معرفی انواع کفپوش و بهترین گزینه برای منزل

معرفی انواع کفپوش و بهترین گزینه برای منزل

انواع کفپوش امروزه با استانداردهای خاص برای استفاده در کف ساختمان به بازار عرضه می شوند. در واقع پوششی که در کف ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد و قابلیت تعویض شدن دارد را کفپوش می نامند. انتخاب یک کفپوش مناسب می تواند تفاوت بسیار زیادی در ظاهر اتاق و فضاهای مختلف ایجاد نماید. به طور مثال امروزه می توان برای کف اتاق، کفپوش های چوبی را به عنوان محبوب‌ ترین گزینه ها در نظر گرفت. با وجود اینکه مدل های مختلفی از انواع کفپوش در بازار عرضه می شوند، لازم است که نسبت به انتخاب هر کدام برای قسمت های مختلف منزل دقت کافی داشته باشید.

انواع کفپوش

کفپوش ساختمان چیست؟

قبل از اینکه به معرفی انواع کفپوش و کاربردهای هر کدام بپردازیم، بهتر است تعریفی از آن داشته باشیم. یکی از متنوع‌ ترین پوشش های ساختمانی و مصالحی که می تواند در فضای داخلی و خارجی مورد استفاده قرار گیرد، کفپوش ها هستند. در سال‌ های اخیر می توان طیف متنوعی از پوشش ها را با کاربردهای گسترده مشاهده نمود. به عبارت دیگر اگر بخواهیم به معرفی این مصالح بپردازیم، می توانیم عنوان کنیم به لایه ها و رویه هایی گفته می شود که بر روی کف ساختمان قرار خواهند گرفت. برخی از کفپوش ها را دائمی و برخی از آنها را به صورت موقتی می توان نصب کرد. با توجه به اینکه انواع گسترده‌ ای از کفپوش هایی که امروزه در بازار عرضه می شوند، برای فضای داخلی منزل، استخر و قسمت های مختلف ساختمان های تجاری باید انتخاب خود را به درستی انجام دهید.

عوامل موثر در انتخاب و خرید کفپوش

هنگامی که قصد خرید کفپوش برای منزل و سایر مکان ها را دارید باید چند فاکتور مهم را در نظر بگیرید. از جمله عوامل متعددی که می توانند در انتخاب یک گزینه موثر باشند، موارد زیر هستند.

خرید کفپوش

طراحی داخلی

یکی از مهمترین موارد برای انتخاب انواع کفپوش جهت نصب در ساختمان های مختلف، نوع طراحی و جذابیت ظاهری آن ها خواهد بود. در واقع می‌توان با هدف زیباسازی و تجهیز دکوراسیون داخلی منزل، هنگام انتخاب کفپوش با توجه به سایر موارد مانند دیوارها، سقف و دکوراسیون داخلی انتخاب خود را به درستی انجام دهید.

کیفیت، ایمنی و دوام

یکی دیگر از مواردی که در انتخاب کفپوش می‌تواند مورد بررسی قرار گیرد، کیفیت محصول مورد نظر خواهد بود. با توجه به اینکه مدل های مختلفی از انواع کفپوش امروزه در بازار عرضه می شوند، باید انتخاب خود را به درستی انجام دهید. این پوشش باید در برابر آتش سوزی نیز مقاوم باشد. علاوه بر این میزان آسیب پذیری آنها در اثر ضربات وارده نیز باید به کمترین حد برسد. عدم مرغوبیت کفپوش ممکن است شما را ملزم کند تا در مدت زمان کوتاهی، روی به تعویض آنها بیاورید.

نوع زیرسازی

انتخاب و خرید انواع کفپوش را با توجه به نوع کف سازی و زیرسازی آن انجام دهید. در واقع با توجه به سازه ای که قصد دارید در آنجا روی به نصب کفپوش بیاورید، باید از میان طیف گسترده محصولات موجود در بازار انتخاب خود را انجام دهید. مراحل زیر سازی مانند هم سطح کردن، استفاده از ملات مناسب، نظافت و خشک کردن زیرسازی از جمله گزینه هایی هستند که در این بین مدنظر قرار می گیرند.

قابلیت شستشو

یکی دیگر از فاکتورهایی که هنگام خرید انواع کفپوش مد نظر قرار می‌گیرد، قابلیت شستشو و نظافت آنها است. بخش زیادی از مالکان ساختمان ها به دنبال گزینه هایی هستند که بتوان به راحتی آنها را شستشو نمود. در واقع با توجه به اینکه کفپوش ها در پایین ترین سطح قرار می‌گیرند، همواره در معرض آلودگی و کثیفی قرار دارند. به همین علت باید بتوان برای نظافت آنها به راحتی اقدام کرد.

قیمت انواع کفپوش

با بررسی قیمت انواع کفپوش باید انتخاب خود را انجام دهید. اگر به بازار مراجعه کنید، با انواع مختلفی از این مصالح مواجه خواهید شد. با توجه به جنس کف پوش و همچنین متریالی که در ساخت آن به کار رفته است، قیمت این محصولات اعلام می شود. متناسب با بودجه ای که در نظر گرفته اید باید انتخاب خود را به درستی انجام دهید.

انواع کفپوش خانه کدامند؟

فروش انواع کفپوش های موجود در بازار موجب شده است که برای کف منزل بتوانید با توجه به سلیقه خود، انتخابی کاربردی انجام دهید. از جمله پرفروش ترین کفپوش های موجود در بازار برای منزل و سایر مکان های تجاری و اداری می توان موارد زیر را نام برد.

