راهنمای خرید مجسمه دکوری، هنر انتخاب مجسمه برای دکوراسیون منزل

راهنمای خرید مجسمه دکوری، هنر انتخاب مجسمه برای دکوراسیون منزل

مجسمه دکوری را می توان قدیمی ترین المان برای دکوراسیون کردن منازل نامید. خرید اصولی و درست مجسمه این امکان را به شما می دهد که بتوانید جذابیت فوق العاده بیشتری به فضا بدهید. با توجه به اینکه امروزه انواع مجسمه های تزیینی برای دکوراتیو کردن منزل و محیط های کاری مختلف در بازار عرضه می شوند، لازم است که در انتخاب و خرید خود نهایت دقت را داشته باشید. امروزه طراحان مجسمه و افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند، با متریال مختلف روی به ساخت انواع مجسمه ها می آورند. با هدف زیباتر شدن محیط و تزیین دکوراسیون داخلی لازم است که انتخاب خود را متناسب با سبک دکوراسیون منزل انجام دهید.

راهنمای خرید مجسمه دکوری

کاربرد مجسمه ها در دکوراسیون منزل

خرید مجسمه دکوری به شما این امکان را می‌ دهد تا بتوانید از یک المان زیبایی شگفت انگیز در منزل استفاده نمایید. این وسیله زیبا و خاص می‌ تواند علاوه بر محیط منزل برای تالارهای مجلل و باغ ها نیز انتخابی مناسب باشد. امروزه می توان در بخش زیادی از تالارها، خانه های بزرگ و ویلاها انواع مجسمه های تزئینی را مشاهده کرد. معمولا در ساخت مجسمه ها تلاش می‌ شود که از تندیس حیوانات زیبا و افراد مشهور استفاده نمایند. علاوه بر این مدل های متنوعی از انواع مجسمه های فانتزی و دکوری نیز می‌ توانند برای محیط های مختلف مورد استفاده قرار گیرند.

کاربرد مجسمه ها در دکوراسیون منزل

نکات مهم برای خرید مجسمه دکوری

اگر قصد دارید با خرید مجسمه دکوری، روی به شیک کردن دکوراسیون داخلی منزل بیاورید، لازم است که ابتدا چند نکته کاربردی را در نظر بگیرید. با توجه به تنوع انواع محصولات موجود در بازار بهتر است انتخاب خود را بر اساس فاکتورهای زیر انجام دهید.

بررسی کاربرد مجسمه

این واقعیت که اصولا باید برحسب احساسات و سلیقه، روی به خرید مجسمه بیاورید کاملا صحیح است. در عین حال فراموش نکنید که با توجه به اینکه نیاز به ایجاد تعادل در فضا دارید، لازم است انتخاب خود را به درستی انجام دهید. مجسمه ها می توانند با توجه به جذابیت بصری بالایی که دارند، یک نقطه کانونی در دکوراسیون داخلی منزل باشند. اگر قصد دارید مجسمه ها را در فضاهایی مانند لابی، راهرو و اتاق نشیمن قرار دهید، لازم است که چند فاکتور مهم را برای هر کدام از این بخش ها مد نظر قرار دهید. با انتخاب صحیح مجسمه دکوری می توانید به محیط های مختلف جلوه ای ویژه ببخشید.

هماهنگی با سبک دکوراسیون

هنگامی که به دنبال خرید مجسمه دکوری و خرید انواع مجسمه فانتزی می روید، با مدل‌ های مختلفی از این المان زیبایی مواجه خواهید شد. این نکته مهم است که با توجه به سبک دکوراسیون داخلی منزل، مجسمه ها را از نظر جنس و متریال بررسی کرده و انتخاب خود را انجام دهید. به عنوان مثال انواع مجسمه های برنزی و فولادی که فروش بالایی در بازار دارند، می توانند برای دکوراسیون مینیمال و مدرن بهترین انتخاب باشند. در عین حال اگر سبک دکوراسیون منزل شما کلاسیک است، لازم به انتخاب مجسمه چوبی خواهید داشت. این هماهنگی موجب می‌ شود که در فضای داخلی منزل بتوانید جذابیت بیشتری ایجاد کنید.

