کشوی درب، قفلی امن و محکم

کشوی درب، قفلی امن و محکم

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ساکنین یک خانه، آپارتمان، اداره و شرکت، حفظ امنیت آن است. از این‌رو، درب یک سازه و قفل آن، اهمیت زیادی دارد. به‌علاوه، در یک ساختمان، از در‌های مختلف، برای ایجاد حریم بین دو فضا استفاده می‌شود. فرقی ندارد این در،  درب یک اتاق، یا درب کمد دیواری یا ویترین باشد. به هر حال برای باز‌و‌بسته شدن آن، به یک قفل نیاز داریم. شاید اسم قفل کشوی درب را نشنیده باشید ولی مطمئنا آن را روی در‌ها، بار‌ها دیده‌اید.

انواع مختلف و متنوع قفل ها

قطعاً قفلی که بر روی در ورودی آپارتمان یا یک اتاق نصب می‌شود، با قفل مورد نیاز برای یک کمد متفاوت است. از نظر ظاهری و محل کاربرد هم، قفل‌ها تفاوت‌های زیادی دارند. قفل مورد استفاده در در‌های ساختمان روی خود در نصب می‌شوند و در نمای کار قرار دارند، در حالی‌که قفل به کار رفته در کمد های دیواری، پشت در قرار گرفته و دیده نمی‌شوند. نوع دیگری از قفل کمد دیواری مثل قفل درب کمد و کابینت وجود دارد که بر روی خود در نصب می‌شود و با استفاده از کلید باز می‌شوند.

قفل های کشویی درب و کاربرد آن ها

قفل های کشوی درب جهت ثابت کردن دو کتیبه در به کار برده می‌شوند. کشوی درب دارای ابعاد کوچکی هستند و بدون نیاز به ملید باز و بسته می‌شوند. کشوی درب پروانه از جمله این محصولات است که با قیمتی مقرون به صرفه به بازار عرضه می شود.

قفل کشویی درب در ابعاد و اندازه های متفاوت تولید می‌شود. بعضی از این نوع قفل‌ها در درب های سرویس های بهداشتی عمومی، بالکن و اماکنی از این دست استفاده می‌شوند. قفل‌هایی که دارای ابعاد کوچک‌تری هستند، در انواع کمد مورد استفاده قرار می‌گیرند. قفل کشوی درب پروانه، جهت ثابت کردن دو کتیبه کمد دیواری به هم در پشت کار نصب می‌شود و موجب تسهیل در باز و بسته کردن در کمد‌ها است.

کشوی درب، قفلی امن و محکم

مشخصات فنی قفل کشوی پروانه ای

این قفل از سه قسمت مجزا تشکیل شده است. دو قسمت نگهدارنده قفل که به نوعی بدنه اصلی آن را تشکیل می‌دهند، از یک طراحی خاص برخوردار است که به ساختار بال یک پروانه شباهت دارد، قسمت سوم که نقش زبانه قفل را ایفا می‌کند و با حرکت دادن آن، قفل باز یا بسته می‌شود، یک میله استوانه‌ای شکل است که زائده‌ای کوچک، مقدار حرکت آن را در بدنه قفل کنترل می‌کند. عملکرد این زائده کوچک به نحوی است که با حرکت دادن آن به سمت جلو و عقب و سپس چپ یا راست میله قفل ثابت شده و درب قفل می‌شود. توجه به امکان حرکت روان میله در این محصول و نصب درست آن بر روی در، مهم‌ترین نکته‌ای است که باید در کاربرد این کالا به آن دقت نمود.

ابعاد قفل کشوی درب و طریقه نصب آن

محصول قفل کشویی درب، دارای ۶۰ میلی متر طول و ۴۵ میلی متر عرض است. چهار جای پیچ بر روی پایه نگهدارنده بزرگتر در این قفل که روی در نصب می‌شود، تعبیه شده است. دو سوراخ موجود در بخش پهن‌تر، ۳۵ میلی‌متر از هم فاصله دارند. فاصله دو سوراخ قرار گرفته در بخش باریک‌تر، ۲۵ میلی‌متر است. به همین خاطر پایه بزرگ‌تر با چهار پیچ محکم می‌شود. پایه نگهدارنده کوچکتر که بر روی چارچوب در یا کمد قرار می‌گیرد، دو جای پیچ دارد. فاصله این دو پیچ از هم ۳۳ میلی‌متر است. این کشوی درب، ساختاری از فلز دارد و به رنگ مسی آب‌کاری شده است. انواع دیگر کشوی درب، از جنس استیل و آهنی در بازار موجود است.

کشوی درب، قفلی امن و محکم

کشوی درب مدل میله ای

قفل کشوی میله‌ای درب، ابزاری کاربردی جهت تأمین امنیت انواع در‌ها است. میله‌ای که به صورت کشویی پشت سر جای می‌گیرد، باعث می‌شود که در، حتی در اثر فشار نیز باز نشود. برند های تولید کننده این محصول استاندارد کلی در ساخت قفل کشوی درب را رعایت می‌کنند. به‌راحتی می‌توانید برای جوشکاری و پیچ کردن این قفل حتی روی کمد ها و در‌های mdf نیز استفاده کنید. کشوی درب به راحتی بسته می‌شود و نیازی به کنده کاری خاصی برای اجرای این قفل نخواهید داشت.

نصب و کاربرد کشو درب میله ای

یکی از ساده‌ترین و متداول‌ترین یراق‌آلاتی که برای امنیت درب، تولید و نصب می‌شود، قفل‌های کشوی درب میله‌ای هستند. قفل های کشویی درب قابل استفاده روی انواع درب های آلومینیومی چوبی و آهنی هستند. بدنه مقاوم و کیفیت ظاهری، از مهم‌ترین فاکتور‌ها در انتخاب این قفل است. قفل کشویی درب را می‌توان با استفاده از پیچ، پانچ و یا جوش به دیوار متصل کرد. نوع میله ای قفل کشویی درب در سایز ۸ تا ۹ در دسترس خواهد بود. تفاوت آن‌ها در میزان ورود و خروج میله است که البته در انواع در‌ها تفاوت زیادی محسوب می شود.

مزیت های قفل کشوی درب

رنگ کروم و ساخت از جنس فلز یک‌پارچه، از مهم‌ترین امتیازات محصول قفل کشویی درب است. این محصول، در مقابل خوردگی و زنگ زدگی نیز از خود مقاومت فوق‌العاده بالایی نشان می دهد اگر کمد یا کشو، در محیط مرطوب قرار بگیرد، هیچ مشکلی به جهت استفاده از قفل کشویی درب نخواهد بود.

کشوی درب، قفلی امن و محکم

خرید کشوی درب از سایت های فروشگاهی

قبل از خرید کشوی درب، به نوع مواد و کیفیت بدنه و قطعات آن و میزان امنیت قفل توجه کنید. روش‌های فراوانی برای تهیه این قطعه وجود دارد و شما می‌توانید با مراجعه به سایت‌های فروشگاهی معتبر و مطالعه جزئیات آن، وسیله و قطعه مورد نظر خود را با بهترین کیفیت تهیه کنید.

ارسال دیدگاه