هر آنچه در خصوص اپن آشپزخانه باید بدانید

هر آنچه در خصوص اپن آشپزخانه باید بدانید

اپن آشپزخانه از جمله عناصری به شمار می‌رود که می‌تواند فضای آشپزخانه را نسبت به سایر بخش های منزل جدا کند. استفاده از این روش برای جداسازی بخش های مختلف خانه کمک خواهد کرد تا بتوانید از یک راهکار بی نظیر برای زیبایی دکوراسیون منزل خود کمک بگیرید. نوع اجرای این روش به گونه ای است که از یک طرف باز بوده و معمولا از بخش دیگر به دیوار آن را متصل می کنند. خلاقیت در زمینه طراحی دکوراسیون و ساخت و ساز موجب شده است که امروزه رویکردهای مختلف را با تنوع زیاد بتوانید برای آشپزخانه ها مشاهده نمایید. سازندگان و معماران قادر هستند که اپن را با مشخصات خاص مانند کابینت های فوق العاده، عمق کم یا با عمق زیاد و ارتفاع مناسب اجرا نمایند. معمولا اندازه آشپزخانه می تواند در انتخاب پارامترهای دیگر برای اجرای اپن تاثیر زیادی بگذارد.

اپن آشپزخانه

کاربرد اپن آشپزخانه

اپن آشپزخانه اگر به درستی طراحی شود، کاربردهای فراوانی خواهد داشت. چنانچه آشپزخانه شما دارای فضایی کم است، می توانید از این عنصر کمک گرفته و به صورت کابینت از طراحی آن استفاده نمایید. علاوه بر این می توان روی اپن را با استفاده از صفحه کابینت پوشش داد. به همین علت فضای کافی برای قرار دادن لوازم در آشپزخانه شما ایجاد خواهد شد. در کنار این موارد با بررسی کاربردهای اپن در آشپزخانه متوجه می شویم که اگر فضای زیادی در منزل خود برای بخش آشپزخانه در نظر گرفته‌ اید، قادر هستید که زیر صفحه اپن را خالی بگذارید. به همین علت بخش زیادی از افراد از این عنصر به عنوان میز غذاخوری استفاده می‌کنند.

این پایان کار نیست و بررسی کاربردهای اپن آشپزخانه نشان می دهد که خالی نگه داشتن زیر این عنصر می تواند فضایی برای قرار دادن صندلی ها باشد. به همین علت فضای به مراتب بیشتری را در اتاق نشیمن می توانید ایجاد نمایید. چنانچه فضای آشپزخانه کوچک است، اپن می‌تواند به کمک شما آمده و سینک ظرفشویی و حتی اجاق گاز را در آنجا و بر روی اپن نصب نمایید.

محل قرار دادن اپن در آشپزخانه

اپن آشپزخانه مکانی مشخص ندارد. با این حال با توجه به ابعاد آشپزخانه و فضایی که در اختیار دارید باید برای اجرای این عنصر تصمیم بگیرید. با توجه به اینکه اپن یک مکان برای قرار دادن تجهیزات مختلف است، بهترین کار کمک گرفتن از معماران و متخصصین نقشه کشی برای انتخاب بهترین مکان به منظور اجرای اپن خواهد بود. لوازمی که در این بخش از خانه قرار می گیرند معمولا کاربرد فراوانی دارند. به عنوان مثال اگر قصد دارید از اپن آشپزخانه به مانند میز تهیه غذا بهره ببرید، لازم است که در نزدیکی آن یخچال را قرار دهید. این شرایط شما را یاری خواهد کرد که به مواد اولیه با سرعت بیشتری دسترسی داشته باشید.

انواع متریال برای ساخت اپن آشپزخانه

اپن آشپزخانه را می‌توانید از متریال مختلفی اجرا نمایید. پیشرفت در زمینه ساخت و ساز موجب شده است که امروزه متخصصین و معماران در حوزه ساختمان سازی از روش‌ های مختلفی برای اجرای اپن کمک بگیرد. از جمله مهم ترین متریال برای اجرای اپن، چوب است. در واقع محبوب ترین گزینه در بین خانواده‌ های ایرانی، چوب بوده که می تواند یک فضای منحصر به فرد در آشپزخانه به وجود بیاورد. علاوه بر این استفاده از سنگ نیز موجب می‌شود که برای لوکس و شیک کردن دکوراسیون منزل بتوانید از راهکاری بی نظیر کمک بگیرید.

