بهترین مدل شستی آسانسور برای آپارتمان مسکونی

​شستی آسانسور استاندارد

شستی آسانسور مهم ترین بخش هر آسانسوری به حساب میاد که با استفاده از یک پنل مناسب و با کیفیت زیبایی و کارایی آسانسور ساختمان خودتون رو تا حد زیادی بالا میبرید

آسانسورها یکی از تجهیزات حیاتی در آپارتمان مسکونی هستند که به ساکنان کمک می‌کنند با صرف انرژی و زمان کمتر، به طبقۀ موردنظر خود بروند. انتخاب بهترین مدل شستی آسانسور تأثیر مستقیمی بر راحتی و ایمنی ساکنان دارد. در این مقاله، به بررسی بهترین مدل‌های شستی برای آپارتمان‌های مسکونی می‌پردازیم و راهنمایی‌هایی برای انتخاب مناسب‌ترین گزینه را ارائه می‌دهیم. اگر به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه علاقه‌مند هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

​شستی آسانسور چیست؟

شستی آسانسور چیست؟

شستی آسانسور بخشی از پنل داخل کابین است که به کاربران اجازه می‌دهد تا با فشردن آن، به طبقۀ موردنظر بروند، ارتباط اضطراری برقرار کنند و … . به این نکته توجه داشته باشید که این تجهیزات انواع مختلفی دارند که در ادامه آن‌ها را نام برده و توضیحات مختصری درمورد هرکدام ارائه می‌دهیم:

​شستی لمسی آسانسور

شستی لمسی آسانسور یکی از انواع مدل‌هایی است که در سال‌های اخیر، استفاده از آن رواج پیدا کرده‌است. این پنل به کاربران اجازه می‌دهد تا تنها با لمس صفحه نمایش موجود در داخل کابین، فرمان‌های خود را به سیستم هوشمند منتقل کنند. به این نکته توجه داشته باشید که وارد کردن فشار بیش از حد یا استفاده از ابزار تیز می‌تواند موجب خرابی این قطعه شود.

​شستی احضار کابین و طبقات VIP

یکی از انواع شستی، شستی احضار کابین و طبقات نوع VIP است. در این مدل، شما برای استفاده از امکانات پنل، باید کارت و کد تعریف‌شده در کامپیوتر مرکزی را داشته باشید. البته در برخی از آسانسورها که از این تجهیزات استفاده شده‌است، سازندگان این امکان را در نظر گرفته‌اند تا با معرفی اثر انگشت، بتوان از پنل داخل کابین استفاده کرد. یکی دیگر از ویژگی‌های استفاده از این تجهیزات در آسانسورها، امکان محدود کردن توقف در برخی از طبقات است تا فقط افراد خاصی امکان دسترسی داشته باشند.

​شستی آسانسور استاندارد

پرکاربردترین و متداول‌ترین مدلی که در داخل کابین‌ها می‌توان مشاهده کرد، شستی استاندارد یا دکمه‌ای آسانسور است. سازندگان این قطعه آن را در دو نوع استیل و پلاستیکی تولید می‌کنند. به این نکته توجه داشته باشید که مقاومت نوع استیل بسیار بیشتر بوده و عمر طولانی‌تری دارد.

​شستی آسانسور استاندارد

چگونگی انتخاب پنل آسانسور

وقتی به انتخاب پنل داخلی برای آسانسور می‌پردازید، باید به چند نکتۀ مهم توجه کنید تا از انتخاب بهینه و ایمنی اطمینان حاصل کنید. در ادامه، به برخی از این نکات مهم اشاره می‌کنیم:

​ایمنی

اولین و مهم‌ترین نکته در انتخاب پنل داخلی آسانسور، ایمنی است. مطمئن شوید که پنل دارای سیستم‌های ایمنی پیشرفته مانند قفل‌های الکترونیکی و سیستم‌های اضطراری مطمئنی است. درصورتی‌که پنل مدنظر شما فاقد ویژگی‌های گفته‌شده بود، از خرید آن صرف نظر کنید.

​سازگاری با طراحی داخلی

شستی آسانسور و پنل آن باید با طراحی داخلی ساختمان همخوانی داشته باشد. رنگ و طراحی آن باید با محیط اطراف سازگار باشد تا به زیبای محیط آسیبی وارد نشود. به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم ابتدا طرح و رنگ سایر بخش‌ها را مشخص کنید و درنهایت با توجه به آن، خرید خود را انجام دهید.

