آشنایی کامل با دستگاه کره گیر و نحوه عملکرد آن

آشنایی کامل با دستگاه کره گیر و نحوه عملکرد آن

دستگاه کره گیر از جمله تجهیزاتی به شمار می‌ رود که برای راه‌ اندازی یک کسب و کار کوچک می‌ تواند انتخابی مناسب باشد. با توجه به اینکه در وعده‌ های غذایی ما محصولات لبنی و انواع کره از دانه ها نقش مهم و جایگاه ویژه‌ ای دارند، مصرف کنندگان آن به دنبال فرآورده‌ های مختلف این محصولات می‌ گردند. در این شرایط دستگاه‌ های مختلف و تجهیزات گوناگونی تولید شده که می‌ توانند به صورت کاملا پاستوریزه فرآورده‌ های لبنی را تولید کنند. یکی از محصولاتی که با کارایی ویژه خود توانسته است نگاه علاقه‌ مندان به محصولات لبنی را جلب کند، دستگاه کره گیری نام دارد. با استفاده از این دستگاه نه تنها می‌ توان فرآیند تولید کره را سرعت بخشید، بلکه کیفیت محصول نیز به میزان قابل توجهی افزایش می‌ یابد. این دستگاه‌ ها را در ابعاد مختلف و با استانداردهای گوناگون می‌ توان خریداری کرد. به همین علت علاوه بر رفع نیازهای روزمره می‌ توان برای راه‌ اندازی کسب و کار کوچک تا بزرگ از آن ها کمک گرفت.

دستگاه کره گیری چیست؟

دستگاه کره گیری که به دو شکل برقی و دستی روانه بازار می‌ شود، از جمله تجهیزاتی بوده که برای گرفتن کره گیاهی می‌ تواند کاربرد خود را نشان دهد. با توجه به اینکه در گذشته عمدتا به روش‌ های سنتی برای تولید کره اقدام می‌ شد، بشر همواره به دنبال آن بوده که این روش را تغییر داده و از دستگاه‌ های استاندارد کمک گیرد. صرف نظر از اینکه مشکلات زیادی برای روش سنتی وجود داشت، مدت زمان طولانی که برای انجام این کار صرف می‌ شد نیز آزار دهنده بود. با این حال طراحی و ساخت انواع دستگاه‌ های کره‌ گیری این فرآیند را راحت‌ تر و سریع‌ تر کرده است.

با خرید دستگاه کره گیری می‌ توانید دانه‌ های گیاهی را درون آن قرار داده و فرآورده‌ های با کیفیت را از آن ها دریافت کنید. این روزها در بازار شرکت‌ های معتبر انواع مختلفی از این دستگاه را تولید و عرضه می‌ کنند.

انواع دستگاه کره گیر از نظر اندازه

انواع دستگاه کره گیر از نظر اندازه

دستگاه کره گیر را امروزه می‌ توان در سایزهای متنوع خریداری کرد. مدل‌ های کره‌ گیر خانگی با ابعاد کوچک برای رفع نیازهای مصرف کننده می‌ توانند انتخابی مناسب باشند. در عین حال دستگاه‌ های صنعتی نیز با ابعاد بسیار بزرگتر و با قدرت بالایی که دارند این امکان را می‌ دهند که بتوان برای گرفتن کره بادام زمینی، نارگیل، پسته و فندق از آن ها استفاده کرد. دستگاه‌ های صنعتی و فروشگاهی علاوه بر این امکان تولید ارده از کنجد را نیز به کاربر می‌ دهند.

  1. دستگاه رومیزی

اگر قصد خرید دستگاه کره گیر ارزان قیمت را دارید، می‌ توانید به سراغ مدل رومیزی بروید. این دستگاه با ابعاد کوچک و توان پایین می‌ تواند گزینه ای ایده آل برای راه اندازی یک کسب و کار مناسب باشد. اگر قصد کره گیری در حجم کم از دانه‌ های گیاهی مختلف را دارید، توصیه می‌ کنیم این دستگاه را انتخاب نمایید.

  1. دستگاه خانگی

محصول دیگر ارائه شده در بازار با عنوان دستگاه کره گیر خانگی دارای ظرفیت مناسب‌ تری نسبت به دستگاه‌ های دیگر است. این روزها در کارگاه‌ ها و فروشگاه‌ های مختلف می‌ توان این دستگاه‌ ها را مشاهده نمود. نوع طراحی و تولید دستگاه کره گیر خانگی به شکلی است که برای راه‌ اندازی یک کسب و کار و استفاده در فروشگاه می‌ تواند بهترین انتخاب باشد

  1. دستگاه کره گیر صنعتی

افرادی که قصد راه‌ اندازی یک کسب و کار بزرگ را دارند باید به سراغ دستگاه‌ های صنعتی بروند. دستگاه کره گیر صنعتی با قدرت بالا و اندازه بسیار بزرگ برای راه اندازی یک کارگاه تولیدی و کارخانه انتخابی مناسب است. این دستگاه دارای توان زیادی بوده و در مدت زمان کوتاهی می‌ تواند حجم زیادی کره از دانه‌ های گیاهی تولید کند.

