آشنایی با انواع کابینت آشپزخانه و راهنمای خرید آن

آشنایی با انواع کابینت آشپزخانه و راهنمای خرید آن

کابینت آشپزخانه از جمله لوازم منزل بوده که هنگام خرید ممکن است افراد را با چالش های زیادی همراه کند. در واقع بخش زیادی از افراد هنگامی که قصد سفارش خرید کابینت برای آشپزخانه را داشته باشند، به دنبال راهنمای خرید و بررسی محصولات متنوع موجود در بازار می روند. این روزها انواع کابینت های مدرن و کلاسیک را می‌توانید برای آشپزخانه های خود سفارش دهید. تاثیر بسیار زیادی که کابینت می‌تواند در سازماندهی لوازم آشپزخانه و همچنین ایجاد زیبایی در این بخش از منزل داشته باشد، غیر قابل انکار است. بدون تردید آشپزخانه یکی از پرکاربردترین بخش های منزل بوده که مملو از وسایل آشپزی و ابزار آلات مختلف خواهد بود. به همین علت با نصب کابینت استاندارد می توانید فضایی کاربردی ایجاد نمایید. در عین حال خرید کابینت آشپزخانه و نصب آن موجب می شود که یک نظم و ترتیب خاص در آشپزخانه بتوان به وجود آورد.

انواع کابینت آشپزخانه

نقش و تاثیر کابینت آشپزخانه در دکوراسیون منزل

کابینت آشپزخانه بخش زیادی از فضا و دیوارهای این بخش از منزل را پوشش می دهد. به همین علت خرید کابینت مناسب می تواند چهره ای متعارف و ویژه به منزل شما هدیه دهد. با توجه به اینکه بخش زیادی از فضای آشپزخانه اختصاص به کابینت ها خواهد یافت، لازم است که در انتخاب و خرید گزینه مورد نظر، چند نکته کاربردی را در نظر بگیرید.

امروزه طرح ها و رنگ های متنوعی برای خرید کابینت پیش روی شما قرار گرفته است. علاوه بر این بهره گیری از انواع متریال نیز موجب شده که کاربران بتوانند برای زیبا سازی آشپزخانه و دکوراسیون داخلی منزل خود، روی به خرید گزینه های مختلف بیاورند. با خرید کابینت آشپزخانه قادر هستید تاثیر زیادی بر روی زیبایی دکوراسیون داخلی ایجاد کرده و همچنین با انتخاب رنگ های خاص، روحیه اهالی منزل را نیز تحت تاثیر بگذارید. کابینت ها نخستین چیزی هستند که به محض ورود به این بخش از منزل موجب جلب توجه خواهند شد. بسیاری از افراد ترجیح می‌ دهند برای رفع کاستی و نواقص آشپزخانه در خرید کابینت نهایت دقت را به خرج دهند. با استفاده از کابینت می توانید بهره وری زیادی از این محصول داشته و کارایی بسیار بیشتری نسبت به گزینه های دیگر نیز مشاهده خواهید نمود.

آشنایی با انواع کابینت آشپزخانه

هنگامی که قصد سفارش برای خرید کابینت آشپزخانه را دارید، چندین محصول با استانداردهای خاصی روی شما قرار می‌گیرند. با توجه به نوع متریال به کار رفته می توان کابینت های زیر را به عنوان پرفروش ترین گزینه ها در نظر گرفت.

کابینت تمام چوب

یکی از بهترین انتخاب ها هنگامی که قصد خرید کابینت آشپزخانه را دارید، مدل های تمام چوب هستند. برای ساخت کابینت از چوب هایی استفاده می کنند که کیفیت بسیار بالایی داشته و از رنگ‌ های متنوعی نیز بهره‌ مند خواهند بود. چوب های گردو، افراد، راش و بلوط را می‌توان مهمترین گزینه ها در این زمینه نامید. فراموش نکنید که برخی از چوب ها به واسطه کیفیت بالایی که دارند، از قیمت بیشتری برخوردار خواهند بود. با توجه به این شرایط افراد زیادی ترجیح می‌دهند به سراغ خرید کابینت ام دی اف بروند.

کابینت تمام چوب

کابینت روکش چوب

اگر قصد خرید کابینت آشپزخانه ارزان قیمت تر نسبت به کابینت های تمام چوب را دارید، می توانید به سراغ مدل روکش چوب بروید. روکش های چوبی با طرح های طبیعی و عموما از ورقه های نازک ساخته می شوند. به همین علت با نصب این کابینت می توانید فضای زیبا و جلوه بصری شگفت‌ انگیزی در آشپزخانه ایجاد نمایید. فراموش نکنید که کابینت روکش چوب در مقایسه با کابینت تمام چوب مقاومت کمتری در برابر حرارت و رطوبت دارد. این روزها سازندگان کابینت با توجه به بهره‌ گیری از روش‌ های مصنوعی استاندارد، توانسته‌ اند کابینت هایی با بالاترین کیفیت طراحی کنند. شرایط به گونه ای است که افراد قادر به تشخیص مصنوعی بودن آن ها نخواهند بود.

