فناوری های جدید ترموود | راز کیفیت بالای این متریال نوین صنعت ساختمان چیست؟

فناوری های جدید ترموود | راز کیفیت بالای این متریال نوین صنعت ساختمان چیست؟

فناوری های جدید ترموود این متریال ساختمانی را برای شرایط محیطی سخت آماده می‌کنند. برای شناخت فرایند ساخت ترموود کلیک کنید.

فناوری های جدید ساخت ترموود شما را شگفت‌زده می‌کنند!

ترموود یک متریال نوین برای بخش‌های مختلف دکوراسیون داخلی و خارجی در صنعت ساخت‌وساز است که از چوبی خاص با فناوری مدرن و پیشرفته حرارتی ساخته می‌شود. در طی این فرایند، ساختار اصلی چوب دچار تغییر شده و افزایش مقاومت آن در مقابل عوامل محیطی نظیر اشعه ماورا بنفش خورشید، رطوبت، باد و یا حشرات را به دنبال دارد. باتوجه‌به کاربرد بسیار بالای ترموود در پروژه‌های عمرانی، در این مطلب از سایت پارس آرای کوهستان قصد داریم شما را با فناوری‌های جدید ترموود آشنا کنیم.

فناوری‌های جدید به‌کاررفته برای تولید ترموود

فناوری مورداستفاده برای ساخت ترموود، کاربرد مصالح در صنعت ساختمان را وارد مرحله‌ای جدید کرده است. تکنولوژی‌هایی که برای ساخت ترموود استفاده می‌شوند، از نظر تولید بسیار کارآمد هستند و مشکلی را برای محیط‌زیست ایجاد نمی‌کنند. از مرحله تولید چوب تا پردازش محصول نهایی در این پروسه کیفیت بالا همواره تضمین می‌شود. در این بخش قصد داریم مهم‌ترین نکات در خصوص فناوری‌های جدید به‌کاررفته برای طراحی و ساخت ترموود را به شما معرفی کنیم.

فرایند ساخت ترموود از 6 تونل دسترسی تشکیل شده است

به طور کلی فرایند تولید ترموود از 6 تونل دسترسی تشکیل شده است. در سه تونل ابتدایی، چوبی که بریده شده خشک شده و برای فرایند حرارتی آماده‌سازی می‌شود که مراحل آن در تونل چهارم صورت می‌گیرد. دو تونل انتهایی هم برای خنک‌کردن، آبیاری، تهویه و نهایی کردن چوب تصفیه شده مورداستفاده قرار می‌گیرد.

فناوری‌های جدید ساخت ترموود و صرفه‌جویی در مصرف انرژی کل فرایند تولید

یکی از مزایای اصلی فناوری‌های جدید ترموود این است که در سراسر فرایند تولید انرژی به طرز قابل‌توجهی صرفه‌جویی می‌شود. برای مثال بخاراتی که در طول خشک‌کردن و عملیات حرارتی برای گرم‌کردن اولیه، خشک‌کردن و مرطوب‌سازی نهایی چوب مورداستفاده قرار می‌گیرد. بخاری هم که در طول فرایند خارج می‌شود با جداکردن رزین‌ها و دیگر اجزای خارج شده از چوب به طور کامل پالایش می‌شود. همین شرایط تضمین می‌کند که از انتشار گازهای گلخانه‌ای به هوا جلوگیری می‌شود.

فناوری‌های جدید مورداستفاده برای تولید ترموود شامل چه مواردی هستند؟ به‌طورکلی اصلاح ترموود یک فرایند بدون آلودگی و سازگار با محیط است که می‌تواند خواص چوب را ارتقا بدهد. در این پروسه صرفاً از دمای بالا و بخار استفاده می‌شود که وجود همین شرایط تضمین می‌کند که محصول نهایی کاملاً طبیعی و فاقد هر نوع ماده شیمیایی باشد.

در ضمن باید اشاره کنیم که عملیات حرارتی ویژگی‌های مختلف چوب‌مانند موارد زیر را افزایش می‌دهد:

  • پایداری فضایی
  • عایق حرارت
  • مقاومت در برابر پوسیدگی
  • ثبات ابعاد
  • نظافت آسان

blank

ساخت محصول مطابق نیاز کارفرمایان

در طول فرایند اصلاح حرارتی چوب را در معرض دمای بالا (بین 185 تا 220 درجه سانتی‌گراد) قرار می‌دهند. سپس خار آب به عنوان گاز محافظ و رسانای حرارتی مورد استفاده قرار می‌گیرد که باعث چوب تا دمایی بالاتر از دمای اشتعال چوب گرم شود. در واقع فناوری های جدید ترموود برای اصلاح حرارتی باعث می‌شود تا این محصول کارایی مورد انتظار کارفرمایان را در بخش‌های مختلف سازه پوشش دهد.

به‌طورکلی می‌توانیم اصلاح حرارتی چوب به سه مرحله تقسیم کنیم. در مرحله اول دمای چوب افزایش پیدا کرده و چوب خشک می‌شود. فاز دوم شامل یک اصلاح حرارتی واقعی است که در آن رطوبت موجود در ساختار چوب عملاً به صفر می‌رسد و دما نیز در بالاترین حد ممکن قرار دارد. در این مرحله حداکثر دما و زمان پردازش چوب ترموود معمولاً باتوجه‌به خواصی که انتظار می‌رود محصول خروجی داشته باشد، تعیین می‌شود. در نهایت هم چوب تیمار شده خنک شده و سپس تا حد موردنظر به آن رطوبت تزریق می‌شود.

