زیباسازی دکوراسیون منزل با آینه کاری

زیباسازی دکوراسیون منزل با آینه کاری

آینه کاری را می توان از جمله هنرهای تزیینی در کشور دانست که شباهت زیادی به هنر معرق کاشی دارد. این روزها برای زیباسازی دکوراسیون داخلی و دیزاین آن از روش های متفاوت و تجهیزات مختلف می توانید استفاده نمایید. با توجه به رشد و توسعه تکنولوژی و همچنین افزایش خلاقیت بشر، طرح های متفاوتی را می توانید برای دیزاین دکوراسیون داخلی منزل به کار ببرید. در این میان استفاده از شیشه و آینه می تواند یک راهکار بی نظیر برای زیبایی منزل باشد. بخش های مختلف منزل مانند سرویس بهداشتی و آشپزخانه، اتاق خواب و نشیمن را هر کدام با توجه به شرایط محیطی که دارند باید به شکل خاص دیزاین نمایید. در این میان دکوراسیون داخلی را با استفاده از انواع آینه می توانید به بهترین شکل ممکن تکمیل کنید.

آینه کاری دکوراسیون منزل

اهمیت نصب آینه کاری بر روی دیوار

آینه کاری و استفاده از آینه نزد ما ایرانیان در زمان های گذشته مرسوم بوده است. به همین دلیل با گذشت زمان می توان روش های مدرن برای نصب آینه در کشور را مشاهده نمود. شاید در نگاه اول تصور کنید که هر کدام از آینه هایی را که بر روی قسمت های مختلف دیوار نصب می کنند، به معنای آینه کاری شناخته می شوند. با این حال باید بدانید که اینگونه نیست و آینه کاری راه و روش مخصوص به خود را دارد. در حال حاضر برای استفاده از انواع آینه می توانید دو روش را به کار ببرید.

روش اول به شکلی است که به صورت دکوراتیو آینه ها را در کنار هم قرار می دهند. طراحی این روش برای دیزاین دکوراسیون به گونه ای بوده که تکه های آینه را بر روی دیوار و درون یک کابل نصب می کنند. آینه دکوراتیو به بهترین شکل ممکن می‌تواند در نقاط مختلف خانه، مانند تابلو نقاشی به کار گرفته شود.

در طرف مقابل، آینه کاری دیوار روشی کاملا متفاوت بوده که این روزها برای بخش های مختلف منزل می تواند کاربردی باشد. نوع اجرای این مدل از آینه ها به گونه ای است که بر روی یک فضای مشخص و به صورت مستقیم آن را می توان بر دیوار رنگ شده یا دیواره گچی نصب نمود. برای استفاده از این روش باید از چسب آینه کمک بگیرید. از جمله ویژگی های آینه کاری می توان به پوشش بخشی از فضا برای ایجاد جلوه ای بهتر اشاره کرد.

آیا امکان جابجایی آینه کاری وجود دارد؟

اینکه گفته می شود آینه کاری را باید بر روی دیوار رنگی یا گچی به کار برد، صرفا به این معنا نیست که نمی توان بر روی دیوارهای دیگر آن را نصب نمود. گاهی اوقات افراد علاقه مند به این تکنیک با جابجایی منزل، آینه کاری را نیز با خود به همراه می برند. در این شرایط می توانید روی سطح ام دی اف، آینه را نصب کرده و به راحتی برای جابجایی آن اقدام نمایید. به همین دلیل بخش زیادی از افراد امروزه آینه های کاری را بر روی ام دی اف و چوب نصب کرده و به راحتی می‌توانند آن را جابجا کنند.

مکان های نصب آینه کاری

برای نصب آینه کاری با توجه به قسمت های مختلف خانه می توانید به خوبی اقدام نمایید. این تکنیک زیباسازی را در دکوراسیون داخلی قسمت های مختلف مانند اتاق نشیمن، اتاق خواب و آشپزخانه می توانید به کار ببرید. هر کدام از این مکان ها را می توانید با استفاده از آینه به زیباترین شکل ممکن تکمیل کنید.

