معرفی کامل باتری 100 آمپر ساعت ژل سولار سپاهان CIVOLEX

معرفی کامل باتری 100 آمپر ساعت ژل سولار سپاهان CIVOLEX

مشخصات کلی باتری 100 آمپر ساعت ژل سولار سپاهان CIVOLEX

  • 100 آمپر ساعت

  • باتری 12 ولت

  • ظرفیت نامی (20 ساعت):100AH

  • 18 ماه گارانتی

  • ابعاد باتری(mm): 345x174x224

  • وزن باتری(kg): 30.15±0.65

  • مناسب برای شارژ-دشارژ متوالی با عمق دشارژ بالا (Deep Cycle)

  • عدم نیاز به سرویس و نگهداری

  • دشارژ خود به خود اندک

  • محدوده وسیع دمای قابل استفاده

  • عمر سرویس دهی بالا

  • کاهش مصرف آب

توصیه‌های ایمنی و محیطی باتری

  1. محل نگهداری باید تمیز،خشک و خنک (دمای ۱۵ تا ۳۰ درجه و حداکثر رطوبت هوا ۸۰ درصد) باشد و از افزایش دمای باتری به دلیل قرارگیری در معرض نور خورشید و منابع تولید گرما باید اجتناب شود.

  2. باتری ها نباید در انبار بدون سقف قرار داشته باشند که موجب شود در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار گرفته و یا در اثر بارندگی خیس شوند.

  3. محل نگهداری باتری بعد از تهویه کافی برخوردار باشد تا از تجمع گازهای قابل اشتعال جلوگیری شود.

  4. استفاده از فیوز با آمپراژ مناسب در مسیر جریان عبوری از باتری جهت جلوگیری از عبور جریان بیش از حد توصیه می‌شود.

  5. از ایجاد اتصال کوتاه بین دو قطب باتری به دلیل امکان آتش‌سوزی و انفجار باتری اکیدا خودداری گردد.

  6. برای اتصال باتری به یکدیگر از کابل‌های با سایز متناسب با بیشترین جریان عبور کرده استفاده نموده و از کاربلهای وصله‌دار و معیوب برای اتصال باتری استفاده نشود.

  7. باتری‌های سولار را نمی‌توان در جهت غیر از حالت عمودی(ایستاده) مورد استفاده قرار داد.

نکاتی در مورد شارژ باتری سولار

  • در صورتی که شارژ مورد استفاده قابلیت اندازه‌گیری دمای محیط را داشته باشداکیداً توصیه می‌شود سنسور دمای آن متصل گردد تا متناسب با دمای محیط،ولتاژ شارژ باتری تنظیم شود.

  • در برخی شارژرها امکان تعیین نوع باتری، جهت مشخص کردن آستانه ولتاژ شارژ وجود دارد. در صورت وجود این قابلیت در شارژر ،نوع باتری (باتری ژل) تنظیم شود.

نکات مهم مورد توجه در زمان نصب باتری

  1. پیش از اتصال باتری به شارژر سولار، ویژگی سامانه از لحاظ ولتاژ باتری قابل اتصال بررسی شده و بر اساس آن تعداد باتری مورد نیاز برای سری شدن انتخاب می‌شود.

  2. هیچگاه بیش از سه باتری به صورت موازی به یکدیگر متصل نشود زیرا استهلاک مجموعه باتری‌ها را به دنبال خواهد داشت.

  3. طراحی نیروگاه جدا از شبکه (off-grid) باید به گونه‌ای باشد که میزان انرژی تولید شده به وسیله مولد انرژی بیشتر از مقدار انرژی مصرف شده باشد. زیرا در غیر این صورت ،باتری انرژی کافی برای شارژ دریافت نکرده و در زمان کوتاهی دچار آسیب عدم شارژ پذیری می‌شود.

  4. ارتباط مولد انرژی و مصرف کننده با باتری تنها از طریق شارژر است و نباید مولد انرژی (برای مثال پنل خورشیدی) و مصرف کننده‌ها به طور مستقیم به باتری متصل شوند.

