انواع لباس کار؛ راهنمای خرید لباس کارگاهی متناسب با نیاز شما

انواع لباس کار؛ راهنمای خرید لباس کارگاهی متناسب با نیاز شما

در محیط‌های کارگاهی، استفاده از لباس کار مهم‌ترین قانون است. لباس‌های کار باعث پیشگیری از حوادث و خطرات آتی خواهند شد. با‌توجه‌به نوع کار، فعالیت و نیازی که افراد دارند از لباس‌های یک‌سره، دوبندی و روپوش استفاده می‌کنند. هر یک از این لباس‌های کار برای یک‌سری مشاغل توصیه می‌شود. به‌همین‌خاطر قصد داریم با انواع لباس کار مناسب با کارگاه‌های مختلف آشنا شویم. اگر شما هم برای تهیه لباس مناسب تردید دارید، این متن برای شماست. با مطالعه این مقاله می‌توانید با‌توجه‌به نیاز کارگران و به شکل اصولی،‌ بهترین نوع لباس کار را تهیه کنید.

لباس کار یک‌سره؛ بهترین گزینه برای کار در کارگاه

یکی از لباس‌های مناسب برای کار در کارگاه، لباس کار یک‌سره نام دارد. استفاده از این لباس‌ها مزایایی همچون پوشش کامل، تمیز کردن آسان، مقاومت بالا،‌ سهولت در جابه‌جایی و جیب‌های بیشتر دارد. بیشترین کاربرد لباس کار یک‌سره، کار در باغ، نقاشی خانه، کارگران راه‌آهن،‌ کشاورزان، تکنسین‌ها، کارگران ساختمانی و انجام کارهای مکانیکی است.

برای فعالیت‌های سنگین، لباس کار دو‌تکه بپوشید

اگر مشغول فعالیت‌های سنگین یا خطرناک هستید، لباس کار دو‌تکه بهترین گزینه خواهند بود. این لباس‌ها در دو جنس تابستانی و لباس کار زمستانی تولید و روانه بازار می‌شوند. لباس‌های دو‌تکه مناسب‌ترین گزینه برای مشاغل خطرناکی همچون آتش‌نشانی و تیم امداد است.

لباس کار دو‌بندی؛ مناسب‌ترین انتخاب برای فعالیت بالا

لباس کار دو تکه با دو بند به شلوار متصل می‌شوند. به‌همین‌خاطر حفاظت کمی در مقابل نیروهای خارجی دارند. همچنین این لباس برای فصول سرد مناسب نخواهد بود؛ بنابراین بهتر است کاپشن سربازی یا خلبانی روی آن بپوشید. لباس کار دو‌تکه برای مشاغلی همچون نجاری و تعویض روغنی گزینه مناسبی خواهد بود؛ زیرا در این مشاغل خطر کمتری وجود دارد.

 

روپوش کار از آسیب‌های جزئی جلوگیری می‌کند

روپوش کار از آسیب‌های جزئی جلوگیری می‌کند

یکی از پر‌مصرف‌ترین لباس‌های ایمنی،‌ روپوش نام دارد. این لباس‌ها برای افرادی مناسب است که در درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها فعالیت دارند. در واقع استفاده از روپوش برای نظافت فردی است و از افراد محافظت نمی‌کند. روپوش‌ها در کارخانجات مواد غذایی و دارویی نیز کاربرد دارند. داروخانه‌ها، آشپزخانه‌ها، دندان‌پزشکی‌ها و حتی بعضی از معلمان از روپوش کار استفاده می‌کنند.

توجه به جنس، سایز و رنگ؛ مهم‌ترین نکات تهیه لباس کار

در زمان انتخاب لباس کار باید به ویژگی‌هایی همچون جنس، سایز، نوع دوخت و رنگ آن توجه داشته باشید. اگر برای یک آشپز لباس فرم کار انتخاب می‌کنید، رنگ آن را سفید در نظر بگیرید تا کثیفی‌ها مشخص باشند. یک تعمیرکار برق باید در لباس خود راحت باشد، پس توجه به سایز مهم‌ترین گزینه است. در ادامه با این موارد بیشتر آشنا خواهیم شد.