انواع دستگاه از نظر فناوری ساخت

انواع دستگاه از نظر فناوری ساخت

بر اساس فناوری ساخت و محل قرار گرفتن موتور الکتریکی می‌ توان دستگاه‌ های کره گیر را در دو دسته قرار داد. دستگاه‌ های مدل پایین زن و بالا زن هر کدام دارای ویژگی‌ های خاص هستند. علاوه بر این می‌ توان از نظر فناوری به کار رفته برای نحوه استفاده نیز دستگاه‌ ها را در چند دسته دیگر قرار داد.

  1. دستگاه برقی

دستگاه کره گیر برقی فعالیت خود را با استفاده از انرژی برق و یک موتور الکتریکی انجام می‌ دهد. از جمله مزایای استفاده از این دستگاه می‌ توان به تولید کره با درصد چربی مورد نیاز، عملکرد با لرزش کم و صدای بسیار پایین و همچنین بهره‌ مندی از بدنه استیل ضد زنگ و مقاوم اشاره کرد. این نوع دستگاه به شما قابلیت تولید دوغ ارگانیک و کره را به صورت همزمان نیز خواهد داد. به راحتی می‌ توان از این دستگاه با ظرفیت‌ های مختلف در منزل و کارگاه‌ های صنعتی استفاده نمود.

  1. دستگاه کره گیر دستی

نحوه استفاده از دستگاه کره گیر دستی به شکلی است که برای تولید فرآورده‌ ها باید اهرم قرار گرفته شده بر روی بدنه آن را با استفاده از دست چرخاند. پس از چرخاندن این اهرم و با طی شدن فرایند آسیاب کردن در نهایت می‌ توان کره را از دانه‌ های مختلف به دست آورد. اگر به دنبال تولید کره با حجم کم در محیط خانگی هستید، خرید دستگاه کره گیر دستی را به شما توصیه می‌ کنیم. با توجه به نوع طراحی و عملکرد این مدل از دستگاه‌ های کره گیری، دارای صدای بسیار اندکی هستند.

  1. دستگاه کره گیر بالا زن و پایین زن

همانگونه که عنوان کردیم از نظر نوع ساخت می‌ توان دستگاه‌ های کره گیر برقی را در دو دسته بالا زن و پایین زن قرار داد. گاهی مواقع موتور الکتریکی این دستگاه‌ ها در قسمت بالایی و برخی مواقع در قسمت پایینی قرار می‌ گیرد. اگر موتور الکتریکی در قسمت بالایی دستگاه قرار داشته باشد، اعمال فشار و چرخاندن بر روی مواد اولیه از قسمت بالا صورت خواهد پذیرفت. با این حال دستگاه‌ های پایین زن عملکردی کاملا متفاوت دارند.

راهنمای خرید دستگاه کره گیر خانگی و صنعتی

راهنمای خرید دستگاه کره گیر خانگی و صنعتی

برای خرید دستگاه کره گیر خانگی و صنعتی لازم است که یک سری نکات و اصول را در نظر داشته باشید. با توجه به اینکه این دستگاه در مدل‌ های مختلف روانه بازار می‌ شود، بر اساس نیازی که دارید باید بهترین انتخاب را انجام دهید.

داشتن بدنه و تیغه استیل

هنگام خرید این دستگاه حتما دقت کنید که تیغه‌ های آن و جنس بدنه محصول از استیل باشد. این ویژگی کمک می‌ کند تا علاوه بر بهبود کارایی و عملکرد دستگاه طول عمر آن نیز افزایش یابد.

بررسی اینورتر دار بودن در دستگاه برقی

فناوری اینورتر موجب می‌ شود که در دستگاه‌ های برقی مصرف انرژی به میزان قابل توجهی کاهش یابد. این فناوری علاوه بر این سرعت دستگاه را نیز بالاتر می‌ برد. شرایطی که کمک می‌ کند طول عمر دستگاه نیز با افزایش همراه شود.

نوع سیستم خنک کننده

با توجه به اینکه تمام لوازم برقی هنگام عملکرد، گرما و حرارت از خود تولید می‌ کنند، با هدف بهبود کارایی و کاهش دمای دستگاه باید یک سیستم خنک کننده قدرتمند بر روی آن ها قرار گیرد. سعی کنید سیستم خنک کننده دستگاه کره گیر را بررسی کنید.

ظرفیت دستگاه

همانگونه که بیان شد دستگاه کره گیر در مدل‌ های مختلف و با ظرفیت‌ های گوناگون روانه بازار می‌ شود. بر اساس نیازی که دارید باید انتخاب خود را به درستی انجام دهید.

قیمت دستگاه کره گیر

صرف نظر از تمام فاکتورها برای خرید این دستگاه، قیمت دستگاه کره‌ گیر را نیز باید در نظر گرفت. با توجه به اینکه امروزه فروشگاه‌ های مختلف در این زمینه فعالیت خود را انجام می‌ دهند، سعی کنید از مراکز معتبر قیمت محصولات را به دست آورید.

ارسال دیدگاه