  5. طراحی سامانه مستقل از شبکه (off-grid) باید به گونه‌ای باشد که عمق دشارژ اعمال شده برای باتری سولار بیشتر از ۴۰ درصد نباشد تا باتری عمر چرخه مناسبی داشته باشد. استفاده از زمان استقلال (Autonomy time) برای کاهش عمق دشارژ باتری توصیه می‌شود.

  6. در صورت استفاده از اینورتر جهت تبدیل ولتاژ باتری از DC به AC حتماً از انطباق شرایط ورودی برق اینورتر با ویژگی‌های مجموعه کابلشو (cable connector) و باتری (از نظر ولتاژ و آمپراژ مصرفی) اطمینان حاصل شود.

  7. جهت جلوگیری از تنش‌های احتمالی و سطح تماس بیشتر با قطب باتری،قبل از اتصال،هرگونه آلودگی را از سطح کاپشو زدوده و بدون لقی به باتری متصل گردند.

  8. این محصول بدون نیاز به نگهداری بوده و به بازرسی سطح الکترولیت به افزودن آب مقطر نیاز ندارد.

  9. باید توجه شود شرایط اعمال شده بر باتری تاثیر قابل توجهی بر عمر چرخه باتری خواهد گذاشت و در پاره‌ای از موارد ممکن است به دلیل در نظر نگرفتن موارد مهم، باتری معیوب شده و دیگر مشمول گارانتی نباشد. لذا خواهشمند است پیش از نصب و استفاده از باتری در صورت امکان از مشاوره افراد متخصص در این زمینه استفاده نمایید. اطلاعات بیشتر در مورد استفاده و نگهداری از باتری‌های سولار در سایت مجتمع صنعتی سپاه باتری موجود است.

  10. کلیه محصولات مجتمع صنعتی سپاه باتری دارای ضمانت‌نامه الکترونیک هستند. مدت زمان گارانتی اولیه کلیه محصولات از تاریخ صدور فاکتور فروش برای عاملین فروش محاسبه می‌گردد.

  11. جهت بهره‌بندی از مدت زمان کامل گارانتی و مشاهده تاریخ پایان گارانتی محصول،باید سریال باتری را که بر روی درب باتری درج گردیده است به یکی از روش‌های زیر در سامانه ثبت و گارانتی محصول را فعال نمایید.

blank

نحوه فعال سازی گارانتی باتری 100 آمپرساعت ژل سولار سپاهان CIVOLEX

به یکی از روش‌های زیر عمل نمایید:

  1. سامانه همیار: با استفاده از نرم‌افزار همیار سپاهان و با راهنمایی عاملین فروش محصولات سپاهان باتری.

  2. مراجعه به سایت شرکت به نشانی www.sepahanbattery.com و تکمیل اطلاعات مورد نیاز در قسمت فعال سازی گارانتی محصولات.

  3. تماس با واحد صدای مشتری به شماره ۰۳۱۳۵۰۶۲ یا 09690 و ارائه اطلاعات مورد نیاز.  ((تماس در ساعت اداری و ایام غیر تعطیل))

اطلاعات لازم در زمان فعال‌سازی گارانتی باتری

سریال محصول/نوع شخصیت مصرف کننده (حقیقی_حقوقی)/نام و نام خانوادگی مصرف کننده حقیقی/کد ملی برای شخصیت حقیقی و شناسه ملی برای تشخیص حقوقی/نام کامل شخصیت حقوقی/نوع مصرف (سولار،ups وسایل سامانه‌های مبتنی بر عملکرد آماده به کار یا سیکلی)/نشانی محل مصرف/تلفن همراه و تلفن ثابت مصرف کننده.

تذکر مهم!

