چند ترفند برای چیدمان اتاق کودک

چند ترفند برای چیدمان اتاق کودک

اتاق کودک از جمله بخش هایی از منزل شناخته می‌شود که نحوه چینش و دکوراسیون آن از دغدغه های والدین شناخته می شود. چیدمان و تدوین این بخش از منزل صرفا ایجاد یک دکوراسیون جذاب نخواهد بود. با توجه به اینکه شما در این قسمت از زندگی افراد می توانید شخصیت آنها را شکل دهید، نیاز دارید که از ویژگی های روانی و مباحث دیگر نیز برای انتخاب لوازم اتاق کودک کمک بگیرید. کودک به عنوان یک انسان کوچک نسبت به افراد بزرگسال کمتر با دنیا آشنایی دارد. به همین علت ترجیح می دهد که بخش زیادی از وقت خود را در اتاق خاص طی کند. فضایی که برای کودک تدارک می بینید باید بر روح و روان آن تاثیر مثبت بگذارد.

چیدمان اتاق کودک

با توجه به بررسی‌های صورت گرفته، چیدمان اتاق کودک می‌تواند نقش بسزایی در شکل‌ دهی روحيات آن ها داشته باشد. روانشناسان همواره تاکید می کنند که اتاق خواب کودکان را با دقت و حساسیت بالایی تزیین کنید. با انجام این کار می توانید سلامت فکری آنها را نیز تسریع بخشید.

بهترین رنگ برای اتاق کودک

برای تزیین اتاق کودک فراموش نکنید که باید علاقه کودکان را در نظر بگیرید. روانشناسان بر این باورند که از همان کودکی می توانید شخصیت فرد را شکل دهید. اتاقی که برای کودک آماده می کنید به مانند یک آینه می تواند شخصیت وی را منعکس کند. به همین علت سعی کنید در گام نخست برای انتخاب رنگ اتاق از کودک نظرخواهی نمایید. پیشنهاد ما به شما این است که برای دوری از انتخاب رنگ های غیر معقول با کودکان خود صحبت کرده و چند گزینه مناسب را پیش روی آنها بگذارید. چنانچه کودک شما کمتر از سه سال دارد، بدون تردید شناخت دقیقی از رنگ مورد علاقه نخواهد داشت. به همین علت سعی کنید از رنگ های زرد، بنفش کم رنگ، صورتی کم رنگ و سبز روشن کمک بگیرید. انتخاب رنگ مناسب می‌تواند برای ایجاد آرامش و نشاط کودکان و داشتن خوابی آرام کاربردی باشد.

دقت در انتخاب مبلمان

برای اتاق خواب کودک سعی کنید در انتخاب مبلمان نهایت دقت را به خرج دهید. با توجه به اینکه امروزه طراحی های زیبا و جالبی در بازار عرضه می شود، متناسب با روحیه و علاقه کودک، روی به خرید مبلمان بیاورید. معمولا انتخاب دخترها نسبت به پسرها متفاوت است. پسران ترجیح می دهند که از شخصیت قهرمان ها کمک بگیرند. علاوه بر این بخش زیادی از پسران علاقه مند به اتومبیل سواری هستند. در طرف مقابل دخترها از دکوراسیونی به سبک پرنسس ها استقبال می کنند.

خلاقیت برای اتاق کودکان

اگر برای تزیین اتاق کودکان به دنبال خرید لوازم هستید، می‌توانید مقداری خلاقیت به خرج دهید. گاهی اوقات مبلمان های آماده بازاری نمی توانند برای هر فضایی مناسب باشند. به همین دلیل می توانید بسته به سلیقه خود یک طراحی خاص را در نظر بگیرید. با توجه به تجربه و تخصصی که اساتید نجاری دارند، می توانید با پرداخت هزینه های اندک، یک دیزاین خاص را برای کودکان خود در اتاق خواب به وجود بیاورید. بی شک داشتن اکسسوری های سنتی و کلاسیک در اتاق کودکان نمی‌تواند کاربردی باشد. سعی کنید متناسب با سلیقه وی طراحی اتاق را انجام دهید.

