آشنایی با انواع میز و کاربردهای گوناگون در دکوراسیون منزل

آشنایی با انواع میز و کاربردهای گوناگون در دکوراسیون منزل

انواع میز را با توجه به ویژگی ها و خصوصیاتی که دارند می توان در قسمت های مختلف خانه به کار برد. هر کدام از ما نسبت به مدل‌ های مختلفی از میزها آشنایی نسبی داریم. با این حال آشنایی کامل با مدل های مختلف این بخش از دکوراسیون داخلی منزل شما را یاری خواهد کرد تا بتوانید قسمت های مختلف ساختمان ها را به بهترین شکل بیارایید.

آشنایی با انواع میز

با بررسی کاربرد انواع میز در دکوراسیون متوجه خواهید شد که برای زیباسازی فضای داخلی می توان از این روش کاربردی کمک گرفت. معمولا در هر کدام از قسمت های خانه تعداد زیادی میز را می توان مورد استفاده قرار داد. نکته جالب این است که هر کدام از میزها دارای کارکردهای خاص و خصوصیات مخصوص به خود هستند. برای اینکه بتوانید در میان انواع میزهای موجود در بازار گزینه ای مناسب را انتخاب و خریداری کنید، باید چند فاکتور مهم را در نظر بگیرید.

خصوصیات انواع میز در دکوراسیون

انواع میز را در دکوراسیون داخلی منزل می توان با تنوع بالا انتخاب کرد. مناسب با سلیقه ای که دارید و با توجه به نوع کارکرد میزها می توان تناسب و هماهنگی آنها با سایر اجزای دکوراسیون داخلی را به وجود آورد. با توجه به اینکه امروزه از لوازم خانگی مختلفی برای تکمیل دکوراسیون داخلی استفاده می شود باید نوع میز مطلوب و مورد نظر را انتخاب کرده و آنها را در دکوراسیون داخلی جانمایی کنید.

در عین حال باید بدانید که نخستین قدم برای خرید میز و قرار دادن آن در قسمت های مختلف خانه، شناخت کافی از انواع آنها بوده و باید نسبت به کارکردهای آنها نیز اطلاعات لازم را به دست آورید. با توجه به این امر می توانید با انتخابی کاربردی زیبایی دیداری و معیار دیزاین داخلی را به بهترین شکل افزایش دهید.

معمولا در ساخت انواع میز از متریال مختلف مانند چوب های صنعتی، پلاستیک، فلز و چوب طبیعی استفاده می کنند. در عین حال برخی از با توجه به نکات مختلف باید در این زمینه نیز انتخاب درستی داشته باشید.

میز قهوه خوری

یکی از انواع میزهای موجود در بازار که معمولا در فضای میانی مبلمان آن را قرار می‌دهند، میز قهوه خوری است. امروزه در نقاط مختلف جهان می‌توان این مدل از میز را با شکل ها و طرح های خاص مورد استفاده قرار داد. معمولا برای دورهمی های خانوادگی و دوستانه از این مدل میز استفاده می کنند. اگر به دنبال فضایی برای صرف قهوه هستید، می توانید از coffee table استفاده کنید. میز قهوه را می توان در چیدمان مبلمان برای زیبا کردن دیزاین داخلی به عنوان یک وسیله مکمل مورد استفاده قرار داد.

میز قهوه خوری

انواع میز چای خوری در دکوراسیون

یکی دیگر از انواع میز که در دکوراسیون داخلی منزل مورد استفاده قرار می گیرد، میزهای ناهار خوری هستند. این مدل از میز نسبت به میزهای جلو مبلی و میزهای قهوه خوری تفاوت زیادی نداشته و از نظر ظاهری تقریبا با هم مشابه خواهند بود. بیشتر اوقات افراد ترجیح می‌ دهند که برای صرف چای، روی به استفاده از این نوع میز بیاورند. در عین حال اگر بخواهیم به تفاوت میز ناهارخوری با میز قهوه خوری بپردازیم، اندازه کوچک تر این مدل و ارتفاع بلندتر آن را می توانیم بیان کنیم.

