پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن: انتخابی اقتصادی و کارآمد برای تصفیه آب

پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن: انتخابی اقتصادی و کارآمد برای تصفیه آب

فاضلابهای تولید ‌شده توسط انسان‌ها در بخش خانگی و صنعتی حاوی مواد سمی و شیمیایی مختلفی هستند که آسیب‌های جدی به اکوسیستم وارد می‌کنند. برای کاهش خطرات ناشی از رهاسازی این مواد در محیط‌زیست می‌توان از پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن استفاده کرد که میزان آلاینده‌ها را کاهش داده و مشکلات به وجود آمده را به حداقل می‌رساند. در این مقاله قصد داریم، این سیستم پاک‌سازی را که می‌توان از آن در محیط‌ های مختلف شهری و روستایی استفاده کرد، معرفی و اجزای مختلف آن را بررسی کنیم.

بررسی روش‌های تصفیه فاضلاب

به‌طور کلی دو روش برای حذف آلاینده‌های فاضلاب های تولید‌ شده در بخش‌های مختلف وجود دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم:

به‌کارگیری لجن فعال

تصفیه فاضلاب با استفاده از لجن فعال موجود در پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن یک فرایند پیشرفته است که در آن از باکتری‌ها و میکروارگانیسم‌ها به‌عنوان عوامل تصفیه‌ کننده استفاده می‌شود. پس از تجمیع فاضلاب در حوضچه‌ ای مخصوص و عمل هوادهی ، لجن فعال که ترکیبی از مواد آلی محلول در آب است، در آن تشکیل ‌شده تا آلاینده‌های موجود را از بین ببرد. مراحل انجام این کار عبارت‌اند از:

  • تجمیع فاضلاب
  • انتقال به حوضچه لجن فعال
  • اضافه کردن هوا به مخازن
  • انتقال به حوضچه ترکیبی برای ته‌نشین شدن مواد جداشده
  • جداسازی آب تمیز

روش بی‌هوازی

نوع دیگری از پکیج تصفیه فاضلاب وجود دارد که در آن از روش بی‌هوازی برای از بین بردن آلودگی‌ها استفاده می‌شود. یعنی میکروارگانیسم‌ها در محلی بدون حضور هوا، اقدام به تجزیه آلاینده‌های موجود می‌کنند. در ادامه، مراحل انجام این کار را بررسی می‌کنیم:

  • جمع‌آوری پسماندها در محلی مشخص
  • جداسازی ذرات سنگین در حوضچه‌های مخصوص
  • انتقال فاضلاب به مخزن بی‌هوازی
  • جداسازی لجن از آب در حوضچه ثانویه
  • ضد عفونی کردن آب برای از بین بردن باکتری‌ها و میکروب‌های باقی‌مانده

مزایای استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن

به‌کارگیری پکیج تصفیه فاضلاب می‌تواند نقشی تأثیرگذار در تأمین بخشی از نیاز به آب و پاک‌سازی آن از آلاینده‌ها داشته باشد. در ادامه به مزایای بهره بردن از این روش برای حذف آلودگی‌های موجود در پسماندها اشاره می‌کنیم:

مزایای استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن

مقاومت بالا در برابر خوردگی و فرسودگی

پلی اتیلن یک ماده پلاستیکی است که مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارد. این ویژگی باعث می‌شود که سیستم‌های تصفیه فاضلاب ساخته‌ شده از این ماده، به‌خصوص در مواجهه با محیط‌‌های خاصی که ممکن است اسیدی یا بازی باشند، به ‌ندرت دچار آسیب شود.

سرعت بالا در تصفیه پسماندها

یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن، سرعت دو برابری تصفیه فاضلاب نسبت به سایر روش‌های انجام این کار است. به‌ طور مثال اگر پکیج تصفیه فاضلاب فلزی میزان 30 متر مکعب آب را در مدت ‌زمان 24 ساعت پاک‌سازی کند، دستگاه‌هایی که از این ماده برای حذف آلایندگی‌ها بهره می‌برند، در همین مدت‌زمان، می‌توانند 60 متر مکعب را تصفیه کنند.

