آشنایی با ساختار قفل حیاطی و انواع آن

آشنایی با ساختار قفل حیاطی و انواع آن

مقدمه: انسان ها برای بالا بردن امنیت درب های ورودی منزل خود از قفل های مختلف استفاده می کنند. مکانیزم و ساختاری که قفل های مختلف دارند به خوبی می ‌توانند موجب تامین امنیت خانه ها شوند. با این حال استفاده از قفل حیاطی به عنوان یک گزینه ایمن می ‌تواند موجب رفع نیازهای شما شود. قفل حیاطی به عنوان یک یراق ضروری به منظور تامین امنیت محیط، منزل توسط افراد مورد استفاده قرار می گیرد. در هنگام خرید قفل حیاطی موارد متعددی مانند تعداد زبانه، نوع کلید(ساده یا کامپیوتری)، قابلیت اتصال به ریموت، نصب بر روی درب جک دار، شاسی و موارد دیگر مد نظر قرار می گیرند.

آشنایی با ساختار قفل حیاطی و انواع آن

از دیرباز تاکنون جهت تامین امنیت و ایمنی خانه و سایر مکان ها از انواع قفل استفاده شده است. ویژگی های مختلف قفل در موجب می ‌شوند در صورت حضور نداشتن شما در منزل نیز به خوبی از ورود افراد بیگانه جلوگیری کنند. چنانچه قصد خرید قفل برای درب منزل و ساختمان خود را دارید، استفاده از قفل ایمن برای شما امری ضروری محسوب می شود.

با توجه به تولید انواع مختلف قفل برای محافظت از محیط خانه، اطلاع کافی از انواع قفل ها و ویژگی های آن ها می تواند به شما کمک کند تا گزینه با کیفیت و کاربردی را انتخاب نمایید.

درباره قفل حیاطی

تا چند سال گذشته برای محافظت از منازل استفاده از قفل های معمولی کاربرد فراوان داشت. پیشرفت فوق العاده علم موجب شده به منظور تامین ایمنی خانه، امروزه قفل های با کیفیت و ایمنی بالا، طراحی و در اختیار افراد قرار داده شود. ایمنی و امنیت بسیار بالایی که این نوع قفل ها دارند موجب می ‌شوند که در برابر فشار و ضربه به خوبی مقاومت بالایی از خود نشان دهند.

این نوع قفل ها را از لحاظ نوع ساختار می توان به دو دسته برقی و ساده یا معمولی تقسیم بندی نمود. ساختار قفل حیاطی به گونه ‌ای است که به بهترین نحو می‌ تواند موجبات تأمین ایمنی و امنیت خانه و سایر مکان ها را فراهم کند.

انواع قفل حیاطی

با توجه به مکان های مختلف جهت به کار بردن قفل حیاطی، این یراق در انواع مختلف طراحی و در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد.

قفل مکانیکی حیاطی

یکی از قفل های قدیمی که هنوز هم بسیار مورد استفاده قرار می گیرد قفل درب حیاط مکانیکی است. با گذشت زمان و پیشرفت در ساخت این نوع قفل، امروزه شکل های جدیدتری برای طراحی این قفل ها به کار برده می شود. با این حال ساختار کلی قفل مکانیکی به شکل اولیه باقی مانده است.

آشنایی با ساختار قفل حیاطی و انواع آن

قفل برقی حیاطی

یک جایگزین ایمن برای قفل های مکانیکی و نوع قدیمی جهت استفاده در حیاط، قفل برقی حیاطی است. به لحاظ ظاهری این نوع قفل مشابه قفل های قدیمی و مکانیکی طراحی و تولید می شود. نصب آن ها به گونه ‌ای است که به راحتی توسط افراد مبتدی نیز می تواند انجام پذیرد.

از ویژگی های این نوع قفل می توان به دارا بودن ایمنی بیشتر، ضد سرقت بودن، کنترل تردد افراد و همچنین مسائل حفاظتی و امنیتی اشاره کرد. علاوه بر این با دارا بودن بدنه مقاوم و زبانه ضد سرقت، گزینه ای ایده آل جهت استفاده بر روی درب حیاط ساختمان خواهد بود.