با وجود اینکه استفاده از سنگ برای ساخت اپن آشپزخانه از هزینه های زیادی به همراه خواهد داشت ولی مقاومت بیشتر و کیفیت اجرای بالاتر ممکن است بخش زیادی از افراد را ترغیب کند تا روی به استفاده از آن بیاورند.

این پایان کار نیست و امروزه از فولاد ضد زنگ نیز می توان برای آشپزخانه به منظور اجرای اپن کمک گرفت. معمولا در آشپزخانه هایی که ظاهر صنعتی دارند از فولاد ضد زنگ استفاده می کنند. مقاومت بیشتر در برابر زنگ زدگی و حرارت موجب شده است که برخی از افراد ترجیح دهند به جای چوب و متریال دیگر، روی به کمک گرفتن از فولاد ضد زنگ بیاورند. امروز ام دی اف به عنوان یکی از پرکاربردترین متریال در ساخت و ساز شناخته می‌شود. اپن را نیز می‌توانید با استفاده از ام دی اف اجرا نمایید.

اپن ام دی اف

نکات مهم برای انتخاب اپن آشپزخانه

هنگامی که قصد انتخاب اپن آشپزخانه را دارید باید چند فاکتور مهم را در نظر بگیرید. این که کدام متریال و طراحی برای آشپزخانه شما بهتر است، به شرایط مختلفی بستگی دارد. یکی از مهمترین موارد، ایجاد هماهنگی بین آشپزخانه و اتاق نشیمن خواهد بود. با توجه به دکوراسیون بخش های مختلف دیگر ساختمان نیاز است که انتخاب خود را برای اجرای اپن انجام دهید. علاوه بر این هنگام تصمیم گیری برای انتخاب اپن بهتر است که مطابقت کاملی با طراحی کلی آشپزخانه ایجاد نمایید. این روش کاربردی به شما کمک می کند که از فضا بتوانید بیشترین بهره را ببرید. در واقع برای دکوراسیون های کلاسیک، هماهنگی اپن آشپزخانه با سایر فضاها و لوازم موجود در آشپزخانه اهمیت بالایی دارد. علاوه بر این با توجه به کارهایی که قصد دارید بر روی سطح اپن انجام دهید باید متریال و رنگ مناسب برگزینید. یک متریال بادوام و مقاوم می تواند ایده ای مناسب برای هر آشپزخانه ای باشد.

مقاومت در برابر لک

یکی از مهمترین ویژگی های اپن آشپزخانه، مقاوم بودن در برابر لگد زدن خواهد بود. با توجه به اینکه آشپزخانه مکانی برای پخت و سرو غذا است، متریال انتخاب شده باید در برابر لک مقاوم باشد. صفحات کوارتز می‌توانند در این زمینه انتخابی مناسب عنوان شوند. علاوه بر این تولیدکنندگان امروزه تلاش کرده‌ اند از روکش های باکیفیت بر روی ام دی اف استفاده کرده تا به راحتی بتوان برای شستشو و پاک کردن اپن آشپزخانه اقدام نمود.

اپن مدرن آشپزخانه

مقاومت در برابر گرما

هنگام تصمیم گیری برای انتخاب اپن آشپزخانه سعی کنید گزینه ای را انتخاب نمایید که در برابر حرارت مقاوم باشد. با توجه به اینکه فضای آشپزخانه معمولا گرم بوده و در آنجا پخت و پز صورت می گیرد، اپن باید توانایی مقابله با افزایش دما را داشته باشد. علاوه بر این مقاومت در برابر خراش نیز از دیگر فاکتورهایی به شمار می‌ رود که در طراحی اپن معمولا مد نظر قرار می گیرد.

ارسال دیدگاه