کلاس‌های عملیات حرارتی چوب ترموود

به طور کلی چوب ترموود در کلاس عملیات حرارتی استاندارد می‌شود. یکی ترمو اس و دیگری ترمو. تفاوت میان این دو کلاس نیز در درجه حرارت و همینطور زمان عملیات حرارتی می‌باشد. چوب ترمو اس ساقه قهوه‌ای روشن و بسیار جذابی دارد و پایداری فضایی آن بالا می‌باشد.

این چوب معمولا در دمای ملایم‌تری یعنی 185 درجه سانتی‌گراد تحت فرایند عملیات حرارتی قرار می‌گیرد. فناوری‌های جدید ساخت ترموود اس به گونه‌ای هستند که این محصولات را مناسب دکوراسیون داخلی می‌کنند. هر چند که شما در فضاهای خارجی هم می‌توانید از این نوع ترموود استفاده کنید.

چوب ترموود دی رنگ قهوه‌ای تیره‌تری دارد. این چوب از مقاومت بالایی در برابر پوسیدگی برخوردار است و در دماهای بالاتری یعنی 215 درجه سانتی‌گراد به لحاظ حرارتی اصلاح می‌شود و هم برای استفاده در محیط‌های داخلی و هم محیط‌های خارجی مناسب می‌باشد.

مزایای استفاده از فناوری‌های جدید ترموود شامل چه مواردی هستند؟

یکی از مزایای استفاده از فناوری های جدید ترموود، ماندگاری بالای این محصول در مقابل پوسیدگی و حشرات است. پروسه اصلاح حرارتی می‌تواند ساختار چوب را به طور کامل تغییر داده و جذابیت آن را برای آفات و حشرات موذی کاهش بدهد.

سایر مزایای ساخت ترموود با فناوری‌های نوین به شرح زیر هستند:

  • یکی از خصوصیات مهم ترموود ثبات ابعاد آن است. برخلاف چوب سنتی ترموود به علت تغییری که در رطوبت و دمای آن ایجاد می‌شود، معمولاً کمتر تحت‌تأثیر تاب‌خوردگی، تورم و یا جمع‌شدن قرار می‌گیرد و همواره یکپارچگی خود را حفظ می‌کند
  • ترموود متریالی سازگار با محیط‌زیست است و به همین دلیل هم جایگزین مناسبی برای چوب‌های شیمیایی به شمار می‌رود
  • مقاومت ذاتی ترموود در مقابل پوسیدگی، حشرات و دیگر عوامل محیطی به معنای آن است که ترموود برای حفظ ظاهر و عملکرد خود به حداقل نگهداری احتیاج دارد. همین مسئله نیز باعث می‌شود تا وقت و هزینه چندانی صرف مراقبت از این محصول نشود

blank

ترموود پارس آرای کوهستان مطابق استانداردهای جهانی ساخته شده است

ترموود در فرایند پیشرفته‌ای که به آن تیمار حرارتی می‌گویند، ساخته می‌شود. در این فرایند حضور چند عامل مانند دستگاه حرارت‌دهی، بخار آب و همین‌طور فضای خلأ اهمیت بسیاری دارد و کیفیت بالای این متریال ساختمانی را تضمین می‌کند. مجموعه پارس آرای کوهستان اولین و معتبرترین مرجع چوب‌های تخصصی صنعت ساختمان است. شما از طریق مجموعه ما می‌توانید ترموودهایی را برای بخش‌های مختلف پروژه خریداری کنید که هر کدام از آن‌ها همگام با استانداردها و فناوری‌‌های جهانی تولید ترموود ساخته شده‌اند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مدل‌ها و قیمت ترموود می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

سؤالات متداول

ترموود چه کاربردی در فضاهای داخلی و خارجی دارد؟

در فضاهای خارجی از ترموود برای ساخت عرشه، روکش، سقف و نما و آیتم‌های فضای باز استفاده می‌کنند. در طراحی داخلی برای مواردی مثل کفپوش، مبلمان و پوشش دیوار نیز ترموود گزینه مناسبی است.

شرایط ترموود از نظر مقاومت در برابر حریق چگونه است؟

ترموود نسبت به الوارهای سنتی چوب مقاومت بالاتری در برابر آتش از خود نشان می‌دهد. چرا که فناوری‌های جدید ترموود، ترکیبات آلی چوب را که حریق را تقویت می‌کنند، حذف می‌کند. همین مسئله نیز باعث کاهش زمان اشتعال و همین‌طور سرعت انتشار آتش می‌شود.

آیا می‌توانیم از ترموود برای محیط‌های مرطوب هم استفاده کنیم؟

اصلاح حرارتی جذب آب در ترموود را کاهش داده و مقاومت آن در مقابل عوامل پوسیدگی ناشی از رطوبت را به طرز چشمگیری افزایش می‌دهد.

ارسال دیدگاه