انتخاب کف کاذب مناسب و نصب آن

انتخاب کف کاذب مناسب و نصب آن

انتخاب کف کاذب مناسب و نصب آن

کف کاذب به عنوان یکی پوشش‌های کاذب در انواع مختلفی تولید شده و کارایی و مزایای قابل‌توجهی ارائه می‌دهد‌. این نوع از کف‌ها که با عنوان کفپوش متحرک نیز شناخته می‌شوند، در ارتفاع مشخصی نسبت به سطح زیرین خود قرار گرفته و در کنار جنبه‌های زیبایی، فضای بهینه‌ای را برای نصب تأسیسات مختلف فراهم می‌سازند. مزایای بسیاری در استفاده این کفپوش‌ها تعریف شده است. قطعا وقتی به دنبال انتخاب کف متحرک یا کاذب هستید، با مزایای آن آشنایی دارید. آنچه در حال حاضر مورد توجه قرار می‌گیرد، انتخاب کفپوش مناسب با نیازهای کاربری ساختمان یا محل نصب آن است. در بین انواع این کفپوش‌ها، کف کاذب فولادی و کف کاذب آلومینیومی بیشترین کاربرد را دارند. با ما همراه باشید تا ضمن معرفی کف کاذب فولادی و کف کاذب آلومینیومی، راهنمای نصب کف کاذب را نیز مورد بررسی قرار دهیم.

کف کاذب فولادی

کف کاذب فولادی همانطور که از نام آن مشخص است، از بهترین و مقاوم‌ترین متریال ساخته می‌شوند و از استحکام بالایی در برابر وزن برخوردارند. این نوع کفپوش در دو مدل توپر و توخالی تولید شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر یک از پانل‌های این کف متحرک در ابعاد ۶۰ در ۶۰ عرضه می‌شوند. آنچه پس از نصب این کفپوش‌ها توجه شما را جلب می‌کند، صاف و تراز بودن کف است.

کف کاذب فولادی توپر

کف‌های فولادی کاذب دارای هسته بتنی میانی هستند. طراحی ساخت این کف‌های متحرک به این صورت است که سیمان مخصوص با فشار بالا بین دو لایه فولادی پانل تزریق می‌شود. هسته بتنی میانی در ساخت این نوع کفپوش مقاومت بالایی به آن بخشیده و استفاده از آن را برای اماکن پر تردد ایده‌آل ساخته است. از دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه این کف کاذب فولادی می‌توان به بی صدا بودن هنگام تردد، استحکام در محل نصب، مکان جابجایی با مکنده مخصوص، قابلیت نصب انواع پریز کف خواب و تجهیزات الکتریکی زیر کفپوش، قابلیت تحمل وزن بالا، دسترسی راحت به فضای زیرین، قابلیت شستشو و حفظ کیفیت روکش، امکان استفاده از روکش آنتی استاتیک برای جلوگیری از الکتریسیته ساکن برای اتاق سرور و برق و … اشاره کرد.

کف کاذب فولادی توخالی

این کفپوش در اماکن کم تردد استفاده می‌شود. اگرچه به دلیل توخالی بودن پانل‌ها تردد روی آن سر و صدای کمی ایجاد می‌کند؛ اما به هر حال کارایی خاص خود را دارد و در مکان‌هایی که وزن سازه نباید از حد مشخصی تجاوز کند، به کار گرفته می‌شود. روش ساخت این کف کاذب فولادی مانند مدل توپر آن است. تنها تفاوت آن این است که بین دو لایه فولادی در هر پانل بتن تزریق نمی‌شود.

تجهیزات لازم برای نصب کف کاذب فولادی

در نصب کف کاذب فولادی از پایه فولادی گالوانیزه شامل: لوله‌های واسط، کلاهک یا سرپایه و نشیمنگاه فولادی به همراه استرینگر فولادی گالوانیزه یا همان پروفیل‌های چهارگوش پانچ شده استفاده می‌شود. این تجهیزات فولادی به روش گالوانیزه سرد تولید شده و از آنجا که از قبل پانچ و سوراخ کاری شده‌اند، فرایند مونتاژ و نصب کف‌های فولادی کاذب را سرعت می‌بخشند.

