شناخت رایج ترین انواع کابینت آشپزخانه

شناخت رایج ترین انواع کابینت آشپزخانه

کابینت آشپزخانه از جمله لوازم منزل به شمار می رود که هنگام خرید ممکن است با چالش های زیادی شما را پیش رو کند. عموما بخش زیادی از افراد ترجیح می دهند که کابینت پیش ساخته را خریداری نکنند. در نتیجه می‌توان برای سفارش کابینت به منظور زیباسازی دکوراسیون آشپزخانه، متناسب با سلیقه خود اقدام نمود. با توجه به اینکه امروزه انواع مختلفی از کابینت ها برای نصب در آشپزخانه در بازار عرضه می‌شوند، شناخت رایج ترین مدل ها و باکیفیت ترین آنها می تواند به شما کمک کند تا انتخابی مناسب داشته باشید. مجموعه های مختلفی امروزه در طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه فعالیت خود را انجام می‌دهند. بهره گیری از متریال مختلف کمک خواهد کرد تا بسته به دکوراسیون داخلی آشپزخانه و منزل، سفارش خود را ارائه دهید.

کابینت آشپزخانه

انواع کابینت آشپزخانه از نظر متریال ساخت

کابینت آشپزخانه را از نظر مواد اولیه و متریالی که در تولید آن به کار می رود، می توان به چند دسته تقسیم نمود.

کابینت تمام چوب

کابینت تمام چوب

یکی از اصیل ترین و پرفروش ترین کابینت های آشپزخانه، مدل های چوبی هستند. استفاده از چوب کمک می کند تا بتوان برای ساخت کابینت از راهکاری بی‌نظیر و زیبا کمک گرفت. امروزه از چوب درختان گردو، افرا، راش و بلوط برای ساخت کابینت آشپزخانه استفاده می کنند. علاوه بر این بسته به سلیقه کارفرما می توان طرح و رنگ کابینت را تغییر داد. با توجه به کیفیت بسیار بالای چوب های به کار رفته برای ساخت کابینت، نسبت به سایر محصولات قیمت بالاتری دارند.

کابینت هایگلاس

یکی دیگر از انواع کابینت آشپزخانه، کابینت های هایگلاس هستند. این کابینت های براق با ظاهری منحصر به فرد که دارند امروزه از پرطرفدارترین گزینه های موجود در بازار شناخته می شوند. استفاده از روکش هایگلاس موجب می‌شود تا سطحی صاف و صیقلی به وجود آورد. علاوه بر این برای تمیز کردن این کابینت به راحتی می توانید عمل کنید.

کابینت هایگلاس

کابینت ممبران

استفاده کردن از ورق های ام دی اف و همچنین قرار دادن روکش pvc بر روی آن موجب می شود که کابینت ممبران را تولید نمود. صرفه اقتصادی بالای کابینت ممبران موجب شده است که امروزه تقاضا برای خرید آن افزایش یابد. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که کابینت ممبران سبکی از مدل کلاسیک است. با این حال باید بدانید که این مدل از کابینت قابلیت اجرا بین دو سبک کلاسیک و نئوکلاسیک را دارد.

کابینت آشپزخانه ملامینه یا روکش لمینت

کابینت آشپزخانه را با روکش لمینت یا ملامینه می توان تولید کرد. ملامین نوعی رزین به شمار می‌رود که می توان بر روی سطح ام دی اف با استفاده از حرارت آنها را چسباند. کیفیت بسیار بالای این مدل از کابینت ها و مقاومت در برابر فشار و حرارت بالا این امکان را می دهد که بتوانید از محصولی کاربردی کمک بگیرید. امروزه انواع کابینت ها با روکش ملامینه را در طرح و رنگ های مختلف می توان سفارش داد.

کابینت pvc

بهره گیری از ام دی اف و همچنین کمک گرفتن از pvc برای برچسب زدن بر روی آنها نیز موجب تولید کابینت pvc می شود. با بررسی ویژگی های بارز این نوع کابینت متوجه خواهیم شد که قابلیت ضد آب داشته و برای محیط های مرطوب انتخابی مناسب هستند. وزن پایین، مقاومت بالا در برابر حرارت و رطوبت و همچنین دوام و طول عمر زیادتر در مقایسه با چوب، به عنوان ویژگی های این مدل از کابینت مد نظر قرار می گیرند.

