پنج نکته که هنگام خرید مبلمان باید بدانید

پنج نکته که هنگام خرید مبلمان باید بدانید

مبلمان از جمله اصلی ترین وسایل منزل شناخته می شود. با توجه به اینکه انتخاب و خرید مبل می‌تواند نقش بسزایی در دکوراسیون پذیرایی و نشیمن داشته باشد، باید هنگام خرید با رعایت نکاتی بتوانید به درستی انتخاب خود را انجام دهید. علاوه بر این که خرید یک دست مبل مدرن و زیبا حائز اهمیت است، شرایطی را باید در نظر گرفت که گزینه خریداری شده از استاندارد کافی برخوردار باشد. به همین علت بهتر است چنانچه قصد خرید مبل برای منزل خود را دارید، نکات کاربردی و کلیدی را در این زمینه مد نظر قرار دهید.

خرید مبلمان

به مانند بخش زیادی از لوازم منزل و همچنین تجهیزاتی که برای دکوراسیون می توانید خریداری کنید، در انتخاب یک دست مبل نیز تنوع بالایی پیش روی شما قرار خواهد گرفت.

انواع مبلمان کدامند؟

بررسی انواع مبلمان موجود در بازار نشان می دهد که از جنبه های مختلف می توان این تجهیزات را به دسته های گوناگون تقسیم کرد. به عنوان مثال به لحاظ متریال به کار رفته برای تولید، می توان مبل ها را به دو گروه استیل و راحتی طبقه بندی نمود. مبل های راحتی به واسطه اینکه تماما از پارچه تشکیل می شوند، کیفیت و زیبایی بالایی خواهند داشت.

نوع طراحی و ساخت مبل راحتی به شکلی است که در بدنه اصلی آن ها هیچگونه چوب یا فلزی به کار نمی رود. مبل های راحتی با بهره‌ مندی از پایه و پشتی نسبتا کوتاه و دسته های پهن نسبت به مبل های استیل به لحاظ ظاهری تفاوت هایی دارند. در طرف مقابل مبل استیل که جنبه رسمی تری داشته، معمولا با ترکیبی از پارچه و چوب تولید میشود. نوع ساخت این مدل از مبل ها به شکلی است که پشتی آن کاملا صاف بوده و پایه های آن نیز به واسطه ارتفاع بیشتری که دارند، امکان نشست و برخاست را به راحتی برای شما فراهم خواهند کرد.

نکات مهم برای خرید مبلمان

برای خرید مبلمان همانگونه که عنوان شد باید چند فاکتور کلیدی را در نظر بگیرید. با ارائه یک راهنمای جامع به شما کمک می کنیم تا بتوانید انتخاب خود را به درستی انجام دهید.

  • توجه به سبک انتخابی

برای خرید مبل در نخستین گام باید سبک مورد نظر را با دقت بالا انتخاب کنید. عوامل مختلفی می توانند به شما کمک کنند تا در انتخاب سبک طراحی بتوانید تصمیم درستی بگیرید. چنانچه دارای اتاق با فضای کم هستید، توصیه ما به شما خرید مبلمان مدرن خواهد بود. در عین حال برای منازلی که از ابعاد بزرگ بهره مند هستند، بهتر است سبک کلاسیک انتخاب شود. فراموش نکنید که مبل مدرن برای ابعاد بزرگ نیز امروزه در بازار عرضه می شود.

تنوع بسیار بالای مبلمان ارائه شده در بازار نیز موجب خواهد شد که برای خرید دچار تردید شوید.

  • انتخاب رنگ مناسب

یکی از مهمترین فاکتورها برای خرید مبلمان، انتخاب رنگ آن است. همواره تاکید می شود که در خرید لوازم منزل و همچنین تکمیل دکوراسیون داخلی بهتر است متناسب با سایر تجهیزات انتخاب خود را انجام دهید. نکته ای که حائز اهمیت است، این بوده که رنگ مبلمان نسبت به سایر لوازم منزل می تواند جلوه ای زیبا و خاص به دکوراسیون شما هدیه دهد. معمولا رنگ های شیری، کرمی و طوسی که رنگ های خنثی هستند، برای افرادی که به دنبال انتخاب رنگی خاص نخواهند بود، می توانند گزینه ای مناسب باشند. این رنگ ها همخوانی کاملی با سایر وسایل و لوازم منزل دارند. در طرف مقابل برای فضاهای کوچک بهتر است به سراغ رنگ‌های روشن بروید.

