چگونه درب کوییک را باز کنیم؟

چگونه درب کوییک را باز کنیم؟

در روش‌های مختلفی که برای باز کردن درب ماشین کوییک وجود دارد، از جمله استفاده از سنجاق یا ناخن گیر، سیم، بند، میله یا پیچ گوشتی، قفل های برقی، اسلیم جم، و حتی مشاوره با متخصص، شما می‌توانید بسته به نوع ماشین خود و سطح امنیتی آن، روش مناسب را انتخاب کنید. این روش‌ها قابلیت اجرا را برای همه‌ی مدل‌های کوییک، از جمله کوییک اتوماتیک، کوییک R، و کوئیک S را دارند.

چگونه درب کوییک را باز کنیم؟

باز کردن درب کوییک بدون داشتن کلید یک موضوع حیاتی است، مخصوصا زمانی که به سوئیچ ماشین دسترسی ندارید یا کلید را گم کرده‌اید. در این مقاله، نحوه باز کردن درب کوییک بدون کلید را آموزش می‌دهیم تا در مواقع اضطراری بتوانید به راحتی با استفاده از ابزار خارجی و قطعات بدنه خودرو کوییک، درب خودرو را باز کنید.

روش‌های باز کردن درب کوییک

در روش‌های مختلفی که برای باز کردن درب ماشین کوییک وجود دارد، از جمله استفاده از سنجاق یا ناخن گیر، سیم، بند، میله یا پیچ گوشتی، قفل های برقی، اسلیم جم، و حتی مشاوره با متخصص، شما می‌توانید بسته به نوع ماشین خود و سطح امنیتی آن، روش مناسب را انتخاب کنید. این روش‌ها قابلیت اجرا را برای همه‌ی مدل‌های کوییک، از جمله کوییک اتوماتیک، کوییک R، و کوئیک S را دارند.

باز کردن درب کوییک با استفاده از سنجاق یا ناخن گیر

اگر مهارت لازم را داشته باشید، می‌توانید در کمتر از چند ثانیه با استفاده از یک ناخن گیر یا یک سنجاق، درب خودرو کوییک را باز کنید. این روش نیازمند آماده‌سازی ابزاری ساده مانند یک ناخن گیر یا یک سنجاق است، که با استفاده از آن، می‌توانید به سرعت و به‌صورت آسان، درب را باز کنید. پس از تهیه ناخن گیر، باید آن را به طور دقیق در جای سوئیچ درب ماشین قرار دهید.

سپس با آرامی، نوک ناخن گیر را در شیارهای قفل قرار داده و آنها را به بالا بیاورید. وقتی که تمام شیارهای قفل درب کوییک باز شوند، ناخن گیر به‌طور کامل درون قفل فرو می‌رود. حالا با دوران ناخن گیر، اهرم قفل به راحتی باز و بسته می‌شود. این روش، یک راه سریع و موثر برای باز کردن درب کوییک خودرو است که با استفاده از ابزار ساده‌ای همچون ناخن گیر، قابل انجام است.

باز کردن درب کوئیک با استفاده از سیم

با داشتن یک سیم، می‌توانید به راحتی و سریع درب کوییک خودرو را باز کنید. ابتدا یک سیم را بردارید و یک طرف آن را کمی کج کنید، اما توجه داشته باشید که سیم به‌طور کلی باید محکم باشد تا بتواند در زمان لزوم به درستی از پس قفل برآید. سپس سیم را از دستگیره درب وارد درون درب ماشین کنید و میله‌ای که در داخل درب وجود دارد را به سمت بالا فشار دهید. با اعمال فشار به سمت بالا، قفل مرکزی فعال می‌شود و درب به‌صورت آسان باز می‌شود

. می‌توانید سیم را از بالای درب، به عنوان مثال بین پنجره و لاستیک آن، وارد کنید. زمانی که به میله قفل گیر کردید، با کشیدن سیم به سمت بالا، می‌توانید درب ماشین را باز کنید. این روش همچنین در صورتی که سیم در دسترس نباشد می‌تواند با استفاده از برف‌پاک‌کن پیاده‌سازی شود. این روش برای باز کرد درب جلو راست کوییک و همچنین درب جلو چپ کوییک، راحت تر است.

باز کردن درب کوییک با استفاده از بند

ابتدا باید بند را یک گره بزنید تا فضایی برای قرار گرفتن قفل در داخل گره ایجاد شود. سپس بین درب ماشین و بدنه‌ی آن کمی فاصله ایجاد کنید، اما مراقب باشید که به ماشین آسیبی وارد نشود. سپس یک وسیله نرم مانند پنبه یا پارچه را بین فاصله‌ای که ایجاد کرده‌اید، قرار دهید تا هم درب بسته نشود و هم به ماشین آسیبی وارد نشود.

سپس با آرامی بند را وارد داخل ماشین کنید، زمانی که قفل در داخل گره قرار گرفت، دو طرف بند را به گوشه‌های شیشه بکشید و آنها را بگردانید تا گره محکم شود. در این مرحله، می‌توانید با کشیدن بند به سمت بالا، اهرم قفل را بالا بکشید و درب را باز کنید.

باز کردن درب کوییک با استفاده از میله یا پیچ گوشتی

با استفاده از یک میله یا پیچ گوشتی، می‌توانید درب کوییک خودرو را باز کنید، اما باید به‌طور آرام و با دقت این کار را انجام دهید تا به ماشین آسیبی وارد نشود. این روش، اگر با مهارت صحیح اجرا شود، می‌تواند به شما کمک کند تا به سرعت و بدون نیاز به ابزارهای خاص، درب کوییک را باز کنید. قبل از هر چیز، به یاد داشته باشید که استفاده از میله یا پیچ گوشتی ممکن است به ماشین شما آسیب وارد کند، بنابراین باید با احتیاط و دقت این کار را انجام دهید.

