از مزایا و معایب انواع دیوارپوش چه می دانید

از مزایا و معایب انواع دیوارپوش چه می دانید

دیوارپوش یکی از محصولاتی به شمار می رود که امروزه با هدف تغییر دکوراسیون داخلی و زیبا سازی آن به شکل قابل توجهی مد نظر قرار گرفته است. استفاده از این عنصر متفاوت کمک می کند تا بتوانید دکوراسیون داخلی ساختمان و دیواره های آن را به شکلی مدرن جلوه دهید. بهره‌گیری از این پوشش دیواری شما را یاری خواهد کرد تا بتوانید هر نوع فضایی با هر کاربری را تغییر داده و از ویژگی های آن کمک بگیرید.

انواع دیوارپوش

امروزه انواع مختلفی از این پوشش های دیواری را با توجه به کاربرد و جنس محصول می‌توان در بازار مشاهده نمود. تولید کنندگان این محصول تلاش کرده‌اند که با هدف ارائه خدمات جامع به مشتریان، انواع دیوارپوش را در مدل های مختلف و با متریالی مانند پی وی سی و سلولزی به بازار عرضه کنند. آشنایی با مزایا و معایب هر کدام از این محصولات می تواند شما را یاری کند تا انتخاب خود را به خوبی انجام دهید.

دیوارپوش چیست؟

همانگونه که از نام دیوارپوش پیداست، محصولی به شمار می‌رود که با نصب بر روی دیوارهای اصلی ساختمان می تواند برای تغییر فضای داخلی و دکوراسیون ساختمان، اثرگذاری شگفت انگیزی داشته باشد. این پوشش را که با نام دیوارکوب نیز می شناسند با طرح های مختلف امروزه می تواند در ساختمان های اداری تجاری و منازل مسکونی به کار گرفته شود. گاهی اوقات در مواردی استفاده از کاغذ دیواری و رنگ نمی تواند کاربردی باشد. به همین علت باید به سراغ این پوشش دیواری بروید. به عنوان مثال در شرایطی که رطوبت زیاد است و پوشش دیوار با استفاده از رنگ امکان پذیر نیست، نصب دیوارکوب بهترین گزینه خواهد بود. علاوه بر این اگر دیوارهای ساختمان مستعد آسیب پذیری هستند نیز می‌توان از این نوع پوشش کمک گرفت.

آشنایی با انواع دیوارپوش

بررسی انواع دیوارپوش نشان می‌دهد که از جنبه های مختلف می توان آنها را در دسته های گوناگون قرار داد. اگر بخواهیم به لحاظ جنس به کار رفته برای تولید دیوارکوب آنها را در چند دسته معرفی کنیم، می توانیم گزینه های زیر را نام ببریم.

دیوارکوب چرمی

بدون تردید گرانترین و لوکس ترین نوع دیوارپوشی که در بازار عرضه می‌شود، مدل چرمی آن است. استفاده از این متریال کمک می‌کند تا بتوان از یک محصول با عایق حرارت و صدا نیز بهره برد. امروزه در بخش زیادی از هتل ها و اتاق پذیرایی آنها روی به استفاده از این مدل دیوارکوب می‌آورند. طراحی لوکس و شیک و همچنین تنوع رنگ و طرح از جمله ویژگی های این مدل دیوارکوب شناخته می شوند. فراموش نکنید که چرم به کار رفته برای تولید این محصول در برابر خش و ضربه نیز مقاومت بالایی دارد. با این حال قیمت بالای دیوارپوش چرمی نیز از جمله معایب آن عنوان می‌شود.

دیوارکوب

دیوارکوب فومی یا یونولیتی

مدل دیگر انواع دیوارپوش موجود در بازار با استفاده از فوم یونولیت تولید شده و از کیفیت بالایی برخوردار است. این مدل دیوارکوب نیز در برابر حرارت و صدا یک عایق بی‌نظیر ایجاد می‌کند. از دیگر مزایای این مدل دیوارکوب می توان به بهره مندی از خاصیت آنتی باکتریال آن اشاره نمود. نصب بسیار آسان، قابل شستشو بودن و همچنین قابلیت برش با استفاده از کاتر و قیچی به عنوان سایر ویژگی های این دیوارکوب در نظر گرفته می‌شوند. فراموش نکنید که دیوارپوش فومی انعطاف پذیری بالایی داشته و به راحتی می‌توان برای تغییر آن اقدام نمود.

