سه تفاوت اصلی آچار بکس برقی و شارژی

سه تفاوت اصلی آچار بکس برقی و شارژی

آچارها از پرکاربردترین وسایل ضروری کارهای فنی به شمار می‌روند چرا که در هر کاری، بلاخره یک پیچ یا مهره­ای باید باز و بسته شود. باز و بسته کردن پیچ و مهره­ها هر چقدر راحت به نظر برسد اما نیاز به نیرو دارد و گاهی ممکن است کبودی انگشتانتان را در پی داشته باشد. آچار بکس برقی و شارژی نمونه­ای از آچارها هستند که در انواع مختلفی تولید می‌شوند و برای مصارف خانگی نیز کاربرد دارند. نیروی لازم این آچارها توسط برق و باتری تامین می‌شوند و به سرعت کار را انجام می‌دهد. اما چگونه می‌شود با توجه به نیازی که داریم؛ بهترین آچار بکس را انتخاب کنیم؟ کدام یک از آچار بکس­های برقی و شارژی مناسب‌تر هستند؟

آچار بکس و کاربرد آن 

آچار بکس یکی از مهم‌ترین ابزارآلات فنی است که به راحت‌تر باز شدن انواع پیچ و مهره­ها کمک می‌کند و این عمل را با سرعت بیشتری پیش می‌برد. کاربرد انواع این وسیله را می‌توان در ساده­ترین کارهای فنی خانه تا تعویض لاستیک در مسابقات اتومبیل­رانی مشاهده کرد. هرچه برای باز و بسته کردن پیچ­ها به سرعت و قدرت بیشتری نیاز باشد؛ از آچار بکس­های پیشرفته و قدرتمندتری استفاده می‌شود. همچنین زمانی که پیچ و مهره زنگ زده باشند، نیروی دست برای باز و بسته کردن آنها کافی نباشد یا محل قرارگیری آن‌ها به راحتی در دسترس نباشد از انواع آچار بکس برقی و شارژی یا حتی بادی برای راحت‌تر انجام شدن کار استفاده می‌شود.

سه تفاوت اصلی آچار بکس برقی و شارژی

انواع آچار بکس

آچار بکس­ها در انواع مختلفی برای مصارف گوناگون در بازار عرضه می‌شوند. این ابزار که اغلب شیوه کاربردی آن‌ها یکسان است؛ از نظر قدرت، سرعت و نیروی گشتاور با یکدیگر متمایز هستند. آچار بکس معمولی یا دستی ساده­ترین نمونه این ابزار است که با سری­های متفاوت برای باز کردن انواع پیچ و مهره استفاده می‌شود. مثلا اگر بخواهید یک پیچ چهارسو را باز کنید؛ نمی‌توانید از آچار دستی دوسو استفاده نمایید؛ اما آچارهای برقی و شارژی شامل یک جعبه از انواع مختلف سری­ها می­شوند که با تعویض آنها در کوتاه‌ترین زمان، قادر خواهید بود اقسام پیچ و مهره را باز کنید و ببندید. در ادامه به معرفی دو نوع آچار بکس برقی و شارژی برای بهره­گیری بهتر پرداخته شده است.

آچار بکس برقی

آچار بکس برقی برای انجام کار، نیروی مورد نیاز خود را از طریق برق تامین می‌کند. این آچار عملکردی سریع دارد و از وزن و حجم کمتری نسبت به سایر انواع آچار بکس برخوردار است. آچار بکس برقی با داشتن سرعت و نیروی گشتاور مناسب، بهترین ابزار برای کارهای فنی خانگی و کارگاه­های کوچک به شمار می‌رود. چرا که علاوه بر داشتن توان لازم، کار کردن با آن بسیار راحت است و آچارهای آن به سرعت و با کمترین توان عوض می‌شوند. همچنین انواع آچارهای برقی قیمت ارزانتری در مقابل آچار بکس شارژی و بادی دارند که آن‌ها را به گزینه­ای ایده­آل برای کارهای متوسط تبدیل می‌کنند.

سه تفاوت اصلی آچار بکس برقی و شارژی

آچار بکس شارژی

انتخاب بین آچار بکس برقی و شارژی راحت نیست. چرا که هر دوی آن‌ها کارایی منحصربه­فردی ارائه می­دهند. آچار بکس شارژی به وسیله برق یا باد کار نمی‌کند بلکه انرژی مورد نیاز برای باز و بسته کردن پیچ و مهره­ها را از طریق باتری همراه بدست می‌آورد. این وسیله به راحتی جابه­جا می‌شود و در مکان­هایی که به برق دسترسی ندارید؛ می‌توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید. البته بیشتر مهندسین باتجربه همیشه یک باتری یدکی به همراه خود دارند تا در صورت نیاز به مشکل برنخورند.