ابتدا پیچ گوشتی را داخل دستگیره درب قرار دهید و میله را وارد کنید. سپس میله را با قفل درگیر کنید و با کشیدن به سمت بالا، اهرم قفل را باز کنید تا درب کوییک به‌طور آسان باز شود. با اجرای این روش به‌صورت صحیح و با داشتن مهارت کافی، می‌توانید در هنگام اضطراری، درب کوییک خودرو را باز کنید و به مقصد خود برسید.

باز کردن قفل های برقی کوییک

برای باز کردن درب کوییک با قفل های برقی، ابتدا باید با دقت و آرامش، فاصله‌ای مناسب بین درب و بدنه ماشین ایجاد کنید. برای این کار می‌توانید از دست یا یک اهرم استفاده کنید و بین این فاصله، موادی همچون کیسه هوا، چوب یا پنبه قرار دهید که باعث شود در هنگام ادامه کار، درب ماشین بسته نشود و هیچ آسیبی به آن وارد نشود. سپس از یک میله یا سیخ بلند برای ادامه کار استفاده کنید. این میله را از فضای ایجاد شده بین درب و بدنه ماشین عبور دهید و به سمت کلید برقی قفل درب بروید. توصیه می‌شود میله انتخابی کمی قوی باشد تا بتواند با فشار متناسب، قفل را باز کند. زمانی که به کلید برقی رسیدید، با ضربات محکم و قاطع، به آن ضربه بزنید تا قفل باز شود و درب ماشین به‌طور آسان باز گردد. در این مرحله باید مراقب باشید که ضربات شما به قدر کافی قوی و محکم باشند تا قفل درب باز شود.

باز کردن درب خودرو با استفاده از اسلیم جم

برای استفاده از اسلیم جم، کافی است این ابزار را از فضای بین نوار پنجره و لبه‌ی پنجره داخل ماشین ببرید. سپس با انتقال اسلیم جم به سمت قفل داخلی ماشین، این ابزار قادر خواهد بود میله‌ی قفل را به بالا بکشد. اما باید مراقب باشید که این کار را با آرامش و دقت انجام دهید تا به سیم‌کشی یا سیستم برقی ماشین آسیبی وارد نشود. زمانی که محل قرار گیری قفل را تشخیص دادید، می‌توانید اسلیم جم را به سمت بالا بکشید و درب خودرو را به‌طور آسان باز کنید. این روش، اگر با دقت و مهارت اجرا شود، می‌تواند به شما در مواقع اضطراری کمک زیادی کند و درب خودرو را به‌سرعت باز کنید.

روش‌های باز کردن درب صندوق عقب کوییک

قفل صندوق عقب با هدف افزایش امنیت خودرو و جلوگیری از سرقت وسایل در صندوق، به‌طور قابل توجهی متفاوت و محکم‌تر از قفل‌های درب‌های دیگر است. با این‌حال، به دلایل مختلفی ممکن است این قفل مورد نظر را به‌صورت صحیح باز نشود یا با مشکل مواجه شود. در چنین شرایطی، روش‌های مختلفی برای باز کردن صندوق عقب کوییک از جمله استفاده از صندلی عقب، پیچ گوشتی و دکمه صندوق‌پران وجود دارد که در ادامه به معرفی و توضیح آن‌ها می‌پردازیم. این روش‌ها، با توجه به ساختار و ویژگی‌های خودرو، می‌توانند برای رفع مشکلات و باز کردن درب صندوق به‌کار گرفته شوند.

باز کردن درب صندوق عقب کوییک با کمک صندلی عقب

برای استفاده از این روش، ابتدا صندلی عقب را با فشار دادن دکمه مربوطه در کنار آن خم کنید و سپس آن را به سمت جلو بکشید تا قفل شود. در مرحله بعد، وارد صندوق عقب شده و زبانه‌ی آن را پیدا کنید. سپس زبانه را به سمت بالا بکشید تا درب صندوق باز شود. این روش، به درب صندوق هیچ آسیبی وارد نمی‌کند و می‌توانید از آن هنگامی استفاده کنید که ریموت یا قفل مرکزی عمل نکند. این روش علاوه بر اینکه ساده و آسان است، در مواقع اضطراری می‌تواند به شما کمک کند و صندوق عقب را به‌راحتی باز کنید.

باز کردن درب صندوق عقب کوئیک با استفاده از پیچ گوشتی

در صورتی که استفاده از روش پیشین برای باز کردن صندوق عقب خودرو نتیجه مطلوب را نداشته و قفل به‌طور کامل باز نشده است، می‌توانید به روش‌های دیگری روی آن فکر کنید. برخی از سایت‌های آموزشی متعددی روش‌های مختلف برای این کار را ارائه می‌دهند. اما باید به دقت انتخاب شود که روش انتخابی هیچ آسیبی به ساختار قفل و درب صندوق عقب وارد نکند و عملکرد آن را تضعیف نکند.

یکی از روش‌های ممکن برای باز کردن صندوق عقب، استفاده از پیچ‌گوشتی است. در این روش، ابتدا چهار عدد پیچ تعبیه شده روی درب صندوق عقب در لولای چپ و راست را با پیچ‌گوشتی مناسب باز کنید. سپس الستیک ضربه‌گیر درب را از روی درب جدا کنید. سپس با استفاده از پیچ‌گوشتی یا یک میله محکم اما ظریف، فشار زیر درب صندوق عقب وارد کنید تا قفل به طور کامل باز شود. این روش با دقت و آرامش باید انجام شود تا هیچ آسیبی به ساختار قفل یا درب صندوق عقب وارد نشود و عملکرد آن را تضعیف نکند.

ارسال دیدگاه