انتخاب مبل با رنگ مناسب

یک نکته مهم دیگر برای خرید مبلمان و انتخاب رنگ آن، توجه به نحوه شستشو و پاک کردن آن ها خواهد بود. توصیه ما به شما این است چنانچه در خانه از کودک نگهداری می کنید و یا حیوانات خانگی دارید، به سراغ رنگ هایی بروید که بتوان به راحتی آلودگی را از آنها برطرف کرد.

  • انتخاب جنس رویه مبلمان

در بررسی فاکتورهای لازم برای خرید مبلمان به سراغ جنس رویه آن خواهیم رفت. در واقع این فاکتور مهم نیز می‌تواند به شما کمک کند تا انتخابی درست انجام دهید. برای منازل و مکان هایی که رفت و آمد زیادی در آنجا وجود دارد، بهتر است مبل هایی که خریداری می کنید از پارچه نانو یا جنس چرم بهره ببرد. این پارچه ها قابلیت شستشو داشته و به راحتی می توان آنها را پاکسازی نمود. در طرف مقابل اگر برای اماکنی که رفت و آمد در آنجا کمتر است به دنبال خرید مبل هستید، می توانید روکش مخملی کتان یا پارچه ای را در نظر بگیرید.

  • توجه به کیفیت و راحت بودن مبلمان

برای اینکه خریدی درست انجام دهید، بهتر است از فروشندگان متخصص در این حوزه کمک بگیرید. کیفیت مبل به موارد مختلفی مانند فنرهای آن و جنس داخلی مبل برمی گردد. این که چه نوع الیاف یا متریالی برای ساخت مبل به کار رفته است، تعیین می کند که کیفیت و کارایی آن چگونه خواهد بود. در طرف مقابل خرید مبلمان راحت به شما این امکان را می دهد که بتوانید از کیفیت بالای آن بهره ببرید. به عنوان مثال نوع طراحی مبل باید به شکلی باشد که برای کمر دارای زاویه مناسب بوده و همچنین گردن فرد در زاویه درست قرار گیرد. علاوه بر این، قسمت نشیمن مبل ها نیز باید متناسب با زاویه کمر و گردن آن طراحی شود.

  • تعداد مناسب

یکی دیگر از مواردی که هنگام خرید مبل در نظر گرفته می شود، توجه به تعداد آنها خواهد بود. معمولا برای خرید مبل توصیه می شود که عدد فرد را در نظر بگیرید. اگر برای تعداد کم به دنبال خرید یک دست مبل هستید، می توانید یک کاناپه سه نفره را انتخاب کرده و دو مبلمان یک نفره را نیز در کنار آن برگزینید.

مبل سلطنتی

نحوه شستشوی مبلمان

برای شستشوی مبلمان می توانید از روش های مختلفی کمک بگیرید. نخستین روش، کمک گرفتن از بخارشوی خواهد بود. استفاده از این روش شما را یاری می کند تا بتوانید پارچه های مبل را کاملا ضدعفونی و تمیز کنید. در روش دیگر می‌توانید از شامپو فرش و آب ولرم استفاده نمایید. پس از آنکه ترکیب و محلول مورد نظر را مهیا کردید، می توانید از یک ابری بزرگ کمک گرفته و از بالا به پایین پارچه مبل ها را تمیز کنید. روش دیگر برای شستشوی مبل ها سپردن آن به مراکزی است که می‌توانند به صورت تخصصی این عمل را انجام دهند. فراموش نکنید پس از شستن مبل ها باید در سریع ترین زمان برای خشک کردن آن ها اقدام کنید. این نکته را نیز در نظر بگیرید که شستشوی بیش از حد مبل موجب می‌شود که ظاهر زیبای آن ها و جلای اولیه را از دست بدهند.

قیمت انواع مبلمان

تنوع بالای انواع مبلمان موجود در بازار این امکان را می دهد که بسته به نیاز خود، روی به خرید گزینه ای مناسب بیاورید. قیمت مبل نیز با توجه به فاکتورهای مختلفی تعیین می شود. کیفیت محصول خریداری شده، تعداد مبل و همچنین جنس رویه آنها از جمله فاکتورهایی هستند که می توانند در اعلام قیمت، تاثیرگذاری خود را نشان دهند. علاوه بر این با توجه به سبک به کار رفته برای ساخت مبلمان نیز قیمت آن اعلام می شود.

ارسال دیدگاه