کیفیت بالای آب خروجی

یکی از موارد مهمی که موجب انتخاب این روش در محیط‌  های مسکونی و صنعتی می‌شود، کیفیت بالای آب به‌ دست ‌آمده پس از پاک‌سازی است. توجه داشته باشید این پکیج، عملکرد بسیار بهتری نسبت به سایر مدل‌ها مثل پکیج تصفیه فاضلاب فلزی دارد. از دیگر مزایای استفاده از این روش، می‌توان به مواردی چون سرعت بالای نصب در محل، عمر طولانی، جابه‌جایی آسان، سازگاری با شرایط آب‌و‌هوایی مختلف، مقاومت در برابر نور خورشید و … اشاره کرد. اگر قصد خرید این محصول را دارید، کافی است به وب‌ سایت رهابکو مراجعه کرده و پکیج موردنظرتان را تهیه کنید.

معرفی اجزای سازنده پکیج تصفیه فاضلاب

پس از آشنایی با مزایای متعدد استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن شرکت رها آب مهر زاگرس، در این بخش قصد داریم تا با اجزای سازنده و قسمت‌های مختلف آن آشنا شویم:

متعادل‌کننده

بخشی است که پسماندها قبل از ورود به پکیج در آن جمع‌آوری می‌شوند تا زباله‌های درشت جداشده و از ورود آن‌ها به مرحله بعد جلوگیری شود. به این نکته توجه داشته باشید در بسیاری از اماکن به دلیل نبود زباله‌های درشت در پساب، می‌توان این بخش را از پکیج حذف کرد.

واحد آنوکسیک

واحد آنوکسیک

وظیفه این واحد، جداسازی نیترات اضافه ‌شده به آب در بخش هوادهی است. درواقع تصفیه بیولوژیک در این بخش، با کمترین میزان اکسیژن انجام‌شده و یون نیترات به گاز تبدیل می‌شود. سپس پساب به راکتور دیگر منتقل‌شده تا سایر مراحل پاک‌سازی انجام شود.

بخش هوادهی

برای فعال‌سازی باکتری‌ها و آنزیم‌های اضافه‌شده به فاضلاب با استفاده از راکتور، اکسیژن به مخازن اضافه می‌شود. در اثر انجام این فرایند، میکروارگانیسم‌ها رشد کرده و توده‌های لجن تشکیل می‌شوند. بدین شکل بخشی از آلودگی‌ها از آب جدا می‌شود و کیفیت آن افزایش پیدا می‌کند.

واحد ته‌نشینی

مخزن ته ‌نشینی، بخشی از پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن به‌حساب می‌آید که لجن‌ها در آن رسوب‌کرده و از آب جدا می‌شوند. توجه داشته باشید که جریان آب در این بخش باید به حدی آهسته باشد که از ترکیب دوباره توده‌ها با پساب جلوگیری شود.

بخش ضدعفونی

در مرحله آخر و قبل از خروج آب از پکیج با استفاده از کلر و ازن، میکروب‌های باقی‌مانده از بین می‌روند و مایع باقی‌مانده آماده رها‌سازی در محیط می‌شود.

ذخیره‌سازی لجن

توده‌های لجن که در مراحل قبل از پساب جدا‌شده بودند، به این قسمت منتقل می‌شوند تا در فرصتی مناسب از پکیج خارج‌ شده و به مکانی امن منتقل شوند.

عوامل تأثیرگذار بر قیمت پکیج تصفیه فاضلاب

برای اینکه بتوان قیمت پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن را مشخص کرد، باید پارامترهای مختلفی را در نظر گرفت. به‌طور مثال کیفیت مواد به ‌کار رفته در دستگاه می‌تواند روی قیمت تمام‌شده محصول نهایی تأثیر مستقیم بگذارد. سایرعوامل تأثیرگذار عبارت هستند از:

  • ضخامت دیواره پکیج
  • میزان ورودی و خروجی آب به دستگاه
  • کیفیت آب خروجی
  • فرایندهای استفاده شده برای پاک‌سازی
  • برند و شرکت سازنده

اگر قصد دارید اطلاعات دقیقی از قیمت این محصول پرکابرد به‌دست آورید، کافی است با شماره تماس‌های درج‌شده در وب‌سایت شرکت رها آب مهر زاگرس تماس بگیرید تا کارشناسان فروش مجموعه، اطلاعات موردنیاز را در اختیارتان قرار دهند. آدرس وب‌سایت: rahaabco.com

جمع‌بندی

پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن یکی از دستگاه‌هایی است که با کمک آن می‌توان میزان آسیب وارد‌شده به طبیعت را به دلیل رهاسازی فاضلاب های روستایی و شهری به میزان قابل‌توجهی کاهش داد. در این مقاله، اجزای سازنده و روش کار این پکیج‌ها را به ‌طور کامل بررسی کردیم تا با مزیت‌های استفاده از آن‌ها بیشتر آشنا شوید.

ارسال دیدگاه