جامبو بگ چیست و چه کاربردهایی دارد؟

جامبو بگ چیست و چه کاربردهایی دارد؟

کیسه های جامبو بگ بخش جدایی ناپذیر صنایع حمل و نقل و بسته بندی محصولات به شمار می روند. در این بخش برخی از ویژگی های این محصولات را بررسی می کنیم.

کیسه های جامبو بگ بخش جدایی ناپذیر صنایع حمل و نقل و بسته بندی محصولات به شمار می روند. در سال های اخیر تولید و عرضه این بسته بندی ها صنایع امروزی را با تحولاتی عظیم رو به رو کرده است. به همین خاطر این کیسه ها در عرصه های حمل و بسته بندی قیر، حبوبات، انواع پوشاک و… مورد استفاده قرار می گیرند. مزایا و ویژگی های مهم این بسته بندی ها سبب استقبال از آن ها در عرصه های صنعتی و تولیدی شده است. در این بخش برخی از ویژگی های این محصولات را بررسی می کنیم.

جامبوبگ چیست

این محصولات را با نام های جامبو بگ نیز می شناسند و در ابعاد و مدل های مختلف تولید و طراحی می کنند. انواع آن ها در میان ظروف صنعتی قرار می گیرند و با انعطاف پذیری بالایی تولید می شوند. در ساخت و آماده سازی آن ها از متریال پلیمری باکیفیتی استفاده می کنند که مقاومت بی نظیری در این بسته بندی ها به وجود می آورند. با استفاده از کیسه های جامبو بگ حمل و نقل و انبارداری محصولات بسیار ساده تر انجام می شود. این کیسه ها ایمنی بسیار بالایی برای جا به جایی محصولات صنعتی به وجود می آورند و به همین خاطر برای انواع عرصه های صنعتی کارایی دارند.

در ساخت و آماده سازی آن ها از الیاف ضخیم و باکیفیت پلی پروپیلن استفاده شده که ذخیره سازی محصولات را در حجم بالا و وزن زیاد میسر می کنند. با به کارگیری هر یک از این بسته بندی ها محصولات صنعتی مختلف در سلامت کامل به مقصد می رسند. قابلیت های ضد آب و ضد رطوبت این محصولات نیز سبب افزایش کارایی آن ها در حوزه های صنعتی شده است. هر یک از این محصولات به صورت چند لایه ای تولید شده و تنوع گسترده ای دارند. انواع این محصولات از نظر ابعاد و اندازه، شکل طراحی و… متفاوت هستند.

انواع جامبو بگ

انواع جامبو بگ

کیسه های جامبوبگ  با در نظر گرفتن ویژگی های کمی و کیفی مختلف دسته بندی می شوند. برای استفاده بهتر از هر یک از این محصولات باید یک مدل مناسب را برای مصارف خود انتخاب کنید. مهمترین دسته بندی های این کیسه ها را در زیر مشاهده می کنید:

  1. کیسه های جامبو بگ بر اساس روش تولید به صورت دایره ای، چهار پنل، بافل و… تولید شده و هر یک از کارایی به خصوصی برخوردار هستند. فناوری تولید به کار رفته در هر یک از این محصولات با هم متفاوت هستند.
  2. کیسه های جامبوبگ با ابعاد متفاوتی تولید می شوند. مدل های کوچک آن ها برای صنایع شیمیایی و مدل های بزرگتر در صنایع مربوط به مصالح ساختمانی به کار می روند. بیشترین ارتفاع این محصولات 120 سانتی متر است.
  3. انواع بسته بندی های جامبوبگ از نظر نوع دسته نیز با هم متفاوت هستند. مدل دسته های به کار رفته در هر یک از این محصولات با هم متفاوت بوده و روش استفاده از این محصولات را نیز متمایز می کند. مدل های تک دسته، دو دسته، چهار دسته و… این محصولات در عرصه های تجاری کنونی مورد استفاده قرار می گیرند.