سایز مجسمه را از یاد نبرید

یکی دیگر از مهمترین موارد برای خرید مجسمه دکوری، بررسی سایز آن خواهد بود. مدلی که انتخاب می‌ کنید باید متناسب با سایز میزهای عسلی، تلویزیون و قفسه های منزل باشد. در واقع با توجه به اینکه مجسمه می‌ تواند مانند مکمل سایر تجهیزات برای کامل کردن دکوراسیون عمل کند، ملزم به انتخاب گزینه ای استاندارد خواهید بود. فراموش نکنید سایز مجسمه باید کاملا مناسب مکان مورد نظر نیز بوده تا یک هماهنگی به وجود بیاورد.

طرح مجسمه

برای خرید مجسمه دکوری می توانید از طرح های مختلف استفاده نمایید. به عنوان مثال با هدف ایجاد جلوه ای خاص در دکوراسیون کلاسیک می توانید روی به خرید مجسمه سردیس بیاورید. علاوه بر این مجسمه حیوانات نیز یک خرید نمادین و سمبلیک خواهد بود. بخش زیادی از افراد ترجیح می دهند که از مجسمه های حیوانات در بخش های مختلف منزل استفاده نمایند. در کنار این موارد امروزه انواع مجسمه های مفتولی و مجسمه های تزیینی مانند هفت سین نیز در بازار عرضه می شوند. سعی کنید متناسب با دکوراسیون منزل انتخاب خود را در این زمینه انجام دهید.

بررسی قیمت مجسمه دکوری

قیمت مجسمه دکوری با توجه به فاکتورهای مختلف تعیین می شود. از جمله این فاکتورها می‌ توان به متریال به کار رفته برای ساخت اشاره‌ نمود. علاوه بر این سایز مجسمه نیز از دیگر موارد در این زمینه خواهد بود. فراموش نکنید که نوع ساخت و رنگ مجسمه نیز سایر مواردی به شمار می‌ روند که در اعلام قیمت آن اثرگذار خواهند بود.

بهترین مجسمه ها از نظر جنس

در ساخت انواع مجسمه فانتزی و دکوری تلاش شود از متریال مختلفی استفاده کنند. این کالا به واسطه این که جنبه تزیینی دارد، باید با کیفیت بالا تولید شود. از جمله مهم ترین متریال برای ساخت مجسمه می توان به چوب اشاره کرد. علاوه بر این رزین، پلی استر و فلز نیز از دیگر گزینه هایی هستند که می توان برای ساخت مجسمه از آن ها استفاده نمود. در این میان فراموش نکنید برخی از کارخانه ها و کارگاه های تولیدی تلاش کرده‌ اند با الهام گرفتن از شخصیت های کارتونی، پرنده های کوچک، حیوانات و سلیقه افراد، روی به ساخت انواع مجسمه بیاورند.

بهترین مجسمه ها از نظر جنس

بهترین مکان برای قرار دادن مجسمه دکوری در منزل

صرفا خرید مجسمه دکوری یا خرید مجسمه تزیینی نمی‌ تواند شما را به هدف خود برساند. در واقع اگر قصد دارید مجسمه را در معرض دید افراد قرار دهید، لازم است که در بهترین مکان منزل آن را بگذارید. دغدغه بخش زیادی از افراد این است که بهترین مکان برای قرار دادن مجسمه در منزل کجاست؟

به عنوان نخستین نکته باید بیان کنیم که سایز مجسمه می تواند تعیین کند که برای کدام قسمت از منزل مناسب است. مجسمه کوچک را می توانید بر روی قفسه های دیواری و انواع باکس های دکوری بگذارید. علاوه بر این قرار دادن مجسمه در مکان هایی که رفت و آمد زیاد است و کودکان مشغول به بازی هستند، اشتباه خواهد بود. سعی کنید مجسمه را در مکانی بگذارید که احتمال شکسته شدن آن به میزان قابل توجهی نسبت به سایر نقاط کمتر باشد. مجسمه های بزرگ را می توان در یک گوشه دنج از منزل قرار داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاه ها
  1. blank
    فاطمه :
    7 ماه پیش

    ممنون از مطالب جالب و سایت پربارتون
    قسمت تاثیر رنگ رر دکوراسیون بسیار جالب و کاربردی بود
    موفق باشید

  2. blank
    ندا :
    7 ماه پیش

    با سلام مطالب جالب و آموزنده ای بود ممنون از سایت خوبتون موفق باشید