  • پس از انجام عملیات فعال سازی نتیجه اقدام به فعالسازی برای تلفن همراه ثبت شده مصرف کننده ارسال می‌گردد. این شماره تلفن همراه هنگام استفاده از گارانتی محصول مورد استفاده قرار خواهد گرفت و در صورت یکسان نبودن شماره تلفن همراه مصرف کننده در زمان فعال‌سازی و ارائه خدمات،امکان استفاده از گارانتی محصول نیست. توجه داشته باشید که شماره تلفن همراه اعلام شده باید حتماً متعلق به مصرف کننده باشد.

  • در صورتی که باتری در دور گارانتی بر اساس ضوابط مندرج در دستورالعمل مشمول گارانتی گردید،شرکت سپاهان باتری متعهد به پرداخت مبلغ دریافت شده از خریدار به نسبت زمان باقی مانده از تعهد دوره گارانتی می‌باشد.

توجه!

  • در صورت عدم فعال سازی گارانتی محصول در مدت زمان مجاز محصول، فقط مشمول مدت زمان گارانتی اولیه خواهد بود و گارانتی تکمیلی به محصول تعلق نخواهد گرفت.

  • مسئولیت فعال سازی گارانتی محصول در مدت زمان مجاز بر عهده مصرف کننده است. در صورت عدم فعال سازی،کارخانه و توزیع کننده تعهدی در قبال گارانتی تکمیلی محصول ندارند.

  • در هر مورد اعلام معیوب بودن باتری عامل خدمات پس از فروش شرکت در صورت امکان به محل نصب باتری مراجعه نموده و طبق آموزش و آیین نامه پذیرش گارانتی محصول،وضعیت باتری و تجهیز متصل به آن بررسی می‌نماید تا مشخص شود مشکل ایجاد شده برای باتری به دلیل نقص باتری بوده و یا تجهیزات متصل به باتری مشکل داشته است. در صورتی که مشکل ایجاد شده برای باتری در اثر نقص تجهیزات متصل به باتری باشد،باتری مشمول گارانتی نیست.

بیشتر بخوانید: برای خرید پروژکتور خورشیدی حتما به این 5 ویژگی دقت کنید!

مواردی که عموماً باتری مشمول گارانتی نیست

در صورت مشاهده موارد زیر باتری از گارانتی خارج می‌شود:

  1. دفورمگی غیر عادی بدنه و درب،

  2. اثر ضربدیدگی محل قطب،

  3. ترکیدگی باتری،

  4. ذوب شدن یا ریخته‌گری قطب‌ها،

  5. آثار اتصال کوتاه بر قطب‌ها،

  6. ضرب دیدگی جعبه ،

  7. سوختگی جعبه،

  8. دستکاری باتری مانند باز شدن درب دوم و درپوش یا لحیم کاری و ریخته‌گری قطب،چسبکاری و…

  9. مخدوش شدن یا دستکاری شماره سریال باتری.

تذکر مهم!

  • اگر باتری ups در کاربری چرخه‌ای مانند سولار یا کششی (traction) مورد استفاده قرار گرفته باشد،مشمول گارانتی نیست.

  • اگر باتری سرب به عنوان باتری کششی (traction) مورد استفاده قرار گرفته باشد،مشمول گارانتی نیست.

  • همچنین استفاده از باتری‌های ups و سولار در کاربری خودرویی (استارت زنی)،آنها را از گارانتی خارج می‌کند.

  • چنانچه باتری‌های متصل شده به صورت سری،دارای آمپراژهای متفاوت بوده و یا از برندهای مختلف باشند،باتری از گارانتی خارج می‌شود.

  • در صورت عدم تطابق تعداد و ظرفیت باتری‌های نصب شده با الزامات مورد نیاز دستگاه ups یا شارژر سولار،باتری از گارانتی خارج می‌شود.

برای خرید باتری 100 آمپرساعت ژل سولار سپاهان CIVOLEX با مجموعه برقرسان به عنوان نماینده باتری صنعتی سپاهان باتری در استان تهران تماس بگیرید.

ارسال دیدگاه