نصب در اتاق نشیمن

اگر به دنبال زیباتر نشان دادن فضا و اتاق پذیرایی هستید، این روش منحصر به فرد را به شما توصیه می‌کنیم. آینه کاری در اتاق نشیمن به شما این امکان را می دهد تا بتوانید زیبایی خاصی را به این مکان ببخشید. فراموش نکنید که نباید این مدل آینه را در گوشه زاویه دیوارها و یا روبروی تلویزیون نصب نمود. یک طراح و دیزاینر به خوبی می تواند بهترین مکان را برای نصب آینه در اتاق نشیمن انتخاب کند.

نصب در سرویس بهداشتی

آینه کاری در سرویس بهداشتی نیز یکی از تکنیک های زیباسازی این بخش از منزل به شمار می رود. یک طراح دکوراسیون داخلی قادر است با توجه به سایر تجهیزات به کار رفته و همچنین نوع دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی، بهترین روش را برای استفاده از آینه در این بخش از منزل به کار گیرد. فراموش نکنید که به هیچ عنوان نباید دریچه فاضلاب بر روی آینه انعکاس یابد.

نصب بر روی سقف

اگر به دنبال یک مکان ایده آل برای نصب آینه کاری هستید، توصیه ما به شما انتخاب سقف خواهد بود. با انجام این کار می توانید زیبایی خاصی در خانه به وجود بیاورید. علاوه بر این نصب آینه بر روی سقف، فضایی روح بخش را به وجود خواهد آورد. فراموش نکنید که کمک گرفتن از نورپردازی های زیبا در کنار نصب آینه کاری بر روی سقف یک فضای شگفت انگیز به وجود می آورد. این زیبایی دو چندان می تواند برای به وجود آوردن جلوه ای خاص در دکوراسیون منزل ایده آل باشد.

نصب بر روی سقف

آینه کاری روی کمد

با آینه کاری بر روی کمد می‌توانید از یک ایده خلاقانه برای زیباسازی دکوراسیون داخلی منزل خود کمک بگیرید. با توجه به اینکه امروزه در تمام اتاق خواب ها، کمد دیواری را نصب می کنند، با استفاده از آینه می توانید در اتاق خواب و سایر قسمت‌های منزل، فضایی زیبا به وجود بیاورید. اگر اتاق خواب شما کوچک است و فضای کافی برای قرار دادن میز آرایش را ندارید، نصب آینه کاری را بر روی کمد به شما توصیه می کنیم.

آینه کاری روی کمد

آیا می توان آینه کاری را در آشپزخانه و اتاق خواب نصب نمود؟

وجود عنصر آتش در آشپزخانه موجب می شود که بخش زیادی از افراد نسبت به نصب آینه در این قسمت از خانه منصرف شوند.

در طرف مقابل با توجه به اینکه اتاق خواب یک مکان برای داشتن آرامش و استراحت به شمار می‌رود، به هیچ عنوان نباید نور اضافی به آن وارد شود. به همین علت توصیه ما به شما عدم نصب آینه کاری در این بخش از منزل خواهد بود.

طرح و رنگ های آینه کاری

این روزها می توانید انواع آینه های مدرن و دکوراتیو را در قسمت های مختلف خانه نصب کنید. آینه های مدرن و آینه کاری با رنگ های متفاوت مانند بنفش، مشکی، طوسی، طلایی، سفید و غیره در دسترس قرار گرفته اند. با توجه به طراحی دکوراسیون داخلی و همچنین سلیقه خود قادر هستید از طرح های متفاوت کمک گرفته و روی به نصب آن در منزل بیاورید.

طرح های متنوعی مانند جورچین سه بعدی و طرح منظم در کنار طرح های آجری و لوزی نیز می توانند فضای زیبا به وجود بیاورند. سعی کنید برای نصب این المان زیبایی از یک فرد متخصص به این کار کمک بگیرید.

ارسال دیدگاه

دیدگاه ها
  1. blank
    شکوهی :
    6 ماه پیش

    مقاله بسیار کامل و جامع پرمحتوایی بود خیلی ممنون واقعا کاربردی بود و بی نظیر

  2. blank
    سودابه :
    6 ماه پیش

    من همیشه از طرح های آیینه کاری خوشم میومده اطلاعاتی که اینجا بدست آوردم خیلی جالب و عالی بودن. از ابزارنیکو ممنونم. همچنین از راهکارهای دکوراسیون منزل استفاده کردم.