مزایای نصب پارکت لمینت و تفاوت با پارکت های چوبی

مزایای نصب پارکت لمینت و تفاوت با پارکت های چوبی

پارکت لمینت از جمله کفپوش های دکوراتیو به شمار می رود که برای تولید آن از ماده ای با نام HDF کمک می گیرند. پیشرفت در زمینه تولید مصالح مختلف و تجهیزات گوناگون برای زیبا سازی دکوراسیون داخلی موجب شده است که امروزه از کفپوش های متنوع بتوان استفاده کرد. پارکت ها را نیز با متریال مختلف می توانید در کف ساختمان نصب کنید. نوع طراحی و ساخت پارکت های لمینت به شکلی است که با دوام و مقاومت بسیار بالایی که دارند، می‌ توانند در شرایط مختلف کاربرد خود را نشان دهند.

مزایای نصب پارکت لمینت

اگر به دنبال نصب این کفپوش هستید، به راحتی می‌ توانید آن را در محل مورد نظر به کار ببرید. مقایسه کفپوش لمینت و کفپوش های چوبی و سرامیکی نشان می دهد که این نوع محصول می تواند به خانه و مکان مورد نظر جلوه‌ ای زیبا بدهد.

لمینت چیست؟

لمینت به عنوان نوعی کفپوش مصنوعی بوده که مانند کفپوش های سنگی و یا چوبی می تواند طراحی شود. در واقع پس از آنکه کفپوش های چوبی هزینه های زیادی را برای تولید کننده و مصرف کننده به بار آورد، تولیدکنندگان به دنبال راهکاری برای جایگزینی یک محصول ارزان تر رفتند. در این میان کفپوش لمینت توانسته است در سال های اخیر یک انتخاب ایده آل برای چوب طبیعی محسوب شود. استفاده از این مدل کفپوش موجب می شود که مکان های مورد نظر و فضای ساختمان را به زیباترین شکل آراسته کرد. جالب است بدانید گاهی اوقات شباهت کفپوش لمینت با چوب طبیعی به شکلی است که بخش زیادی از افراد آنها را با هم اشتباه می گیرند.

در ساخت کفپوش لمینت معمولا از لایه های مختلفی استفاده شده تا بتوان استحکام و دوام آن را بالاتر برد. کفپوش های لمینت در انواع مختلف به بازار عرضه می شوند. برخی از آنها ضد آب بوده و یک جایگزین بی نظیر برای سایر کفپوش ها هستند.

ساختار پارکت لمینت از چیست؟

طراحی پارکت لمینت به شکلی صورت می گیرد که از چهار قسمت اصلی تشکیل می شود. لایه پوششی که بر روی کفپوش لمینت قرار گرفته است، وظیفه دارد که از این محصول در برابر آب و ضربات حفاظت کند. علاوه بر این لایه دیگری که برای ساخت این کفپوش به کار گرفته می شود، کلیک نام دارد. هر کدام از تایل های لمینت برای چفت شدن به هم از یک کلیک بهره می برند. به همین علت نیاز نیست که از متریال دیگر مانند میخ و چسب استفاده کرد.

با بررسی ساختار پارکت لمینت متوجه می شویم که قسمت دیگر آن با نام لایه طرح بر روی محصول قرار می گیرد. این بخش را با استفاده از دستگاه های پیشرفته چاپ می کنند.

لایه چهارم که برای تولید پارکت لمینت به کار گرفته می شود، با نام مغز HDF در واقع مهمترین بخش از کفپوش لمینت به شمار می رود. این لایه را از موادی با نام اچ دی اف تولید کرده که از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است.

با بررسی انواع کفپوش های لمینت موجود در بازار متوجه می‌ شویم که امروزه لایه‌ های طرح این محصول با تنوع بسیار بالا می‌ توانند مورد استفاده قرار گیرند. علاوه بر این کیفیت چاپ برخی از برندها نیز به شکلی است که می‌ توان برای زیبا سازی دکوراسیون منازل، ساختمان های اداری و تجاری و مکان‌ های دیگر روی قابلیت‌ های آن حساب ویژه‌ ای باز نمود. لمینت ها را از لحاظ ضخامت نیز می توان با توجه به HDF به کار رفته به دسته های مختلف تقسیم کرد. به عنوان مثال بخشی از این کفپوش ها در ضخامت ۶ میلیمتر مقاومت کمتری در مقایسه با لمینت هایی با ضخامت ۱۲ میلیمتر دارند.

