شیشه دودی 90 درصد ماشین مجاز شد!

شیشه دودی 90 درصد ماشین مجاز شد!

آیا می خواهید شیشه های ماشین خود را برای تقویت زیبایی و محافظت در برابر اشعه UV تیره کنید؟ خواه شما مانند من از علاقه مندان به خودرو هستید یا اخیراً به شیشه دودی ماشین علاقه مند شده اید ، ادامه مطلب را بخوانید—من به شما کمک خواهم کرد تا همه آنچه را که باید در مورد درصد شیشه های کارخانه بدانید را درک کنید.

درک درصد رنگ شیشه اتومبیل

ممکن است متوجه شده باشید که ماشین‌های مختلف سایه‌های شیشه های متفاوتی دارند —برخی تیره‌تر به نظر می‌رسند در حالی که برخی دیگر اصلاً سایه ندارند.

جالب است که این سایه های شیشه متفاوت را می توان به صورت درصدی ارائه کرد. اساساً، درصد رنگ نشان دهنده مقدار نور مرئی است که می تواند از پنجره عبور کند. بنابراین، یک پنجره رنگی که 5 درصد نور مرئی را از خود عبور می دهد، نسبتاً تیره تر از پنجره ای است که 80 درصد نور مرئی را وارد می کند.

آیا تاریکی رنگ با درصد عبور نور مرئی برابر است؟

انتقال نور مرئی (VLT) و تاریکی اصطلاحات مهمی در بازی رنگ آمیزی هستند. در حالی که آنها ارتباط نزدیکی دارند، اما کاملاً یکسان نیستند.

اساساً، شیشه‌های تیره‌تر نور کمتری به داخل خودرو می‌دهند. رنگ در چنین خودرویی ارزش انتقال نور بصری کمتری دارد. در همین راستا، فیلم سبک تر درصد VLT بالاتری خواهد داشت.

به طور کلی، VLT مقدار نوری است که می تواند به رنگ پنجره نفوذ کند . از طرف دیگر، تاریکی مقدار رنگ است.

این روزها خودروسازان شیشه های دودی تیره تری را روی نیمه عقب خودرو نصب می کنند. به طور خاص، شیشه‌های پشتی و شیشه‌های عقب اکثر خودروها کمی رنگ دارند و به درستی به عنوان شیشه‌های خصوصی یا شیشه‌های رنگی کارخانه شناخته می‌شوند.

نحوه اندازه گیری درصد رنگ شیشه دودی ماشین

نحوه اندازه گیری درصد رنگ شیشه دودی ماشین

آیا در مورد درصد رنگ شیشه های ماشین خود کنجکاو هستید؟ اگر به دنبال اضافه کردن یک شیشه دودی  به سفر خود هستید ، دانستن میزان رنگ اصلی پنجره ها به شما کمک می کند. به این ترتیب، یک برچسب دودی به اندازه کافی تیره نصب خواهید کرد که مطابق با الزامات مقررات محلی است.

در حالت ایده آل، شما باید یک رنگ شیشه نصب حرفه ای داشته باشید. نصاب های باتجربه معمولاً فقط با نگاه کردن به پنجره های شما می توانند مقدار رنگ اصلی را به طور تقریبی تعیین کنند. همانطور که گفته شد، برخی دیگر از دستگاه رنگ سنج برای اندازه گیری میزان دقیق عبور نور مرئی شیشه های اتومبیل استفاده می کنند.

در حالت ایده آل، شما باید یک رنگ شیشه نصب حرفه ای داشته باشید. نصاب های باتجربه معمولاً فقط با نگاه کردن به پنجره های شما می توانند مقدار رنگ اصلی را به طور تقریبی تعیین کنند. همانطور که گفته شد، برخی دیگر از دستگاه رنگ سنج برای اندازه گیری میزان دقیق عبور نور مرئی شیشه های اتومبیل استفاده می کنند.

رنگ کارخانه در مقابل رنگ پس از فروش

رنگ کارخانه چیست؟ همانطور که از نام آن پیداست، رنگدانه اصلی بر روی شیشه های خودرو نصب شده در طول فرآیند تولید است. این بیشتر روی شیشه عقب اعمال می شود، اما اکنون خودروهای بیشتری دارای شیشه های جانبی تیره تر هستند.

این نوع رنگ بیشتر به حفظ حریم خصوصی کمک می کند تا محافظت از داخل خودرو در برابر اشعه ماوراء بنفش (UV). اگرچه مقدار دقیق آن متفاوت است، اما اکثر خودروسازان رنگ بسیار کمی روی شیشه‌های خودرو اعمال می‌کنند.

به طور کلی، درصد رنگ شیشه کارخانه در بیشتر خودروها بین 15 تا 20 درصد است. این بدان معناست که پنجره ها (معمولاً پنجره های کمیاب) فقط 15 تا 20 درصد نور مرئی را وارد می کنند و 85 تا 85 درصد منحرف می شوند.