کابینت ام دی اف و هایگلاس

هنگامی که به دنبال خرید کابینت آشپزخانه می روید، می‌توانید از کابینت های هایگلاس و ام دی اف دیدن کنید. معمولا افراد ترجیح می‌ دهند برای زیبا سازی دکوراسیون داخلی آشپزخانه به سراغ کابینت های براق بروند. به همین خاطر مدل های هایگلاس این روزها طرفداران زیادی به خود جلب کرده اند. فراموش نکنید که سطح صاف و صیقلی کابینت های ام دی اف و هایگلاس موجب می‌شود که بازتاب نور ایده‌ آلی در آشپزخانه به وجود بیاید. علاوه بر این به آسانی می توان برای تمیز کردن این مدل از کابینت ها اقدام نمود. کابینت آشپزخانه هایگلاس دارای قیمت مناسبی است.

یکی از نکاتی که هنگام خرید کابینت ام دی اف و هایگلاس باید در نظر داشته باشید، بررسی میزان موجی است که معمولا بر روی سطح آنها وجود دارد. هر اندازه موج قرار گرفته شده بر روی کابینت ام دی اف و هایگلاس کمتر باشد، نشان از بالا بودن کیفیت ام دی اف و ورق به کار رفته در آن می دهد.

کابینت ممبران

برای خرید کابینت آشپزخانه علاوه بر مواردی که نام بردیم، می توانید از کابینت ممبران نیز استفاده نمایید. معمولا طراحان تلاش می کنند از ام دی اف به عنوان مغز کابینه و یک روکش پی وی سی استفاده نمایند. این کار موجب می‌شود که قیمت کابینت آشپزخانه بسیار مناسب تر شود. برخی از افراد تصور می‌کنند که کابینت های ممبران در دسته کلاسیک هستند. با این حال باید بدانید که کابینت ممبران را می تواند در دو سبک کلاسیک و نئوکلاسیک اجرا نمود.

blank

راهنمای خرید کابینت آشپزخانه

خرید کابینت آشپزخانه با توجه به تنوع بسیار زیاد گزینه های موجود در بازار ممکن است برای افراد چالش برانگیز باشد. با خرید کابینت آشپزخانه ساده و انواع کابینت های هایگلاس قادر هستید فضایی زیبا در آشپزخانه خود به وجود بیاورید. برای انتخاب بهترین گزینه می توانید نکات زیر را در نظر بگیرید.

جنس کابینت

با توجه به اینکه بیشترین تماس را با حرارت و رطوبت، صفحه کابینت دارد، در خرید خود باید دقت کنید که گزینه ای مقاوم انتخاب نمایید. به همین علت امروزه به جای چوب نئوپان از ورق های ام دی اف و چوب های با کیفیت برای ساخت کابینت استفاده می کنند. علاوه بر این روکش کابینت باید به شکلی باشد که در برابر ساییدگی و خراشیدگی از مقاومت بالایی برخوردار بوده و کیفیت خود را همواره حفظ کند.

طرح درب کابینت

یکی دیگر از مواردی که می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی زیبایی کابینت آشپزخانه بگذارد، انتخاب درب استاندارد با طراحی خاص است. امروزه از انواع درب های قاب دار برای زیبا سازی دکوراسیون آشپزخانه و کابینت استفاده می کنند. علاوه بر این کابینت های با دستگیره مخفی نیز این روزها مورد توجه قرار گرفته اند.

جادار بودن کابینت آشپزخانه

یکی از مهمترین موارد برای خرید کابینت آشپزخانه، بررسی میزان فضایی است که در اختیار شما قرار می دهد. با توجه به اینکه باید از محیط آشپزخانه بهترین استفاده را ببرید، در انتخاب کابینت سعی کنید این فاکتور کلیدی را در نظر بگیرید. استفاده از فضای زیاد و قفسه بندی مناسب شما را یاری می‌کند تا چیدمان منظم تری در آشپزخانه بتوانید انجام دهید.

سبک ساخت کابینت آشپزخانه

یکی از مهم ترین موارد در خرید کابینت آشپزخانه، بررسی سبک این محصولات است. با توجه به دکوراسیون داخلی آشپزخانه باید انتخابی کاربردی انجام داده تا همخوانی مناسبی به وجود بیاورید.

قیمت کابینت

قیمت کابینت آشپزخانه

در کنار تمام مواردی که بیان کردیم، برای خرید کابینت آشپزخانه قیمت این محصولات نیز باید بررسی کرد. در واقع بخش زیادی از افراد متناسب با بودجه‌ ای که در اختیار دارند، انتخاب خود را انجام می دهند. متاسفانه یکی از چالش‌ های بزرگ پیش روی شما، قیمت کابینت آشپزخانه است. برخی از افراد قادر به انتخاب بهترین گزینه های موجود در بازار نیستند. به همین علت باید به سراغ کابینت های ساده و کابینت های روکش دار بروند. علاوه بر این کابینت ممبران نیز از جمله گزینه‌ هایی به شمار می‌ رود که می تواند پاسخگوی نیازهای افراد باشد.

ارسال دیدگاه