توجه به جنس باعث جلوگیری از خطرات احتمالی می‌شود

یکی از مهم‌ترین فاکتورها در زمان انتخاب لباس کار، توجه به جنس آن است. برای این کار مواردی همچون زمینه فعالیت و فصول را در نظر بگیرید. یادتان باشد لباس کار تابستان با زمستان تفاوت دارد. به‌همین‌خاطر به دو دست لباس کار برای کارگران نیاز خواهید داشت. علاوه‌بر این موارد،‌ تحرکات افراد را نیز در نظر بگیرید. اگر تحرک افراد بالاست، لباس‌ کارهایی با جنس پلاستیک گزینه اشتباهی خواهند بود.

به‌صورت کلی لباس‌های کار از جنس پلاستیک،‌ پنبه، پلی‌استر، کتان و نایلون تولید می‌شوند. یادتان باشد جنس پارچه باعث جلوگیری از خطرات احتمالی خواهد شد. به‌عنوان‌مثال برای یک آتش‌نشان به دلیل مواجه با آتش و آتش‌سوزی باید از پارچه ۹۰ تا ۱۰۰ درصد پنبه استفاده کرد.

سایز؛ مهم‌ترین نکته‌ای که در زمان تهیه لباس باید بدانید

نکته بعدی در زمان تهیه لباس کار، تعیین سایز آن است. در واقع این پوشش حداقل تا ۸ ساعت با شما همراه خواهد بود. پس لباسی را بخرید که در آن احساس راحتی کنید. یادتان باشد که لباس از نظر سایز باید مناسب و کمی بزرگ‌تر باشد. به هیچ عنوان از لباس‌های تنگ یا گشاد استفاده نکنید؛ زیرا شما را با محدودیت حرکت مواجه خواهند کرد.

رنگ لباس کار را روشن انتخاب کنید

رنگ لباس کار یکی از مهم‌ترین نکات در زمان تهیه آن است. بهترین گزینه برای انتخاب،‌ رنگ‌های روشن خواهند بود. رنگ روشن به سرعت آلودگی را نمایش می‌دهد؛ بنابراین یک پرستار یا درمان‌گر باید از لباس‌های سفید استفاده کند. حتی آشپزها نیز لباس فرم‌های روشن می‌پوشند تا به سرعت متوجه کثیفی آن شوند. با‌این‌حال برای برخی از مشاغل که با وسایلی همچون روغن و گریس سروکار دارند،‌ لباس کار تیره توصیه می‌شود؛ زیرا رنگ روشن در همان دقیقه اول سیاه می‌شود.

بهترین و با‌کیفیت‌ترین لباس‌های کار را از ماه‌ ایمن بخرید

بهترین و با‌کیفیت‌ترین لباس‌های کار را از ماه‌ ایمن بخرید

در‌حال‌حاضر لباس‌های کار به یک عضو جداناپذیر در محیط‌های کارگاهی و مراکز درمانی تبدیل شده‌اند. متناسب با هر شغل و حوزه‌ای می‌توان یکی از انواع لباس کار‌های یک‌سره، دو‌بندی، دو‌تکه و روپوش استفاده کرد. روپوش‌ها مقاومتی در برابر خطرات احتمالی ندارند و در مراکز درمانی به کار می‌روند. برای تعمیرگاه‌ها از لباس‌های دو‌بندی و در جایگاه‌های آتش‌نشانی از لباس‌های دو‌تکه استفاده می‌کنند. یادتان باشد برای تهیه لباس کار مناسب باید به مواردی همچون جنس،‌ سایز و رنگ آن توجه داشته باشید.

برای تهیه با‌کیفیت‌ترین لباس‌های کار می‌توانید به فروشگاه آنلاین ماه‌ایمن مراجعه کنید. این فروشگاه به‌صورت تخصصی در زمینه فروش تجهیزات خود ایمنی کارگاهی فعالیت می‌کند. علاوه‌بر این، شما می‌توانید انواع کپسول و سایر لوازم آتش نشانی یا باغبانی‌ را به‌راحتی بخرید و در کارگاه خود تحویل بگیرید. برای خرید تجهیزات خود ایمنی مناسب کار با انواع وسایل خطرناک، کافی است به آدرس «mahimen.ir» مراجعه کنید.

ارسال دیدگاه