تصادفات و آسیب ها محافظت کند، همین طور نقطعه ای برای اتصال برای دیگر تجهیزات می باشد و شما می توانید از آن ها استفاده می کنید تا یک سری وسایل دیگر را به آفرود ها نصب نمایید. به عنوان مثال اگر ماشین های آفرودی دارای تجهیزاتی مانند طناب کشی و سیستم های کشیدن و … باشند می توانند به سپر وصل شوند. از طرفی سپر در زیبایی و جذابیت خودروهای آفرود هم تاثیر دارد، طراحان سعی می کنند با توجه به مدل های مختلف ماشین از بدنه های مخصوص به آن بهره بگیرند.

همین طور سپر جزء اولین قطعاتی است که در زمان برخورد با موانع آسیب می بینند و تغییر شکل می دهد به همین دلیل خرید و فروش آن در بازار لوازم و تجهیزات آفرود زیاد است. شما باید با توجه به مدل آفرود و همین طور سمت عقب یا جلو بودن آن، سپر مناسب ماشین تان را انتخاب کنید.

blank

باربند آفرود

یکی دیگر از لوازم آفرود که باید در هر خودرویی وجود داشته باشد، باربند است که تاثیر زیادی در سفرهای شما خواهد داشت. وجود باربند این قابلیت را می دهد تا شما لوازم و وسایل بیشتری با خود جابه جا کنید.

باربند آفرود در واقع نوعی لوازم جانبی است تا فضای بیشتری را به رانندگان بدهد، باربندها از استیل، آهن، آلومینیوم و پلاستیک تولید می شوند و دارای چندین میله به هم دیگر هستند که بدون آسیب به آفرود، دقیقا روی سقف آن ها نصب می شود. باربندهای آفرود هم به صورت قدیمی وجود دارند هم در مدل های جدید، باربندهای قدیمی روی شیار های آبگیر در کنار سقف ماشین قرار می گیرند، اما مدل های جدید این محصولات دارای تسمه های فلزی می باشند که با قلاب های با کیفیت نصب می شوند. باربند برای کسانی که با آفرود به مسافرت می روند و لوازم و وسیله هایی مختلفی دارند، گزینه مناسبی می باشد.

وینچ

اگر در دنیای آفرود چرخی زده باشید حتما نام وینچ را شنیده اید. لوازمی که بیشتر آفرود سواران از آن استفاده می کنند. آفرود سواران همیشه در جاده های پر پیچ و خم و جاهای سخت رفت و آمد دارند، به همین دلیل ممکن است با مشکلات زیادی رو به رو شوند، یکی از تجهیزات و لوازم کاربردی برای آفرود سواران وینچ است که از آن به منظور کشیدن خودرو استفاده می کنند به عنوان مثال اگر شما در جایی مانند زمین های گلی یا سر بالایی ها گیر کرده باشید می توانید از وینچ استفاده کنید تا بیرون بیاید. وینچ به صورت کار می کند که در قدم اول نیروی موتور را به گیربکس منتقل کرده و سپس نیرو را به قرقره می دهد و باعث پیچیده شدن آن و بیرون آوردن ماشین می شود.

وافل برد

اگر دیگر لوازم آفرود را تا به حال تهیه نکرده اید، حتما باید برای آفرود خود واقل برد داشته باشید. وافل برد در شرایطی که ماشین گیر کرده باشد برگ برنده محسوب می شود. به همین دلیل وافل برد آفرود به نوع دیگر از تجهیزات ضروری برای آفرود سواران می باشد. وافل برد پلی است که ابعاد گوناگونی دارد و می تواند از جنس فلز، پلاستیک و یا کامپوزیت تولید شود. شما برای خرید وافل برد باید وزن ماشین و سایز لاستیک خود را بدانید و سپس با توجه به آن ها خرید نمایید. وافل برد با توجه به شکل ظاهری خود و توری که دارد به این اسم نام گذاری شده و یکی از لوازم کاربردی در سفرهای آفرودی می باشد.

اینورتر

باتری خودروهای آفرود مانند هر وسیله نقلیه دیگری تامین کننده انرژی آن است و یکی از بدترین اتفاقاتی که برای راننده آفرود می تواند بیافتد مشکل پیدا کردن باتری یا خالی شدن است آن است. به بنابراین تمامی رانندگان به یک اینورتر در ماشین شان نیاز دارند، اینورتر نوعی وسیله الکتریکی است که برق مستقیم را به برق شهری بر می گرداند. اینورتر وسیله ای الکتریکی می باشد که اگر شما در هر زمانی نیاز به برق داشته باشید، ان را برای شما فراهم می کند، در واقع نقش یک پاور بانک را دارد.

blank

لاستیک آفرود

لاستیک از لوازم مهم آفرود است که تاثیر زیادی روی حرکت و عملکرد آن می گذارد. ترکیدن لاستیک یکی از چالش های سخت برای رانندگان آفرود است که می تواند دست آن ها را در جاده های سخت و طبیعت بند بگذارد. به همین دلیل لاستیک زاپاس و لاستیک با کیفیت بالا یکی از مهم ترین لوازم خودروهای آفرود محسوب می شوند. لاستیک باید دوام و مقاومت بالایی داشته باشد و استاندارد تولید شده باشد. برای هر راننده آفرودی واجب است که 4 حلقه لاستیک خوب و 1 عدد لاستیک زاپاس داشته باشد.

سایه بان

با توجه به این که خودروهای آفرود جاده های مختلفی را در شبانه روز در طبیعت می روند، آفتاب یکی از همراهان همیشگی آن هاست و در جاهایی که درخت سایه بان وجود نداشته باشد می توانند از سایه بان استفاده کنند. سایه بان انواع گوناگونی دارد که با توجه به نیازتان می توانید آن ها را انتخاب کنید و در زمان های استراحت استفاده نمایید. لازم به ذکر است که سایه بان باید مقاومت بالایی داشته باشد تا در شرایط آب و هوایی مانند طوفان بتواند دوام بیاورد.

ارسال دیدگاه