آموزش زبان عربی در دبی

آموزش زبان عربی در دبی

زبان عربی ، زبان رسمی امارات متحده عربی است. از گفتگوهای روزمره گرفته تا توافقات تجاری، در سرتاسر کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما با وجود جمعیت بزرگ مهاجرین دبی، تعجب‌آور نیست که همه افراد با زبان عربی آشنا نیستند.

با اینکه برای زندگی در دبی اجباری برای دانستن زبان عربی نیست، ولی یادگیری مبانی آن ایده خوبی است. در این مقاله به معرفی بهترین موسسه های آموزش زبان عربی در دبی میپردازیم.

۱- مرکز زبان عربی (ALC)

مرکز زبان عربی (THE ARABIC LANGUAGE CENTRE) یک موسسه پیشگام برای زبان عربی در دبی است. با ارائه کلاس‌های جذاب و تعاملی، به عنوان یکی از برترین مراکز زبان امارات شهرت پیدا کرده است. کلاس‌های ALC هم برای بزرگسالان و هم کودکان به صورت گروهی ، نیمه خصوصی و خصوصی برگذار میشود.

یک دوره کلاس آموزش زبان عربی حدودا ۷ هفته طول میکشد. هزینه ثبت نام در کلاس های بزرگسالان برای مقطع پایه ۱۹۵۰ درهم است و قیمت دوره های تابستانی کودکان ۶۵۰ درهم میباشد.

قیمت ها با توجه به شرایط و طول دوره ها متفاوت هستند.

۲- موسسه گولدن اِیج (GOLDEN AGE INSTITUTE)

گولدن اِیج یک مرکز آموزشی پیشرفته زبان عربی در دبی است و روش‌ها و مواد درسی بروز استفاده می‌کند. دوره های این موسسه کوتاه مدت است، از جمله یک ماژول ۲۰ ساعته، که از ۹۹۹ درهم شروع می‌شود. ۱۸۰۰ درهم هزینه ثبت نام هر ترم است و کلاس‌های روزانه ی پنج ساعته ی فشرده ۱۴۵۰ درهم قیمت دارد.

دوره‌های خصوصی و گروهی کودکان نیز در این موسسه در دسترس است. دوره خصوصی از ۴۰۰۰ درهم برای ۲۰ ساعت شروع می‌شود و کلاس گروهی زبان عربی برای کودکان حدود ۲۴۰۰ درهم برای ۵۰ ساعت هزینه دارد.

برای کسانی که نمی‌توانند به طور فیزیکی به موسسه بیایند، دوره‌های آنلاین نیز تشکیل میشود، حدودا ۶۰۰ درهم برای ۱۲ ساعت قیمت دارد.

بیشتر بخوانید: آموزش زبان انگلیسی در دبی

۳- موسسه هِدوی (Headway Institute)

موسسه هدوی، یکی از بهترین موسسه های آموزشی زبان شناخته‌شده است. این موسسه دوره‌های آموزش زبان عربی به صورت گروهی، خصوصی، فشرده، شرکتی و برای کودکان در دبی ارائه می‌دهد.

یک جلسه گروهی چهار تا هشت نفر را در خود جای می‌دهد، در کلاس‌های نیمه‌خصوصی، دو تا سه نفر حضور خواهند داشت. هزینه جلسات گروهی ۳۲۰ درهم، نیمه‌خصوصی ۶۴۰ درهم است. دوره‌های گروهی کودکان با ۱۳۲۰ درهم، نیمه‌خصوصی با ۲۶۴۰ درهم و خصوصی با ۳۶۰۰ درهم – همه برای ۲۴ ساعت آکادمیک تشکیل میشوند.

۴- مرکز اسلامی السلام (AL SALAM ISLAMIC CENTER)

پیشتر با نام خواهران الهدی شناخته می‌شد، موسسه السلام، زبان عربی را همراه با تعالیم قرآن و سنت ارائه می‌دهد. سطوح دوره‌های به مبتدی و پیشرفته تقسیم بندی میشود.

دوره های آن به حدود دو تا سه ماه به طول می‌انجامد.

۵- مرکز آموزش زبان الاتقان (AL ITQAN)

الاتقان یکی از بهترین موسسه های آموزش زبان عربی در دبی است. دوره‌های آموزشی آن شامل فردی و شرکتی هستند که همه جزئیات زبان عربی را آموزش می‌دهند.

شما همچنین می‌توانید برای دوره‌های آنلاین این موسسه هم ثبت‌نام کنید. این دوره‌ها شما را با حروف، کلمات، افعال و عباراتی که به طور معمول در گفتگوی عربی استفاده می‌شوند، آشنا می‌کنند.

۶- موسسه الرمسه (AL RAMSA INSTITUTE)

موسسه الرمسه یکی از معتبرترین مدارس زبان عربی در دبی است. مشابه سایر مراکز، دوره‌های گروهی، خصوصی و نیمه‌خصوصی را ارائه می‌دهد. هزینه ثبت نام کلاس‌های گروهی در این مرکز ۱۶۰۰ درهم و مدت زمان آن مجموعا ۱۶ ساعت است. جلسات نیمه‌خصوصی با همان مبلغ ولی مدت زمان ۱۰ ساعت برگذار میشود. دوره‌های خصوصی ۱۰ ساعته هم ۳۰۰۰ درهم هزینه دارد.

۷- مرکز آموزشی امگا (OMEGA)

با بیش از ۲۵ سال سابقه، امگا بهترین موسسه برای آموزش زبان عربی در دبی محسوب میشود. دوره‌های عمومی عربی را برای بزرگسالان و کودکان ارائه می‌دهد و همچنین کلاس زبان پایه عربی مورد نیاز برای آزمون‌های وزارت بهداشت را هم برگذار میکند. سه مکان تشکیل کلاس ها: دیره، القصیص و بر دبی.

۸- موسسه آموزشی نادیا (NADIA)

دوره‌های آموزشی نادیا در سه سطح مختلف ارائه می‌شود: پایه، متوسط و پیشرفته.

  • دوره‌های پایه شما را با ضمایر، صفت‌ها و هنر تشکیل جملات منفی و پرسشی آشنا می‌کند.
  • دوره‌های متوسط شما را با گفتگوهای روزمره و گرامر عربی آشنا می‌کند.

۹- موسسه آموزشی یادگیری آسان (EASY LEARN)

با ارائه طیف گسترده‌ای از دوره‌ها، یادگیری زبان عربی را برای شما آسان می‌کند. شما می‌توانید برای دوره‌های مبتدی یا متوسط در این موسسه ثبت‌نام کنید. نه تنها برای غیربومی‌ها، بلکه این جلسات برای اماراتی‌ها نیز به همان اندازه خوب هستند.

۱۰- مرکز زبان عربی اقرأ (IQRA’A)

دوره‌های خصوصی و گروهی زبان را برای بزرگسالان و کودکان ارائه می‌دهد. این مرکز برای شرکت های مختلف هم کلاس آموزش عربی برگذار میکند از جمله ایکیا، بیت، دیوا، آمبولانس دبی، دلویت، جمز و ایرلاین امارات …

این موسسه شعبه‌هایی در البرشا و جمیرا دارد، بنابراین اگر شما در یکی از این مناطق زندگی می‌کنید، دسترسی برای شما آسان خواهد بود.

منبع: سایت زندگی در دبی

ارسال دیدگاه