آشنایی با انواع درب های ساختمانی و کاربرد هر کدام

آشنایی با انواع درب های ساختمانی و کاربرد هر کدام

درب های ساختمانی به عنوان راه ورود به خانه نقش جدا کنندگی را ایفا خواهند کرد. در عین حال امروزه یکی دیگر از مهم ترین فاکتورهایی که برای ساخت انواع درب ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد، بالا بردن کیفیت ساخت و حفظ امنیت ساختمان خواهد بود. این روزها برای جلوگیری از فقر و تامین امنیت خانه و سایر مکان ها از تجهیزات مختلفی استفاده می‌شود. در این بین ضروری است که هنگام خرید درب، گزینه ای انتخاب کنید که از مقاومت کافی برخوردار باشد. این پایان کار نیست و علاوه بر حفظ امنیت، درب های ساختمانی می توانند در دکوراسیون داخلی نیز نقش موثری ایفا کنند. برخی از افراد برای تکمیل دکوراسیون داخلی خانه هنگام خرید انواع درب، حساسیت زیادی به خرج می‌دهند. شرایطی که موجب شده است تولید کنندگان، انواع درب ها را با استانداردهای مختلف روانه بازار نمایند.

انواع درب های ساختمانی

انواع درب های ساختمانی از نظر جنس

درب های ساختمانی را از نظر متریال به کار رفته برای تولید می‌توان به چندین دسته تقسیم نمود. با توجه به نیازی که دارید و همچنین مکانی که قصد دارید از درب در آنجا استفاده کنید، هنگام خرید باید چند فاکتور مهم را در نظر بگیرید.

یکی از پرفروش ترین درب های ساختمانی، درب چوبی به شمار می رود. این مدل از درب ها می توانند برای تکمیل دکوراسیون داخلی گزینه ای ایده‌آل شناخته شوند. در عین حال برخی از کاربران به واسطه امنیت پایین درب چوبی به سراغ گزینه‌ های دیگر می روند.

نوع دیگری از انواع درب های ساختمانی با نام درب ام دی اف به واسطه کیفیت بالایی که دارند، از بهترین گزینه ها برای منازل و ساختمان های تجاری محسوب می شوند. امروزه فروش درب استیل و درب pvc در بازار افزایش یافته است. درب آلومینیومی را می توان از جمله پرکاربردترین درب های ساختمانی نامید که در صنعت ساخت و ساز به صورت گسترده به آن پرداخته می شود. مقاومت بالا در برابر هر شرایط آب و هوایی را می توان از جمله مهمترین ویژگی‌‌ های درب آلومینیومی نامید. علاوه بر این کاربر می تواند به راحتی با رنگ آمیزی درب آلومینیومی متناسب با سایر تجهیزات منزل و دکوراسیون داخلی، روی به تغییر رنگ آن بیاورد. درب های شیشه ای و درب ترکیبی را نیز می توانید برای ساختمان خود به کار ببرید.

ویژگی های درب ضد حریق

با توجه به بالا رفتن استاندارد تولید تجهیزات ساختمانی، امروزه درب های ضد حریق را می‌توانید با بالاترین کیفیت در هر مکانی به کار ببرید. به واسطه نوع ساخت این مدل از درب های ساختمانی، به هیچ عنوان دچار سوختگی نخواهند شد. به همین علت برای راهروها می توانند بهترین انتخاب باشند. در واقع هنگامی که شعله‌ های آتش به راهروها رسید، با توجه به کیفیت ساخت درب ضد حریق، افراد حاضر در ساختمان قادر هستند که خود را از آتش در امان نگه دارند. از جمله قابلیت های درب ضد حریق می توان به مقاومت در برابر آتش و فشردگی هوا نیز اشاره نمود. امروزه در ساخت انواع درب های ضد حریق استانداردهای مختلفی به کار گرفته می‌شود. لازم است بدانید که درب ضد حریق چوبی نیز از جمله گزینه‌ هایی به شمار می‌ رود که با امکان نصب آسان قادر به بهره گیری از آن در هر مکانی خواهید بود.