چند نکته برای تزیین اتاق خواب کودکان

برای چیدمان اتاق کودکان چند نکته کاربردی و کلیدی را به شما بیان می کنیم.

تزیین اتاق خواب کودکان

سعی کنید برای چیدمان این بخش از منزل از تخیل خود کمک بگیرید. استفاده از نقاشی های کشیده شده بر روی دیوار به طرز مبتکرانه ای می‌تواند کاربردی باشد. علاوه بر این سعی کنید از تصاویر ویژه و آلبوم های مجلات کمک بگیرید.

خرید یک قاب ساده و قرار دادن آن در اتاق کودکان می‌تواند برای آنها جذاب باشد. سعی بر آن داشته باشید که بر اساس سلیقه کودکان، روی به خرید قاب آورده و آن را به دیوار نصب کنید.

علاوه بر این معمولا کودکان علاقمند هستند که دیگران آنها را ببینند. نقاشی های کودکان را می توانید با استفاده از گیره لباس به یک بند در وسط اتاق نصب نمایید. در واقع برای چیدمان اتاق کودک، نصب کردن نقاشی های کشیده شده توسط وی یک راهکار مناسب خواهد بود.

هنگامی که قصد دارید برای اتاق خواب کودک از کمد و جالباسی استفاده نمایید باید چند نکته کلیدی را در نظر بگیرید. تغییر دستگیره های کمد کودک با استفاده از عروسک های کارتونی می تواند یک ایده بسیار زیبا باشد. علاوه بر اینکه با انجام این کار می توانید کودکان را با نشاط تر کنید، در دکوراسیون اتاق آنها خلاقیت به خرج داده اید.

سعی کنید در گوشه‌ ای از اتاق خواب کودکان یک سبد برای نگهداری عروسک های پشمالو و زیورآلات آنها قرار دهید.

کودکان عاشق تاب بازی هستند. در اتاق کودک سعی کنید یک تاب برای بازی کردن آن ها قرار دهید. معمولا کودکان در هنگام بی حوصلگی، روی به استفاده از این بازی می آورند.

انتخاب کمد و قفسه برای اتاق کودک

کمد و قفسه ها برای اتاق کودک از جمله کاربردی ترین لوازم شناخته می‌شوند. هنگامی که به دنبال تکمیل چیدمان اتاق برای کودکان خود هستید باید در انتخاب این عناصر دقت کافی به خرج دهید. قفسه ها می توانند در رشد کودکان تاثیر فراوان بگذارند. استفاده از این عناصر به آنها کمک می کند تا بتوانند در اطراف خود چیزهایی که به آنها علاقه مند هستند را درون آن قرار دهند. علاوه بر این برای انتخاب کمد و جالباسی نهایت دقت را داشته باشید. بهره‌ گیری از رنگ های شاد برای خرید کمد اتاق کودکان همواره مورد تاکید قرار گرفته است. به هیچ عنوان سعی نکنید که در انتخاب این عناصر متناسب با سلیقه خود عمل کنید.

چیدمان اتاق خواب دخترانه و پسرانه

برای چیدمان اتاق کودک باید جنسیت فرزند خود را در نظر بگیرید. به عنوان مثال اتاق دخترانه با بهره‌ گیری از قفسه های رنگی و طرح های خاص می تواند تکمیل شود. علاوه بر این انتخاب یک میز آرایش نیز برای دختران حائز اهمیت خواهد بود. سعی کنید یک دراور برای وی تهیه کرده تا در آینده بتواند از وسایل درون آن کمک بگیرد.

اتاق خواب دخترانه و پسرانه

با توجه به اینکه دختر خانم ها علاقه مند به کارهای هنری هستند، سعی کنید قفسه هایی در اتاق آنها تعبیه کرده تا بتوانند کتاب های هنری و لوازم این چنینی را در آنجا قرار دهند.

در طرف مقابل برای اتاق های پسرانه انتخاب یک میز مطالعه و کامپیوتر می تواند کاربردی باشد. ابزارهایی برای کودکان فراهم کنید تا با مسابقات خیالی خود بتوانند سرگرم شوند. برای تکمیل اتاق کودک سعی کنید از افرادی که در این زمینه تخصص دارند کمک بگیرید.

ارسال دیدگاه