یک کمد دیواری باید چه ویژگی هایی داشته باشد

یک کمد دیواری باید چه ویژگی هایی داشته باشد

کمد دیواری از جمله لوازم اساسی در اتاق خواب شمار می‌رود که سالهاست جایگزین گنجه و صندوقچه شده است. امروزه می توان برای تکمیل دکوراسیون اتاق خواب، روی به خرید و نصب انواع کمد آورد. در واقع کمدها می توانند به مانند سایر لوازم دکوراسیون اتاق خواب مانند پرده و همچنین تخت خواب، شخصیتی خاص برای این بخش از منزل ایجاد کنند. با توجه به اینکه امروزه انواع کمدهای دیواری با طرح های خاص قابلیت اجرا در اتاق خواب را دارند باید بتوانید با ویژگی های هر کدام آشنایی داشته تا نسبت به نصب آن ها بتوانید به خوبی عمل کنید. هنگامی که قصد ساخت و خرید کمد برای اتاق خواب را دارید، سعی کنید چند مولفه مهم را در نظر بگیرید.

کمد دیواری

انواع کمد دیواری

همانگونه که می دانید امروزه در ساخت و نصب کمد دیواری مدل های مختلفی در نظر گرفته می شوند. به لحاظ ساخت می توان کمدها را در سه دسته قرار داد.

کمد دیواری ریلی

یکی از محبوب‌ ترین مدل‌ های که در بازار امروزه عرضه می شود، کمد ریلی خواهد بود. نوع طراحی و ساخت این نوع کمد به شکلی است که درب آن در چهارچوب کمد قابلیت جابجایی خواهد داشت. به همین علت نیاز به فضای خالی برای باز و بسته کردن درب در جلوی کمد نخواهید داشت. اگر در اتاق خواب خود دیوارهایی با عرض بزرگ و مناسب را دارید، خرید این مدل کمد دیواری بهترین گزینه برای شما است.

کمد مدل کلاسیک

از جمله پرفروش ترین کمدهای دیواری در بازار، مدل کلاسیک خواهند بود. این مدل کمدها معمولا با توجه به ارتفاع خانه طراحی می شوند. کاربرد اصلی کمدهای کلاسیک نگهداری از رختخواب و همچنین آویزان کردن لباس ها است. مشکل اصلی این مدل از کمدها فضای زیادی است که در جلوی خود اشغال خواهند کرد. به همین علت بخش زیادی از افراد ترجیح می‌ دهند تا به سراغ مدل های دیگر برود.

کمد مدل کلاسیک

کمدهای دیواری کشویی

کمد دیواری کشویی نوع دیگری از کمدهای دیواری به شمار می‌رود که می‌ توانید در کنار مدل های دیگر برای اتاق خواب انتخاب نمایید. در واقع استفاده از این نوع کمد به تنهایی معمولا کارساز نخواهد بود. با توجه به ابعاد کوچک این مدل از کمدهای دیواری می توانید در کنار مدل های کلاسیک یا ریلی از کمدهای کشویی نیز برای بهینه سازی فضا کمک بگیرید.

انواع کمد دیواری از نظر جنس

کمد دیواری را از نظر جنس نیز می توان به سه دسته تقسیم کرد. با توجه به نیازی که دارید، می توانید برای تکمیل دکوراسیون اتاق خواب، روی به انتخاب هر کدام بیاورید.

کمدهای ام دی اف

رایج ترین متریالی که برای ساخت کمد به کار گرفته می‌شود، MDF است. امروزه با استفاده از ام دی اف می توان یک راهکار بی نظیر برای پیاده کردن کمد با طراحی خاص انتخاب نمود. از جمله مزایای این مدل از کمدهای دیواری، مقاومت بالای آن ها به واسطه استفاده از روکش های باکیفیت خواهد بود. به همین علت در مقابله با خط و خش بسیار مقاوم هستند.