مزیت آچار بکس برقی و شارژی در کاربردهای مختلف

آچار بکس­های برقی و شارژی به افراد کمک می‌کنند تا با صرف نیروی کمتر و در مدت زمان کمتری پیچ و مهره­ها را باز و بسته کنند. فراهم آوردن نیروی لازم برای باز کردن پیچ­ها، مخصوصا زمانی که زنگ‌زده باشند یا دسترسی به آن‌ها مشکل باشد؛ کمک زیادی به انجام شدن کارهای فنی می‌کند. همچنین این آچار بکس­ها در صنعت­های مختلف از کابینت سازی گرفته تا ماشین­سازی کاربرد دارند و علاوه بر راحت‌تر کردن کار نیروی انسانی، از نظر اقتصادی، هزینه و وقت در مصرف آن‌ها صرفه­جویی می‌کنند.

تفاوت آچار بکس برقی و شارژی

همه­ی آچار بکس­ها با یک هدف مشترک و یک شیوه عملکرد یکسان طراحی و تولید می‌شوند. برخی از آن‌ها با داشتن قابلیت­هایی همچون استفاده از برق توان بیشتری دارند و برخی از آن‌ها دارای باتری هستند که امکان جابه­جایی آن‌ها راحت‌تر می‌کند. در کنار این موارد آچار بکس برقی وزن و حجم کمتری نسبت به نوع شارژی آن دارد و بیشتر برای کاربردهای متوسط و خانگی به کار می‌رود. آچار بکس شارژی با این که به منبع برق به صورت مستقیم وصل نیست؛ اما باتری­های قدرتمندی دارد که توان لازم برای باز و بسته کردن انواع پیچ و مهره را در صنایع مختلف فراهم می­آورد و همچنین از خطر کمتری در حین کار برخوردار است.

سه تفاوت اصلی آچار بکس برقی و شارژی

نکات مهم در زمان خرید آچار بکس شارژی و برقی

آچار بکس برقی و شارژی از ابزارهای پرمصرف هستند. از این ­رو توجه به نکاتی در هنگام خرید این وسایل کمک می­کند تا با توجه به کاربرد مورد نیاز خریداری شوند و بتوانیم بهتر از آن‌ها استفاده و نگهداری کنیم. از جمله مواردی که بهتر است در زمان خرید انواع آچار بکس به آن‌ها توجه کنید؛ به شرح زیر هستند.

  • وزن: اگر از آچار بکس در صنایع مختلف و به مدت طولانی استفاده می­کنید؛ وزن آن اهمیت زیادی دارد. چرا که در این مواقع وزن سنگین آچار بکس باعث خستگی دست و در نتیجه درست انجام نشدن کار می‌شود.
  • سایز و اندازه آچار: اندازه و سایز هر آچار بکس با نیرو و قدرت گشتاور آن رابطه مستقیم دارد. بدین صورت که آچار بکس­هایی که در کارخانه­ها استفاده می‌شوند؛ بزرگ‌تر هستند و آچار بکس­های خانگی علاوه بر کوچک‌تر بودن، وزن کمی نیز دارند. البته توجه داشته باشید که در نمونه­های جدید انواع آچار بکس، بر طراحی و ظرافت آنها توجه بیشتری شده است.
  • سرعت بستن پیچ در دقیقه: از مهم‌ترین موارد در زمان خرید آچار بکس برقی و شارژی؛ توجه به سرعت باز و بسته کردن پیچ است که در یک دقیقه محاسبه می‌شود. هرچه تعداد بستن پیچ­ها در این زمان بیشتر باشد؛ یعنی آچار بکس از سرعت بالاتری برخوردار است.
  • نیروی گشتاور: نیروی گشتاور آچار بکس، نیرویی است که برای باز و بسته کردن پیچ به آن نیاز داریم. معمولا آچار بکس­های پیشرفته از نیروی گشتاور قدرتمندتری برخوردار هستند.

قیمت و خرید انواع آچار بکس

قیمت انواع آچار بکس ­ها با توجه به نیروی گشتاور، سرعت و برند آن‌ها تعیین می‌شود. امروزه شرکت­های مختلفی بهترین آچار بکس­ها را به تولید می­رسانند. برای تهیه انواع آچار بکس برقی و شارژی می‌توانید با توجه به نکات گفته شده و کاربرد موردنیاز خود نسبت به خرید آن اقدام کنید و کارهای فنی خود را راحت‌تر انجام دهید.

ارسال دیدگاه