درب ضد حریق

درب های ضد سرقت

با بررسی درب های ساختمانی متوجه می‌ شوید که یکی از پرفروش ترین گزینه های موجود در بازار، درب ضد سرقت است. همانگونه که از نام این مدل درب ساختمان پیداست، به خوبی می‌تواند در مقابل هرگونه دستکاری و ورود سارقین مقاومت بالای خود را نشان دهد. این مدل درب قابل اطمینان بوده و با ضریب امنیتی بالا امروزه در ساختمان های مسکونی و تجاری مورد استفاده قرار می گیرند.

در ساخت درب های ضد سرقت شرایطی مد نظر قرار دارد که در مقابل فشار اهرم و دستکاری از بالاترین سطح ایمنی برخوردار بوده و نسبت به نرده های حفاظتی و درب های معمولی امنیت بالاتری دارند.

راهنمای خرید درب های ساختمانی

با توجه به اینکه امروزه انواع درب های ساختمانی با مدل های مختلف و استانداردهای گوناگون در بازار عرضه می شوند، هنگام انتخاب باید گزینه ای مناسب در نظر بگیرید. یکی از مهمترین موارد، سبک ساخت درب خواهد بود. امروزه انواع درب های مدرن و درب های کلاسیک برای ساختمان های مختلف می‌ توانند انتخابی کاربردی باشند.

با این وجود سبک جدیدی که در ساخت درب های ساختمانی به کار گرفته می شود با نام مینیمال متشکل از شیشه و فلز آهن می‌تواند یک زیبایی خاص به وجود بیاورد. این روزها در بخش زیادی از خانه های ویلایی و برج ها، روی به استفاده از درب مینیمال آورده می شود.

در کنار این موارد ابعاد درب ساختمانی و همچنین نوع مکانی که قصد دارید از درب در آن استفاده کنید را از یاد نبرید. درب های فلزی با امنیت بالا و در سبک های صنعتی و مدرن می توانند برای منازل و درب اصلی انتخابی کاربردی باشند. این مدل از درب ها به واسطه کیفیت بسیار بالا از قیمت بیشتری نسبت به گزینه های دیگر برخوردار هستند. در عین حال اگر به دنبال خرید بهترین نوع درب اتاق خواب هستید، می توانید از درب های چوبی استفاده کنید. برای درب حمام و سرویس بهداشتی انواع مختلفی از درب های آلومینیومی و شیشه ای در بازار عرضه می‌شوند. قیمت درب های ساختمانی نیز با توجه به کیفیت ساخت و متریال به کار رفته متفاوت خواهد بود.

انواع درب های ساختمانی از نظر نوع طراحی

در کنار این که انواع درب های ساختمانی با متریال مختلف مانند فایبرگلاس، آهن، شیشه، هیبرید و pvc در بازار عرضه می‌ شوند، از لحاظ سبک طراحی نیز می‌ توان از گزینه های مختلف استفاده نمود. امروزه درب داخلی کلاسیک و درب های داخلی مدرن را می توان از پرفروش ترین گزینه های موجود در بازار نامید.

در میان درب های ساختمانی، سبک نئوکلاسیک نیز امروزه طرفداران بسیار زیادی به خود جلب کرده است. برای دکوراسیون های مدرن این مدل درب ساختمان می تواند انتخابی بی‌نظیر باشد. در عین حال با توجه به استانداردهای گوناگونی که برای سبک نئوکلاسیک به کار می رود باید در انتخاب درب ساختمان نهایت دقت را به خرج دهید.

درب های ضد سرقت

قیمت درب های ساختمانی

قیمت انواع درب های ساختمانی با توجه به فاکتورهای مختلفی اعلام می‌شود. این روزها برای ساختمان های تجاری، مسکونی و اداری می توانید از مدل های مختلف درب موجود در بازار استفاده نمایید. درب های فلزی و ضد سرقت با توجه به کیفیت بالایی که دارند، از قیمت بیشتری نیز برخوردار هستند. در عین حال اگر به دنبال خرید درب ساختمان ارزان قیمت هستید، می توانید به سراغ مدل های چوبی و آلومینیومی بروید.

ارسال دیدگاه