​کاربری آسان

شستی آسانسور آسانسور باید دارای یک رابط کاربری ساده و قابل‌فهم باشد. ساکنان و کاربران آسانسور باید به‌راحتی بتوانند از آن استفاده کنند و دستورات را به‌سادگی اجرا کنند.

​وجود امکانات اضطراری

مهم است که پنل داخلی دارای دکمه‌های اضطراری باشد تا در صورت وقوع حوادث یا مشکلات، فوراً اقدامات لازم انجام شود. امکان اتصال به سیستم‌های اطفاء‌حریق نیز بسیار اهمیت دارد.

​استفاده از تکنولوژی‌های روز

شستی آسانسوری که خریداری می‌کنید، باید با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا طراحی شده باشد تا با کابین‌های موجود در بازار و آن‌هایی که در آینده ساخته می‌شود، به‌راحتی هماهنگ شود. نبود این ویژگی موجب بروز مشکلات مختلف در هنگام استفاده از آسانسور می‌گردد.

​امکان اتصال به شبکه

در دنیای امروزی، پنل داخلی آسانسور باید قابلیت اتصال به شبکه را داشته باشد تا امکان نظارت و کنترل از راه دور را فراهم کند. وجود این ویژگی می‌تواند از بروز حوداث مختلف در مواقع اضطراری جلوگیری کرده و برای نظارت بهینه بر بالابر مفید باشد.

​هزینه و بودجه

یکی از مهم‌ترین عواملی که در انتخاب مدل و طرح شستی داخل کابین نقش دارد، بودجه و هزینه ای است که برای این کار در نظر گرفته‌اید. با پرداخت هزینۀ بیشتر می‌توانید پنلی را تهیه کنید که امکانات بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهد. اما به این نکته توجه داشته باشید که هزینۀ تعمیر و نگه‌داری آن نسبت‌به تجهیزات ساده کمی بیشتر است.

​مدل‌های مختلف پنل آسانسور

در حال حاضر مدل‌های مختلفی از شستی لمسی آسانسور در بازار موجود است که خریداران می‌توانند با توجه به سلیقه و علاقۀ خود، از میان آن‌ها انتخاب نهایی را انجام دهند. در ادامه برخی از پنل‌ها به شما معرفی می‌کنیم:

  • مدل پراگ که پنل آن از استیل ساخته شده‌است و به نمایشگر ریزشی ۳ دات مجهز است.

  • مدل آراد دارای پنل استیل مسی است و برای راحتی کاربران در آن، از نمایشگر آسانسور ریزشی ۶ دات استفاده شده‌است.

  • اوژن یکی دیگر از پنل‌های جذابی است که در ساخت آن، از استیل طلایی درخشان استفاده شده و به کلید دکمه‌ای ای‌ال‌جی گرد مجهز است.

  • طرح آفر که برای ساخت آن، از شیشه سکوریت استفاده شده و لمسی است. وجود یک ال‌سی‌دی کوچک به شما امکان پخش فیلم و مونیتور کردن حرکت پس از استفاده از شستی آسانسور را می‌دهد.

  • طرح ویانا یکی دیگر از پنل‌هایی است که به‌صورت لمسی طراحی شده و می‌توانید آن را برای کابین آسانسور خود تهیه کنید. از مهم‌ترین ویژگی‌های آن می‌توان به وجود نمایشگر آسانسور لاتیس برای نشان دادن موقعیت مکانی اشاره کرد.

مدل‌های مختلفی از این پنل‌ها در بازار موجود است؛ می‌توانید با مراجعه به سایت آرین نوین، سایر طرح‌ها را بررسی کرده و در صورت نیاز، سفارش خود را ثبت کنید.

​جمع‌بندی

بالابرها یکی از تجهیزات پیچیده، مهم و ضروری هستند که وجود آن‌ها در ساختمان‌ها، موجب راحتی رفت‌وآمد و کاهش سروصدا می‌شود. یکی از اجزای تشکیل‌دهندۀ این سیستم، شستی آسانسور است که وظیفۀ انتقال فرمان به سیستم مرکزی را برعهده دارد. در این مقاله، انواع شستی‌ها و ویژگی‌هایی که در هنگام خرید باید به آن‌ها توجه کنید را بررسی کردیم. به شما پیشنهاد می‌کنیم قبل از نهایی کردن خرید خود، بخش‌های مختلف این مطلب را به دقت مطالعه کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را انجام دهید.

ارسال دیدگاه