راهنمای خرید کابینت آشپزخانه

بدون تردید هنگامی که قصد خرید کابینت آشپزخانه را دارید، ابتدا باید نکات کلیدی را برای انتخاب بهترین گزینه در نظر بگیرید. با ما همراه باشید تا راهنمای جامع در خصوص خرید کابینت آشپزخانه را برای شما شرح دهیم.

طراحی درب کابینت

با توجه به اینکه درب کابینت آشپزخانه می تواند تاثیر کلی بر نمای آن بگذارد، یکی از مهمترین تصمیم هایی که باید بگیرید، انتخاب درب با طراحی خاص است. امروزه انواع مختلفی از مدل های درب را می توانید برای کابینت انتخاب کنید. درب های قاب دار برای دکوراسیون های سبک کلاسیک گزینه ای مناسب هستند. علاوه بر این اگر در آشپزخانه خود سبک مدرن را اجرا کرده اید، پانل های فلت انتخابی بهتر خواهد بود. کابینت باید با سایر بخش های آشپزخانه هارمونی خاصی ایجاد کند.

جنس کابینت

یکی دیگر از فاکتورها برای خرید کابینت آشپزخانه، بررسی جنس آن است. با توجه به اینکه کابینت ها تماس زیادی با حرارت و رطوبت دارند باید دقت کافی برای خرید گزینه ای مقاوم داشته باشید. امروزه انواع ام دی اف و چوب با روکش های خاص در بازار عرضه می شوند. روکش مرغوب و باکیفیت شما را یاری می کند تا مدت زمان بیشتری بتوانید از کابینت های خود استفاده کنید.

جادار بودن کابینت

یک کابینت آشپزخانه باید فضای کافی برای نگهداری از ظروف داشته باشد. قفسه بندی مناسب و ایجاد فضای کافی به شما کمک می‌کند تا چیدمان منظم تری برای ظروف خود داشته باشید. برای استفاده هر چه بهتر از محیط آشپزخانه سعی کنید این فاکتور مهم را در نظر بگیرید.

کیفیت یراق آلات به کار رفته

برای ساخت کابینت آشپزخانه از یراق آلات مختلفی استفاده می کنند. به عنوان مثال لولای کابینت با توجه به اینکه در عملکرد آن تاثیر بسزایی دارد باید از جنس مرغوب تولید شود. علاوه بر این به منظور جلوگیری از ایجاد صدا سعی کنید یک آرام بند را بر روی درب های کابینت نصب نمایید.

سبک کابینت آشپزخانه را در نظر بگیرید

هماهنگی سبک کابینت آشپزخانه با دکوراسیون منزل می تواند به شما کمک کند تا فضای زیبا در خانه خود ایجاد نمایید. بهره گیری از سبک کلاسیک و استفاده از منبت کاری موجب می شود که فضای منحصر به فرد در آشپزخانه به وجود آورده شود. اگر به دنبال اجرای سبک مدرن هستید، می توانید درب های ساده و بی قاب را انتخاب نمایید.

برای هماهنگی کابینت آشپزخانه با دکوراسیون منزل، رنگ آن را نیز در نظر بگیرید. در واقع یکی از مهمترین المان ها برای خرید کابینت، بررسی رنگ آن است. امروزه از دو روش نیم پلی استر و پلی اورتان برای رنگ آمیزی کابینت استفاده می کنند. رنگ پلی اورتان بافت بهتر، جنس و کیفیت مرغوب تری دارد. در طرف مقابل استفاده از روش پلی استر موجب می‌شود که قیمت محصول کمتر شود.

قیمت

بدون تردید قیمت کابینت آشپزخانه یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای انتخاب گزینه مورد نظر خواهد بود. در واقع بخش زیادی از افراد هنگامی که قصد خرید این محصول برای منزل را دارند، در گام نخست به دنبال استعلام قیمت آن هستند. سعی کنید متناسب با بودجه ای که در نظر گرفته اید، ایده‌آل‌ ترین گزینه را انتخاب نمایید. فاکتورهای مختلفی در قیمت کابینت آشپزخانه تاثیرگذاری خود را نشان می دهند. متریال به کار رفته برای تولید، ابعاد کابینت و همچنین یراق آلاتی که در ساخت آن به کار می روند، از جمله مهمترین موارد در این زمینه خواهد بود.

ارسال دیدگاه