کاربردهای جامبو بگ

کاربری هر یک از این محصولات بسته به نوع و مدل ساخت هر یک متفاوت خواهد بود. هر یک از انواع این بسته بندی های بسته به نوع کاربری در عرصه های صنعتی خرید و فروش می شوند. برخی از مهمترین موارد استفاده از این محصولات را در زیر مشاهده می کنید:

  • استفاده از بسته بندی جامبوبگ در عرصه های غذایی

استفاده از این محصولات برای حمل و نگهداری از انواع مواد غذایی بسیار رایج است. محصولات غذایی خشک مانند شکر با استفاده از این بسته بندی با کیفیت بسیار بالایی حمل و نقل می شوند. کیفیت بالای مواد به کار رفته در ساخت بسته بندی های جامبوبگ به ساختار مواد غذایی آسیبی نرسانده و با این مواد واکنش نمی دهد. به همین خاطر شکر و آرد و سایر محصولات غذایی خشک با استفاده از این بسته بندی ها به سلامت به مقصد می رسند!

استفاده از جامبو بگ بسته بندی قیر

  • استفاده از جامبو بگ بسته بندی قیر

حمل و انتقال محصولات حساس شیمیایی نیز با استفاده از کیسه های جامبوبگ و دسته بندی های متفاوت آن به سادگی انجام می شود. هر یک از این بسته بندی ها در این حوزه های صنعتی نیز به کار می روند و انتقال مواد را به سهولت انجام می دهند. در صنایع پتروشیمی نیز از این محصولات استفاده کرده و بدون ایجاد واکنش در مواد، بسته بندی اقلام تولیدی را انجام می دهند. قیر نیز یکی از مواد شیمیایی دارای حساسیت بالا می باشد که نیازمند بسته بندی های مناسب می باشد. استفاده از جامبو بگ قیر با کیفیت بالا و در ابعاد مناسب لازمه انتخاب یک تولید کننده معتبر کیسه جامبو می باشد.

  • استفاده از جامبوبگ در حمل مصالح ساختمانی

به دلیل خاصیت ضد رطوبت انواع کیسه های جامبوبگ مصالح ساختمانی نیز با کیفیت بسیار بالایی با این محصولات جا به جا شده و حمل و نقل می شوند. مصالحی مانند سیمان و قیر به سهولت با استفاده از جامبوبگ بسته بندی می شوند. وزن پایین بسته بندی های جامبوبگ نیز انتقال این مصالح را ساده تر می کند.

  • استفاده از جامبوبگ برای محصولات چوبی

از آن جا که نور خورشید در کیسه های جامبوبگ نفوذ نمی کند، این محصولات بهترین گزینه برای انتقال و حمل و نقل چوب و گلوله های کاغذی به شمار می روند. ضایعات چوبی با استفاده از این محصولات به سهولت جا به جا شده و انبارداری می شوند. نور خورشید نمی تواند از الیاف کیسه های جامبو بگ عبور کرده و سبب پوسیدگی این محصولات صنعتی شود. به جز این متریال انواع اقلام معدنی، کشاورزی و… نیز با استفاده از کیسه های جامبوبگ حمل و نگهداری می شوند.

جامبو بگ چیست و چه کاربردهایی دارد؟

جمع بندی

در دنیای صنعت استفاده از بسته بندی های استاندارد برای نگهداری از مواد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به همین خاطر کیسه های جامبوبگ در این زمینه بهترین انتخاب به شمار می روند. انواع عرصه های صنعتی با استفاده از مزایا و ویژگی های کیفی این بسته بندی ها اقلام تولیدی خود را با بهترین کیفیت به دست مشتریان می رسانند. استفاده از کیسه های جامبوبگ در عرصه های صادراتی کشور نیز بسیار متداول شده است. قابلیت چند بار استفاده از این محصولات نیز بر مزایای خرید آن ها می افزاید.

ارسال دیدگاه