مزایای پارکت لمینت

مزایای نصب پارکت یا لمینت در مقایسه با سایر کفپوش ها به گونه ای هستند که می‌ تواند شما را ترغیب کند تا روی به استفاده از آن ها بیاورید. با توجه به این ویژگی ها می توان از کفپوش های مدرن برای ساختمان های گوناگون استفاده کرد. از جمله این مزایا گزینه های زیر هستند.

مقاومت بالا

اگر به دنبال یک کفپوش مقاوم در برابر ضربه هستید، پارکت لمینت را به شما توصیه می کنیم. مقاومت سایشی بسیار بالای این نوع کفپوش موجب می‌ شود که در برابر ضربه بتواند استحکام بالای خود را نشان دهد. فراموش نکنید که برندهای مختلف برای تولید این محصول از مقاومت های سایشی مختلف استفاده می کنند. به عنوان مثال مقاومت سایشی AC3 برای منازل مسکونی و هتل ها می تواند انتخابی مناسب باشد.

در عین حال اگر به دنبال نصب کفپوش لمینت در مغازه های کم تردد هستید باید روی به خرید پارکت با مقاومت سایشی AC4 بیاورید. سطح دیگری از کفپوش های لمینت با مقاومت سایشی AC5 گزینه ایده آل برای فروشگاه های پر تردد و مغازه ها هستند. هر اندازه مقاومت سایشی پارکت لمینت بالاتر برود، عمر محصول نیز افزایش می یابد.

طراحی منحصر به فرد

یکی دیگر از مزایای پارکت لمینت، طراحی منحصر به فرد آن ها خواهد بود. امروزه طرح های چاپی را می توانید در رنگ بندی زیاد و تنوع بالا مشاهده نمایید. به راحتی متناسب با دکوراسیون داخلی ساختمان مورد نظر قادر هستید رنگ مورد نظر را انتخاب نمایید.

نصب راحت پارکت لمینت

برخلاف کفپوش پی وی سی، برای نصب کفپوش لمینت به راحتی می توان عمل نمود. هنگامی که قصد نصب کفپوش لمینت را دارید باید ابتدا یک فوم تهیه کرده و آن را زیر پارکت بیندازید. استفاده از فوم موجب می شود که هنگام قدم زدن بر روی کفپوش هیچگونه صدای اضافی از آنها تولید نشود.

نصب راحت پارکت لمینت

دوستدار محیط زیست

با توجه به اینکه برای تولید کفپوش لمینت از مواد بازیافتی و چوب استفاده می کنند، می توان بیان کرد که یک محصول عالی برای مراقبت از محیط زیست خواهد بود. چنانچه قصد داشته باشید در آینده روی به تغییر دکوراسیون بیاورید، قادر هستید به راحتی کفپوش لمینت را از زمین جدا کنید. پس از آن می توان برای نصب مجدد این کف پوش در مکان های دیگر اقدام نمود.

نگهداری آسان

برای مراقبت از کفپوش لمینت تنها نیاز به یک دستمال نمدار خواهید داشت. به واسطه لایه پوششی قرار گرفته شده بر روی کفپوش لمینت قادر هستید گرد و خاک و کثیفی را به راحتی با استفاده از یک دستمال نمدار برطرف نمایید.

تفاوت پارکت لمینت با پارکت چوبی

طرح های زیاد، رنگ بندی گسترده و دوام بالا از جمله مهمترین تفاوت های پارکت های لمینت نسبت به کفپوش های چوبی هستند. علاوه بر این به واسطه نوع نصب کفپوش لمینت، پس از نظم مشاهده خواهید کرد که هیچگونه صدای اضافی به طبقات پایین تر نفوذ نمی کند. در کنار این موارد نصب آسان و جمع آوری راحت از دیگر ویژگی های پارکت های لمینت در مقایسه با کفپوش چوبی خواهد بود.

تفاوت کفپوش لمینت با پارکت چوبی

یکی دیگر از مهم ترین تفاوت های پارکت لمینت در مقایسه با پارکت چوبی، قیمت مناسب تر این نوع کفپوش است. با توجه به اینکه برای پارکت چوبی نیاز به بهره گیری از چوب طبیعی وجود دارد، قیمت بالاتری در مقایسه با کفپوش های لمینت خواهد داشت.

ارسال دیدگاه