وقتی صحبت از پنجره های جانبی می شود، متوجه خواهید شد که رنگ اصلی بسیار روشن تر است، چیزی در محدوده 70-80٪. به این ترتیب، این پنجره ها نور و گرمای بیشتری را نیز وارد می کنند.

برای افزایش تاریکی پنجره‌های سواری خود ، می‌توانید فیلم پس از فروش را روی رنگ اصلی اعمال کنید. اینجاست که اندازه گیری درصد رنگ شیشه ماشین شما اهمیت پیدا می کند. می‌خواهید مطمئن باشید که تاریکی اضافی روی شیشه‌های ماشین شما قوانین ترافیکی ایالتی یا محلی را نقض نمی‌کند.

تفاوت بین رنگ پنجره کارخانه و رنگ پس از فروش

آیا به ظاهر شیک و تیره رنگ ماشین دیگری حسادت می کنید؟ خبر خوب این است که می‌توانید با استفاده از برچسب شیشه دودی پس از فروش بر روی شیشه‌ها، جذابیت زیبایی خودروی خود را افزایش دهید.

ابتدا، اجازه دهید به سرعت تفاوت بین رنگ کارخانه و پس از فروش را درک کنیم. برای شروع، رنگ کارخانه ای تعبیه شده است – سایه در داخل پنجره است. به این ترتیب، شما نمی توانید آن را بردارید یا حتی آن را سبک تر کنید.

از طرف دیگر، رنگ افترمارکت مصنوعی است و اساساً یک  برچسب شیشه دودی  جداشدنی است که روی شیشه ماشین اعمال می شود. با استفاده از آن می توانید به ماشین خود سایه ای تیره تر از سایه اصلی بدهید.

مانند رنگ کارخانه  برچسب شیشه دودی  مصنوعی تغییرات تاریکی خاص خود را دارد. قبل از اعمال فیلم، ضروری است که درصد رنگ اصلی روی شیشه های خود را بدانید تا با قوانین محلی خودروهای رنگ آمیزی شیشه مطابقت داشته باشید .

اگر تصمیم دارید شیشه های ماشین خود را تیره تر کنید، در اینجا چند نکته وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

  • یک حرفه ای را درگیر کنید: رنگ پس از فروش و رنگ کارخانه به نور واکنش متفاوتی نشان می دهند. یک متخصص رنگ آمیزی واجد شرایط ، بسته به درصد سایه اصلی که در حال حاضر روی پنجره ها قرار دارد، مقدار  برچسب شیشه دودی  مورد نظر را محاسبه می کند. به این ترتیب، از مزایای واقعی رنگ پنجره مصنوعی لذت خواهید برد.
  • فاکتور در قوانین محلی: در حالی که شیشه های فوق تاریک ماشین ممکن است جالب به نظر برسند، ممکن است شما را با پلیس راهنمایی و رانندگی دچار مشکل کنند. قبل از اعمال فیلم، درصد رنگ پنجره مجاز در منطقه خود را بیابید.

علاوه بر دانستن درصد رنگ شیشه‌های خودروی خود، پس از افزودن  برچسب شیشه دودی  پس از فروش، می‌توانید درصد رنگ‌آمیزی آن را نیز مشخص کنید. به سادگی مقدار VLT و VLT شیشه اصلی را ضرب کنید. بنابراین، به عنوان مثال، اگر VLT 6٪ و VLT کارخانه 70٪ باشد، درصد رنگ نهایی پس از نصب فیلم 4.2٪ (6×70)/100 خواهد بود.

نتیجه

اگر به دنبال تیره کردن شیشه های ماشین خود با برچسب دودی پس از فروش هستید، دانستن درصد رنگ شیشه های کارخانه ای مارک دار می تواند مفید باشد.

در این مورد، بهترین شرط شما این است که یک نصاب حرفه ای رنگ را اندازه گیری کنید. آنها همچنین در موقعیتی خواهند بود که به شما در مورد اینکه تا چه حد برای رفع نیازهای خاص خود اقدام کنید، راهنمایی خواهند کرد. اگر ترجیح می دهید DIY کنید، رنگ سنج به شما کمک خواهد کرد.

علاوه بر این، حتما قوانین محلی را در مورد رنگ آمیزی خودرو در نظر بگیرید. مطمئناً نمی خواهید تمام بیرون بروید و شیشه های ماشین خود را تاریک کنید و فقط از شما خواسته شود فیلم را بردارید زیرا خیلی تاریک است.

رنگ آمیزی پنجره مبارک! فراموش نکنید که نظرات و سوالات خود را در زیر بنویسید. ما از اینکه ازت خبر داشته باشیم خوشحال میشویم

ارسال دیدگاه