نیوجرسی بتنی یا نیوجرسی پلاستیکی؟

نیوجرسی پلاستیکی

نیوجرسی بتنی یا نیوجرسی پلاستیکی

کاربردهای متنوع نیوجرسی‌ها به حدی زیاد است که در برهه‌ای از زندگی ممکن است که بخواهید برای استفاده شخصی نیز به خرید نیوجرسی بتنی اقدام کنید. اما دولت‌ها و شهرداری‌ها استفاده کنندگان اصلی این قطعات پیش ساخته هستند. با وجود اینکه نیوجرسی بتنی تمام خواسته‌ها را برآورده می‌کند، نیوجرسی‌های پلاستیکی نیز به خاطر مزایای جدید خود فرصت معروف شدن را پیدا کرده و در حال حاضر استفاده فراوانی در مناطق شهری دارند. در ادامه این مطلب شما را با مزایا و کاربردهای مختلف هر یک از این موارد آشنا کرده و به شما خواهیم گفت که کدام یک از آن‌ها بیشتر به‌کار می‌آید.

نیوجرسی بتنی و مزایای آن

نیوجرسی بتنی با استفاده از ملاتی که ترکیبی از شن و ماسه، آب و سیمان است ساخته شده و در داخل خود اسکلتی آهنی دارد. این قطعه اولین بار در دهه 1950 میلادی در نیوجرسی مورد استفاده قرار گرفت و به دلیل مزایای فراوان خود به شدت معروف شد. نیوجرسی بتنی را می‌توان هم به صورت مفصل‌دار و هم به صورت ساده درست کرد و با کنار هم قرار دادن آن‌ها یک دیوار طویل ساخت. بیشترین کاربرد این قطعات پیش ساخته در جاده‌ها بوده و به عنوان گاردریل‌های جدید مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

مزایای استفاده از نیوجرسی بتنی

نیوجرسی‌های بتنی بسیار سنگین وزن بوده و همین موضوع باعث می‌شود ثبات بیشتری داشته باشند. در صورت برخورد هر شی با این قطعات بتنی، چه ماشین سواری چه وسایل نقلیه سبک‌تر، نیوجرسی سر جای خود باقی مانده و مانع از ادامه حرکت بقیه وسایل می‌شود. از طرفی نیوجرسی‌های بتنی به ندرت خودشان آسیب می‌بینند و از این رو عمر طولانی‌تری داشته و تا سال‌ها به شما خدمت خواهند کرد. همچنین طراحی این قطعات بتنی به شکلی است که در صورت برخورد خودروها با آن، کمترین آسیب را به این وسایل وارد کرده و صرفا آن‌ها را متوقف کند.

نیوجرسی پلاستیکی و مزایای آن

از آن‌جا که مهم‌ترین خصوصیت نیوجرسی بتنی نوع شکل و طراحی آن است، بسیاری از شرکت‌ها سعی کردند با تقلید از این سبک انواع دیگری از نیوجرسی را خلق کنند. نیوجرسی پلاستیکی یا پلی اتیلن یکی از همین محصولات جدید است. این قطعات معمولا با استفاده از پلی اتیلن سنگین ساخته شده و داخل‌آن‌ها فضای خالی است. این موضوع این امکان را به افراد می‌دهد تا داخل آن را با آب یا سنگدانه‌های مختلف پر کرده تا توانایی متوقف کردن بیشتری داشته باشند. این مدل نیوجرسی بیشتر برای فضای شهری طراحی شده و مناسب جاده‌ها نیست.

انواع نیوجرسی پلاستیکی

مزایای استفاده از نیوجرسی پلاستیکی

نیوجرسی پلاستیکی به دلیل طراحی خاص خود و فضای تو خالی که دارد، وزن بسیار سبک‌تری داشته و همین موضوع باعث می‌شود حمل و نقل آن ساده‌تر باشد. از طرفی برای تکان دادن، تنظیم یا نصب آن نیازی به جرثقیل نبوده و کارگران می‌توانند با دست آن را تنظیم کنند. همچنین با پر کردن فضای خالی می‌توان به مقاومت آن در برابر ضربه اضافه کرد. همچنین برای مواقع بحرانی که نیاز به ایجاد موانع یا بستن خیابان‌ها یا تغییر مسیر در جاده‌ها است، این نیوجرسی‌ها کاربرد بیشتری دارند. در صورت نیاز برای تعمیر خیابان‌ها یا پارتیشن بندی مسیر خاصی در شهر، بهترین گزینه استفاده از نیوجرسی پلاستیکی است.

کاربرد نیوجرسی بتنی و پلاستیکی

حال که با تعریف هر یک از این قطعات آشنا شدید، بهتر است که از کاربردهای هر کدام از این قطعات آگاه شده تا بتوانید با توجه به نیاز و خواسته خود انتخاب ساده‌تری داشته باشید.

کاربرد نیوجرسی‌های بتنی

کاربرد اصلی نیوجرسی بتنی استفاده به جای گاردریل‌های آهنی است. بعد از آن می‌توان برای بستن مسیرها یا تغییر جهت جریان ترافیکی نیز این قطعات بتنی استفاده کرد. در صورتی که بخواهید یک فضای بزرگ یا یک مجموعه صنعتی را نیز به بخش‌های مختلف تفکیک کنید، نیوجرسی بتنی بهترین گزینه برای شما خواهد بود. همچنین به دلیل مقاومت بالا می‌توان از آن برای تغییر مسیر سیلاب‌ها و جلوگیری از طغیان رودخانه‌ها استفاده کرد. پلمپ کردن مغازه‌ها و مناطق تجاری نیز یکی دیگر از کاربردهای این قطعه در ایران است.