قفل حیاطی کامپیوتری

در حالت کلی ساختار تمام قفل های حیاطی به یک گونه خواهد بود. با پیشرفت در حوزه ابزار یراق و طراحی و تولید قفل های ایمنی، امروزه وسایل جدید و مطمئنی را در اختیار افراد قرار می ‌گیرد.

قفل حیاطی ضد سرقت

معمولاً از قفل های کامپیوتری به عنوان قفل برقی نام برده می شود. این نوع قفل حیاطی با ابعادی به اندازه قفل های قدیمی، می توانند گونه ای مناسب جهت نصب بر روی درب ساختمان و منازل باشد. از ویژگی های استفاده از این قفل می ‌توان به بهره مندی از زبانه ضد سرقت اشاره کرد. باز و بسته کردن  این قفل با استفاده از کارت ویزیت انجام می پذیرد.

مزایای استفاده از قفل برقی حیاطی

استفاده از قفل برقی حیاطی می ‌تواند نسبت به گزینه مکانیکی مزایایی برای شما داشته باشد. از جمله کاربردها و مزایای که این نوع قفل دارد می توان به تسریع در سرعت عملکرد اشاره کرد. مراکز اداری و صنعتی با استفاده از این قفل به راحتی می توانند با کاهش هدر رفتن وقت، روی به باز و بسته کردن درب بیاورند.

از دیگر کاربردهای قفل برقی می توان به قابلیت نصب بر روی درب های پارکینگ، بیمارستان، درب اتوماتیک و غیره اشاره کرد. شما به راحتی می توانید بدون پیاده شدن از خودرو اقدام به باز و بسته کردن درب نمایید. این نوع قفل ها با کیفیت بسیار بالایی طراحی و تولید می شوند. علاوه بر این خرید این قفل حیاطی می ‌تواند برای شما گارانتی مناسبی به همراه داشته باشد.

blank

ساختار قفل مکانیکی حیاطی چگونه است؟

قفل مکانیکی از چند قسمت مختلف ساخته می شود. پای ثابت این قفل بدنه محسوب می ‌شود. قسمت داخلی این نوع نیز که به توپی قفل مشهور است با اشکال دایره ای، گلابی و استوانه ای ساخته می شود.

از دیگر بخش های قفل حیاطی مکانیکی می توان به سوراخ هایی بر روی بدنه قفل و توپی اشاره کرد. در امتداد این سوراخ ها می توان یک فنر با رویی از جنس برنج و استوانه ‌ای شکل مشاهده نمود.

بر روی توپی آن شیارهایی نیز وجود دارد که محل قرار گرفتن کلید ها محسوب می شود. توپی درونی با چرخاندن کلید حول محور مرکزی چرخیده و موجب باز و بسته شدن قفل خواهد شد.

هر چند که در ادارات و مراکز صنعتی و ساختمان های مدرن از قفل های برقی استفاده می شود، ولی کماکان پر استفاده ترین نوع از قفل های حیاطی، قفل های مکانیکی محسوب می شوند.

جمع بندی

با توجه به اینکه قفل حیاطی در اشکال مختلف و با کاربردهای گوناگون طراحی و تولید می ‌شود جهت خرید آن باید موارد متعددی مد نظر قرار داد. قفل های حیاطی در انواع مانند مکانیکی ساده، الکترونیکی یا برقی تولید می شوند. بسته به مکان مورد استفاده شما باید نوع قفل مورد نیاز را خریداری کنید. قفل های مکانیکی با کیفیت بسیار بالایی که دارند در مقابل عوامل خارجی و ضربه پذیری می‌ توانند مقاومت بالایی از خود نشان دهند. استفاده از قفل مکانیکی برای منزل و قفل برقی برای ادارات می تواند بهترین گزینه باشد.

ارسال دیدگاه