انواع آینه بغل خودرو کدامند و کاربردهای آن چیست؟

انواع آینه بغل خودرو کدامند و کاربردهای آن چیست؟

آینه بغل خودرو را می توان از جمله لوازم جانبی ضروری برای خودرو عنوان کرد. در واقع رانندگی بدون استفاده از آینه بغل عملا امکان پذیر نیست. استفاده از آینه های جانبی به راننده کمک می کند که به مانند یک چشم دیگر بتواند نواحی مختلفی را که در محدوده دید قرار ندارند را مشاهده نماید. چنانچه راننده بتواند آینه بغل خودرو را به خوبی تنظیم کند، میدان دید گسترده تری خواهد داشت. متاسفانه در کشور ما بخش زیادی از راننده‌ها به تنظیم کردن آینه های بغل دقت نمی کند. جالب است بدانید طبق آماری که منتشر شده است، بخش زیادی از تصادف هایی که در جاده های کشور اتفاق می‌افتد، حاصل عدم توجه به تنظیم کردن آینه های بغل خودرو بوده که نشان از اهمیت این امر می دهد.

انواع آینه بغل خودرو کدامند و کاربردهای آن چیست؟

انواع آینه بغل خودرو امروزه با شکل های مختلف روانه بازار می شوند. راننده ها قادر هستند برای اتومبیل های خود از مدل های ساده و برقی استفاده نمایند. هنگامی که قصد خرید آینه بغل خودرو را دارید باید نکات مختلفی را در نظر بگیرید.

منظور از آینه بغل خودرو چیست؟

آینه بغل خودرو به وسیله ای گفته میشود که برای ساخت آن و قسمت پشت از رنگ های خاص یا جیوه استفاده می کنند. هر جسمی که در برابر آینه قرار بگیرد به راحتی توسط راننده قابل مشاهده خواهد بود. استفاده از آینه بغل خودرو این امکان را می دهد که قسمت های جانبی اتومبیل و همچنین بخش پشتی آن را بتوانید مشاهده نمایید. راننده به خوبی می تواند با بهره گیری از آینه های جانبی، نقاط کور اطراف اتومبیل را مشاهده نماید.

آشنایی با انواع مختلف آینه بغل خودرو

با توجه به اینکه خودروسازها سعی می کنند طراحی های خاصی مد نظر قرار دهند، برای خرید آینه بغل خودرو نیز می توانید مدل های مختلفی را بررسی نمایید. امروزه انواع آینه های کناری اتومبیل با استانداردهای مختلف به بازار عرضه می شوند. هر کدام از این مدل‌ها می‌توانند ویژگی ها و مزایای مخصوص به خود را داشته باشند. برخی از گزینه هایی که هنگام خرید می توانند در نظر گرفته شوند، موارد زیر خواهند بود.

مدل ساده

آینه جانبی ساده در واقع همان مدل های دستی به شمار می‌روند که راننده نیاز است برای تنظیم کردن آن از دستان خود کمک بگیرد. این مدل از آینه ها را بیشتر بر روی خودروهای ارزان قیمت تر و وانت ها مشاهده خواهید کرد.

آینه برقی

آینه بغل خودرو برقی برخلاف مدل های دستی در قسمت پشتی خود از یک موتور الکتریکی بهره مند هستند. راننده به راحتی می توانند برای تنظیم کردن این مدل از آینه های جانبی خودرو اقدام نماید. با استفاده از کلیدهای تعبیه شده می توانید آینه را به سمت چپ، راست، بالا و پایین تنظیم کنید. فراموش نکنید که خودروهای مدرن امروزه در هر دو آینه جانبی از این تکنولوژی بهره مند هستند.

مدل های تاشو برقی

نسل جدید از آینه بغل خودرو با نام مدل های تاشو برقی امروز بر روی اتومبیل ها نصب می شود. همزمان با خاموش شدن اتومبیل مشاهده خواهید کرد که به صورت اتوماتیک آینه ها و درب خودرو قفل خواهند شد. این کار عملا موجب می شود هنگام عبور خودروها و اتومبیل های نزدیک ماشین شما، آینه ها را از گزند برخورد آنها حفظ کند. در واقع می توان بیان کرد که آینه های تاشو برقی نسلی مدرن تر و پیشرفته تر از مدل های برقی هستند.

نکات مهم برای خرید آینه جانبی خودرو

هنگامی که قصد خرید آینه بغل خودرو را دارید، سعی کنید چند فاکتور مهم را مد نظر قرار دهید.

انواع آینه بغل خودرو کدامند و کاربردهای آن چیست؟

قیمت آینه

بدون تردید یکی از مهمترین فاکتورها برای خرید انواع آینه بغل خودرو، بررسی قیمت آن است. سعی کنید قبل از انجام هر کاری مشخص نمایید که چه میزان هزینه برای خرید این لوازم در نظر گرفته و با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارید می توانید خرید خود را از میان انواع آینه های موجود در بازار انجام دهید.

نوع آینه

با بررسی انواع آینه بغل خودرو که در بازار وجود دارد، میتوانید انتخاب خود را انجام داده و خرید خود را انجام دهید. امروزه انواع آینه های دستی، برقی و تاشو برقی به بازار عرضه می شوند. بهتر است با توجه به مدل خودرو خود، انتخاب از میان انواع آینه های جانبی را انجام دهید.

جهت آینه

فاکتور دیگر برای خرید آینه بغل خودرو، بررسی جهت آن خواهد بود. با توجه به اینکه آینه های کناری خودرو را می‌توانید در دو مدل چپ و راست مشاهده کنید، باید در خرید خود این فاکتور را در نظر داشته باشید. به هیچ عنوان امکان استفاده از آینه سمت چپ برای سمت راست وجود ندارد. معمولا بخش زیادی از خودروهای پیشرفته، سنسور دما را درون آینه سمت شاگرد حمل می کنند.

جنس بدنه

بد نیست بدانید که امروزه از متریال مختلفی برای تولید آینه بغل خودرو استفاده می شود. بررسی کیفیت پلاستیکی که برای ساخت آینه به کار رفته است، می تواند به عنوان یک فاکتور مهم دیگر مدنظر قرار گیرد. اگر آینه خریداری شده کیفیت بدنه پایینی داشته باشند، با کوچکترین ضربه دچار شکستگی میشود.

معرفی بهترین آینه بغل های خودرو

برای خرید آینه بغل خودرو چندین محصول موجود در بازار را می توانید مشاهده نمایید. به عنوان مثال آینه بغل راهنمادار کروز از جمله پرفروش ترین و مدرن ترین محصولاتی است که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد. نوع طراحی و ساخت این آینه های بغل به شکلی است که از راهنما بر روی آنها استفاده می شود.

انواع آینه بغل خودرو کدامند و کاربردهای آن چیست؟

برای خرید انواع آینه بغل خودرو می توانید مدل های دیگری را نیز بررسی نمایید. امروزه فروشندگان این لوازم جانبی تلاش کرده‌اند که محصولات خود را به منظور افزایش دید راننده با بالاترین استانداردها روانه‌ بازار کنند. بدون تردید خرید آینه مدرن و با کیفیت این امکان را به شما می‌دهد که میدان دید خود را گسترده تر نمایید. آینه بغل خودرو با مدل های کاوج، چیکال و وارون در کنار آینه بغل های کروز می توانند مورد استفاده قرار گیرند. برای کسب اطلاع از قیمت انواع آینه بغل خودرو می توانید با مراجعه به مراکز فروش رسمی نیاز خود را برطرف کنید.

ارسال دیدگاه