در برخی مناطق خارج شهر نیز برای مشخص کردن مرز زمین‌ها و باغات هم از نیوجرسی‌های بتنی استفاده می‌شود که با آبیاری و شخم زدن زمین‌ها جابجا نشده و در دراز مدت نیز آسیبی نبیند. در برخی پرتگاه‌ها و جاده‌های کوهستانی که احتمال سقوط ماشین‌ها به دره وجود دارد، با کمک نیوجرسی بتنی در سر پیچ‌ها می‌توان جلوی حادثه‌های جدید را گرفت. از انواع کوچک‌تر این قطعات که به مینی نیوجرسی معروف هستند نیز برای تغییر جریان حرکت عابران پیاده و یا ایجاد فضای پارکینگ اختصاصی استفاده می‌شود.

کاربرد نیوجرسی‌های پلاستیکی

در صورتی که خواهان مسدود کردن مسیر خاصی در بازه‌های زمانی مشخص هستید، یعنی می‌خواهید که یک مسیر به طور موقت چند ساعت بسته بوده و بعد بتوان دوباره آن را باز کرد، نیوجرسی پلاستیکی استفاده بیشتری خواهد داشت. وزن سبک آن‌ها به افراد امکان می‌دهد تا به سادگی آن را جابجا کرده و از طرفی مانع خوبی برای بستن مسیرها به حساب می‌آید. از طرفی در صورتی که بخشی از خیابان نیاز به تعمیرات داشته یا بخواهید جهت حرکت خودروها به سمتی دیگر را رقم بزنید، نیوجرسی پلاستیکی همیشه در دسترس شما خواهد بود.

گفتیم که با پر کردن نیوجرسی پلاستیکی مقاومت آن در برابر ضربه افزایش پیدا می‌کند، اما با این حال در صورت برخورد خودرو با آن صدمه وارد شده بسیار کمتر از نوع بتنی آن خواهد بود. این قطعات قابلیت ساخته شدن در رنگ‌های مختلف را داشته و همین موضوع باعث می‌شود دید بصری شهر بسیار زیباتر شود. به دلیل وزن سبک، این نیوجرسی‌ها آسیبی به کف خیابان یا پیاده‌روها وارد نکرده و با مفاصلی که دارند به راحتی در کنار هم قفل می‌شوند. در هر شرایط آب و هوایی می‌توان از آن‌ها استفاده کرده و جان نیروهای انسانی، کارگران و عابرین پیاده را با ایجاد یک مانع مصنوعی حفظ کرد.

بتن نیوجرسی

نیوجرسی بتنی بهتر است یا پلاستیکی

حال که به خصوصیات هر یک از نیوجرسی‌ها آشنا شدید بهتر می‌توان در خصوص هر یک از آن‌ها نظر داد. در صورتی که اصل تحرک و جابجایی برای شما مهم باشد، نیوجرسی پلاستیکی تنها گزینه ای است که برای شما مطلوب خواهد بود؛ زیرا نیوجرسی بتنی بسیار سنگین بوده و برای حرکت آن نیاز است که از جرثقیل کمک بگیرید اما نوع پلاستیکی آن راحت‌تر قابل جابجا کردن است. در غیر این صورت خرید یک نیوجرسی پلاستیکی می‌تواند شما را ناامید کرده و از خرید خود پشیمان شوید. نیوجرسی‌های پلاستیکی مستعد ترک خوردن و پاره شدن هستند و ممکن است طول عمر کمتری داشته باشند.

مانع بتنی

نیوجرسی بتنی سنگین وزن است و گاهی این موضوع دردسرساز خواهد بود اما اگر بخواهید یک مانع ثابت ایجاد کنید هیچ چیز اندازه این قطعه به درد شما نخواهد خورد. عمر مفید نیوجرسی بتنی بیشتر بوده و همین موضوع از نظر اقتصادی نیز آن را به گزینه بهتری تبدیل می‌کند. حتی در هنگامی که دیگر به آن نیاز نداشته باشید، نیوجرسی بتنی را با قیمت بهتری از شما خریداری می‌کنند. با در نظر گرفتن پارامترهای مقاومت فیزیکی، طول عمر و تنوع کاربردهای مختلف، نیوجرسی بتنی انتخاب بهتری برای خرید شما است.

خرید نیوجرسی بتنی

برای تهیه نیوجرسی بتنی می‌توانید کمی در اینترنت جستجو کرده و از میان شرکت‌های مختلف بهترین گزینه را انتخاب کنید. مجموعه رایان پی بتن نیز با سال‌ها تجربه در زمینه سال نیوجرسی بتنی در تهران مشغول به کار بوده و برای بررسی قیمت‌ها و نمونه‌های آن می‌توانید به سایت آنلاین rayanpeybeton.ir مراجعه کنید. شماره تماس مجموعه نیز 09122123017 بوده و با هماهنگی می‌توانید برای خرید یا بازدید به مجموعه ما مراجعه کنید.

ارسال دیدگاه

دیدگاه ها
  1. blank
    سعید :
    10 ماه پیش

    با سلام و تشکر از مطلب خوب شما
    قطعا نیوجرسی بتنی انتخاب بهتری برای استفاده در معابر خواهد بود.