تجهیزات لازم برای نصب کف کاذب فولادی

کف کاذب آلومینیومی

این نوع کفپوش از پانل‌های آلومینیومی ۶۰ در ۶۰ استاندارد و روکش آنتی استاتیک تولید شده و در عین سبک بودن از قابلیت تحمل وزن بالا و جابجایی آسان برخوردار است. کف آلومینیومی کاذب به راحتی روی پایه‌های آن نصب شده و به شما امکان می‌دهد که با دسترسی آسان به زیر کف در نصب تجهیزات لازم به عملکرد بهینه برسید. از ویژگی‌های این کف کاذب آلومینیومی می‌توان قابلیت هوابندی مناسب، حمل و نقل آسان، مقاومت در برابر رطوبت و خوردگی، طراحی زیبا، مقاوم در برابر تغییر شکل، امکان نصب فلور باکس و دریچه دسترسی روی کف، عدم ایجاد سر و صدا با استفاده از صداگیر، قابلیت نصب پوشش‌های دکوراتیو مانند موکت و … را نام برد.

نحوه تولید کف کاذب آلومینیومی

این کفپوش به روش ریخته‌گری تحت فشار تولید شده و به عنوان یک محصول مقاوم و سبک تاثیر قابل‌توجهی در کاهش بار مرده سازه دارد. آنچه در تولید و نصب کف کاذب آلومینیوم مورد توجه قرار می‌گیرد، قابلیت بازیافت متریال تولید آن است. شما می‌توانید از این محصول در اتاق کنترل، سکوهای دریایی، پست برق، مخابرات، اتاق سرور، اتاق برق و اماکن متعدد دیگر که برای نصب تجهیزات در آن به دسترسی زیر کف نیاز دارید، استفاده کنید. ویژگی‌هایی که این نوع کف به واسطه متریال و نحوه تولید به دست آورده، استفاده از آن برای مناطق مرطوب را ایده‌آل ساخته است.

نصب کف کاذب

برای اینکه به استفاده بهینه در نصب کف کاذب برسید، باید علاوه بر انتخاب نوع مناسب، فرایند اجرای آن را نیز به صورت اصولی انجام دهید. از آنجا که این نوع کفپوش‌ها دارای جنبه‌های زیبایی نیز هستند، باید با استفاده از نیروهای متخصص و کاربلد با رعایت استانداردها نصب شوند تا جلوه بصری کف سازه را تآمین کنند. این نوع از کف‌های کاذب به عنوان کف ماژولار از کیفیت بالایی برخوردارند؛ اما در صورتی که به درستی نصب نشوند، کارایی بهینه را ارائه نمی‌دهند.

نصب کف کاذب

راهنمای نصب

قبل از هر چیزی باید در محل نصب این کف‌ها یک نقشه کامل شامل: اندازه سطوح برش‌ها، صفحات کف و پایه‌های آن و تمام جزئیات را تهیه کنید تا بتوانید تمامی تجهیزات لازم را به صورت کامل آماده کنید. زمینی که کف کاذب روی آن نصب می‌شود، باید صاف، یکنواخت، بدون موج، بدون فرورفتگی و ترک و هرگونه مصالح اضافی باشد. پس از تراز کردن زمین باید تمامی تجهیزات و ابزارآلات لازم از جمله: تایل کش، ماله فلزی یا پلاستیکی، نوار اندازه‌گیری، اره برقی، اره سنگ، گردبر، مته حرفه‌ای، کمان اره و … را تهیه کرده و نصب پروژه را آغاز کنید. در این مرحله پس از اینکه خطوط تراز و پایه‌ها را مشخص کردید، می‌توانید پایه‌های سازه نگهدارنده را نصب کنید. پس از نصب پایه‌ها، نبشی‌های دور دیوار را نصب کرده و سپس ارتفاع پایه‌ها را تنظیم ‌کنید. در مرحله بعدی استرینگرها را در محل خود قرار داده و پس از اطمینان از تراز بودن سطح، شروع به چینش پانل‌ها می‌کنید. اگر تایل‌ها در کناره‌ها اندازه نباشند، آن‌ها را برش می‌دهید تا در جای خود فیکس شوند.

جمع‌بندی

در این مطلب راجع به انواع کف کاذب فولادی و کف کاذب آلومینیومی صحبت کردیم و راهنمای نصب آن‌ها را مورد بررسی قرار دادیم . نصب و اجرای کف کاذب به عنوان کفپوش‌های ماژولار یک فرایند کاملا تخصصی و حرفه‌ای است؛ به‌ همین دلیل اگر در نصب این تجهیزات تخصص ندارید، توصیه می‌کنیم ضمن خرید تجهیزات نصب از یک منبع معتبر و متخصص از خدمات نصب آن نیز برای اجرای یک کار بدون نقص استفاده کنید.

ارسال دیدگاه