انواع کفپوش چوبی

انواع کفپوش چوبی با مدل های مختلف امروزه در بازار عرضه می شوند. کفپوش لمینت با چند لایه نازک ام دی اف و پارکت چوبی را می توان پرفروش ترین محصولات در این زمینه نامید. علاوه بر این کفپوش ترمووود نیز به واسطه استحکام بالایی که دارد، می تواند برای مکان هایی که رفت و آمد در آنجا زیاد است، گزینه ای مناسب به باشد.

blank

انواع کفپوش پی وی سی

یکی دیگر از انواع کفپوش که در ساختمان های اداری، تجاری و منازل مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرد، کفپوش های پی وی سی خواهند بود. این مدل ها به واسطه انعطاف پذیری بالا و مقاومت ایده آلی که دارند، می توانند انتخابی کاربردی باشند. علاوه بر این امروزه می توان از طرح و رنگ های متنوع کفپوش های pvc در قسمت های مختلف خانه استفاده کرد. فراموش نکنید که از دیگر مزایای کفپوش pvc می توان به ضد آب بودن و نصب آسان اشاره نمود.

کفپوش های سرامیکی

اگر به گذشته برگردیم، انواع کفپوش سرامیکی محبوبیت زیادی در بین مردم داشتند. با توجه به اینکه این مدل از کفپوش ها با دو استاندارد مختلف یعنی لعاب دار و بدون لعاب به بازار عرضه می شوند، می توانید بسته به سلیقه خود انتخابی مناسب انجام دهید. کیفیت کفپوش سرامیکی و اندازه آن می‌تواند در اعلام قیمت این گزینه موثر باشد. سعی کنید هنگام خرید کفپوش سرامیکی، مقاومت در برابر ضربه و میزان جذب آب را بررسی نمایید. از جمله معایب این مدل کفپوش می توان به دارا بودن سطح لغزنده و احتمال شکستگی در صورت اصابت ضربه اشاره نمود.

انواع کفپوش بتنی

یکی دیگر از انواع کفپوش که در بازار عرضه می‌شود، کفپوش های بتنی خواهند بود. برای فضای بیرونی ساختمان، خرید این نوع کفپوش را به شما توصیه می‌کنیم. امروزه بخش زیادی از فضاهای بیرونی مانند تراس خانه و ویلا را با استفاده از این کفپوش مجهز می‌کنند. از جمله مزایای کفپوش بتنی می‌توان به دوام بسیار بالا در برابر آتش سوزی و حرارت اشاره کرد. علاوه بر این قیمت کفپوش بتنی نیز به شکلی است که نسبت به گزینه های دیگر می تواند مقرون به صرفه باشد.

سایر کفپوش ها برای منزل

در کنار انواع کفپوش هایی که معرفی کردیم، با هدف بازسازی ساختمان می توانید از مدل های دیگر نیز استفاده نمایید. انواع کفپوش اپوکسی بادوام بالا و مقاومت ایده‌آل شیمیایی و حرارتی در بازار عرضه می‌شوند. علاوه بر این کفپوش های پلی اورتان نیز به واسطه تنوع طرح و رنگ و همچنین انعطاف پذیری بالا امروزه در مکان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. اگر به دنبال خرید یک کفپوش خاص هستید، می توانید به سراغ یکی از قدیمی‌ ترین و حیرت انگیزترین گزینه ها یعنی کفپوش های سه بعدی بروید. این روزها چمن های مصنوعی و همچنین انواع کفپوش شیشه ای برای مکان های خاص نیز در بازار عرضه می شوند.

انتخاب انواع کفپوش برای بخش های مختلف منزل

اگر به دنبال خرید انواع کفپوش برای قسمت های مختلف منزل هستید باید با دقت بالا خرید خود را انجام دهید. برای قسمت های مختلف مانند حمام، فضای منزل و آشپزخانه چند نکته وجود دارند که در تصمیم گیری شما موثر هستند.

کفپوش آشپزخانه

آشپزخانه به عنوان قلب خانه با نهایت دقت باید طراحی و ساخته شود. این مکان یک فضای محبوب برای صرف غذا و دور هم جمع شدن افراد خواهد بود. با توجه به اینکه در آشپزخانه رفت و آمد زیاد است، نیاز به انتخاب کفپوش بادوام بالا و مناسب خواهید داشت گزینه ای که انتخاب می کنید باید ضد آب باشد. امروزه انواع کفپوش با مقاومت بالا در برابر ضربه و رطوبت به بازار عرضه می‌شوند. کفپوش های پی وی سی و سرامیکی و همچنین کفپوش با سنگ طبیعی انتخابی مناسب برای آشپزخانه هستند.

کفپوش آشپزخانه

کفپوش حمام

با توجه به اینکه کفپوش مورد استفاده در حمام همواره در معرض تماس با آب قرار دارد، باید در این شرایط بتواند مقاومت و کیفیت خود را حفظ کند. امروزه فروش کفپوش مرمر و انواع سرامیک و کاشی برای نصب در حمام در بازار افزایش یافته است. علاوه بر این کفپوش ها و کاشی هایی که از سنگ طبیعی مانند گرانیت و سنگ آهک ساخته می شوند، برای حمام گزینه هایی مناسب هستند.

کفپوش فضای منزل

اگر به دنبال انتخاب و خرید انواع کفپوش برای فضای منزل هستید، به راحتی می توانید با توجه به اولویت شخصی و سطح داخلی دکوراسیون، انتخاب خود را انجام دهید. اگر ماندگاری بالا و ظاهر لوکس را به عنوان مهمترین مولفه ها در نظر گرفته‌ اید، توصیه ما به شما خرید کفپوش چوبی خواهد بود. علاوه بر این انواع کفپوش های pvc و سرامیکی نیز برای قسمت های مختلف خانه می‌توانند انتخابی کاربردی باشند.

ارسال دیدگاه