میز کنسول

یکی دیگر از انواع میز که در دکوراسیون داخلی خانه مورد استفاده قرار می گیرد و یک وسیله تزیینی شناخته می‌شود، میز کنسول است. این نوع میز را می‌ توان امروزه به شکل های مختلف و بدون آینه و با آینه در منزل مورد استفاده قرار داد. با توجه به نوع کاربرد میز کنسول، بیشتر در سالن پذیرایی و نشیمن به عنوان وسیله ای کاربردی از آن استفاده می کنند. علاوه بر این با توجه به سلیقه متفاوت افراد، می‌توان در برخی فضاها مانند راهروی منزل نیز روی به استفاده از میز کنسول آورد. این میز برای نگهداری و جانمایی وسایل تزیینی مانند قاب های عکس خانوادگی، مجسمه ها بوده و معمولا از میز کنسول برای این کار استفاده می کنند.

میز عسلی

اگر به مبلمان منزل نگاهی بیندازید، در کنار آنها می توانید میزهای کوچک را نیز مشاهده نمایید. میزهای عسلی را معمولا در کنار سرویس مبلمان جانمایی می کنند. با توجه به اینکه این نوع میز در انتهای مبل و در فضای کناری آنها قرار داده می‌شود، آن را با نام میز عسلی می شناسند. به واسطه ساختار جمع و جور و کوچک میزهای عسلی به راحتی می توان آنها را جابجا کرد و در هر گوشه از فضای مبلمان قرار داد. این روزها برخی از افراد ترجیح می دهند برای قرار دادن وسایل دکوری و تزیینی نیز از میزهای عسلی استفاده کنند.

انواع میز تلویزیون در دکوراسیون

یکی دیگر از انواع میز در دکوراسیون داخلی، منزل میز تلویزیون نام دارد. این مدل از میز را می توان در طرح های مختلف و ابعاد متفاوت خریداری نمود. در واقع با توجه به فضای دکوراسیون داخلی می توانید روی به خرید میز تلویزیون بیاورید. امروزه میزهای تلویزیون را می‌تواند در مدل های مختلف دیواری و پایه دار خریداری کرد.

هنگام خرید میز تلویزیون به مانند سایر میزهای موجود می توان از مدل های کلاسیک مدرن و سنتی استفاده نمود. از نظر ساختار و شکل، هر کدام از میزهای تلویزیون ظاهری متفاوت داشته و می توان با هدف هماهنگی بین اجزای دکوراسیون داخلی و بسته به سلیقه ای که دارید، انتخاب خود را به خوبی انجام دهید.

میز آرایش یا میز توالت

هنگامی که صحبت از انواع میز دکوراسیون داخلی می شود، یکی دیگر از گزینه هایی که می تواند مورد بررسی قرار گیرد، میز آرایش است. نوع طراحی و ساخت این مدل از میزها به شکلی بوده که معمولا در کنار آن ها یک آینه قرار داده می شود. میز آرایش مکانی برای قرار دادن زیورآلات و لوازم آرایشی خواهد بود. در طراحی میز توالت تلاش می‌کنند که از نظر ساختار نیز نسبت به سایر لوازم دکوراسیون داخلی هماهنگی لازم ایجاد شود. علاوه بر این اغلب افراد ترجیح می‌ دهند که در خرید میز آرایش، هماهنگی و ست بودن آن با سرویس خواب را مد نظر داشته باشند. به همین دلیل هنگامی که صحبت از سرویس خواب می شود، در کنار تخت خواب و پاتختی می توان میز آرایش و میز توالت را نیز نام برد. میز آرایش دارای کشوهای زیاد و فضای لازم برای نگهداری از لوازم آرایشی خواهد بود. در اتاق خواب ار میزهای جمع و جور و کوچک استفاده می شود.

میز آرایش یا میز توالت

قیمت انواع میز

انواع میز را با توجه به متریال به کار رفته برای ساخت و نوع طراحی می توان در دسته های مختلف قرار داد. قیمت انواع میز در دکوراسیون داخلی متفاوت است. برای خرید میز توالت، خرید میز قهوه خوری و میز چای خوری سعی کنید با توجه به سبک دکوراسیون داخلی منزل، انتخاب خود را به درستی انجام دهید.

ارسال دیدگاه

دیدگاه ها
  1. blank
    فاطمه :
    7 ماه پیش

    مطالب فوق العاده عالی و کاربردی بود
    بسیار ریز و به جزئییات توجه شده بود مفید بود برای من.

  2. blank
    فاطمه :
    7 ماه پیش

    مقاله جامع و کاملی بود واقعا خیلی دقیق تر با انواع میز آشنا شدم سپاس