دیوارپوش pvc

هنگام بررسی انواع دیوارکوب متوجه می‌شویم که مدل pvc در آن وجود داشته که خود به چند دسته تقسیم می شود. دیوارپوش های pvc سه بعدی، چاپی، روکش دار و ضد ضربه هر کدام از جمله محصولات کاربردی به شمار می‌روند که مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند. به عنوان مثال دیوارکوب پی وی سی سه بعدی می تواند فضای بسیار خاص با نورپردازی اصولی ایجاد نماید. مدل چاپی آن نیز از جمله محصولاتی به شمار می‌رود که بسته به سلیقه مشتری قابلیت چاپ طرح مورد نظر را بر روی خود خواهد داشت. دیوارپوش های ضد ضربه با متریال pvc نیز مقاومت بالایی داشته و امروزه در فضاهای پر رفت و آمد مورد استفاده قرار می گیرند.

دیوارکوب لمینت

اگر با ما همراه بوده اید در مطلبی جداگانه کفپوش لمینت را به شما معرفی کرده ایم. در واقع دیوارپوش لمینت همان کفپوش بوده که به جای استفاده بر روی کف میتوان بر روی دیوار آنها را نصب نمود. عایق صدا و حرارت، تنوع بالا در طرح و رنگ و همچنین خاصیت ضد رطوبت و ضد آب این مدل دیوارکوب را می‌توان به عنوان ویژگی ها و مزایای کاربردی در نظر گرفت.

دیوارکوب کامپوزیت

اگر از جمله علاقه مندان به متریال طبیعی مانند چوب و سنگ هستید ولی به واسطه قیمت بالا امکان خرید آنها را ندارید، دیوارپوش کامپوزیت را به شما معرفی می‌کنیم. امروزه انواع طرح های دیوارکوب کامپوزیت را می توانید بسته به سلیقه خود خریداری نمایید. به عنوان مثال طرح بامبو، طرح چوب و طرح آجر از جمله محصولات پرفروش در این زمینه هستند.

در کنار این موارد دیوارکوب های کامپوزیت طرح سنگ نیز از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار بوده و با طراحی خاصی که دارند برای دکوراسیون داخلی فضاهای مختلف می توانند انتخاب شوند. از جمله مزایای این مدل دیوارکوب می‌توان به عایق بودن، انعطاف بالا و قابلیت رنگ آمیزی اشاره نمود. علاوه بر این به راحتی می توان برای حمل و نقل و نصب این دیوارکوب اقدام کرد. چنانچه برای فضاهای اداری و هتل به دنبال نصب دیوارکوب هستید، توصیه ما به شما خرید دیوارکوب کامپوزیت خواهد بود. این محصولات مقاومت بالایی در برابر ضربه دارند.

تغییر دکوراسیون داخلی

سایر مدل های دیوارپوش

مواردی که عنوان کردیم تنها بخشی از محصولات موجود در بازار بوده که می‌توانند برای دکوراسیون داخلی ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری مورد استفاده قرار گیرند. در کنار این گزینه ها می توان به بررسی دیوارکوب چوبی نیز پرداخت. دیوارکوب های چوبی تنوع رنگی بالایی داشته و مقاومت زیادی نیز دارند.

علاوه بر این دیوارپوش سلولزی و همچنین دیوارکوب های گچی نیز می توانند مورد استفاده قرار گیرند. بهره گیری از فایبرگلاس و پلیمر نیز این امکان را می دهد که برای تولید دیوارکوب های مقاوم و با کیفیت بتوان از متریالی فوق‌ العاده استفاده نمود. این مدل از دیوارکوب ها قابلیت شستشو داشته و از خاصیت ضد قارچی و همچنین ضد کپک بهره می‌برند. از دیگر محصولات موجود در بازار می‌توان به دیوارکوب های سنگی، دیوارکوب شیشه ای، دیوارکوب آجری، دیوارکوب آکوستیک و همچنین دیوارکوب سلولزی اشاره کرد.

قیمت انواع دیوارپوش

فاکتورهای مختلفی برای اعلام قیمت انواع دیوارکوب در نظر گرفته می شوند. همانگونه که مشاهده کردید انواع مختلفی از این محصول با متریال گوناگون امروزه قابلیت نصب بر روی دیوارهای منازل مسکونی و ساختمان های تجاری و اداری را دارند. با توجه به جنس انواع دیوارکوب، کیفیت تولید و برند تولید کننده، قیمت آن اعلام می شود. هنگام خرید دیوارپوش سعی کنید تمام فاکتورهای لازم را در نظر گرفته تا انتخابی مناسب انجام دهید.

ارسال دیدگاه