آیا قفل دیجیتال با انواع درب‌ ها سازگار است؟

آیا قفل دیجیتال برای نصب روی انواع درب ها مناسب است؟

قفل های دیجیتال، محصولات جدیدی در دنیا امروز نیستند. اما در کشور ما چند سالی است که خواهان زیادی پیدا کرده است و افراد بسیاری برای بالا بردن امنیت، از این قفل ها برای درب های خود استفاده می کنند. اما سوالی پیش می آید که آیا قفل دیجیتال برای نصب روی انواع درب ها مناسب است؟ قبل از هر تعریفی، باید بدانیم قفل دیجیتال و هوشمند چیست.

قفل دیجیتال یا هوشمند چیست؟

این مدل قفل برعکس مدل های سنتی، که فقط به وسیله کلید می توان درب را باز کرد، راه های مختلفی برای باز کردن درب را در اختیار شما قرار می دهند. قفل های دیجیتالی از روش های، بیومتریک(اثر انگشت)، کارتهای NFC و PIN کد باز می شود و به شما این اجازه را می دهد که بدون استفاده از کلید بتوانید درب را باز کنید و دیگر نگران گم شدن کلید و یا سارقان نباشید.

کاملا طبیعی است که به دلیل استفاده طولانی مدت از کلید برای باز کردن درب ها، به آن عادت کرده باشید اما بعد از چندین بار استفاده از قفل های دیجیتالی، دیگر دلتان نمی خواهد که به روش سنتی و مکانیکی باز گردید. البته باید این مورد را دانست که برخی از مدل های قفل های دیجیتال از کلید نیز پشتیبانی می کنند اما نه همه مدل های آن.

قفل دیجیتال یا هوشمند چیست؟

همچنین قفل هوشمند همان قفل دیجیتالی است که با قابلیت های هوشمند، اطلاعات و قابلیت های مهمی را می تواند به ما بدهد. با استفاده از اپلیکشن می توان متوجه وصعیت درب شد که آیا باز است یا بسته. مورد دیگری که می توان به آن اشاره کرد، می توان به کمک تلفن همراه خود، درب را از راه دور باز کنید. یا به کمک اپ مخصوص خود قفل، برنامه مشخصی برای قفل هوشمند خود تنظیم کنید.

قفل دیجیتالی را روی چه درب هایی می توان نصب کرد؟

بعد از تعاریفی که پیش تر گفته شد، سراغ سوال اصلی می رویم که آیا همه قفل های دیجیتال، با انواع درب ها سازگار هستند یا خیر؟ جواب این سوال تا حدودی بله است. اگر چه که نمی توان قفلی را پیدا کرد که با همه درب ها سازگار باشد. مگر اینکه درب شما جدید بوده و قفل شما نیز به روز باشد.

قبل از خرید قفل دیجیتال باید در مورد این موضوع تحقیق و بررسی انجام داد که قفل موردنظر ما چه استاندارد هایی دارد یا مدلی را انتخاب کرد که با بیشتر درب ها سازگار باشد. با انجام ندادن این کار ممکن است با خرید قفل موردنظرتان، کارایی که می خواهید از آن داشته باشید را نتوانید عملی کنید و از خریدتان ناامید شوید. به این دلیل که در بازار، مدل های مختلفی وجود دارد که فقط مناسب نصب بر روی درب های ضد سرقت می باشند و روی درب های معمولی تاثیری ندارند.

اما باید این مورد را ذکر کرد که بعضی از مدل های دیجیتالی در بازار موجود می باشند که مناسب درب های معمولی بوده و نیازی به تعویض کامل درب نخواهید داشت. به همین دلیل به شما پیشنهاد می کنیم که برای بهترین انتخاب با بیشترین کارایی با توجه به نیاز شما، بهتر است که از مشاوران و کارشناسان مربوط در این حوزه مشاوره بگیرید.

این نکته ام خالی از لطف نیست که امروزه ساختمان های جدیدی که ساخته می شوند، به دلیل استفاده از درب های پیوت، پلی وود و فریم لس و عدم استفاده از درب های قدیم و سنتی، به راحتی می توان برای درب ساختمان، از قفل های دیجیتال استفاده کرد.

انتخاب مناسب قفل دیجیتال

برای نصب قفل دیجیتالی باید در مرحله اول ویژگی های آن را به خوبی دانست و نکته مهمی که باید رعایت کرد، بهترین مکان، برای نصب آن با توجه به نوع درب کجاست. اگر مکان درستی برای نصب قفل روی درب انتخاب نشود، قفل شما کارایی که باید داشته باشد را دیگر ندارد و اگر اطلاعات درستی از درب و نوع نصب آن ندارید بهتر است که از کارشناسان مرتبط استفاده کنید.

انتخاب مناسب قفل دیجیتال

در بازار قفل های گوناگونی وجود دارند که شما می توانید از آن ها با توجه به نیازتان اسفتاده کنید. اما قفل های برند سامسونگ و روک، جزو برند های مطرحی هستند که امتحان خود را پس داده اند و در کشور ما با بیشتر درب ها، سازگاری مناسب را دارند.

منبع: قفل دیجیتال هومچه

ارسال دیدگاه