کمدهای ام دی اف

کمد دیواری pvc

علاوه بر کمدهای ام دی اف امروزه از pvc نیز برای ساخت کمد استفاده می کنند. توجه داشته باشید که در ساخت این مدل از کمدهای دیواری، ام دی اف به عنوان یک متریال مهم برای ساخت مغز و بدنه مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال یک روکش ضد آب از pvc نیز برای افزایش استحکام این نوع کمد بر روی آن کشیده خواهد شد. امروزه گرانترین کمد موجود در بازار که می توانید انتخاب کنید، مدل PVC است. با این حال ظاهر منحصر به فرد و طراحی خاص آن موجب شده است که تقاضا برای خرید آن افزایش یابد.

کمد هایگلاس

کمد دیواری هایگلاس مدل دیگر موجود در بازار بوده که می تواند برای کابینت های آشپزخانه نیز به کار گرفته شود. استفاده از روکش های گلاس بر روی مغزی ام دی اف این امکان را می‌ دهد که بتوانید نمایی بسیار جذاب و ظاهری براق بر روی کمد ایجاد نمایید. اگر به دنبال تغییر دکوراسیون داخلی اتاق خواب و آشپزخانه خود هستید، می توانید کمدهای های گلاس را در نظر بگیرید. فراموش نکنید که این مدل از کمد دیواری در برابر خش پذیری و آب، مقاومت کمتری در مقایسه با گزینه های دیگر دارند.

مواردی که عنوان کردیم تنها بخشی از انواع متریال به کار رفته برای ساخت کمد دیواری خواهند بود. امروزه کمدهای ملامینه، کمد پلی اورتان و همچنین انواع کمد ممبران نیز به عنوان گزینه های شیک و کاربردی می‌توانند انتخاب شوند. استفاده از انواع مواد اولیه باکیفیت کمک می کند تا بتوانید برای خرید، گزینه هایی متنوع پیش رو داشته باشید.

نکات مهم برای خرید کمد دیواری

برای خرید کمد دیواری چند فاکتور را در نظر گرفته تا انتخابی مناسب انجام دهید. یکی از مهم ترین موارد در این زمینه، بررسی کیفیت و جنس کمد خواهد بود. با توجه به گزینه هایی که عنوان کردیم، برای انتخاب یک محصول مقاوم در برابر آب و خط و خش بهتر است به سراغ مدل های ام دی اف با روکش های گلاس بروید.

در کنار این مورد امروزه برای خرید کمد باید مدل ساخت را نیز در نظر بگیرید. انواع کمدهای دیواری در مدل‌های ریلی کلاسیک و کشویی قابلیت نصب در اتاق خواب را دارند. در عین حال امروزه به واسطه پیشرفتی که در زمینه طراحی و ساخت کمدهای دیواری به وجود آمده است، می توانید مدل هایی با طراحی خاص را نیز در نظر بگیرید. کمدهای دیواری با میز آرایش و کمدهای دارای میز تحریر از دیگر گزینه هایی هستند که میتوانند برای زیبایی دکوراسیون اتاق خواب انتخابی مناسب باشند. مدل های منحصر به فرد عرضه شده نیز دارای کتابخانه های بزرگ خواهند بود.

در کنار این موارد برای خرید کمد دیواری، کاربرد و اندازه آن را در نظر بگیرید. با توجه به دکوراسیون اتاق خواب باید برای انتخاب طرح و رنگ مورد نظر بتوانید به درستی عمل کنید. رنگ دیوارها، کف و پنجره اتاق و همچنین نوع معماری سقف از مواردی به شمار می روند که میتوانند در انتخاب طرح و رنگ کمد دیواری موثر باشند.

اگر فضای کافی در اتاق خواب خود دارید، سعی کنید گزینه ای را در نظر بگیرید که فضای ذخیره سازی بیشتری را در اختیار شما قرار دهد. انواع کمد امروزه با دستگیره های خاص و با امنیت بالا می توانند برای اتاق خواب گزینه ای مناسب باشند.

قیمت روز کمد دیواری

به همراه تمام فاکتورهایی که عنوان کردیم، قیمت کمد دیواری برای اتاق خواب نیز از جمله نکاتی است که باید برای خرید در نظر گرفته شود. پارامترهای مختلفی مانند جنس کمد، اندازه و همچنین نوع یراق آلات به کار رفته می توانند در قیمت روز کمد تاثیر گذار باشند. برای خرید و نصب یک کمد در اتاق کوچک می توانید هزینه هایی به مراتب کمتر پرداخت کنید.

ارسال دیدگاه